Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová zastávka je příliš úzká, stěžují si cestující. Zlín ji opět opraví

Nově upravená frekventovaná zastávka Školní v centru Zlína komplikuje obyvatelům cestování, protože neposkytuje dost prostoru pro bezpečné vystupování a nastupování. Stížnosti tohoto typu eviduje magistrát i dopravní podnik. Radnice se tak musí znovu pustit do stavebních prací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a79r58t98i81n 74P71e78t98r 2444914614953

Zajímavé, že když stavíte jako soukromá osoba, tak musíte splnit, kde co všechno, + vyřešit sousedy.

Zřejmě MMZ nebylo schopno se s UTB domluvit na odborném průzkumu stromů a to ještě před zahájením stavby.

Kdyby toho totiž byli schopni, tak by stromy šli k zemi ještě před začátkem jakékoli stavby a dnes bychom možná měli i pěknou a lidsky širokou zastávku, navíc zakomponovanou do okolí.

Jenže to by na MMZ museli hnout zadkem. ;-D

+2/0
27.3.2018 9:11

V10o18j27t35ě23c72h 23G55r40o80s12s 9189364955716

Už když tu zastávku po rekonstrukci otevřeli, tak jsem nevěřil svým očím. Říkal jsem si, že to přece není možné, aby jedna z nejfrekventovanějších zastávek ve městě vypadala takto. Vážně si někdo myslel, že to bude v pohodě?

+1/0
26.3.2018 16:51

A69n89t74o52n72í57n 56Z19e53l61i97n60k17a 5904708845240

Znovu bez emocí čtu pane Fabiáne Vaše zdůvodnění hrubé již zrealizované realizační chyby. Hned druhá věta, že město muselo udělat zastávku užší je neuvěřitelné panoptikum a ani nejostřejší hodnocení Vašeho zdůvodnění není dost ostré. Postavil jste problém z louže pod okap a ještě si stěžujete na nepřístojnosti diskutujících.

+3/0
25.3.2018 13:05

J91a15r23o93m22í60r 67Š35e55b22e56l97a 5562892558779

Jsem zvědavý jestli opraví i napojení na původní chodník podél tělecvičny, kde naprosto nelogicky vrazili obrubník a bláto.

+3/0
25.3.2018 3:24

A10n18t18o68n48í87n 48Z52e98l72i72n25k21a 5154648685940

Lukáši Fabiáne, Vám zůstává utajeno, že odborníci rostou až při řešení malérů? Magisrátní úředníci nejsou žádné princátka a platí to také o nich. Všechno zlé je k něčemu dobré. V této chvíli dospěl možná primátor k závěru, že šéf realizace není ta pravá osoba. Šéf realizace zase k tomu, že s původním pracovníkem měl dva světy, ušetřil sice mzdové náklady. ale za cenu totálního poklesu prestiže magistátu. Měl ho přeřadit do administrace. Stačil ten malér při zatékání do podchodu. Zkušený kocour by to nepřehlédl. Takže hlavu vzhůru.

+4/0
23.3.2018 19:02

A86n26t30o82n76í57n 39Z17e26l26i44n98k20a 5964718515810

Primární chyba vznikla u projektanta. Ti za ním na to mněli přijít. A stačila znalost místních poměrů a selský rozum.

+4/−1
23.3.2018 19:18

P17e81t62r 26T74ě14t66h69a94l 4498866524249

Pane Zelinko, máte neskutečný přehled, často (ne vždy) s Vámi souhlasím, ale jednu věc nechápu - jak takový sečtělý, vševědoucí a dle Vašich příspěvků snad ani nechybující člověk chybí na našem magistrátu?? Proč nevstoupíte do nějaké strany (pokud v některé ještě nejste) a nesnažíte se dostat do pozice, ze které tohle všechno můžete více ovlivnit? Proč Vás je vidět hlavně na diskuzích?

Rád bych znal odpověď, za kterou předem děkuji a přeji hezký víkend!

+1/0
23.3.2018 22:18

A50n57t87o13n68í73n 34Z94e32l60i78n61k32a 5704138535870

Vážený pane. Mám 72 let a pokud bych to dotáhl na zastupitele, k čemu by mně bylo užírání se až k smrti. V této chvíli jsem skončil i s výstupy na zastupitelstvu. Za 10 let nervačení jsem vůbec ničeho nedosáhl. Např 4 proudou Pravobřežku zrušilo vyjádření ministerstva v roce 2008. Přesto se tento nesmysl neřešitelný ve východní části Zlína dostal až do nového loni zveřejněného Generelu dopravy. Nesmyslnost skloubit bytový a dopravní koridor na Sokolské musela prokázat až studie proveditelnosti, kterou jsem osobním dopisem na primátora požadoval ušetřit.

