Diskuse k článku

Dálnice D49 má zelenou, soud zamítl i žalobu kvůli čmelákovi a žabám

Příprava dálnice D49 z Hulína do Fryštáku bude pokračovat. Soud zamítl i druhou žalobu aktivistů týkající se chráněných živočichů. V krátké době tak silničáři můžou žádat o stavební povolení, pak začne výstavba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V22í83t 34K75u90r23k38a 3408796386

V každé zemi je nějaký problém, v Sýrii mají Islámský stát, my máme ekologické aktivisty.

+2/0
18.7.2018 9:47

S43t24a89n34i41s77l85a10v 19P60i21š41t97ě34k 1156448829565

Hlavni vinik zpozdeni, neni Mach s kreckem, ale RSD ze svym pristupem a neschopnosti se dohodnout s lidmi na vykupu pozemku.

0/0
16.7.2018 12:04

J53a91n 11T63u78r88e30k 7580903574408

Možná pár promile ještě zbývá ale valnâ většina byla jí vykoupena před více než deseti lety. To se týká i rodinných domů ve Fryštáku které stojí v cestě mostu přes údolí. Pokud majitelé měli chuť stavět, tak již bydlí v novém a dálnice v nedohlednu.

0/0
16.7.2018 19:59

P90e48t18r 16V17l25a78d11i76m24í35r 40Č74e48r82m49á79k 8853107705554

Je to asi o ban, ale tohle nejsou ekologové. To je banda zmetků, která žije tím, že brzdí normální rozvoj dopravní sítě. Naprostá většina dálnic naopak krajině odlehčí a pomůže i přírodě. Dálkovou a nákladní dopravu stáhne z menších silnic a zmenší možné ekologické havárie.

+7/0
14.7.2018 12:35

A40d80a85m 86R36y79c44h10l14ý 1828867379693

Do držky mu dát

+2/0
12.7.2018 20:08

V27o22j13t35e89c18h 35P42á16n42i28k 61S36r25. 5941491504717

Hloupá to společnost, která se nedokáže zákoným spůsobem bránit vůči soustavným útokům ekoteroristů!

Oni zákony netvoří, jen zneužívají a mají s toho prdel!

+15/0
12.7.2018 19:16

P89a86v83e60l 66J31e28ř80á45b43e11k 7711402484127

Už tak je, ale odnesli to i lidi, kteří chtějí hájit svoje zájmy třeba v případě stavby fabriky hned vedle jejich rodinného domu.

+1/0
12.7.2018 21:27

P15e31t70r 46V53l95a90d44i22m33í48r 67Č35e10r63m49á59k 8633207955494

No tak budou muset ekoteroristům poděkovat.

+1/0
14.7.2018 12:36

L84e65o55p80o17l19d 72P90r41o43k12e79š 8589314937

Spolky dostaly státní příspěvek?

+6/0
12.7.2018 17:17

M34a13r95e75k 98H52r71u37b28y 6627912791808

Nefunkcni justice je prapricina mizerie CR, po celych 30 let:-/Rv

+4/0
12.7.2018 16:49

H93u50g18o 29K51o62n30e64č25n64ý 3468863275528

Toto asi nesouvisí s justicí, ale s právním režimem, který v ČR vyžaduje stavba dálnice.

Justice jen řeší případné spory, které okolo toho režimu mohou mezi různými stranami vzejít.

+2/−1
12.7.2018 17:01

M80a88r45t86i76n 78K69o24n56e66č44n95ý 3950224379375

Tady trpí půlka Zlína, ale hlavně že se neomezí chráněný čmelák a žába. Proč člověk není chráněným druhem? Proč zdraví lidí není nadřazené křečkovi, čmelákovi a žábě?

