Podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Kučery by měl být rondel hotový příští rok na podzim.
Počet nehod u Bezměrova
Údaje platné k 23. říjnu 2013 poskytla Policie ČR. |
Důvod je zřejmý. Řidiči tam bourají stále ze stejných důvodů: nepozornosti, jízdě takzvaně po paměti nebo také přehlédnutí dopravních značek a nedání přednosti v jízdě.
Kvůli tomu si křižovatka připsala další dvě nehody i v letošním roce. Při té srpnové se lehce zranila řidička a těžce její šestadvacetiletý spolujezdec. O měsíc později přehlédl stopku na vedlejší silnici další řidič. Tehdy nehoda skončila dvěma lehkými zraněními.
"Změna, kterou jsme před lety udělali, se ukázala jako velmi negativní," přiznal šéf krajského ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek, který však se záměrem vybudovat kruhovou křižovatku nesouhlasil (více čtěte zde).
Když totiž před pěti lety silničáři přeťali starou silnici vedoucí na Brno dálničním přivaděčem na D1, změnili přednost v jízdě. A nehody začaly přibývat. Ještě v tomtéž roce tam bouralo 18 řidičů. O rok později jich bylo sedm a bez karambolu se pak neobešel žádný rok.
Nepomohlo ani reflexní značení
Série nehod vyvrcholila v červenci 2011, kdy po střetu dvou vozidel zemřeli na křižovatce tři lidé. Příčinou nehody bylo právě nedání přednosti v jízdě (o tragické nehodě čtěte zde).
"Je to specifické místo, problematické i proto, že stojí mimo obec. Ani reflexní značení nebylo tolik účinné," konstatoval radní Kučera.
V budoucnu by dopravní nehody u Bezměrova s vážnými následky měly vymizet úplně. Z klasické křižovatky se totiž stane kruhová.
Bude mít průměr 35 metrů a stát by měla čtyři miliony korun, které zaplatí Ředitelství silnic a dálnic. Až bude kruhový objezd v provozu, kraj bude sledovat, jestli bude potřeba přidat i osvětlení.
"Odborníci na to totiž mají různé názory, takže počkáme," dodal Kučera.