Další supernesmysl vytvoření obchvatu města pomocí D49 Hulín- Fryšták vyvrátil z kořenů až generel dopravy. Exaktním stanovením 8% tranzitu vyjádřil to, že směr Hulín - Lípa odvede sotva 3% tranzitu.

Supernesmysl na druhou je přece rozkopání 4 proudé třídy Tonáše Bati za účelem vybudování tunelu a zlepšení pochůznosti středu města. Toto přece automaticky zajistí pouze obchvat města, který odstraní 70% průjezdů městem.

Tušil jsem, že zlínská tykadla pana Babiše mu dávají signály, co se tady odehrává a není náhoda, že si jako první mapuje Zlín. Nabyla náhoda, že ho kino vůbec nezajímalo a že se zajímal o pomátník T. Bati a jeho okolí.

Jako náplas na veškerou tu hořkost z nemohoucnosti zapůsobila zpráva, kterou mám pouze reprodukovanou, že Zlínu uvolní nějaké miliony na pomoc při řešení na "Přeložku státní silnice 1/49 a obchvat města Zlína". Budiž rozumněno na variantu "C" nového Generelu dopravy města Zlína.

+2/0
24.3.2018 9:29

A74n11t72o38n97í81n 15Z78e22l21i62n22k81a 5174518635120

Zapomněl jsem poděkovat za důvěru. A panu Babišovi věřím, někdo prohlásil, že jenom on je schopen odstřihnout zločinné penězovody.

+1/−1
24.3.2018 9:40

P75e86t20r 17V38e97s27e86l83ý 7314835644528

Celkově jsou tyto designové zastávky celkem k ničemu, chybí jim hloubka, často jsou bez bočních stěn a za většího deště se tam nelze před deštěm pořádně ukrýt.

+8/−1
23.3.2018 15:29

L43u63k26á16š 74F84a79b84i51á74n 1821331561

Doplnění informací za město Zlín

Vážení diskutující,

vzhledem k Vašim silným výrazům u tohoto nepříliš informačně přesného textu, jsem nucen Vám podat další informace, které se bohužel do článku nevešly a které však vnáší na celou věc trochu jiné světlo.

Zastávka Školní nebyla postavena v původním půdorysu:

Ano, to je pravda. Město muselo udělat zastávku užší a to z několika důvodů, jež vyžadovala legislativa. Existují normy pro zachování odstupů od vedení inž. sítí. Vedení inženýrských sítí je ovšem nyní hustší (i díky nové budově UTB) než před lety a také legislativa je přísnější. Za zastávkou byly vrostlé stromy ve vlastnictví UTB. Orgány státní správy, které se věnují ochranně přírody a krajiny, tedy nikoli město, či UTB, však daly podmínku, že se musí postupovat tak, aby byla šance stromy zachovat. To znamenalo vypracovat i užší zastávku. Bylo jasné, že se to veřejnosti nebude líbit. Byla však za tím snaha, zachránit tyto staré stromy. A především to bylo nařízeno. Projekt se tedy s ohledem na stromy upravil. Následně se však odborným průzkumem zjistilo, že i přes veškerou snahu, není možné na takto frekventovaném místě vyloučit vývrat. Vlastník stromů, tedy univerzita, tak s posvěcením orgánů ochrany přírody a krajiny jako je OŽP, ČIZP i AOPK nechala tyto stromy pokácet. V tomto okamžiku tak již pominul jeden důvod, proč byla zastávka užší a radnice může přistoupit k jejímu rozšíření. Není to tedy tak, že by již před tím šlo udělat zastávku širší. Kdo má zájem se blíže seznámit s problematikou oněch stromů, kvůli kterým k nešťastně vypadající situaci došlo, může se podívat na text na www.zlin.eu Trochu nás mrzí, že čím méně má veřejnost informací, tím více silná slova volí. Přitom informace k dohledání jsou a každému kdo projevil zájem jsem i osobně odpovídal. Projektanti mohli udělat pouze to, co jim v dané situaci dovolovala legislativa. Hezký den všem. Lukáš Fabián, referent vnějších vztahů MMZ

0/−13
23.3.2018 12:05

P61e70t81r 49B53a36j96a29j93a 6257429806463

Dobrý den, děkuji za objasnění, nicméně si stále myslím, že bylo možno i při stávající legislativě a omezení tu zastávku architektonicky řešit jinak. Samozřejmě by musela být domluva s UTB, ale umím si pžedstavit průchody meti stromy, zastávka nemusela mít zadní čelo a tím by se více rozčiřila nadstřešení mohlo být i na druhou stranu. Ale je docela možné že ani toto nešlo.

