Diskuse k článku

Vysvědčení pro Zlín: město nemá skandály, ale ani jasnou vizi do budoucna

MF DNES přináší analýzu práce vedení zlínského magistrátu v posledních čtyřech letech. Primátor Miroslav Adámek zvolený za hnutí STAN vede radnici už osm let, z toho poslední čtyři roky spolu s ANO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90a87v91e74l 76D69v44o41ř56á90k 8640467533765

Budete mít novou nemocnici a celý kraj bude díky Zlínu na desetiletí zadlužený.

Vize je jasná. Dluhy a zastavený rozvoj.

+1/0
3.10.2018 19:48

J23a83r77d81a 26P57r63o45c54h30á12z15k42a 5283903500679

Jako Zlinak s vami souhlasim. Pokud se ma stavet nova nemocnice, tak to musi byt vicezdrojove financovani, jinak rozpocet kraje na to nikdy nemuze mit a skutecne by to zastavilo rozvoj kraje. Jinak ale nesouhlasim s vasim tvrzenim, ze vy Zlinaci budete mit novou nemocnici. V nemocnici ve Zline konci spousta komplikovanych pacientu z okolnich okresu, tudiz to neni jen nemocnice pro Zlinaky, ale i pro ostatni obyvatele kraje.

+1/0
3.10.2018 22:09

V64l57a63s72t64a 52H64l65i48s68n60i97k75o25v30s87k92á 9809863320

Pan Adámek, jako slušný lékař bude pro lidi větším přínosem než jen slušný primátor. Přesto bych mu chtěla poděkovat, protože po bouřlivých vládách ODS a ČSSD vrátil důstojnost vedení města. Bohužel, to však nestačí.

+1/−3
3.10.2018 14:33

A72n97t51o15n36í51n 47Z53e73l64i12n23k64a 5504958815940

V prosinci to bude 2 roky, co magistrát představil nový Generel dopravy města Zlína. Hned v tomto úvodním seznámení se vyjádřil pan magistr Aleš Dufek, že je preferovaná varianta /s tunelem/ nerealizovatelná. To ale neznamená, že zbylé 2 varianty se nedají využít. V tuto chvíli je Generel stálé platný dokument. Samozřejmě do chvíle, než někdo přijde s progresivnějším návrhem.

+1/−2
3.10.2018 14:16

P22e49t29r 34C26h59u19d94o84b55a 8534868846530

Byl jsem tam tehdy taky a nic takového tam od pana Dufka (ani od nikoho jiného) nezaznělo. Jediné, co bylo řečeno, je, že nejdřív bude potřeba udělat studii proveditelnosti, jestli je ze stavebního hlediska tento tunel realizovatelný. Takto podaná věta má ale samozřejmě úplně jiný význam než jak ji prezentujete vy - nic totiž předem nezavrhuje.

0/0
3.10.2018 15:18

A96n68t46o12n47í80n 91Z94e41l65i90n10k86a 5784578865550

Já taky nemám na mysli setkání s občany, ale právě tyto noviny.

0/0
3.10.2018 17:10

F85r60a89n45t10i80š91e33k 10I48n44g90r 6362690437

A byl byste schopen dohledat článek, ve kterém to měl prohlásit?

A víte jak se to říká v tom vtipu: "Nikdy neříkej, že něco nejde, protože vždycky se najde nějaký blbec, který to neví a udělá to."

0/0
3.10.2018 20:10

P21e61t47r 37C50h26u42d53o77b30a 8714948446340

Zmíněný článek je tady: https://zlin.idnes.cz/zlin-predstavil-plany-na-zmenu-dopravy-do-roku-2035-f76-/zlin-zpravy.aspx?c=A161214_2292513_zlin-zpravy_ppr

Nicméně ani v tomto článku pan Dufek (tehdy byl v opoziční straně Zlín 21) netvrdil, že je varianta s tunelem nerealizovatelná, ale pouze byl skeptický, že je nereálné na ni najít peníze a zablokovat na 5-7 let centrum města stavbou. S tímto názorem byl ale sám, ostatní zastupitelé jeho obavy nesdíleli (myslím, že zcela správně pochopili, že se nejedná o projekt, který by se realizoval bez důkladné mnohaleté přípravy, takže na nějaké konkrétní rozhodnutí bude času víc než dost).

