Diskuse k článku

Zlínský kraj chce k veřejné dopravě lidi nalákat rychlými páteřními spoji

Součástí zakázky, z níž vzejdou poskytovatelé veřejné dopravy ve Zlínském kraji na léta 2019 až 2028, je výrazné zvýšení počtu kilometrů. Týkat se má autobusů i vlaků. Hejtmanství chce posílit především propojení větších regionálních měst i dostupnost Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z79b27y26n88ě81k 29O58b90d46r62ž93á22l33e78k 2433597479504

Jezdim Otrokovice-Brno. Drive autobusy, ted autem. Protoze cena je velmi podobna, ve dvou lidech uz lepe vychazi auto. Autem je to rychlejsi, pohodlnejsi, mam tam klimu a mohu vyrazit klidne v 8 vecer, kdy zadne verejne spoje nejezdi.

+3/0
15.5.2018 11:35

R90a87d22e13k 64H89o36l62í45k 1558534690496

...v první řadě by to chtělo natáhnout D 49 minimálně k Vizovicím, lépe ke Slovenské hranici....Zlínu a okolí by se hodně ulevilo od kamionů a dopravy, která jenom projíždí......a pak bych řešil autobusové spoje....!!!

0/0
15.5.2018 8:44

J20o43s31e 40B57ě27l92a81š61k14a 8671500373950

Souhlasím, s tím ale kraj až tak moc neudělá. Řešit autobusovou i vlakovou dopravu naopak může a je dobře, že se tak děje!

0/0
15.5.2018 10:18

R29a48d78e67k 77H89o36l55í82k 1868754620356

....dálnice odkloní minimálně polovinu provozu na trase Vsetín Vizovice Otrokovice Holešov a přilehlém okolí, dojezdové časy hromadné dopravy se podstatně zkrátí.....pak teprve bych řešil nějaké páteřní spoje....

0/0
15.5.2018 10:41

M62i29r82o13s46l75a23v 83T78i12š47e84r 4419549674392

Dálnice dopravní situaci ve Zlíně téměř neovlivní. Očekávaný efekt je do 10%.

0/0
15.5.2018 14:12

R82a54d62e36k 92H17o23l66í87k 1758794220636

A kdo takový efekt očekává?

0/0
15.5.2018 14:25

M59i43r63o94s90l40a62v 77T11i30š73e24r 4229499454402

Teď si nejsem jistý, ale myslím, že dopravní odborníci. Sčítáním dopravy se totiž zjistilo, že čistý tranzit Otr-Viz je jen cca 8 %

0/0
15.5.2018 14:28

R81a45d45e68k 26H98o42l23í35k 1418544150266

...a co Slušovice - Fryšták???to fakt museli být odborníci...vraťte na Hrobice nazpět zákazové značky(ohledně zdroje pitné vody) a ve Zlíně se nepohnete....

0/0
15.5.2018 14:36

M25i70r95o10s30l28a68v 82T89i49š24e15r 4609819334872

Jo vy myslíte tady ty boční cesty? No tam by to pomohlo, ale v celkovém součtu jsou to zanedbatelná čísla.

0/0
15.5.2018 14:38

R22a80d66e77k 35H15o40l44í53k 1468594100506

Ze Vsetína, Vizovic a ze Slovenska jede všechno tudy...vy zanedbatelné číslo...jestli o těchto věcech rozhodují odborníci jako Vy ...tak jsme tam kde jsme...v...

0/0
15.5.2018 14:42

M69i59r84o56s61l85a59v 77T23i91š31e76r 4569919944302

Já se nepasoval na odborníka, ale znám to tam, a oproti hlavním trasám je to zanedbatelné. To, že vám to přijde strašně moc, protože tam nejspíše bydlíte, je subjektivní.

0/0
15.5.2018 14:53

R62a65d27e19k 34H22o59l87í37k 1898194390606

Nalajnováním středového značení se zde stala z cesty III. třídy cesta II. třídy...tudíž se objevila na navi pro kamiony....

0/0
15.5.2018 15:17

R56a82d67e67k 42H29o89l38í58k 1978944720196

a jak palčivý problém se jedná svědčí i to, že se v zimě nesolilo a poslední dvě zimy se solí, i když se jedná o vzdálenost cca 200 m po svahu od zdroje pitné vody.....tak že si někdo ze zodpovědných uvědomil, že jakýkoli kolabs znamená znehybněný Zlín....

0/0
15.5.2018 15:27

M97i88r44o10s78l23a44v 23T90i80š42e89r 4269569984952

Kdyby byl kraj co k čemu, tak zatlačí na zrychlení Rx Olomouc-Brno, protože jet z Otrokovic do Brna vlakem cca 1,5 hodiny, to je tedy úlet.

0/0
15.5.2018 7:56

J28a71r76d30a 26P66r18o63c18h24á71z14k91a 5133663320469

Ano. Naprosto souhlas. Vlak ale bohuzel nabira prostoje hlavne v hodonine, a to 14 minut, pak zastavuje ve stanicich jako podivin, sakvice, zajeci. Kdyby se to vyresilo, tak do brna se dojede o 20 minut rychleji. Ale na to by se podle me museli domluvit s jmk.

+2/0
15.5.2018 8:09

M24i23r70o52s36l21a94v 93T47i64š11e35r 4769259724902

Přesně tyhle 4 problémy mě taky trápí. Tři zbytečné zastávky. Na druhou stranu, JMK má na MD daleko větší slovo než tady ten prdelákov, takže se nedá čekat, že si přiškrtí IDS.

+1/0
15.5.2018 8:54

Z41b39y36n28ě52k 91O41b80d80r91ž63á51l40e30k 2863247209534

Cesta vlakem je hlavně delší cca o 40km, to se na čase také projeví.

