Diskuse k článku

Město má velký potenciál, který ale zůstává nevyužitý, říká lídr Zlín 21

MF DNES a iDNES.cz přinášejí před komunálními volbami rozhovory se zlínskými lídry. Další respondentem je podnikatel Čestmír Vančura, který je jedničkou kandidátky hnutí Zlín 21.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A58n23t41o93n87í80n 40Z48e63l71i66n67k85a 5884758405480

Jak to, že všechny předvolební letáky blekotají ve věci dopravy Zlína maximálně o příměstských parkovištích. obchvatu Zálešné, Podvesné a Věžových domů, D49, přivaděči Fryšták a Prštenské příčce /superviaduktu přes celé údolí od bývalého Svazarmu až za Dřevnici/ za Pravobřežku. Tato, přece ztroskotala již před 10 lety zamítnutím návrhu ministerstvem dopravy. Toto řešení protlačoval magistrát ještě 10 let. Bylo to sice řešení dopravy baťovských architektů, ale za situace, kdy Zlín končil Cigánovem.

D49 dává TRVALE k ledu ministerstvo dopravy a upřednostňuje JZ obchvat Valmezu Semetín, Vsetín a Střelnou, protože se do této stopy postupně transformuje E442 alias 1/35. Až toto všechno bude, nastane nutnost propojení D49 Valašská Polanka - Hulín.

Vidět v D49 obchvat Zlína je samozřejmě nesmysl také z toho důvodu, že odstraní ze současného Zlína ze stávajícího 8% tranzitu cca 3%.

A proč odkaz na nový Generel dopravy? Protože je tam dosud jediné možné řešení dopravy Zlína jako varianta "C", kterou tam propašoval zpracovatel, protože bych byl první, který by žádal vrácení honoráře. Vybudovat tunel pod 1/49 ve středu města bez obchvatu je neřešitelné. Stejně tak tunel pod Jižňáky z Čepkova po Burešov podélně se svahem.

Varianta "C" má jediný problém na který jsem na zasedání zastupitelstva mnohokrát upozorňoval. Oprava Baťova památníku ztíží, nebo znemožní vybudování přivaděče Zlín střed. Od zahájení opravy se k tomuto problému nevyjadřuji, musí ho vyřešit odborníci. Nejspíš bude muset dopravní pruh za mostem Gahury klesnout do podzemí a vystoupat za památníkem až na úrovni lyžařského svahu. Pro mne bylo vždycky důležitější odstranění 70% dopravního zatížení města, než pařeniště s kašírovaným letadlem. Podle mne byl za této situace památník zbytná investice oproti nezbytné investici přivaděče Zlín střed právě v tomto dopravním srdci města.

Tak jako se mnoho lidí snaží o nastartování výstavby D49, ještě více lidí by se mělo snažit o naplánování a výstavbu varianty C.

+4/−3
15.9.2018 11:18

A41n67t57o93n66í19n 17Z60e38l47i75n27k36a 5134978785800

Pokračování.

Zlín se bez přeložky státní silnice 1/49 ze středu města neobejde ani v současnosti. V budoucnosti po zprovoznění D49 stoupne tranzit městem minimálně desetinásobně. Neplánovat variantu C ev. ještě něco NOVÉHO a progresivnějšiho je naprosté šílenství.

A proč? Protože z Lípy do Otrokovic /a celou Jižní Moravu/ je to 14 km a tamtéž přes Hulín 44 km.

Tato skutečnost je sama o sobě schopna pohřbít životní prostředí Zlína.

Je také potřeba připomenout mnohaleté úsilí kraje o dopravní tepnu Paříž - Kyjev. Stejně tak podle vyjádření ředitele silnic a dálnic je D49 součástí mezinárodní trasy TEN-T.