+1/0
3.10.2018 21:40

F21r85a34n10t97i64š88e71k 25I60n68g65r 6202230807

Ona to ukáže ta studie proveditelnosti, ale taky bych to neviděl kdovíjak tragicky. Pokud bude v době případné stavby hotova dálnice na Fryšták a obchvat Zálešné tak většina tranzitu se přesune sem, pokud se stihne realizovat i Prštěnská příčka, tak minimálně směr Otrokovice-JS pojede relativně plynule tudy. A s tím zbytkem si bude muset holt poradit Štefánikova a Vodní.

Představa nám. Míru, zámeckého parku a Komenského parku propojeného do jednoho velkého pěšího celku se mi moc líbí.

0/−1
4.10.2018 6:50

A52n60t49o39n31í66n 75Z27e20l58i15n69k28a 5464678795180

No jo, jenomže prokázaný tranzit Generelem dopravy je 8%! Z toho směr Lípa - Hulín smaže tak 3%. Zdrojová a cílová doprava Zlína, která jednoznačně potřebuje obchvat činí 62%. Téměř 3 ze 4 vozidel projíždí Zlínem zbytečně. Toto nelze jinak zachránit než variantou C obsaženou v generelu dopravy. Znovu upozorňuji na DISKUZI o dopravě ZA předvolebním rozhovorem pana Vančury "Zlín má velký potenciál..." ze 14.9. 19.00. Najdete tem antagonistické názory amatéra a profesionála. Bez toho se dál NEPOSUNETE.

0/0
4.10.2018 7:20

F95r88a74n36t58i66š36e71k 77I32n88g31r 6762810597

Asi jsem se nepřesně vyjádřil. Tím tranzitem jsem neměl na mysli jen samotný tranzit, ale i onu zdrojovou a cílovou dopravu. Vědět, že potřebuji z Louk někam na druhý konec Zlína a centrum je totálně zasekané kvůli stavbě tunelu, tak to rovnou vezmu zadem na Holešov, tam se napojím na dálnici a sjedu to přes Fryšták a obchvat Zálešné. sice najedu více km, ale časově to nebude o moc delší a množství spotřebovaného paliva nebude taky moc rozdílné. Stejně tak z JS kamkoliv směr Otrokovice. Dnes to ve špičce vezmu raději přes nadjezd a po T. Batti a je to rychlejší, než poskakovat v koloně kolem mostu a přejezdu v Prštném. Pokud by byla hotová prštěnská příčka, je to zase o něčem jiném. A podobných paralel by se našla spousta. Pokud se stavba tunelu řádně naplánuje, bude to sice omezení, bude to nepříjemné, ale vyplatí se to.

Sice jsem nestudoval generel úplně dopodrobna, ale jestli jsem správně pochopil, tak preferovaná varianta tunelu dostane z centra podstatně větší část dopravy než Vaše varianta C. Nehledě na to, že u varianty C prostě rozpářeme kus lesa další silnicí, místo toho, abychom jednu naopak odstranili z centra. Finanční náročnost asi bude taky srovnatelná, když budete uvažovat krátký, ale technologicky náročný úsek, nebo jednodušší, ale podstatně delší úsek. Krom toho, když vidím kolik krečků, raků, syslů a čeho všeho zdrželo stavbu dálnice, nějak si nedovedu představit, že v masivu Tlusté hory bude ideální pás země naprosto netknutý faunou a flórou zasluhující řádnou ochranu. Něco takového při stavbě tunelu centrem asi hrozit nebude a i z tohoto pohledu by stavba mohla být hotova podstatně dříve. A naposledy, mimoto že by přivaděč kolem památníku ukousl nemalý kus zeleně v centru města, dovedu si živě představit, jak zrovna tento úsek bude vypadat v zimě. Podívejte se, jak kolikrát kolabuje doprava na JS, když trochu nasněží, a to tam není tak prudké stoupání, jako pod památníkem.

+2/0
4.10.2018 9:33

A32n39t96o76n21í55n 14Z13e54l20i16n88k48a 5594288535780

Jenže tunel se má budovat odbagrováním ve stopě 1/49, čili se zatáčkou v podzemí. Dovedete si představit budování nových inženýrských sítí a zarážení 2 km desetimetrových larzenů? Nebo návaznost Dlouhé a Gahurovy na tunel?

A co tak v Prštném přidat jeden mostový prefabrikát, aby směr Louky - Prštné - Jižní Svahy objížděl semafor?

Samozřejmě je škoda každého stromu. Ale jinak to nejde, buď budou spaliny inhalovat obyvatelé, nebo veverky.