+12/−1
12.7.2018 16:43

M27a24r38t90i95n 90K35r81a37l 7943100383197

Kdybych byl rejpal, řeknu, že někdy radši žábu, než hlupáka. :)

+2/0
12.7.2018 17:05

V47o58j87t80e10c90h 47P81á75n25i11k 21S79r92. 5501831544657

Když má žába 18 a hlupák 55, tak se nedivím;-D;-D;-D

+5/0
12.7.2018 19:02

P17e36t86r 47A32n58d36r55ý89s63e63k 9593801776407

než se získá stavební povolení a vypořádají všechny rozklady a odvolání u soudů, uplynou tak minimálně 2-3 roky, pak se budou ještě soudit stavební firmy kvůli výsledkům výběrového řízení, achjo...

0/0
12.7.2018 16:42

R15o19m17a55n 25Š95e31n89k54e51ř97í36k 1792265964839

Zakon o liniovych stavbach, zakon o liniovych stavbach.... ach jo... kde je? Proc ministri a zakonodarci se tak "boji" prosadit neco takoveho? Ano byl by to zasah do moznosti rady lidi se tisicekrat odvolavat na to stejne, zalovat kazdy obchvat, silnicku kvuli vyhledu ze sve zahradky... spolky by se "pripustili" jen 1x se vyjadrit v ramci EIA a pak uz nikdy vice, ale pokud chceme jako zeme ve stredni evrope fungovat, musime mit funkcni infrastrukturu. Uz ted bylo spousta povyku kvuli novele, ktera umozni predbeznou drzbu... tedy misto cekani roky na vyvlastneni (neznamy vlastnik/spekulant) a urovnani dedictvi u par poslednich pozemku z x-desitek/stovek vykoupenych se SP vyda hned a soudne se to dorovna behem stavby... bezna praxe v rakousku/nemecku i na Slovensku, ale tady povyk jaky to je sileny zasah do soukromi a kradez majetku...

+8/0
12.7.2018 16:20

Z96d82e39n92ě11k 31T10r36u39t54n53o10v82s28k25ý 7433333796730

jako pláčete hezky... ale jak moc se vás stavba nějaké silnice, dálnice, železnice týká?

0/−5
12.7.2018 16:22

Z83d42e38n39ě68k 84T46r42u94t33n31o55v38s91k79ý 7653753516830

nikdy jsem nad tím v minulosti nepřemýšlel. až teď, když už je naplánovaná stavba D11 Praha - Polsko... už se mě to týká

0/0
12.7.2018 16:24

R38o82m19a80n 25Š69e51n30k16e36ř35í64k 1132985514239

Pokud myslite pozemkove? Docela dost, zrovna D49 mi ma vest cca 100m od chalupy (usek Trystak - Lipa). Co nadelam, no... nebudu zakladat spolek a zdrzovat to...

+6/0
12.7.2018 16:24

Z50d68e52n69ě17k 64T88r14u13t18n97o25v18s13k61ý 7493913486510

prima... a už jste přemýšlel, jak se dostanete na druhou stranu? Přes D49? Když to vemu s pohledu mého, to co jsem dnes zdolal v krátké době pěšky, tedy relativně zdarma, na to si teď budu muset vzít auto... Kde je teda ta výhoda, že budeme mít dálnici z Prahy směr Polsko.. pro Pražáka, Hradečáka a několik místních to bude výhoda... ale u dalších to bude spíš vopruz

0/−9
12.7.2018 16:31

R90o73m61a22n 69Š27e64n39k15e68ř68í28k 1562865784389

Jak pisu... pro 99,9% výhoda, pro me a souseda a par rybářů nevýhoda... ale to je tak se vsim. Ja treba myslim i hodne na ostatni, takze za me cajk, at to postavi

+7/0
12.7.2018 18:26

P95e33t80r 76V73a93r14g77a 3175703360220

Ale právo na to máte - a to já považuji za podstatné. Zda jej využijete nebo ne je vaše osobní svobodná volba - to je také podstatné.

A o tom je právě demokracie.