+3/−2
15.9.2018 11:44

R70o17m76a48n 60Š15e66n23k46e97ř27í33k 1672375544249

Jezis porad ty stejne bláboly, Paříž - Kyjev je kravina kterou google vyhledá jen ve spojitosti s vašimi historickými posty v diskuzich, na to jsou uz jine trasy, obchvat VM + pokračování bystricka druha stavba - VM je na poradu dne nejdriv za 10 let (dle letáku MD), od Vsetína dal na SK neni plánována zadna kapacitní komunikace a ani nebude, E442 VM Roznov SK taky nijak upravována nebude. Vse lze dohledat. A asi po stopadesate se Vas zeptam (a nikdy jste mi neodpověděl) jak vase přelozka vyresi to, ze téměř všechna vnitrni doprava je na druhe strane kopce? Jak ten privadec stred vyresi to, ze max hrdlo je smer Školní -> Dlouha??? NIJAK! Jak muze po dotažení D49 do lípy stoupnout provoz 10x? Nevidim jediny logicky duvod pric by to tak bylo. Vznikne snad na východ od lípy nejake super centrum? Dal probuh nic nevede. A co treba ty tisíce aut co kazdy den jedou od Vizovic, lípy, zelechovic, východních části Zlina a jižních svahu do Otrokovic na dalnici? To jako nic? Ty kdyby mohly najet v Lipe, nebo pres obchvat zalesne smer Fryšták aD49 najednou by v centru ubyl provoz! A jen tak mimochodem, pokud nerozumíte logistice dopravy, tak nekomentujte zda 44 km z lípy do Otrokovic (30 min) pro kamion ustáleném rychlosti s minimální spotřebou je lepsi nez 14 km pres 40 semaforu (60 min) a maximální spotřebou paliva. Ja bydlet v Lipe, pojedu v pracovni den do Barumu radeji po dalnici i osobakem, budu tam za 20 min...

+2/0
16.9.2018 10:55

R63o56m43a11n 69Š90e13n34k42e59ř43í63k 1312375674689

Varianta C (Zelinka), byla modelování simulacemi prokázána jako nesmysl... tak proc to sem furt tlacite?

+1/0
16.9.2018 10:59

A87n15t27o68n63í98n 79Z61e89l79i30n21k88a 5374698195310

Karle ŘÍHO, mudrovat jsi měl jako šéf dopravního rozvoje města Zlína na magistrátě, než se tě zbavili. Teď si alespoň vyhledej Noviny Metropol /řsd čr/ číslo 22, ročník 10, ze září 2017 a raději KONEČNĚ DRŽ PYSK.

+1/0
16.9.2018 22:39

R12o72m56a63n 76Š21e79n13k52e16ř11í71k 1132905194399

Opět jste nezklamal - namisto odpovědi na otázku na kterou nemůžete odpovědět mě tradičně urážíte. Pane Zelinka, nejsem žádný Karel Říha nebo kdo že to? Vygooglte si mě, zas tak těžké to není. Znovu se ptám, jak přeložka na jihu vyřeší dopravní hrdlo směr východ-západ-sever (školní Dlouhá) JS- Dlouhá atd...

0/0
17.9.2018 15:52

A58n44t61o20n84í60n 63Z75e80l21i88n69k91a 5444148885340

Máte to nějaké pomotané. Podle vás vás urážím, ale já si vás MOHU JENOM PLÉST. Když tak urážím jenom Karla Říhu s kterým se dobře znám. A mohu pokračovat: v polovině roku 2013 v Magazínu Zlín slíbil, že do konce roku bude k dispozici studie neproveditelnosti Pravobřežky. Ještě ji ale zabudoval do nového Generelu v roce 2016!!! Karle, můžeš nám sdělit čím se můžeš za cca 5 let práce na magistrátu pochlubit. Ryji do tebe bezohledně, protože mne k TOMU NEUSTÁLE NUTÍŠ!!!!!

0/0
17.9.2018 21:31

R41o28m64a21n 14Š20e93n47k64e21ř92í78k 1892865874219

1. Nejsem Karel

2. Jsem Roman Šenkeřík

3. "konečně drž pysk" a jiné výrazy považuji za urážku, včetně tykání

4. Nutím Vás k tomu leda tak tím, že vyvracím Vaše nelogické nesmysly

5. Ten-T Paříž Kyjev neexistuje, existovat nebude a nikde v dokumentech evropske komise není a nebyl.

6. Nevím o čem je řeč ohledně pravobřežky

7. Dodejte argumenty, proč dostavba D49 přinese 10-násobné zvýšení provozu přes Zlín (logicky dojde spíše k poklesu - už jsem to psal 100x - každé ráno vyjíždí tisíce aut z JS, a z východu (od) Zlína a táhnou se jako paka přes celý Zlín a Malenovice do Otrokovic na dálnici)

8. Žádná spojnice D35/D48 - VM - Vsetín - Polanka - SK neexistuje, není plánovaná. Dostavba obchvatu VM a úseku VM - bystřička 1. stavba se plánuje tak na 2025-2030 - dále nic - vše je v letácích ŘSD v mapové aplikaci a studiích staveb - lze si ověřit. Ve Vsetíně se žádný nadjezd nebude rozširovat atd, dojde pouze k přestavbě křižovatky u SHELL čerpačky (doplnění ramp) - opět na to je leták na webu ŘSD.

