Diskuse k článku

Silničáři dostali za dvoumilionovou studii o křečkovi zpátky přes milion

Silničáři vyreklamovali předraženou studii, která mapovala výskyt křečka polního v trase dálnice D49 u Holešova. Za pouhých 60 stránek, z nichž jen deset se týkalo monitorování chráněného hlodavce v terénu, původně zaplatili i s DPH skoro 2,4 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74a17u14l 74J82a78r11o89s 2333988400

Divam se na tu mapu.Moc nechapu,kdyz dalnice konci ve Frystaku,jak to povede dal na Slovensko...To je prece duvod,proc se to stavI..Nebo se mylim?

+1/0
5.6.2018 7:44

A86n38t38o35n34í44n 66Z44e33l38i98n10k57a 5284308265950

Svého času se kraj pokračováním do Lípy vůbec nezabýval. Krmil lidi připojením dálnice na zónu Holešov a VÝCODNÍ Zlín.

0/0
5.6.2018 8:26

P64a82u17l 91J82a81r58o80s 2913358300

Vychodni Zlin a konec? To se pak budeme trckat pres ty valasske dediny dal?

To je tedy dilo stoleti...Bata by to davno mel hotovo pred 70ti lety.

0/0
5.6.2018 12:46

A73n85t41o55n18í50n 98Z47e43l30i54n16k87a 5934638845550

No a vo tom to právě je. Má to cca 50 let čas.

0/0
5.6.2018 14:43

A65n58t58o64n62í34n 39Z87e11l93i72n36k86a 5454608255850

D49 je zbytná dálnice v očích MD a proto to tak všechno vypadá.

0/0
5.6.2018 14:48

H21e86l85e38n52a 36V56e26v31e46r82k73o70v44a 3969407

Hned posílám životopis do Ekoteamu. Za 800/h budu dělat křečkům i pedikůru.;-D

+3/0
4.6.2018 16:07
Foto

V45í23t 21M11a82c14h 4688658473490

Za 800 na hodinu dela firma, ne clovek. Odectete si na klady a zisk firmy a zbude vam superhruba mzda... ;)

+1/0
4.6.2018 17:24

P27e32t98r 56C52h31u47d88o70b80a 8354438336100

Ještě by to chtělo umět vysoudit tučné odškodné za neoprávněné zdržování stavby od Egerie, Dětí země a jim podobných spolků, pokud soud jejich žaloby zamítne jako bezdůvodné.

+7/0
4.6.2018 14:05

D37a15v25i79d 29K43n27a88p97e72k 8237334526345

Měl jsem za to, že křečci jsou poměrně plachá zvířata a když se objeví stavební technika, vezmou nohy na ramena a udělají si svou noru o 100 m dále. Nebo jsou ti křečci přibetonovaní k tomu poli?

+3/0
4.6.2018 12:41

J14i23n43d19ř91i15c33h 71M74l87a58d55ý 7522378597816

Spíš vymyšleni a to se pak nehnou z místa :D

+1/0
4.6.2018 14:36

D16a58v68i69d 41K64n65a49p76e43k 8187664806985

Vasdím boty, že se v lokalitě zničeho nic objeví opice vizovická a nosorožec beskydský. Studie o jejich výskytu bude stat tak 10 milionů, protože tato zvířata jsou mimořádně plachá a neni je snadné najít. O to více se musí chránit.

Nebo se musí udělat rozsáhlá studie, která vyloučí přítomnost klokanů, zeber a slonů indických. Co kdyby se v trase náhodou objevili?

+1/0
4.6.2018 12:39

S90t86a68n64i46s98l10a35v 34B33u44r54i43a41n 5743334314817

Dnes proběhla prezentace ministra dopravy Ťoka v jeho činnosti za uplynulé období. Mohu konstatovat jako nestranný řidič, že je to podle mého názoru daleko nejlepší odborník na tomto místě za dlouhé období. Opozice ho neustále kritizuje, ale sama tady téměř nic nepostavila a hlavně nepřipravila. Ťok je stavař a bývalý generální ředitel Skansky. Kdo už by měl být kvalifikovanější ? Doufám, že neodejde.