+1/0
12.7.2018 16:34

R13o73m85a71n 63Š56e60n48k88e56ř82í52k 1522355824459

Ano, pravda, ale mel bych ho mit treba 1x a ne 15x dokola se odvolávat na to stejne a ve stavebním řízení, žalovat predchazejici územní atd...

+2/0
12.7.2018 18:27

P43e88t51r 38V38a74r64g26a 3205713770950

Obecně souhlas. Pokud se na projektu/stavbě nic nezměnilo, tak by nemělo jít znovu podat žalobu na totéž. A toto je záležitost úpravy tzv. procesního práva.

Tímto by to šlo významně omezit - ale tak nějak mám pochybnosti, jestli se chce.

Nicméně mějme na paměti ještě jednu věc - projet pro EIA se často dost liší od projektu pro územní řízení a stavební povolení. ŘSD tam, bohužel, dělá příliš mnoho změn a příliš často. Čímž opět otevírá tu pomyslnou "pandořinu skříňku".

Dtto pokud o EIA požádáte v roce x a o územní či stavební řízení /či sloučené) požádáte až s odstupem třeba 10 let - tak i když se nic nezměnilo v projektu, mělo by být právo na přezkum - projekt se sice nezměnil, ale okolnosti možná ano.

+1/0
12.7.2018 18:36

P69a82v14e97l 89N51o35v41o82t95n63ý 7981350402480

Nechápu, proč podání takovéhle žaloby není podmíněno složením kauce ve výši 5 % z ceny stavby. Samozřejmě, pokud se žaloba ukáže neopodstatněná, kauce propadne.

+6/−1
12.7.2018 16:19

P49e49t37r 34V47a21r67g43a 3285293970830

Já to chápu. V demokratickém státě nemůžete podle bohatství rozdělovat lidi na ty, co mají nárok na právo a spravedlivý proces a na nemajetné, co tudíž taková práva nemají.

Váše myšlenka je velmi nebezpečná. Představte si, že ex-manželka se bude soudit za neplacení výživného na děti - a žalobu bude smět podat, jen když soudu zaplatí kauci ve výši 5% (10%) dlužného výživného.

Od kroku kauce 5% ke kombinaci, avšak minimálně - co já vím - třeba milión korun není až tak daleko.

Nakonec to skončí tím, že právo na soud má jen nejbohatší muž země.

Výše uvedené nijak nesouvisí s tím, zda souhlasím nebo nesouhlasím s postupem těch sdružení proti stavbám.

+6/0
12.7.2018 16:29

J38i18ř69í 61N91o78v64o77t16n51ý 6845617106986

Ano. Ale aby nedocházelo k obstrukčnímu jednání a průtahům v řízení o věcech, které jsou ve veřejném zájmu, mohlo by být právními předpisy stanoveno, že z úhrad takových kaucí budou osvobozeny jen ty fyzické nebo právnické osoby, které na věci prokáží právo nebo právní zájem. Což by odlišilo například vlastníky nemovitostí, které by měly být stavbou dálnice přímo dotčeny, od ekoteroristů. Neboť ani brouci, ani žáby či veverky nejsou vlastnictvím pana Malého ani jiného aktivisty či aktivistického spolku.

+1/0
18.7.2018 10:19

B50e62d47ř34i51c12h 96K35i25r75s82c46h39n83e11r 6497854778914

Asi nejzbytečnější dálnice v ČR, kdyby radši dostavěli nějakou důležitou jako D0 nebo D3...

