Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L30u57b67o37š 96S14m52ě13l14ý 6648890567633

Zní to rozumně. Pokud by se nápad prosadil, počítám, že možná už za takových 50 let bychom tunelem mohli jezdit. Snad nejsem s tím odhadem příliš optimistický; dle toho, jak svižně postupují jiné velkolepé dopravní plány a stavby ve Zlíně - zdvoukolejnění a elektrifikace železnice, rekonstrukce vlakového nádraží, obchvat Zálešná aj. věřím, že se toho naši vnuci nejpozději koncem 21. století dožijí.

+8/0
doporučit
25.1.2018 19:43

A54n34t55o98n45í38n 40Z60e57l60i44n93k95a 5554518145650

No konečně. Od roku 2008 prudím na zastupitelstvu města, že Pravobřežka je nesmysl nerealizovatelný ve východním Zlíně. Podobný nesmysl je tvrzení, že D49 - Hulín - Slovensko poslouží Zlínu jako obchvat města. Neposlouží. Prokázal to nový Generel dopravy města Zlína /GDZ/. Při 8% tranzitu městem Zlínem dokáže směr Lípa - Hulín odvést 2 - 3% stávajícího tranzitu, to je téměř nic ze dvaatřicetitisícového průjezdu centrem města.

Doposud jsem neupozornil na nový vyvstávající fenomén a to budování D49 - Hulín - Slovensko jako mezinárodní trasy TEN-T. V době jeho postupné realizace bude stoupat tranzit Zlínem až na desetinásobek stávajícího 8% tranzitu. 17 km státní silnice 1/49 přes Zlín bude navždy v rozmezí Lípa - Otrokovice 30 km zkratkou pro celou Jižní Moravu oproti trase Lípa - Hulín - Otrokovice. Budování D55 Otrokovice - Břeclav bude důležitost 1/49 jenom umocňovat.

Cíl dát pod zem dopravu s cílem získání lepší povrchové pěší dopravy je zcela mimo mísu. Sám původní GDZ původně stanovil, že dopravní kapacita města Zlína je vyčerpána. Tudíž je rozkopání hlavní 4 proudé 1/49 působí jako nejapný žertík.

Pouhý plán organizace výstavby by prokázal, že ve městě není místo pro technické zařízení tunelu a o zařízení staveniště ani nemluvě. Dovede si navrhovatel preferované varianty představit budování nových inženýrských sítí podél tunelu, zarážení 2km 10 m larzenů, bagrování a odvoz zeminy trvající 5 - 7 let?

Je to tak, že zpracovatel GDZ věděl, že obě tunelové varianty jsou fantas magorie. Proto do generelu propašoval variantu "C Zelinka". Tato tvoří "Přeložku státní silnice 1/49 a obchvat města Zlína" a tedy na náklady státní kasy. Je to jediná varianta, která uklidí 8% tranzitu a 62% vnější dopravy /začínající a končící ve Zlíně/ z centra města.

Z výše uvedeného není možné udělat jiný závěr, než že 1/49 musí nejenom ze středu Zlína, ale i Želechovic a Lípy.

+5/0
doporučit
25.1.2018 19:39

K60a74r61e70l 69C41h95r70a60s23t52i12n87a 4193434650165

Další hrníček zlínské kaše přetekl a není zbytí, musí se vyřešit. Zlínská realita se podobá nápadně životu nádeníka, který přežívá od výplaty k výplatě. Neříkám, že je to vina jen dnešních zastupitelů, za posledních 70 let téměř nebylo na radnici člověka, který by dokázal myslet pár let dopředu, spíše se hasily problémy, než by se postupovalo systémově. Dále se k problému nemá smysl vyjadřovat, názor jsem už několikrát opakoval při diskuzích ústně i písemně, ale je to permanentní mlácení prázdné slámy.

+5/0
doporučit
25.1.2018 19:33

J38o91s88e48f 78C45h59o92l85a63s70t80a 5543101862

Podle panelů Zlín v pohybu si současní představitelé berou vzor ze západoevropských měst, kde již fungují klidová centra, z kterých jsou automobily vyloučeny. Ale pořád si myslím, že zodpovědní funkcionáři by měli řešit dopravní problematiku i s ohledem na potřeby občanů, kteří žijí v okrajových částech města a kde je doprava tím největším zlem, s kterým se tu denně setkávají, což kilometrový tunel v centru vůbec neřeší. Obytné části města by měly být zónami klidu a ne zde svádět dopravu například z dálničního přivaděče od Fryštáku.

+4/0
doporučit
27.1.2018 13:19

P51e39t13r 29V86e32s57e62l94ý 7844915364528

A kudy se má jezdit v době výstavby tunelu?

+1/0
doporučit
25.1.2018 18:42

M51a24r93t37i65n 13P66e13t35r 2294114814743

Není jednodušší ten kousek třídy T. Bati mezi cca 21. budovou a divadlem udělat obousměrný čtyřpruh.

Ten tunel mě přijde jako hovadina. Ale čekám že bude, ale spíš do kapes daňových poplatníků.

+1/−2
doporučit
26.1.2018 8:30







Najdete na iDNES.cz