+3/0
4.6.2018 9:48

M64a84r77c29e22l 71B37i73l65č41í60k 1681620373171

Nejvetsi krecek je ten "ekolog"...

+4/0
4.6.2018 9:37
Foto

P79a81v27e79l 52V92a86n35ě15č25e93k 4134693111791

No trochu mě děsí, že kromě křečka určitě existuje spousta dalších zviřááátek :-P

+7/0
4.6.2018 9:10

F97r70a83n40t29i59š94e98k 14O47s40t71r96ý 4265921917543

Třeba ekoterorista nenažraný. Milé zvířátko, pokud se chová v kleci.

+7/−1
4.6.2018 9:12

M61a92r15t51i39n 70M96a51i24k96s76n33a13r 3644603618962

Hmm, hlavně že běžný lidi jdou přes mrtvoly "za namáma poušť". Všude musíme být nejrychleji, všude musíme co nejvíce zdevastovat přírodu, když tam nejde postavit město a zamořovat okolí tak, tak tam prdneme silnici, když nejde silnici, tak tam dáme aspoň řepku a vyvraždíme všechen hmyz v okolí. "Ekoteroristi" by nebyli, kdyby jsme neterorizovali přírodu.

+1/−8
4.6.2018 11:40

M78i96r87o89s66l89a74v 43T85i17š55e76r 4929439604622

Až začnete brát vodu z vlastní studny a jíst jen to, co si vypěstujete anebo nakupovat vše od zemědelce do nějakých 10 km od vašeho bydliště, až přestanete jezdit na dovolenou (což je zbytečný transfer), tak nás tady poučujte.

+1/0
5.6.2018 11:57

J11i96ř27í 70C19e10n29i69g42a 1521352907

Najdete tam i tučňáka arktického, nebo slona indického. Taky jsem tam viděl Rancorna ze Star Wars, ten taky potřebuje ochranu Stačí jen počkat, až si jich ekoteroristé všimnou.

+2/0
4.6.2018 11:29

V43á52c85l43a92v 10K38o13p35t63a 4854593282

jakmile to má v názvu EKO tak je nutno postupovat opatrně...

+1/0
4.6.2018 9:05

M44i83r93o14s18l62a43v 74K35a85š92p51a60r 7770191637446

Myslím, že za současné situace má D49 smysl jen po Lípu (resp. po Vizovice).

Částečně to ulehčí Zlínu od tranzitu a zároveň se zlepší napojení východní části Valašska na dálniční síť.

Pokračovat směr Slovensko je zatím zbytečný zásah do přírody, a ani po tom není dopravní poptávka.

Na druhé straně by se měla dokončit 4proudá spojnice Vsetín-Valmez, obchvat Valmezu a napojení na dálnici palačovskou spojkou. A bylo by na další roky vystaráno...

+1/0
4.6.2018 9:05

M64i75r55o31s56l52a23v 55T48i89š17e95r 4759519774822

Měli by to dodělat až po hranici alespoň ve střídavém 2+1 a na 110 km/h. To je tak minimum, které by opravdu pomohlo.

0/0
4.6.2018 9:55

J86a25n 95D20r16b98u77š98e14k 2504103342

Z čeho usuzujete, že za současné situace má D49 smysl jen po Lípu? Jak víte, že po spojení na Slovensko není poptávka?

D49 Hulín - Fryšták - Vizovice - státní hranice Slovensko je plánována jako alternativa silnice I/50 (D1 210. km - Slavkov u Brna - Bučovice - Uherské Hradiště - Uherský Brod), která vede přes CHKO Bílé Karpaty a zároveň přes Chřiby. Její rozšíření by bylo velmi obtížné.

Zároveň na slovenské straně pokračují přípravy silnice R6 (D1 157. km - Púchov - státní hranice ČR), která bude na D49 přímo navazovat.

