Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V autobusech ubylo cestujících, dopravci v kraji zdražují a ruší spoje

Autobusové dopravce ve Zlínském kraji trápí úbytek cestujících. Některé firmy nyní nekupují nové vozy, protože čekají na výsledek výběrového řízení, které chystá hejtmanství. Kraj věří, že změna lidi k veřejné dopravě zase přiláká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D96a58n49i61e53l 85B26a94r44t71o41l88d 6819954608221

Hlavně nedávejte za vzor IDSJMK.

Dříve se jezdilo dle požadavků obcí a zaměstnavatelů.

IDS dal ale vše v "intervalu" (taktu) a to je největší omyl.

Co to zavedli jezdím autem.

Busy co časově seděli zrušili, ale hlavně , že to jezdí vždy celá +46 minut.

Než čekat půl hodiny na bus , si radši těch 20 korun za benzín připlatím a jedu kdy chci. A na wifi jim kašlu.

+1/0
24.12.2017 14:23
Foto

B86r88o71n52i57s72l64a81v 38G17a44b84r54y19š 2472859681

Úbytek cestujících není jen o kvalitě vozového parku. Popisovaný stav je vlastně začátkem tzv. anulační spirály. Zrušily se spoje -> jezdí méně lidí -> zruší se další spoje -> jezdí ještě méně lidí. Zrušení spojů je mnohem horší než zvýšení ceny jízdného, protože některým tu možnost jet veřejnou dopravou v rozumný čas vezmete. Když budu mít v autobuse každou půlhodinu 50 lidí, neznamená to, že po zvýšení intervalu na 60 minut povezu v autobuse 100 lidí. Ne. Těch 50 lidí toho zrušeného spoje si prostě najde jinou možnost.

Čili těm lidem je třeba nabídnout adekvátní spojení. Chce se to jen trochu zamyslet. Inspirace je všude kolem spousta.

+4/0
22.12.2017 1:49
Foto

R73o46m28a13n 85K39o27z84e44l 4947586933334

Právě že oni spoje neruší, naopak jich spíše přibývá, ruší jen zdvojené spoje, že sloučí autobusy, co jely na jedno místo 15 minut po sobě, v jeden. A do té Prahy nebo Ostravy jezdí hodně konkurenčních dopravců. Problém vidím v relativně vysoké ceně jízdného (8 km - 20 Kč, 15 km- 29 Kč..) a také v mentalitě, pro spoustu mladých je veřejná doprava neznámé slovo, když oni si na to auto už tak zvykli. Vybavilo se mi, jak sestra měla kdysi přítele, poněkud jednoduššího, který se vymlouval, že nemohl přijet, protože rodiče byli s autem pryč a autobusem jet ho ani nenapadlo, protože tím už tak 5 let nejel.

0/0
22.12.2017 2:27
Foto

B13r36o15n63i36s77l72a64v 72G33a92b67r32y45š 2512419501

Ano, ta mentalita se musí změnit, to říkám pořád.

Ale nemám pocit, že by pro mládež byla až tak neznámá. Každé 3 měsíce sleduju výkony jednotlivých provozů a někde se počet spojů zvyšuje, čili je větší poptávka. A někde zase naopak.

Bohužel se u nás stalo to, že auto je považováno za symbol úspěchu, aktivity, svobody, volnosti, bohatství a každý jej chce využívat, pokud může. Kdysi dávno tomu tak bylo a na hůře dopravou obsluhovaných míst ještě pořád je, ale už to není tak úplně pravda.

0/0
22.12.2017 10:41

L34e34o55š 29K17u59č42e19r11a 3592537676232

Já bych rád jel třeba vlakem, ale když chci jet třeba s rodinou s Uherského Brod do Strážnice za rodinou, tak nejprve musíme jít 20 minut pešky na nádráží(městká vetšinou nejede), pak 2 krát přesedat a jízda trvá dohromady hodinu a půl a pak dalších 10 minut z nádraží ve Strážnici. Dohromady to je 2 hodiny cestování. Nebo jet autem a při dodržování předepsané rychlosti tam jsme za 40-50 minut podle provozu. Autobusové spojení do Strážnice od nás je ještě horší.