0/−11
12.7.2018 16:17

R67o96m32a22n 44Š71e30n69k62e42ř96í64k 1752335474709

Zbytecny? kolik mame kapacitnich spojeni na Slovensko? jedno? ano pouze jedno. Zlinsky kraj stagnuje a propojit hos bohatym povazim by bylo prospesne... jihoceska D3 bude za 5 let snad hotova... ted se tendruje obchvat budejovic, SP jsou skoro vydana, zbytek na hranice finisuje pripravu k SP a tendrum... stredoceska cast? Tak to si stezujte u chatickaru na sazave a ruznych spolku. D0? to bude jeste sranda na desitky let, pokud se nezmeni zakony

+8/0
12.7.2018 16:23

M15a94r92e77k 94H85r12u92b92y 6787542481808

Kolik jich mame do zapadni Evropy? Do Nemecka 1,5 (D8 stejne brzy spadne), do Rakouska nic, do Polska nic.

Vysokorychlostni trate jsou cista nula vsude.

To vsechno po 30 letech od revoluce.:-/Rv

+2/0
12.7.2018 16:51

M75i66r65o16s68l42a12v 27T49i13š62e31r 4419449924272

Do Polska vede D1, jestli jste si nevšiml. Joo, to není výhodná trasa pro pražský....No, my to takhle objíždíme "naokolo" v podstatě vše, tak alespoň na praktickém příkladu vidíte, jak je to príma a efektívní cestování.

+3/0
12.7.2018 20:58

B20e16d23ř90i23c94h 53K91i10r96s80c93h39n28e65r 6267804888854

Tak nějak je obchvat Prahy a spojení největšího českého města s krajským městem důležitější než rychlejší průjezd Zlínem.

+1/0
12.7.2018 16:51

R75o41m58a16n 89Š45e52n65k91e40ř56í62k 1502195744829

Ale ja to nepopírám, jen v ČR se holt nestaví podle toho, jak je to dulezite, ale podle toho co se podarilo vysoudit, projit rozklady, kasacnimi stížnostmi. V tomto legislativním bahně jsou jakékoliv diskuze ktera dálnice je důležitější naprosto zbytecne!

+5/0
12.7.2018 18:30

M71i40r57o67s79l22a72v 15T71i60š17e87r 4309479454492

Obchvat Prahy mohl být dávno hotový. Běžte brečet do Počernic.

+2/0
12.7.2018 20:56

V52l58a27d84i61m10i33r 55H69o39l60y 6617536441402

Suchdol. Tam je problém.

+1/0
13.7.2018 1:27

J84a63n 45T92u85r33e31k 7150623684538

Podle čeho jste usoudil že je nejzbytečnější. Že se Váš netýká? Mě se také celkem netýká dálnice v jihočeském nebo západočeském kraji. Ale pro to, že ji pravděpodobně nevyužijí nebudu tvrdit že je zbytečná. A pokud vím, tak pětici za urychlení D49 podepsaly tisíce lidí. Pro ně asi důležitá je. A je ostuda tohoto státu že jeden magor je nechá čekat již deset let.

+2/0
13.7.2018 7:38

Z43d38e38n64ě45k 53T94r16u20t91n90o89v30s70k17ý 7113963506600

Dálnice výhodně zkrátí cestu mezi velkými městy. Paradoxně v místě kudy vede cestu místním prodlouží......

+1/0
12.7.2018 16:15

L20u60b37o30m31í33r 83H53u59d26e30c 1521631268182

Krecek, cmelak a zaba... to je jak z nejake pohadky :-D a bohuzel ona je to realita vystavby dalnic v CR...

+11/0
12.7.2018 15:56

P66e93t27r 15M93a17r66š47o34u47n 5925738256326

a nějaký koridor pro průlet hmyzu nebude? možná i s řízením letového provozu :-P

+15/0
12.7.2018 15:54

J77a31n 34D64v11o57r91a16k 4187165402605

Je to velmi jednoduché,při jakékoliv žalobě "ekoteroristů" ,bych navrhoval zaplatit zálohu soudu ve výši aspoň 1-10 milionu korun, podle rozsahu žaloby.V případě výhry u soudu bych jim ji vrátil , v opačném případě by propadla ve prospěch stavebníka,resp. státu. Myslím si, že počet žalob by okamžitě klesl blízko nule.