Pokud se podíváte na mapu, tak zjistíte, že po realizaci D49 a R6 je to dopravní trase nejvhodnější pro cokoli od Brna na západ ve směru pro cokoli od Trenčína na sever a od Žiliny na východ. Vše by bylo vedeno na rychlostní komunikaci. Odpadlo by tedy použití silnic 1. třídy a průjezdy obcí.

+3/0
4.6.2018 12:23

M59i18r64o12s75l30a38v 54K24a10š65p66a32r 7570121167366

Usuzuji zejména z toho, že na slovenské straně na dokončení R6 v plném profilu není momentálně žádný (!) časový harmonogram, pouze to, že se nezačne dříve než 2030! Na co tedy tahat dálnici, která bude buď končit v kopcích, nebo v lepším případě se na slovensku zúží na 2 proudovku ...

Důležitější pro spojení se Slovenském je dokončení plného dalničního tahu Jablunkov-Čadca-Žilina

0/0
4.6.2018 12:50

J64a66n 12D64r66b64u70š15e30k 2324863392

Ten rok 2030 máte z nějakého konkrétního zdroje? Zkoušel jsem něco najít, ale nemohu na nic narazit. Jedinou oficiální informaci, na kterou jsem narazil je, že u R6 u obou úseků probíhá EIA.

D3 Čadca - Žilina na tom ovšem není o moc lépe. Jeden úsek EAI, druhý dokumentace pro územní rozhodnutí.

A pro spojení cokoli na západ od Brna - střed a východ Slovensko to určitě není lepší varianta. A to ani v případě, že by D49 končila na státní hranici. 1. D48 není hotová a hned tak nebude. 2. Od Bystřice na státní hranici není dálnice a nebude. 3. chybí spojení Nebory - D48. 3. trase je cca o 50 km delší. 4. průjezd Žilinou a Strečnem, než se napojí na dálnici u Dubné skály, nebo zpět 13 km do Hričavského Podhradie (to už je dohromady navíc 63 km). Pokud by D49 končila na státní hranici bez případného napojení na R6, tak: 1. jen dočasně. 2. do Púchova na dálnici je to 23 km, tj. za současného stavu cca 20 minut.

0/0
4.6.2018 13:27

P51e57t87r 21C49h12u62d58o69b80a 8194498416540

No kdyby stejně, jako vy, uvažovali v Rakousku, nebyla by stavěna dálnice z Vídně směrem k Mikulovu. Nejlepším důvodem pro zvýšení úsilí a priority je stav, kdy je to u přeshraničních sousedů už hotové.

+1/0
4.6.2018 13:54

R73o68m97a81n 80Š36e82n87k13e43ř79í87k 1902285984729

Ale však od Vizovic je to plánované jako střídavý třípruh. Žádná hyperstavba století. A o tom nepotřebném spojení mi vykládejte - dnes jsem jel úsek Půchov - Zlín (je to 68 km a jel jsem to 1:34, cestou jsem předjel cca 15 kamionů, a za hromadou dalších jsem se nekonečně vlekl) + provoz tam byl hodně silný. Ano teď tam moc nejede - ale logika typu teď tama nic nejezdí, tak nic nestavme jaksi nefunguje, kdyby to stálo, okamžitě se tam převede právě z trasy rožnov - bumbálka a nebo 1/50.

+2/0
4.6.2018 14:34

A52n77t54o81n54í49n 57Z66e83l56i61n32k21a 5224688705560

Tak to je jenom šméčko pro lidi. D49 popisuje ředitel Silnic a dálnic jako hlavní mezinárodní trasu TEN-T. Což také odpovídá mnohaletým snahám kraje /Paříž - Kyjev/. A dále musí navazovat odpovídající propojení také 1/49 přes Zlín. Nebo to zůstane tak, jak to je?????

Jinak moje řeč. D49 jednou ovlivní dopravu od Jablůnkova až po Břeclav.