9. PO 151 se zeptám, jak vyřeší přeložka 1/49 na jihu od centra, to že špunt je ve směru školní -> Dlouhá, JS -Vodní -Dlouhá, JS-Školní? - tím že tam přivaděčem střed napumpujete ještě více aut?

10. Pokud exaktní simulační model ukáže, že Vaše varianta nepřinese užitek, proč tady všem nadáváte, když zastávají stejný názor. Simulace a matematika dává poměrně jasné výsledky.

0/0
18.9.2018 11:46

A80n40t91o17n98í45n 51Z18e79l81i65n31k19a 5214188115210

Karle, my se přece přeme mnoho let. Mnohokrát se stalo, že co jsi namítal osobně se objevilo následně v písemně diskuzi. Máš mne za vola? Ptám se znovu: co navrhuješ a čím se můžeš za 5 let práce na magistrátu pochlubit?

0/0
18.9.2018 12:55

R46o70m71a54n 27Š53e34n67k72e30ř48í70k 1952905334109

Ne vážně neznáme, nejsem Karel... a čekám na odpovědi na body 5-10

0/0
18.9.2018 13:39

A58n20t13o22n81í35n 95Z76e55l41i31n53k71a 5374538135900

Karle!. Já jsem starý, mám 73 let a není co to bývalo. Ty jsi ale neskutečný srab.

0/0
18.9.2018 14:56

A67n52t26o26n66í62n 86Z67e48l36i25n13k47a 5824908425300

Karle, doposud za tebou nezbyl žádný kloudný výsledek nebo použitelný návrh řešení. To nesmyslné a nerealizovatelné rozkopání 1/49 ti navíc nikdo nikdy neodpáře. O to zuřivěji rozkopáváš zatím jediné reálné řešení dopravy města obsažené v Generelu dopravy. Jsi nejenom srab, ale také neskutečný skřet.

Zamyslel jsem se nad tvým tvrzením, že je obchvat na opačné straně města než je žádoucí. Jenže on zajistí naplno z ODKLONITELNÉ DOPRAVY 60% ve směru východ - západ a kompletní jih, plus 30% dopravy Gahurova. Provoz na Gahurové odvede přímo přivaděč Zlín - centrum všech těch, kteří pojedou dál než do Louk.

Takže obchvat nezajistí /od severu/ bezprostředně pouze 10% dopravy připadající na směr Dlouhá - Fryšták. Čili nejde nalézt lepší umístění. Navíc je poloha obchvatu ve variantě "C" přímo korespondující s polohou plánované D49 v Lípě!!!

0/0
18.9.2018 23:17

R60o10m14a88n 39Š21e74n94k97e85ř32í79k 1952445754459

Takže školní, dlouhou a stred to neřeší... Ok, to mi staci. Takze i kdyby mávnutím proutku to tam ted stalo, nic moc se ve stredu mesta nezmění. Stejnou blbost udelali i v Mariboru.

0/0
21.9.2018 16:37

R78o38m47a16n 83Š90e57n26k54e42ř98í79k 1732185574409

Nejsem Karel, jste schopen to pochopit!

0/0
21.9.2018 16:41

A21n50t76o53n97í12n 38Z41e51l30i67n76k63a 5864528905490

Ještě bych s klidnou hlavou doplnil:

Ad.5 Viz odkaz na informace ředitele ŘSD je v této diskuzi.

Ad,6 Takový superspecialista a neslyšel o Pravobřežce baťovských architektů?? Tak to vyprávěj svému pejskovi.

Ad.7 Stačí zdravý selský rozum. Budoucí D49 přepůlí Moravu vejpůl a stáhne dopravu od Jablůnkova až po Břeclav. 14 !!! km dlouhá propojka 1/49 Lípa Otrokovice a směr na Jižní Moravu začne být s postupující výstavbou D49 velmi frekventovaná. Ale to tady v diskuzi již zaznělo. A ty myslíš že to tak nebude??

Ad.8 Stačí, když je ve státní "Politice územního rozvoje" zkapacitnění 1/57 Valmez - Vsetín - Polanka. Původní tah E442 a 1/35 na Slovensko přes Bumbálku zůstane bez investic. Půjde to ČASEM pěkně po rovince podél potoka na Střelnou. Proto se i na těchto stránkách psalo o JZ obchvatu Valmezu. Ve Vsetíně se mají doplnit další 2 pruhy a v Semetíně to znáš.