+6/0
23.3.2018 13:11

H13e55l51e23n60a 31V23e68v77e98r95k75o42v65a 3839267

Jen si nejsem jistá, že plácek mezi školami je ideální místo pro budovu univerzity. V těsném sousedství vytížené zastávky.Která je díky tomu menší. Jeden nemusí být zrovna inženýr aby pochopil, že víc škol se rovná víc lidí, dopravních prostředků ,inženýrských sítí. A tady jsou biti cestující, co s univerzitou nemají nic společného.

+9/−3
23.3.2018 13:16

A33n21t37o82n81í45n 55Z15e43l77i56n66k33a 5484478825350

Nejde mně do hlavy to, že tam bylo školní hřiště a nyní je to pozemek UTB až po novou zastávku. Můžete nám upřesnit, jaké nové inženýrské sítě se položily mezi zastávku a jírovce? Dyť je to do nebe volající diletantizmus.;-€

+7/−1
23.3.2018 13:18

M37a81r34t43i37n 24P60e19t86r 2824714844733

Následně se však odborným průzkumem zjistilo, že i přes veškerou snahu, není možné na takto frekventovaném místě vyloučit vývrat.

To si děláte snad srandu.

Ty stromy tam takto vzrostlé jsou resp. byly už velmi, velmi dlouho. A až po té, co se vše postaví se zjistí, že by se mohly vyvrátit.

A ty roky předtím se jako vyvrátit nemohly??????

Kamaradíčci a známí na MMZ bez dostatečné praxe a takto to vypadá.

Skoro jakákoli akce, do které se pustíte je fiasko.

0/0
27.3.2018 9:06

P20e69t23r 12B69a14j15a96j63a 6667989456783

Tohle bylo opravdu nezvládnuté od samého počátku, tohle je největší uzel MHD ve zlíně pro přestupy. Toto projektant měl předpokládat.

+13/−1
23.3.2018 10:39

P82a74t56r45i39k 60E22g50e14r 2838590829941

V Praze jsou také některé zastávky krátké a některé zase dlouhé, že tramvajáci ti slušní zastaví třeba dvakrát ti hloupí ji projedou. Na Arbesově náměstí se tramvaje štosují a v některých případech není ani dodržován rozestup 200 metrů. Při uzavření severního vestibulu metra Anděl se v Nádražní ulici měla přeložit tramvajová zastávka Na Knížecí, aby umožnila cestujícím snadnější přestupování, ale mistři experti z DPP tak neučinili. Doopravdy je potřeba vést stížnosti a podměty na ÚMČ, na magistrát hlavního města Prahy a Dopravní podnik, ROPID aby již něco dělal.

+1/0
23.3.2018 10:31

A96n75t72o93n62í82n 29Z69e66l85i52n30k77a 5434778375730

Z fotografie č. 2 a 7 je jasně vidět, že jírovce nebránily tu zastávku udělat stejně širokou jako tu původní. Ti radní nás mají PERMANENTNĚ za debily.;-€

+15/0
23.3.2018 8:44

A24n34t96o58n41í85n 62Z51e53l20i71n33k16a 5854638295730

Rozšíření o 1 metr je k ničemu. Na zastávce při přestupování lidé často pospíchají. Také je často vidět učitele s třídou dětí. Postávat těsně u projíždějících trolejbusů s dnešními neposedy bez nervového otřesu prostě NELZE.

+9/−1
23.3.2018 8:53

M16i38r34o69s14l25a26v 19T25i87š13e24r 4609279444232

to ale není pravda. ty stromy mají nějaký kořenový systém, které je rozhodně širší, než je průměr kmene stromu. i stavba jako je zastávka autobusu musí mít nějaké základy. obojí je učivo ZŠ.

0/−1
23.3.2018 8:53

A40n69t34o84n46í65n 89Z20e51l19i72n56k46a 5604108885100

Ty kmeny ale nejsou v řádce těsně vedle sebe, že ne?

+3/0
23.3.2018 8:57

M14i36r48o12s13l19a18v 80T48i25š97e58r 4379919924372

irelevantní

0/−1
23.3.2018 9:59

A19n74t26o38n43í36n 50Z48e24l27i94n52k68a 5714648875240

Proč? Vás mít doma, tak se brzy pomlátíme.