0/−1
4.6.2018 14:56

T62o88m56á37š 28M67o68r83a77v69č24í70k 3397696183665

Proč to nedali AOPK za desítky tisíc korun asi nebude záhadou.

+2/0
4.6.2018 9:04

J71o85s71e96f 61Š85o17l84t50e29s 8574258690293

Jdu zakládat firmu na výrobu studií pro stát. Budu levnější, dám jim to co kus to milion.

+7/0
4.6.2018 9:02

L42u86b26o98š 43D89o80l14e83ž92e76l 1227409774276

Křeček polní je skoro všude. Naše kočka je loví a občas přinese domů jako kořist. Jsem se děsil, komu ulovil mazlíčka, než jsem zjistil, že to žije i divoce.

+11/0
4.6.2018 9:01

A95n75t89o89n45í48n 25Z16e83l48i76n47k37a 5794138975490

D49 Hulín - Valašská Polanka bude životně důležitá až se podle krajského a vládního Plánu územního rozvoje a Zásad územního rozvoje z roku 2008 zrealizuje dálnice Valmez - Vsetín - Valašská Polanka - Střelná - Slovensko - SNAD tak za 50 let. Je neuvěřitelné, že o obchvatu města Zlína, který měl být před 50 lety pro vnější a tranzitní dopravu /celkem 70% dopravního zatížení/ se nikdo nezajímá.

+1/−2
4.6.2018 8:51

J51a90n 52D25r37b48u88š13e82k 2774193592

Co máte na mysli vládním Plánem územního rozvoje? Nemyslíte náhodou Politiku územního rozvoje? Tu Politiku územního rozvoje ve znění aktualizace č. 1 kde je D49 (tam ještě R49) vymezena jako Hulín - Fryšták - Vizovice - státní hranice Slovensko. O Valašské Polance v ní není řeč. V aktualizovaných zásadách územního se D49 Valašské Polance také vyhýbá a je vedena až na státní hranici, kde bude navazovat na obdobou komunikaci Slovenskou (R6). Dálnice Valmez - Vsetín - Valašská Polanka - Střelná plánovaná není.

0/0
4.6.2018 12:12

A66n83t67o21n19í60n 39Z22e75l54i22n57k47a 5484608165200

Jak to, že se dálnice Valmez - Vsetín - Valašská Polanka neplánuje. Co JZ obchvat Valmezu, Vsetín má dostat další dva pruhy a dálnice v Semetíně dávno slouží. Naopak jsem o žádné vylepšovačce na E442 a D35 přes Třeštík a Bumbálku ještě neslyšel.

0/0
4.6.2018 14:46

J77a16n 44D51r84b69u24š50e78k 2174713162

Protože se tam plánuje "pouze" kapacitní silnice 1. třídy. To co je v Semetíně, rozhodně z legislativního hlediska nyní není dálnice. Pořád se jedná o silnici 1. třídy. A stejně tak je plánovaná v zásadách územního rozvoje - mluví se o zkapacitnění I/57, ne o dálnici. V Politice územního rozvoje (PUR) se jedná o koridor S2 (což je dle legendy koridor kapacitní silnice; legenda mapy dále zmiňuje koridor rychlostní silnice a koridor dálnice). V textu PUR je u S2 napsáno, cituji: "S2

Vymezení:

(R48) Palačov–Lešná–Valašské Meziříčí–Vsetín–Pozděchov (R49)

Důvody vymezení:

Propojení silnice I/35 s rychlostní silnicí R48. Propojení silnice R48 a R49. Lepší spojení velkých sídel Zlínského kraje s krajským městem a propojení na Slovensko do Pováží v oblasti Púchova a Trenčína, náhrada za trasu po silnici I/35 (E442), procházející CHKO."

O E442 a D35 se ve svém předchozím příspěvku nezmiňuji. Psal jsem o D49

0/0
4.6.2018 15:45

A21n35t88o58n32í25n 37Z67e85l96i66n36k53a 5364928535130

Velmi zajímavý názor. D49 byla v roce 2008 ve stejném plánu jako dálnice na severu zlínského kraje, které již byly vybudovány a slouží. Opravdu si myslíte, že se to podařilo jenom přes křečka, nebo jsou plány ministerstva jiné než budování D49?

