Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když firmy platí služební cesty za zábavou. Incentivní turismus roste

  8:56aktualizováno  8:56
Do hotelů ve Zlínském kraji stále častěji míří klienti, kterým pobyt a různé aktivity hradí zaměstnavatel. Jde o nový a stále vzrůstající trend v rámci pracovních benefitů.

Stále větší zájem mají firmy i o akce na lodích na Baťově kanále. | foto: Michal Hampala

Když před pár lety přijela na Slovácko skupina bankéřů z Bratislavy, nebylo to kvůli obchodnímu jednání. Zamířili sem za sečením vzácných bělokarpatských luk.

„Dělali to, co v životě předtím nikdy. Vstávali ve čtyři ráno a odjížděli unavení, ale všichni si to pochvalovali jako vynikající relax,“ poznamenal Zdeněk Urbanovský z Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.

Právě takové zážitky potřebuje tzv. incentivní turismus, který se v posledních letech v Česku rozšiřuje. Jde o formu odměny, kdy zaměstnavatel místo financí dopřeje vybraným zaměstnancům, klientům nebo obchodním partnerům například dvoudenní lyžařský pobyt ve Velkých Karlovicích.

V USA tento trend úspěšně funguje desítky let a napomáhá tomu, aby zaměstnanci byli loajálnější, spokojenější a výkonnější.

Školení a výlet po Baťově kanálu

V tuzemsku často funguje model, kdy pracovníci zamíří na školení a poté v lokalitě zůstanou déle, aby si užili různé zážitky. Zlínský kraj sice není typický „kongresovou turistikou“, ale to platí i pro jiné části země.

Velké kongresové sály se zázemím uzpůsobené pro pořádání pravidelných setkání stovek lidí se zahraniční účastí mají jen v Praze a Brně.

Region sází na jiné taháky. „Ve Zlínském kraji se dá vytvořit program, který bude atraktivní a nevšední,“ vysvětlila mluvčí agentury CzechTourism Martina Fišerová.

Například hotel v malé obci Modrá, který stojí v areálu archeoskanzenu, nabízí kromě klasického ubytování a restaurace i speciální „balíčky“ pro firmy. Zájemci si při nich zkouší upéct středověkou placku, podojit kozu nebo střílet z luku. Jezdí střílet na plechové holuby, hotel pro ně pořádá sportovní turnaj nebo domlouvá varhanní koncert ve velehradské bazilice spojený s prohlídkou.

„Zájem je i o novou stezku slivovic a vína, na které klienti degustují přes sto druhů vína a pálenek, nebo se seznamují s chodem našeho lihovaru,“ konstatovala provozní hotelu Petra Cahlová.

Skupiny zaměstnanců často vídají i majitelé lodí na Baťově kanále. Mnohé podniky si totiž zpestřují celodenní školení nebo jednání projížďkou na výletní lodi spojenou s ochutnáváním vín či jídel.

Nejde sice o čistý incentivní turismus, ale už samotný fakt, že setkání nepořádají ve vlastních zasedacích místnostech, ale vybírají si příjemné prostředí, kraji pomáhá.

„Umíme lidi hýčkat, dostanou to, co od Moravy čekají – výborné víno, jídlo a pohodu,“ naznačil Urbanovský.

Lidé chtějí jídlo, víno a cimbál

I české firmy se o své zaměstnance starají čím dál víc. Možná i proto, že nezaměstnaných je málo a spolehlivých pracovníků si podniky považují.

Například v Resortu Valachy vzrostla za poslední tři roky firemní klientela na Valašsku o 20 procent a až o 50 procent je vyšší poptávka po doprovodných programech. Proto si je tady začali připravovat sami.

„Vsadili jsme na regionální valašská témata, která jsou mezi firmami velmi žádaná. Nejpopulárnější jsou kurzy pečení valašských frgálů s naší pekařkou, oblíbený je i program Ke kořenům Valašska, při němž si lidé vyzkouší různé tradiční činnosti – od zpracování dřeva až po přehazování sena,“ řekl ředitel Resortu Valachy Tomáš Blabla.

Zaměstnanci z celé země jezdí na teambuildingy i na zámek v Napajedlích, do luhačovických lázní, pivních lázní v Rožnově pod Radhoštěm, na balony v Břestku i za bohyněmi na Žítkovou.

„Většinou žádají kvalitní moravskou kuchyni, vína a k tomu místní cimbálovku,“ potvrdila provozní kempu Slovácký dvůr v Ostrožské Nové Vsi Petra Ondrejková.

Trend incentivní turistiky využívají i společnosti z regionu, třeba otrokovický Continental Barum, místní lékařská komora nebo Česká zbrojovka Uherský Brod.

„Je to běžná součást práce. V posledních letech někteří zaměstnanci několikrát ročně odlétají do naší dceřiné firmy ve Spojených státech. Tam pracují, ale zároveň si užijí i volný čas,“ popsal Radek Hauerland, viceprezident zbrojovky pro vnější komunikaci.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vazební věznice Hradec Králové
Oběť topili a pokus o vraždu si natáčeli, tvrdí obžaloba o dvojici mužů

Výjimečný trest hrozí u olomouckého krajského soudu Martinu Schenkovi a Michalu Macháčkovi za pokus o vraždu muže ve Viganticích na Vsetínsku. Svou oběť podle...  celý článek

Policie ukázala nálezy z areálu vybuchlého muničního skladu ve Vrběticích.
Policie odmítá chybu při krádeži zbraní. Vlachovický areál střeží dobře

Vybuchlý muniční areál je dobře hlídaný a policie by za svou práci zasloužila pochvalu. Takový výsledek přinesla středeční kontrola ministra vnitra Milana...  celý článek

Čunek jako Jack Sparrow. Tohle musíte vidět
Hejtman Čunek se převlékl za Jacka Sparrowa, chce do kraje přilákat filmaře

Neobvyklou podporu dostala jinak celkem běžná tisková zpráva z úřadu Zlínského kraje. Hejtman Jiří Čunek se převlékl do kostýmu piráta z Karibiku Jacka...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
CNC SEŘIZOVAČ - KOVOVÝROBA

Advantage Consulting, s.r.o.
Olomoucký kraj, Zlínský kraj, Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 20 000 - 28 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.