0/0
15.5.2018 11:40

J11i42r38i 52C91i59z 6804358780117

Ta nesmyslna pauza v Hodonine je dle sdeleni pruvodciho na zadost hejtmanstvi. On sam nevedel presne, o co jde, ale od noveho jizdniho radu koncem 2017 je tam zavedena a vlak stoji. Pokud je od pruvodciho informace spravna, tak ten idiot z hejtmanstvi je dobry max. uklizet s kyblem a smetakem nadrazi, ale nikdy neco resit. Misto aby vlaky jezdily, tak stoji ctvrt hodiny na nadrazi. Vlaky jsou oproti drivejsku pohodlne a rychle (jedou i 160km/hod, coz ani Ferrari na rozbitych ceskych cestach bez obchvatu mest nikdy neudela), ale taky potrebuji k vypracovani jizdnich radu nekoho s logistickym myslenim, nikoliv blbce.

0/0
15.5.2018 11:58

M38i40r97o98s23l59a73v 39T13i92š31e81r 4899719444562

Proč idiot? Ten to udělal dobře. Hodonín je hned druhá, respektive předposlední zastávka v Jihomoravském kraji. Co se děje mimo, nikodo na JMK hejtmanství nezajímá. Pro ně tyto vlaky více méně suplují téměř zrušené spěšné vlaky. Toto naopak ukazuje neschopnost zlínského hejtmanství, respektive KOVEDu, že tohle dopustili.

0/0
15.5.2018 14:09

Z63d26e77n86ě25k 32H23y39n62e88k 8476753476

Přesně tak, stejně jako je KOVEDu i kraji jedno, že v úseku Staré Město - Olomouc jedou dva rychlíky 20 minut od sebe a pak skoro dvě hodiny nic, a to nemluvím o rozbitých přípojných vazbách ve směru do Prahy.

0/0
15.5.2018 16:34

M26i23r39o73s51l60a64v 52T26i70š22e83r 4169609784592

O neexistujících přípojích z východní Moravy na Pendolino v Olomouci by se daly psát romány. Trochu lepší je to s EC, ale taky žádná sláva.

0/0
17.5.2018 7:04

J47i80r57i 12C37i71z 6614328290237

No, zduvodnil jste to pekne. Ja a asi vetsina cestujicich nesedam do vlaku proto, abych pak ctvrt hodiny civel na nadrazi, ale abych byl v cili sve cesty rychleji a pohodlneji nez treba auto. V r.2017 jel rychlik cestu mezi Breclavi a Otrokovicemi 37 min, po nesmyslnem slofiku vlaku v Hodonine jede 52 min, tedy skoro stejne jako osobak. Proc se tedy investuji obrovske prostredky do zrychleni cestovani vlakem, kdyz stejne pak stoji na nadrazi? Me, jako cestujicimu, je uplne jedno kdo tu nesmyslnou pauzu vlaku vymyslel a proc, to je vec dobre placenych ouredniku. Ovsem vlak je dopravni prostredek, nikoliv parkovaci na dosti nepeknem nadrazi a ten ourada by mel pri svem rozhodovani predevsim dodrzovat zakladni ucel dopravniho prostredku, aby bez zbytecnych zastavek jel.

P.S.

Clanek je o zrychleni cestovani mezi mesty, nikoliv o vymysleni dalsich zastavek na nadrazi nebo v poli, to zcela jiste dobu cestovani nezkrati. Prectete si prosim jeste jednou, mozna Vam smysl unikl.

0/0
16.5.2018 9:10

M17i84r68o60s70l36a63v 64T76i18š52e25r 4309829914102

Z vaší reakce je vidět, že nemáte ani tušení o tom, kdo a jakým způsobem může zasahovat do tvorby jízdních řádů a kdo o jejich finální podobě rozhoduje.

0/0
17.5.2018 7:03

Z46d55e64n13ě18k 71H43y78n24e18k 8896723196

šlo o zkrácení jízdních dob Hodonín - Brno, zkrátily se pobyty v Břeclavi, které u vlaků Hodonín - Brno byly zbytečně dlouhé. Pobyt v Hodoníně je dán přípojnými vazbami na trase rychlíků. Navíc soupravy byly pořízeny z dotací, u kterých bylo podmínkou zkrácení jízdních dob. Ty se zkrátily, ale s přípoji se nehýbalo, proto pobyt v Hodoníně.

0/0
15.5.2018 16:31

J54a61r16d54a 38P52r79o82c65h10á85z29k51a 5833703170329

No hlavne csad vsetin je prikladem, kdy v ramci kratkodobe optimalizace zacalo na dalkovych linkach zastavovat v 500 hlavych vesnicich a jezdit zasadne mimo dalnici. Pak se neni divit ze do brna lze pouzit jen prakticky pri ceste autobusem sa. A protoze jezdi sa jako nedotovane, tak v teto relaci nastesti radni nemohou nekoho jen tak zacit dotovat, takze brno nechte na pokoji, jdyz to za vas vyresil soukromy dopravce. Jinak relace vsetin zlin souhlas, ale i tady doslo k tomu, ze zrychlene spoje neexistuji, pritom v minulosti existovaly.

0/0
15.5.2018 7:49

Z59d73e20n37ě34k 16H66y26n15e45k 8506893456

Kraj škodí aspoň tím, že zakazuje dopravu uvnitř kraje, tedy přesně tu, kterou prý chce zavádět. Ono by pomohlo i to, kdyby se zavedly časové jízdenky a cestující si nemuseli kupovat jízdenku při každém nástupu do autobusu, zrychlilo by se odbavení cestujících a zkrátily pobyty v zastávkách.

0/0
15.5.2018 16:37

Najdete na iDNES.cz