Na jedné straně tvrdíte, že Valmez - Vsetín bude jenom silnice 1. třídy. Na druhé to, že E442 a 1/35 nebude přes CHKO, ale právě přes Vsetín. Dává to smysl? Opravdu to nemá s D49 vůbec nic společného?

0/0
4.6.2018 16:32

R63o31m37a20n 96Š48e36n33k89e51ř43í87k 1132465534279

Žádná dálnice Valmez - Vsetín a dál plánovaná není. Palačovská spojka se možná začne stavět, obchvat VM je ve hvězdách (ale dvoupruh), pak úsek VM - Vsetín se nějak dostaví a toť vše...

+2/0
4.6.2018 14:44

A85n85t95o89n41í19n 80Z74e18l53i50n62k17a 5574418655600

No vidíte to. Jenže úsek Valmez - Vsetín je zásadní pro potřebu či zbytečnost dálnice D49!!!!

0/−1
4.6.2018 15:01

J29a51n 95D74r67b84u12š98e16k 2884363342

Díváte se na to moc úzce. D49 není regionální silnice Zlínského kraje, ale jedná se o úsek transevropské dopravní sítě. Úsek Valmez - Vsetín není pro potřebu nebo zbytečnost dálnice D49 vůbec podstatný. Naopak bych řekl, že je naprosto nepodstatný. Pokud se podíváte na mapu a plánovanou výstavbu, zjistíte, že pro Olomouc a cokoli dál je výhodnější trasa na Slovensko po D55 - D1 a D49 (bavím se o již dokončených plánovaných úsecích). Pro Nový Jičín, Příbor, Frýdek bude opět výhodnější D48 - kousíček I/11 a D3 na Slovensku (opět po dokončení všech plánovaných úseků). Po realizaci D48 a D49 bude I/57 výhodná tak maximálně pro dopravu z Hranic, Potštátu, Oder a Valašského Meziříčí. A na to bohatě stačí kapacitní silnice 1. třídy.

0/0
4.6.2018 15:57

A31n41t79o80n50í56n 45Z61e44l32i88n22k83a 5694448405780

Výše vám pan "Šenkeřík píše, že je D49 plánována jako střídavý třípruh. A ten by to mněl vědět.

Třípruhu říkáte transevropská magistrála? Ale pro cestování z Lidečka do Zlína OK.

Hlavně jde v této chvíli o to, aby byl Zlín na transevropskou magistrálu připraven, aby nebyla D49 dřív, než obchvat Zlína.

0/0
4.6.2018 16:54

K91a33r89e24l 46C17h71r84a42s83t86i88n11a 4143844580425

Pro ekoteroristy není nic snazšího, než postupně podávat další a další námitky proti stavbě D49 a jiných akcí. Vždyť kromě křečků tam žijí ještě čmeláci, vosy, motýli a mouchy všeho druhu, hraboš polní, sysel atd. atd. snad kromě krokodýlů a opic. Soudy se ještě prohnou, než všechno vyřeší, naši vnuci budou jezdit postaru, utratí se další desítky milionů a lidi se budou dusit výfukovými plyny a prachem, nebudou moci přes cestu a rakovina bude mít pré! Proč by to ekoteroristé nedělali, když to vynáší a mohou úspěšně vodit stát za nos? Že to postupně odskáčou daňoví poplatníci a region se propadne a desetiletí zpět, není jejich starost. Tam jsme to nekvalitní legislativou a nečinností dopracovali!

+13/−1
4.6.2018 8:47

J38a71k10u15b 71Z95e96m43á71n16e66k 2364393371168

Tak to jim ještě zbyde na studii o včele. Pozitivní zprávy jsou takhle při pondělku fajn.

+10/0
4.6.2018 8:45



Najdete na iDNES.cz