0/0
22.12.2017 10:57
Foto

B76r15o87n15i13s17l79a89v 82G69a22b14r11y22š 2342459631

Tohle zrovna chápu. Mí rodiče by taky jezdili veřejnou dopravou, ale máma to má na vlak 30 minut pěšky, v zimě navíc není cesta osvětlená, pak jeden přestup a pak z nádraží do práce. Dohromady více než hodina cesty. A to jen proto, že jsou někteří neschopní tu dopravu uspořádat a udělat ji uživatelsky přívětivou.

Autem je v práci za 17 minut.

Ale řeč je hlavně o zbytných jízdách. Že jedete s rodinou autem, je v pohodě, protože auto je plně obsazeno. Ale když někdo jezdí autem sám, aby se cítil společensky výše, start a cíl má ve skvělé dopravní dostupnosti a nic neveze, tak to je mrhání časem, penězi i prostorem. Poznáte je tak, že by za benzín dávali i stovku a klidně by drželi hladovku, jen aby si mohli vozit zadek.

0/0
22.12.2017 13:30

L93e74o52š 92K70u34č47e13r95a 3752717536352

Jenže tady se nejedná o spoje do Prahy, Brna, Ostravy..těch jezdí dost. Do Prahy už jezdím jedině vlakem, protože je to pohodlnější a často rychlejší než autem. Tady se jedná o dopravu ve městech a mezi městy(vesnicemi) v rámci kraje. Ta je velice špatná. Někdo si najde práci mimo své město a má dojiždět a zjistí, že často se do práce a z práce nemá jak dostat a jediná možnost je auto. To samé když chce jet třeba večer do divadla a zjistí, že zpátky nic nejede. To třeba ve středočeském kraji jezdí autobusy i z malých vesnic každou půl hodinu a ve špičkách i častěji a to někdy i do půlnoci. To ve Zlínském kraji nefunguje ani mezi velkými městy, natož ve vesnicích.

0/0
22.12.2017 10:49
Foto

R27o28m95a58n 56K87o78z26e41l 4437616603504

No, kromě nejzapadlejších vesniček o 200 obyvatelích mimo hlavní tah, to z odpolední směny ze Zlína jede všude, do vzdálenosti řekněme 30 km.

0/0
22.12.2017 10:59

J64a42r25d16a 46P18r73o46c64h78á24z30k16a 5803493110179

Podivejte se, jak to jezdi o vikendu mezi okresnimi mesty a zlinem? Konkretne ze vsetina do zlina se nedostanete po 20h ani v pracovni den. Mezi okresnimi mesty a zlinem, a dale mezi uh a brodem, zlinem a holesovem a kromerizi, holesovem a bystrici a valmezem stejne tak mezi vsetinem valmezem a roznovem musi fungovat doprava maximalne v 60 min taktu, ktery musi byt pravidelny.Dale nefungujici integrovany system, ktery by garantoval jednotne jizdne dle ujetych kilometru ci zon bez ohledu na prestup.K tomu jeste vetsinu kraje pokryva svou dopravni obsluznosti csad vsetin, nejdrazsi dopravce siroko daleko, ktery bude dale zdrazovat. To vse vyhani cestujici do aut. Vsimnete si jak funguje mhd mezi zlinem a a otrokovicemi a to by melo byt inspiraci pro zbytek kraje.

0/0
22.12.2017 15:31
Foto

R40o17m45a57n 51K93o17z51e65l 4467666463614

Máte špatné informace, ze Vsetína do Zlína jsou spoje v pracovní dny v 19,55, pak v 20,25 a nově také v 22,25.

Se zdražováním také nesouhlasím.

