Diskuse k článku

Ve Zlíně zrušili dvě nová parkovací místa, bránila řidičům ve výjezdu

Při dostavbě cyklostezky vznikla ve Zlíně u křižovatky třídy Tomáše Bati a Lorencovy ulice také parkovací místa. Až při provozu se zjistilo, že řidiči kvůli stojícím autům nevidí na hlavní silnici. Dvě parkovací místa tak radnice zase zrušila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J23a28n 82A67d85l98e18r 2336831706606

Na potřetí, počtvrté se dílo určitě zdaří. Jak to připomíná podchod .....

(a odpovědnost zase nikdo nenese).

+2/0
1.6.2018 11:10

D56a74n72i80e29l 78B93a17r51t48o60l59d 6119654268441

Školní neznám, ale na téhle křižovatce sem problém nikdy neměl.

Slepejši asi, Ti stěžovatelé. :o

0/0
31.5.2018 23:08

Z26d10e14n70ě17k 44H65y18n17e85k 8276513596

Stejně tak není vidět z cyklostezky na silnici a naopak. Ale pan Adámek je lékař, takže čím víc lidí se tam při nehodách zraní, tím víc bude mít on a jeho kolegové zakázek a peněz. Radní pro dopravu má fotky do volební kampaně, takže cíl byl splněn. Město má všechny všechny své komunikace v perfektním stavu, tak proč nestavět další zbytečné a nepoužitelné cyklostezky. Nakonec rozhledové poměry kromě chodců a řidičů nikomu nevadí, stejně jako "vylepšená" zastávka Školní nevadí nikomu kromě chodců a cestujících.

Neschopnost radního pro dopravu a jeho úředníků zaplatíme tím, že se budou předělávat chybně naplánované stavby za peníze, které mohly být použity na opravy jiné infrastruktury.

+4/0
31.5.2018 22:05

P91e22t22r 83B14á57č63a 8585856305185

Tak dulezity je, ze mame dalsi zbytecnou pumpickostezku pro pet kol denne.

+2/−1
31.5.2018 18:24

P19a19v22e16l 76J43o17n36á97š 5521165489535

Aspoň se nebudou Vaší Výsosti motat před kočárem.:-)

+1/0
31.5.2018 19:27
Foto

V60í51t 13M64a45c62h 4708858303330

Pro vas by bylo asi lepsi udelat dalsi pruh asfaltu, ze? :) najdete si pojmy dopravni indukce nebo treba znecisteni vyfukovymi zplodinami. Uvidite, ze byste mel kazdeho chodce, cyklistu a cestujiciho MHD nosit na ramenou.

+1/0
31.5.2018 21:44

Z96d10e56n19ě53k 14H59y22n51e50k 8216313236

Přestavte si, že v Rakousku cyklostezky staví jako asfaltové nebo betonové, nebo přistaví pruh v hlavním dopravním prostoru. Přejíždět betonové obrubníky při rychlostech kolem 40 kmh je opravdu velmi příjemné. Předpokládám, že indukovaná cyklistická doprava nevadí. Ale stálo to celé jen 20 milionů, tak co bychom nechtěli.

+1/−1
31.5.2018 21:55
Foto

V56í98t 97M73a21c74h 4268948643230

Vite, ze Viden cilene kazdy rok redukuje pocet parkovacich mist v centru? Vite, ze v centru Utrechtu stoji celodenni parkovani 30 euro? Vite, ze existuje stavebni norma na vysku obrubniku mezi cyklostezkou a silnici v radu milimetru? A vite, ze se casto redukuji jizdni pruhy pro auta ve prospech cyklostezek? Takze se dalsi mista nebetonuji...

Indukovana cyklisticka doprava znamena mene aut. Vite, kolik mista zabere 10 cyklistu a kolik aut? A ten rozdil pri parkovani - kolik mista zabere 10 zaparkovanych aut a kolik 10 kol?

0/0
31.5.2018 22:22

Z69d76e64n13ě13k 17H81y64n72e55k 8486353856

Vyhláška stanoví maximální výšku obrubníku na 20 mm, tedy nikoliv řád mm, jak píšete, a město jí beze zbytku využívá.

Indukovaná cyklistická doprava znamená také méně cestujících ve veřejné dopravě, nikoliv méně aut. Kola zaberou místo, méně než auta, ale zaberou.

S redukcí jízdních pruhů pro auta ve prospěch cyklistů nepočítá ani s jejich vedením v hlavním dopravním prostoru, ve Zlíně vůbec nikde.

Ve Zlíně bude možná méně aut, až kraj i Město pochopí, že veřejná doprava není jen socka pro lidi bez auta, předláždění chodníku a označení značkou cyklostezka moc nepomůže.

0/0
1.6.2018 8:02
Foto

V52í46t 16M78a87c98h 4128888413180

V případě výšky obrubníku jsem vycházel z článku "Správná výška obrubníku na cyklostezce je 0 cm" na webu Brno na kole.

S vedením cyklostezek samozřejmě myslím globálně. Zlín vzorem cyklořešení rozhodně nebude - proto mluvím o řešeních v Kodani, Amsterdamu, Utrechtu nebo třeba v Lisabonu. A k tomu doporučuji třeba knihu Copenhagenize. Právě v těchto městech se asfaltu pro auta ubírá (ikdyž Lisabon zrovna není příkladem).

Předláždění chodníku někdy dokonce ani není potřeba. Stačí tam dát jen doplňkovou značku "Cyklistům vjezd povolen".

Jinak tady si začínáme rozumět - problém je individuální automobilová doprava (osobní auta). Řešení vidíme v hromadné automobilové dopravě (MHD) nebo individiuální nemotorové (městská cyklistika).

A našli jsme i společného jmenovatele - liknavost, neinovativnost, neschopnost města.

+1/0
1.6.2018 13:39

M10a91r43t31i16n 70P86e55t22r 2314834614533

Tato původní dokumentace obsahovala i teoretické výpočty pro rozhledové parametry na dotčené křižovatce.

Akorát, že projektant měl 4 z matiky ;-D;-D;-D

+6/0
31.5.2018 12:14
Foto

J39i43n82d57ř47i47c14h 48B57ř83e53z58i48n35a 1319797875851

Vždyť říkám, krát 2 to mělo bejt

0/0
31.5.2018 12:24

I34v69o 73H75r71a93b16a89l 8312501497

Zastávky na Školní byla záměrně řešena "salámovou metodou". Likvidace vzrostlých kaštanů by za normální situace neprošla přes protesty obyvatel. Takže bylo nutno lidem "ukázat", že není jiné řešení, než zastávku se (záměrně) nevyhovujícími rozměry je možné dodatečně opravit pouze za cenu likvidace změněných stromů. Že to bude znamenat dvojí práci a dvojí náklady - to není podstatné - důležité je, že jsme využili prostor maximálně, a nějaký strom - co na tom komu záleží.

+2/0
31.5.2018 11:58

H77e47l39e40n24a 32V26e44v68e68r15k82o70v62a 3869937

Ony ty dvě parkovací místa nejsou taková tragedie jako podchod a zastávka na Školní. Ale stejně nechápu jak to může někdo schválit. Páni konšelé by se měli povinně pohybovat po Zlíně pěšky a MHD. Pak by k takovým kopancům nedocházelo.

+10/0
31.5.2018 11:15

K72a31r27e37l 17C85h10r14a73s67t14i72n18a 4813754520975

Za hloupost se platí v každém režimu. Tentokrát je to však viníkům jedno, oni pochybení platit nebudou. Za "vydřiducha" Tomáše Bati platil škodu ten, kdo ji způsobil. Dnes jsme ovšem o 90 let dál a viník je king, jemuž nesmí být zkřiven vlas, aby ho to psychicky nezlomilo. Může takový degenerovaný systém vést k prosperitě?

+9/0
31.5.2018 9:42

J58a36n 42K14o80ž10u95š89n64í65k 2689892118157

Teoretický rozhled byl zcela jistě postaven na výhledu z přední masky vozu, jinak si to nedovedu představit :-/

A zastávka Školní... No, před rokem nebylo cosi možné, najednou by to šlo, ale zastávka tam do té doby úplně normálně fungovala řadu let...Rv

+11/0
31.5.2018 7:38

J69i87n33d52ř12i37c77h 27M60l19a31d54ý 7242278527756

Ano se cosi změnilo a teď už to nevyhovuje ;-D

No co se vlastně změnilo, buď tam rychle vyrostly stromy nebo tam zmastili zastávku. Stromy tak rychle nerostou, takže zmastili zastávku a to je ta změna ;-D

+3/0
31.5.2018 9:40

Najdete na iDNES.cz