Před deseti lety se odhadované náklady na obchvat Kunovic pohybovaly kolem miliardy korun.
„Současnou finanční náročnost přesně neznáme. Na naši žádost ale Ředitelství silnic a dálnic nechalo zpracovat studii,“ vysvětlila kunovická starostka Ivana Majíčková.
Na stavbě se musejí dohodnout nejen radnice, ale také Ředitelství silnic a dálnic ČR, ministerstvo dopravy a Zlínský kraj. Brzy má vzniknout pracovní skupina, která se bude pravidelně scházet a sledovat, jak příprava pokračuje.
V rámci první etapy má na silnici 1/50 směřující do Brna, která slouží jako obchvat Hradiště, vzniknout před mostem pro cyklisty mimoúrovňové křížení. Zároveň je v plánu vybudování propojky k ulici Na Záhonech v Kunovicích, která vede do průmyslové zóny u Aircraft Industries a k letišti.
Ze zahlcených křižovatek mezi městy i v jejich centru tak zmizí především řidiči, kteří jezdí do průmyslové zóny u letiště.
Hradiště se zase těší, že se k plánované mimoúrovňové křižovatce napojí pokračováním Průmyslové ulice.
Obchvat v celé své délce by se pak napojil až na stávající silnici 1/55 na konci Kunovic.
„Doprava je u nás přetížená, ve špičce musí řidiči stát ve dvoukilometrových frontách. Město zatěžuje hlavně cílová doprava, to znamená doprava do Hradiště a zpět a do průmyslové zóny Nový Let. Nový sjezd by jí významně odlehčil,“ poznamenala Majíčková.
„Dopravní situace mezi oběma městy je dlouhodobě neudržitelná. Přínos z realizace projektu by měli motoristé i občané z širokého okolí souměstí,“ dodal uherskohradišťský starosta Stanislav Blaha.
Nová mimoúrovňová křižovatka má vzniknout na současném obchvat Uherského Hradiště (červená šipka).
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz