Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: MAFRA

Huštěnovice na Zlínsku budou dva měsíce zavřené, objížďky nejsou jasné

  • 6
Už za dva týdny budou řidiči objíždět Huštěnovice, které jsou na hlavním tahu mezi Otrokovicemi a Starým Městem. Objízdné trasy ale zatím nejsou jasné. Hradiště totiž s nimi totiž nesouhlasilo. Objížďka se proto možná rozšíří i na Uherský Brod, Biskupice nebo Doubravy.

"Chtěli jsme vyjít vstříc Uherskému Hradišti, takže hledáme další cesty," vysvětlil změny šéf zlínského Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

Oprava hlavního tahu mezi Otrokovicemi a Starým Městem začne do dvou týdnů. Dva měsíce přes Huštěnovice neprojede jediné auto a silničáři stále vymýšlejí objízdné trasy, po kterých by se mělo vydat 20 tisíc aut denně.

Například auta nad šest tun by podle posledních zpráv mohla Huštěnovice objíždět přes Zlín a Uherský Brod, a to v obou směrech. "Slyším o tom poprvé, ale pokud pojedou od Luhačovic, nemuselo by to na nás mít takový dopad. Omezenou dobu by se to dalo vydržet," doufá starosta Uherského Brodu Radek Kunčar.

Pokud tato varianta projde a bude schválena, kamiony z Otrokovic zamíří na Zlín a odtud přes Bohuslavice, Doubravy, Hřivínův Újezd, Biskupice a Polichno do Uherského Brodu. V něm se napojí na státní silnici 1/50 od Bánova a budou pokračovat dál na Kunovice a do Brna. Stejná objížďka povede i z opačného směru.

Brod by objížďka zasáhla jen okrajově

Samotný Uherský Brod by zvýšená doprava zasáhla jen okrajově v části Újezdec. Projektanti navíc odhadují, že právě kamionů nebude zase tolik. "Je to tak jedno procento čili asi dvě stovky denně," upozornil Jiří Smrž z projekční kanceláře.

Těžká auta s návěsy nad šest tun by se v tomto případě vyhnula obcím Topolná, Šarovy, Březolupy, Bílovice a Uherskému Hradišti. Trasa by zůstala objízdná jen pro řidiče osobních a menších nákladních vozů. Nejvíc ale odklon kamionů pomůže Uherskému Hradišti. (více čtěte zde.)

"Hlavní křižovatka kolabuje především kvůli těžkým nákladním vozům, které zaberou celý pruh a často ji úplně ucpou," konstatoval starosta Hradiště Květoslav Tichavský. Na této variantě odklonu kamionů se shodl s ředitelem Chudárkem. Do té doby bylo právě Uherské Hradiště hlavním odpůrcem plánované trasy objížďky.

"Rozhodli jsme se, že s objížďkou budeme souhlasit, pokud nás kamiony minou. Nechceme opravě Huštěnovic bránit," vysvětlil Tichavský.

V této chvíli ale ani nová varianta není jistá. S objížďkou musejí totiž souhlasit nové obce. Mimo jiné i krajský Zlín. "Bude to znamenat komplikace v dopravě. To je nám líto. Jiné řešení ale neexistuje," reagovala náměstkyně zlínského primátora Eva Štauderová.

Radnice by ale uvítala, kdyby silničáři ještě předtím dokončili rekonstrukci Antonínovy křižovatky v centru Zlína. I přes ni totiž objízdná trasa zhruba od poloviny září povede. Ředitelství silnic a dálnic chce však čtyři jízdní pruhy na hlavním tahu do Otrokovic zprovoznit až na konci září.