VIDEO: Mobilní hra ukazuje ulice Zlína ve virtuálním světě

  • 4
Digitální agentura Madeo vymyslela mobilní hru, v níž se vůbec poprvé dá pohybovat ulicemi plnými baťovské architektury. Zlínská firma, kterou nedávno koupili Norové, chce i takto přilákat nové vývojáře.

Stačí jediný prst a trpělivost. Než totiž hráč zjistí, jak docílit správné rychlosti multikáry, může i dvacetkrát zemřít a začínat pořád znovu. Ze zlínského náměstí Míru se proto jen tak nedostane.

Právě tady totiž začíná děj nové mobilní hry Furniture Catcher TEDxZlín edition, která vzešla z dílny zlínské společnosti Madeo.

„Je to nadsázka, nebrali jsme se při vymýšlení moc vážně. Hru jsme tvořili za účelem oživení konference TEDx a pobavení účastníků,“ vysvětlil Pavel Novák, kreativní ředitel Madea.

„V každém případě jde o unikát, který v herním světě nenajdete,“ dodal zakladatel firmy Martin Landsberger Pospíšil.

Na vytvoření hry měli zhruba měsíc

Madeo působí ve Zlíně osm let a specializuje se na internetový design, vývoj webových aplikací, mobilních řešení či tvorbu videí a her. Prorazilo také v zahraničí, zákazníky má především v Norsku, Švédsku a USA. Spolupracovalo i se světovými značkami Ford, Mercedes-Benz, Continental nebo Gant.

Zástupci Madea představili hru před pár dny v doprovodném programu prestižní konference TEDx ve Zlíně, která je „zmenšeninou“ mezinárodního setkání a na níž se scházejí zajímavé osobnosti.

Hra je originální tím, že do virtuálního světa vůbec poprvé vtáhla Zlín – baťovské město s typickými červenými cihlovými domy a stavbami, které rozeznají už na první pohled architekti na celém světě.

A to přesto, že podoba ve hře je stylizovaná a zjednodušující. Zážitek z ní budou mít i místní hráči, kteří se zatím nikdy uvnitř děje nepohybovali dobře známými ulicemi přes náměstí Míru po ulici Dlouhá a kolem městského divadla, baťovského areálu nebo areálu nádraží.

„Už na vysoké škole jsme v rámci jednoho projektu vymysleli hru, kde by se dal do jedoucí multikáry chytat nábytek, kterého se lidé zbavují a vyhazují ho z oken. Teď jsme měli na vytvoření hry asi měsíc, což je extrémně krátký čas. Proto jsme po této rozpracované myšlence sáhli a vymodelovali k ní reálie města, které máme rádi a s kterým jsme hodně spojení,“ popsal šéf front-end vývoje Michal Ščuglík.

V duchu akce, na kterou byla hra vytvořená, se ale hráči nesnaží zachytit nábytek, nýbrž myšlenku odkazující právě na smysl konference TEDx. Spustit se dá jak na iPhonu (v App Store ke stažení zde), tak na mobilu s operačním systémem Android (na Google Play ke stažení zde). Je upravená tak, aby netrvala více než pár minut a zpříjemnila třeba čekání na autobus.

I hrou chtějí přilákat nové pracovníky

Madeu se v posledních letech ekonomicky daří čím dál lépe, slaví i úspěchy v zahraničí. Letos se spojilo s norskou firmou BrandMaster, která je evropským softwarovým lídrem v oboru. Teď vlastní stoprocentní podíl zlínské společnosti a chce tady otevřít velké vývojové centrum. Madeo proto nabízí až dvanáct volných pracovních pozic.

„I touto hrou chceme přilákat nové kolegy, protože herní vývoj je poměrně složitá disciplína a dá se na ní dobře ukázat, že v Madeu pracujeme s pokročilými technologiemi. Nabízíme atraktivní práci v mezinárodním prostředí a díky spojení s norskou společností se nám otevírá širší trh,“ naznačil Pospíšil.

Pořád platí, že se svým kolektivem zůstává ve Zlíně, přestože například v Praze by nové zaměstnance sháněl jednodušeji. Už proto, že tato firma je držitelem osmi cen Awwwards, která je jedním z nejprestižnějších ocenění v oblasti webdesignu na světě.

„Dokázali jsme, že i odtud se dá dělat byznys na globální úrovni. Zlín milujeme a snažíme se, aby ho talentovaní lidé neopouštěli, ale naopak se do něj stěhovali,“ dodal zakladatel Madea.