Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V90í87t 20N36ě71m19e74c 4218925521121

Pokud např. někdo jezdí do práce právě do Zlína (dejme tomu 10 km), má to pěšky na autobusovou zastávku z domu kilometr, a ve Zlíně ještě přesedá na trolejbus, tak se mu ani nedivím, že raději pojede autem. Kromě chození na vzdálenou zastávku a cestování MHD, na takovém cestování dnes ani moc neušetří - zpáteční cesta ho vyjde určitě na 50-70 korun. Což autem vyjde v podstatě nastejno a daleko pohodlněji. Proto si myslím, že neustálé zvyšování cestovného v autobusech není východiskem. Navíc ve Zlínském kraji chybí skutečně efektivní integrovaný dopravní systém, což je také velký problém.

+10/0
doporučit
21.12.2017 12:58

L95e50o78š 60K67u85č75e74r66a 3932227246502

Taky veřejná doprava ve Zlínském krají je snad nejhorší v ČR. Spoje jezdí málo a v nevhodnou dobu, takže skoro všem nezbývá než si pořídit auto. Nefunguje dobře spojení ani mezi velkými městy. Dostat se třeba o víkendu do Zlína z Uherského Hradiště, nebo z Uherského Brod na ráno do práce veřejnou dopravou je nemožné. Pak se diví, že lidé autobusy nejezdí. Já bych kolikrát jel raději autobusem, nebo vlakem, protože se mi nechce řídit auto, ale když si zjistím, že bych jel dvakrát tak dlouho a zpátky musel několik hodin čekat, nebo naopak musel jet dříve než potřebuji, tak mi nic jiného než jet autem nezbývá.

+7/0
doporučit
21.12.2017 12:52
Foto

B51r79o46n17i17s19l74a61v 67G77a62b43r73y92š 2632569581

Úbytek cestujících není jen o kvalitě vozového parku. Popisovaný stav je vlastně začátkem tzv. anulační spirály. Zrušily se spoje -> jezdí méně lidí -> zruší se další spoje -> jezdí ještě méně lidí. Zrušení spojů je mnohem horší než zvýšení ceny jízdného, protože některým tu možnost jet veřejnou dopravou v rozumný čas vezmete. Když budu mít v autobuse každou půlhodinu 50 lidí, neznamená to, že po zvýšení intervalu na 60 minut povezu v autobuse 100 lidí. Ne. Těch 50 lidí toho zrušeného spoje si prostě najde jinou možnost.

Čili těm lidem je třeba nabídnout adekvátní spojení. Chce se to jen trochu zamyslet. Inspirace je všude kolem spousta.

+4/0
doporučit
22.12.2017 1:49

P86e80t39r 36S77t22a25n63ě53k 3899884751572

Není moc nad čím přemýšlet: hnusné levné autobusy, ceny vyšší než za individuální dopravu autem, nízká frekvence a špatná návaznost spojů. To je překvapení, kdo by to byl řekl, že lidi tohle nechtějí...:-)

+4/0
doporučit
21.12.2017 13:45
Foto

R87o78m73a68n 83K90o72z67e13l 4827766493384

Cena jízdného je už tak vysoká, za 12 km zaplatím dnes 24 Kč a bude to ještě více? Také mne fascinovalo, jak po pohlcení Housacaru ihned zrušili přestupní jízdenky, to je přístup k zákazníkům. Přitom cena nafty je dlouhodobě nízká, oproti minulým létům, tak tento argument neberu. A to omezení spojů do Ostravy nechápu, zvláště omezení večerního nedělního spoje z Ostravy v 18 hodin, který byl upraven tak, že se musí ve Vizovicích přestupovat, přitom ten autobus jezdil plně obsazený. A autobus z Valašských Klobouk, na který se může přestoupit, bývá také plný.

+4/0
doporučit
21.12.2017 13:29

D71a25n26i92e92l 22B28a17r16t41o83l24d 6739674308521

Hlavně nedávejte za vzor IDSJMK.

Dříve se jezdilo dle požadavků obcí a zaměstnavatelů.

IDS dal ale vše v "intervalu" (taktu) a to je největší omyl.

Co to zavedli jezdím autem.

Busy co časově seděli zrušili, ale hlavně , že to jezdí vždy celá +46 minut.

Než čekat půl hodiny na bus , si radši těch 20 korun za benzín připlatím a jedu kdy chci. A na wifi jim kašlu.

+1/0
doporučit
24.12.2017 14:23

Z63d28e84n84ě20k 89H83y68n14e18k 8716833906

Systém veřejné dopravy je nevyhovující jako celek. Problém je, že kraj ani obce nemají žádnou smysluplnou vizi, jaké úkoly by měla veřejná doprava plnit a jak by měla vypadat, jaké by měly být hlavní přepravní osy, kolik cestujících na kterých trasách by mělo být přepravováno atd. Proto není žádná snaha systém nějak smysluplně nastavit, ať už úpravou infrastruktury, výběrem vhodných vozidel... Neexistuje systém integrovaného jízdného pro pravidelné cestující, týdenní, měsíční roční jízdenky, ani pro jednotlivé cesty. Přitom není třeba vymýšlet nic nového, stačilo by převzít některé osvědčené věci z Rakouska nebo ze Švýcarska. Jenže proč by to kdo dělal, veřejná doprava plní to, co od ní politici čekají, penězovod do Škody Plzeň i k autobusovým dopravcům funguje, jediný, komu tento stav nevyhovuje jsou cestující. A těch už moc není, proto veřejná doprava není politické téma.

+1/0
doporučit
21.12.2017 19:39

A82n96t61o85n49í50n 10Z46e59l96i76n57k49a 5814478885540

Autobusy prázdné, cesty potom plné osobáků a ucpané. V loňských podzimních volbách se do každé domácnosti dostal leták s památnou větou. "Zlín si plánováním dopravy pod sebou řeže větev". Já myslím, že již dořezal.

+1/0
doporučit
21.12.2017 15:41







Najdete na iDNES.cz