Céčko není moje varianta . Zatím se jenom jmenuje po navrhovateli. Může se stejně tak jmenovat po realizátorovi. Navíc bych si přál, aby se našlo další progresivnější řešení.

0/0
4.10.2018 17:44

P92e88t57r 23C34h16u26d12o81b12a 8584878536380

Tunel se zatáčkami je naprosto běžná věc, zvláště u dlouhých tunelů. Způsob výstavby bych ponechal na odbornících. Návaznost tunelu na Dlouhou a Gahurovu nebude žádná (v tunelu žádné odbočky nebudou - pokud budete mířit tímto směrem, nebudete zajíždět do tunelu), čili tímto se skutečně trápit nemusíte ;-).

Rozšířit v Prštném most na stávajících pilířích nelze, maximálně postavit vedle nový. Ale není to trochu zbytečné s ohledem na plánovanou výstavbu Prštenské příčky? A ta se musí udělat, protože současná křižovatka (ul. Přímá a Tř. T. Bati) nevyhovuje současným normám (odstup přejezdu od křižovatky), takže by po modernizaci trati nešel tento přejezd zkolaudovat.

0/0
4.10.2018 18:20

F87r81a33n19t95i17š69e12k 96I50n83g70r 6802480607

A kde je psáno, že se bude budovat odbagrováním? Pokud vím, tak studie proveditelnosti se zpracovává, pokud řekne že je vhodnější tunel razit, tak se udělá ražený. A pokud odbagrováním, kdo říká, že se musí dělat celé 2km najednou? Nejsem tedy stavař, ale domnívám se, že by se dalo dělat postupně, vždy pár set metrů, vybetonovat tubus, zasypat, posunout se na další úsek.

Návaznost na Dlouhou a Gahurovu si dovedu představit jednoduše. V místě půdorysného křížení bude povrchová křižovatka, z tunelu se před ní odbočovací pruh vynoří na povrch, za ní připojovací zanoří opět pod povrch. Průběžný pruh zůstane pod povrchem. Stejným způsobem by měla být ostatně řešena i prštenská příčka. Akorát se nepojede z tunelu na povrch, ale z povrchu na most. Pravý jízdní pruh v každém směru bude průběžný bez semaforů, levý vyjede nahoru na most, kde bude křižovatka. Obdobně z mostu sjede dolů připojovací pruh na druhé straně.

0/0
4.10.2018 20:56

A47n33t28o13n45í52n 83Z91e12l18i15n90k59a 5194728125540

Za studii proveditelnosti město jenom vyhodí jistý kulaťoučký obnos. Stejně tak, jako za studii proveditelnosti Pravobřežky ve východním Zlíně.

Budování tunelu odkopáním bylo svého času několikrát prezentováno panem Ing. Karlem Říhou. Tak snad věděl o čem mluví.

0/0
5.10.2018 10:26

A65n65t76o10n66í36n 18Z57e70l32i85n60k72a 5494448445630

Vy dva dobroději. Četli jste ekonomické zdůvodnění elektrifikace Otrokovice - Vizovice??? To se nasmějete.

0/0
5.10.2018 10:31

S31t64a35n69i49s92l45a96v 40K17i86e12d78r52o86ň 2773819252256

Článek na objednávku - 2 dny před volbami...

+6/0
3.10.2018 13:50

K81a82r46e66l 90C93h86r80a60s16t51i45n65a 4553244550505

Nedávno jsem si schytal v tomto deníku výčitky, že jsem k odpovědným lidem opakovaně příliš kritický. Jak vidno, nejsem sám. Ano, o něco se Zlín změnil k lepšímu, ale když vezmu otázku šířeji z časového, věcného i koncepčního hlediska, spíše zaostáváme a stagnujeme. Chybí vize, kam a jak by se mělo město šířit a rozkvétat. Přešlapování a mlácení prázdné slámy už bylo za posledních sedmdesát let dost a je nejvyšší čas spustit éru promyšlených činů, abychom za další desetiletí nemuseli konstatovat, že nula od nuly pojde a Zlín je toho dokladem. Pak by se nemusely okolní obce trhat od Zlína, lidé by nemuseli pryč, za lepším a občané by žili hodnotnějším životem. Proto mě kritika v tomto směru hodně mrzí. Pan Baťa neměl vizi budovat provinční, tuctové sídliště. My, jako jeho nástupci, jsme jeho ideji zůstali příliš dlužni a měli bychom začít něco s tím dělat!