+1/0
23.3.2018 11:58

M23i56r90o94s20l36a59v 25T14i96š49e90r 4609249264782

Protože je jedno, jak byly stromy kdysi vysazeny. Zásádní je to, že teď mají kořeny zásadně větší, než v době výsadky a také se změnily kegislativní požadavky na ochrannou zónu okolo vzrostlého stromu. Proto je naprosto jedno, jak to kdysi někdo vysadil.

+1/−1
23.3.2018 13:14

A29n36t84o82n59í66n 76Z84e10l87i84n24k64a 5214768595190

Tak toto je irelevantní. Proč? Protože tam zastávka základy VŽDY MĚLA A KOŘENY SE JÍ MUSELY PŘIZPŮSOBIT.

+2/0
23.3.2018 13:28

M43i23r45o12s41l98a48v 65T23i39š38e11r 4569629134772

Jak můžete vědět, jak hluboko šla předchozí stavba? Jaký typ základů tam byl? Zjevně to nyní možné udělat kvůli stromům nebylo.

+1/−1
23.3.2018 13:36

A72n48t45o79n14í64n 56Z79e15l94i32n51k44a 5594928305880

Ty základy nástupiště tam přece byly. Ani se nemusely bourat a budovat nové.

+1/0
23.3.2018 9:03

M81i27r11o80s76l87a37v 46T27i46š37e47r 4839529344812

Možná nemusely, ale asi se to udělalo.

0/−1
23.3.2018 9:59

A46n91t71o41n79í15n 78Z65e65l95i45n75k95a 5314628455180

Ne, ne, určitě nemusely. Stačilo co nejblíž ke stávajícímu ukotvení vyvrtat v betonu 10 cm otvor a 70 silnostěnnou nerezovou trubku zalít epoxidem. měli jsme tak ukotveného robota u Jelínka ve Vizovicích a nebylo problémů. To vše mohlo být za 2 hodiny hotové.

+1/0
23.3.2018 11:46

A21n74t45o11n95í94n 60Z17e42l86i28n29k41a 5314518965680

Oprava: 7 cm silnostěnnou...

0/0
23.3.2018 11:51

J97a67k30u88b 19H75o47f44b25a80u52e60r 3498950835907

Tohle mi bylo jasné, už když se to stavělo. Oni si snad vícepráce dávají už rovnou do projektu.... To samé cyklostezka podél baťovky a křižovatka na Dílech III - když zastavíte autem u nového semaforu, máte ho parádně zakrytý novou lampou osvětlující přechod cyklostezky. Všichni mají plné huby baťovského ducha, ale kdyby se takový šlendrián udál za Bati, dotyční projektanti by na hodinu letěli.

+16/0
23.3.2018 8:28

J39a72n 77K88o79ž49u95š21n33í47k 2289602468337

Výborně, tomu říkám "dobrá práce"... Projektoval to Pat a Mat ne? Původně to přitom byla tak velká zastávka, že se tam dalo tančit, a to nemluvím o dobách, kdy byla rozdělena na část pro autobusy a část pro trolejbusy...Rv

+18/0
23.3.2018 8:15

J74i92ř78í 37N32e93p25o28v12í97m 9965663806241

Jezdím každý den několikrát kolem a tohoto problému jsem si všiml hned, jak začala nová zastávku realizovat a říkal jsem si, jestli to myslí opravdu vážně.... Ach jo, čert vem peníze, ale ty dopravní komplikace, to bude opět mazec...Rv

+8/0
23.3.2018 8:12

H18e55l92e89n43a 37V12e58v73e17r88k57o71v19a 3659707

Ale zase na druhou stranu je dobře, že se radnice nepouští do větších projektů jako je rekonstrukce zámku nebo kina. A v klídku plká o úpravě náměstí. Nejsou schopni dát do pořádku podchod nebo zastávku, tak si nedovedu představit co by napáchali na něčem větším. Snad se do konce svého času na radnici nebudou do ničeho pouštět a pak zmizí.:-(

+20/0
23.3.2018 7:59

J57a86n97a 90B16e58d81n22a72ř89í75k21o70v79á 1918235680809

Tak to je super.

Další statisíce z městského rozpočtu, další uzavírka a komplikace při přestupech.

Může nám radnice sdělit, kdo za rekonstrukci nese odpovědnost?

A že za to můžou stromy? Vždyť původní (dvě) zastávky byly dostatečně široké.

+23/0
23.3.2018 7:30

L12e76o54p37o26l18d 31H26o29r71á48k 4742318159622

To je panečku kvalitní příprava projektu, Baťa by nestačil zírat.

+23/0
23.3.2018 6:47



Najdete na iDNES.cz