+9/−3
12.7.2018 15:45

P10e44t88r 88V49a36r72g22a 3145233830900

A něco jako Ústava, demokracie a právo na rovný a spravedlivý proces vám něco říká?

Nechcete rovnou stanovit, že právo na soud má jen ten, kdo složí miliardu v hotovosti? že by se tu pak mohlo soudit tak 5 lidí - a zbytek má smůlu.

A Kauce se používá k jinému účelu - ne jako trest za podání žaloby

0/0
12.7.2018 16:32

P56e53t53r 23D13v81o37ř58á68k 9314807942950

Taky nekonečná stavba. A stěžují si u EK, která sama stavbu prosazuje 8-o. Jeden čas se psalo, že měla být celá proplacená z fondů EU. Dokud se všechno nezastavilo kvůli nesmyslným žalobám.

+2/0
12.7.2018 15:44

M87i62c67h26a59l 84B20r74ň42á16k 6314574447978

Tunely pro křečky, stěny pro netopýry a stupidní procesní předpisy, které umožňují milion rozkladů a odvolání. Ještě se někdo diví, proč u nás trvá stavba tak dlouho a pro to tolik stojí?

+4/−1
12.7.2018 15:42

P66e10t13r 28K64ř46í42ž 5176568145

Kolik zaplatí ekopomatenci odškodné za zdržení stavby?

+13/−2
12.7.2018 15:18

P77e12t36r 77H81o91r78á62k 1939913619734

Nic a budou dál zdržovat.

+10/0
12.7.2018 15:34

P15e94t53r 37V72a26r24g47a 3315643670830

Jenže oni (dle zákona) stavbu nezdržují. Oni využívají svého práva na spravedlivé posouzení rozhodnutí o stavbě.

Trestat byste je mohl, kdyby volili nezákonné prostředky - např. fyzicky by svými těly blokovali stroje; poškozovali stroje, zastrašovali dělníky atd.

Oni postupují legální cestou, s tím se smiřte.

To, že to trvá dlouho mi taky vadí, ale nehodlám se vrátit kvůli pár tunám betonu a asfaltu do socialismu, kdy o tom rozhodovala jen strana a vláda (a lidi je nezajímali)

+6/−1
12.7.2018 16:39

J70i57ř65í 13F26a57n63d79a 8159621474578

Dokud Egeria a podobní teroriské nedostanou k úhradě škody, které svými nesmyslnými žalobami způsobili budou otravovat dál. Kdyby měl tento pán zaplatit miliony za škody třeba do 30 dnů a pak hned exekuce tak si podobné spolky žaloby rozmyslí.

+7/−4
12.7.2018 15:17

J58a42r92o50s37l68a63v 52Z46ů91d94a 5177735366

A jaké škody způsobili? Mně se taky nelíbí, když to ty organizace zdržují, ale reálně, za co by měli podle vašeho návrhu platit?

+3/0
12.7.2018 15:57

R73o25m92a19n 82Š23e44n51k16e33ř36í74k 1462455384809

Třeba to, že jejich cílem je to zdržovat do bodu, kdy od EU nedostaneme ani korunu, a budeme to muset zaplatit ze svého, případně pro jejich filozofii nejlépe se stavba odloží (přijde další recese) - propadnou povoleni a celé nanovo... Pokud se stavba nestihne v rámci současného prograového a dotačního období tak je pan Mach přímo odpovědný za škodu cca 6 mld Kč...

+2/−1
12.7.2018 16:05

P67e52t57r 95C77h40u33d72o19b62a 8114258466780

Myslím, že minimálně ŘSD by dokázalo naprosto přesně vyčíslit, kolik je stály soudní výlohy a opětovné vyřizování všech dokumentů potřebných pro získání stavebního povolení, které už jednou měli vyřízené. A rozhodně se nebude jednat o nějakou malou částku.

+5/0
12.7.2018 16:11

Najdete na iDNES.cz