+9/0
3.10.2018 11:41

I47v29a95n25a 83M64o68t95a11l69í68k52o42v72á 5934661290292

Jako"cizinec" moc nechápu, proč se Zlíňáci pořád zaklínají Baťou, mluví se tu o jeho odkazu, ale ve skutečnosti je to jen zástěrka pro to, aby se nemuselo nic měnit a vše zůstalo zakonzervované a nic nového se nebuduje. Snad jedině UTB se chová jako schopný následovník baťovských ideí.

+4/−1
3.10.2018 12:02

K80a48r27e67l 77C55h15r63a46s33t64i51n46a 4333374410375

Paní Ivano, je to trochu jinak: Používám tento příměr často, protože jsem si o panu Baťovi nastudoval všechno, dokonce i archiválie, co bylo k mání. Nestačím žasnout nad efektivitou a inspirativností jeho díla, které předběhlo dobu o mnoho desetiletí. Snažte se o něm dovědět víc, než je běžné a pochopíte, že vybudovat za dvacet let dílo, které znamenalo díru do světa, muselo mít rukopis člověka, který se řídil geniálními idejemi vlastní provenience. My ho máme všude kolem sebe, ale jeho odkazem se neřídíme. Je tedy třeba ho připomínat. Na druhé straně žít jenom Baťou, by byla chyba. Město je živý organizmus, doba se mění, takže nelze žít jen jeho dílem. Musíme se naučit přenést jádro jeho myšlení do dnešní doby a přizpůsobit ho dnešním potřebám. Nechápu však, proč se nazýváte "cizinkou". Asi jste se narodila jinde, ale člověk by se měl naučit mít domov tam, kde žije, jak je to dnes běžné. Teprve potom může přispět k rozkvětu komunity, neboť každý se snaží vykouzlit svůj domov, jak nejlépe může a umí, aby se do těch míst rád vracel. To pak najde odezvu v jeho okolí a obce rozkvetou.

+5/−1
3.10.2018 15:49

F44r95a28n65t97i81š97e94k 91I27n22g18r 6722780507

Byť toho o Baťovi tolik nastudovaného nemám, myslím si, že bychom se měli minimálně snažit svým jednáním alespoň přiblížit jeho myšlenkám, jeho vizím a ideálům. Jenže to by pak pravděpodobně celé čtvrti jeho domků dávno neexistovaly a byly nahrazeny něčím jiným, novějším, modernějším.

Dnes je navíc vše tak svázáno pravidly, zákony, byrokracií a taky právy jednotlivců, že něco takového by ani on dnes nedokázal asi zopakovat. Pokud jsem dobře pochopil ducha té doby, tak pracovat u Bati bylo výsadou, které si lidé tak vážili, že byli ochotni v mnohém ustoupit i jeho požadavkům a jeho slovo bylo jakýmsi nepsaným zákonem. Nevím, nakolik je to skutečnost, nebo legenda, ale snad měl do života Zlíňanů zasahovat až takovým způsobem, že byly například určené konkrétní dny, kdy se směla sekat tráva a co víc, kdy se mohlo prát prádlo, které se pak mohlo sušit jen venku, v domě nepřipadalo v úvahu (alespoň teda ve čtvrtích baťových domků). Dovedete si představit, že by dnes něco takového lidé dobrovolně akceptovali? V podobném duchu se domnívám, že pokud potřeboval vykoupit nějaký pozemek pro stavbu nové výroby, tak prostě řekl rozumnou cenu a lidé prodali, žádné spekulace a kalkuly.

+3/0
4.10.2018 10:19

D97u36š94a73n 12P29e60t27ř69í78k 9100313715461

Každý volič by měl zvážit slova p. Adámka z roku 2010, že teda jedno volební období zvládne, ale pak rychle zpátky na chirurgii do Vsetína...

+6/0
3.10.2018 10:54

P27e32t29r 15V41e66s32e32l10ý 7244495444698

Tak ono by vlastnictví vodáren Veolií možná ani tak nevadilo, jako spíš způsob jakým ho nabyla a to, že město vlastní to nevýdělečné a Veolia zbytek.

0/0
3.10.2018 10:31
Foto

V82í62t 87M51a37c59h 4858108473960

Ačkoliv STANu ve Zlíně nefandím, tak tohle mělo snad být označeno jako osobní KOMENTÁŘ a netvářit se jako vyvážené zpravodajství?

+7/0
3.10.2018 9:46

P42e66t34r 24B44a11j95a29j81a 6757329556983

Tak asi víme, kdo poslal noty.

+5/0
3.10.2018 11:56

Najdete na iDNES.cz