Ad.9 a 10 je na jiném místě.

0/0
20.9.2018 9:01

R66o67m54a52n 35Š46e68n52k87e44ř96í22k 1932315894379

8-10 uz dávno neplati, zkapacitneni konci v Semetine, výhledově kolem 2030, 7 je blbost, logistika dopravy Vam ocividne nic neříká a funkce plánovací tras taky ne, 5, 6 nekomentuju, nejsem Karel

0/0
21.9.2018 16:41

A91n67t54o66n32í47n 76Z10e16l64i63n33k79a 5614668885170

Také se tě po 150 zeptám co vlastně navrhuješ nyní jako mluvčí železnic jak dál podle tebe s řešením dopravy města. Kdysi to byla tvoje povinnost na část "hrozby" Generelu dopravy reagovat. Myslím tím hrozbu "Současná kapacita dopravního skeletu města je vyčerpána, přestože je meziroční nárust dopravy 1,8%!!!!!!!!!!!!!

Správná ODBORNÁ modelace různých dopravních a havarijních situací města mohla jenom ukázat nevyhnutelnost přeložky 1/49 ze středu města. Fakt zalez do boudy a nevylézej. Nechápu jedno. Z jakého důvodu to hněteš od svého uvedení na magistrát pořád stejně.

0/0
16.9.2018 23:10

A40n16t49o13n86í85n 14Z18e11l19i67n41k28a 5564978775480

Dodnes si tě dovedu představit, jak na zastupitelstvu vyprávíš o kilometrovém rozkopání 4 proudé 1/49 a zavedení dopravy mimo MHD pod zem. Takovéto zadání jsi přece sám vymyslel, zvýhodnění chodců mezi náměstím Míru a Fabrikou. Každý si to na městských stránkách v Generelu může ověřit.............a ještě to mělo málo stát........

0/0
16.9.2018 23:29

A71n28t97o33n27í29n 90Z54e45l69i81n45k71a 5364768175140

Rána na komoru. Stokrát ano pro tohoto tahouna!! A zatím jenom otevřel ústa. O novém generelu dopravy řešící dopravu pro Otrokovicko - Zlínskou aglomeraci ví celé město ale vytáhl s ní do zápasu jenom on.

+1/−1
15.9.2018 9:53

K63a25r50e34l 14C81h49r58a30s37t18i67n86a 4183654540415

Souhlas! Správa obce zdaleka není jen úřednické vysedávání v křesle a výběr daní, ale především inspirování občanů a návrhy idejí, které zvednou komunitu a shánění prostředků, jak záměr zrealizovat. Je to manažerská práce, která dokáže manažovat zdroje i potenciál všeho druhu, ať už jsou to finance, lidské a materiální zdroje, prosperita či rozvoj. Manažer bez vize, filozofie, kam chce komunitu dostat, bez dřiny a organizačních vlastností, je jen figurka do počtu.

+1/−1
15.9.2018 11:15

K88a47r89e82l 23C85h57r57a50s25t31i72n39a 4823894330245

"Zlín má velký potenciál, který bohužel zůstává nevyužitý." Právě to říkám už roky, ale namísto vzestupu se stále plácáme ve slabším průměru. Prostě chybí ta baťovská agilnost a činorodost. Když myslím na tyto vlastnosti, představím si Tomáše Baťu st., který uštval koně, aby stihl vlak do Vídně, protože mu šlo o důležité jednání a zakázku. S dnešním stylem lážo plážo díru do světa neuděláme!

+2/−1
15.9.2018 3:44
Foto

V92í81t 37M23a66c46h 4578748953910

S tim odhodlanim, ktere na Vancurovi vidim na Vive i na festivalu, je to zrejme muj favorit.

+4/−1
14.9.2018 21:10
Foto

J82a85n 58A61d26l89e39r 2466391276306

Souhlas, otázka je, zda výkonný team lidí s dobrou historií, co Vančura představil na kandidátce, bude míti čas na obecné městské záležitosti - ono i prosté zasedání zastupitelstva trvá dosti dlouho, o důkladném studiu podkladů nehovoře.

Každá z představených osobností je dosti vytížená a řešit např. problém výstaby plotu někde na periferii? Nejsou vše jen velké záměry, ta drobná nezáživná práce zabere 80 % času.

Přesto jim fandím a asi jim to hodím.

+1/−1
16.9.2018 14:01

Najdete na iDNES.cz