0/0
22.12.2017 17:52

J90a42r29d68a 15P87r88o39c63h79á87z62k49a 5813383500169

když jsem si zadal do idosu odjezd 2.1., což je běžný pracovní den, tak mi to našlo poslední spoj ve 20:25. Ve 22:25 také jede, ale končí v liptále. Jinak v sobotu jede do zlína autobus dokonce poslední již v 18:45.

0/0
24.12.2017 7:53
Foto

R38o24m34a12n 53K24o92z23e48l 4187636803704

V 22,25 jezdí v pracovní dny, jen teď mezi svátky nejede a ještě toho 2.1. také ne, od 3.ledna už jezdí. V sobotu jede v 20 hodin autobus do Vizovic, teoreticky je možnost přestupu na vlak.

0/0
24.12.2017 9:49

Z17d10e13n46ě33k 87H85y22n44e23k 8276113536

Systém veřejné dopravy je nevyhovující jako celek. Problém je, že kraj ani obce nemají žádnou smysluplnou vizi, jaké úkoly by měla veřejná doprava plnit a jak by měla vypadat, jaké by měly být hlavní přepravní osy, kolik cestujících na kterých trasách by mělo být přepravováno atd. Proto není žádná snaha systém nějak smysluplně nastavit, ať už úpravou infrastruktury, výběrem vhodných vozidel... Neexistuje systém integrovaného jízdného pro pravidelné cestující, týdenní, měsíční roční jízdenky, ani pro jednotlivé cesty. Přitom není třeba vymýšlet nic nového, stačilo by převzít některé osvědčené věci z Rakouska nebo ze Švýcarska. Jenže proč by to kdo dělal, veřejná doprava plní to, co od ní politici čekají, penězovod do Škody Plzeň i k autobusovým dopravcům funguje, jediný, komu tento stav nevyhovuje jsou cestující. A těch už moc není, proto veřejná doprava není politické téma.

+1/0
21.12.2017 19:39

A64n68t87o53n34í23n 25Z40e37l32i37n38k46a 5274358545660

Mluvíte jak kniha. Smůlu vidím v tom, že proti luxusu vlastního vozidla je všechno ostatní mimo mísu.

0/0
21.12.2017 21:07

A79n35t57o91n72í87n 59Z12e58l50i63n92k92a 5114168115100

Autobusy prázdné, cesty potom plné osobáků a ucpané. V loňských podzimních volbách se do každé domácnosti dostal leták s památnou větou. "Zlín si plánováním dopravy pod sebou řeže větev". Já myslím, že již dořezal.

+1/0
21.12.2017 15:41

J59a34r34d93a 82P50r65o40c78h76á74z18k85a 5693603670779

Zlin nebo ZK? Pokud mluvite o verejne doprave ve zlinskem kraji, ktera je v gesci kraje, tak katastrofa, za pet. Pokud mluvite mhd v gesci zlina a otrokovic, tak uchazejici a ve zlinskem kraji nejlepsi dopravni system.

+1/0
21.12.2017 18:12

A43n91t52o60n91í79n 38Z51e75l71i60n46k43a 5304318375450

Máte pravdu. Na MHD jsem nemyslel i když mluvím o obchvatu Zlína kvůli tranzitu a vnější dopravě, která začíná a končí ve Zlíně. A 70% těchto dopravních oddílů je víc než hmatatelný důkaz potřeby Lesního obchvatu podle nového Generelu dopravy města Zlína.

0/0
21.12.2017 21:04

P67e10t29r 71S96t83a91n61ě92k 3209834931712

Není moc nad čím přemýšlet: hnusné levné autobusy, ceny vyšší než za individuální dopravu autem, nízká frekvence a špatná návaznost spojů. To je překvapení, kdo by to byl řekl, že lidi tohle nechtějí...:-)

+4/0
21.12.2017 13:45

P79e13t35r 25B67a24j57a49j66a 6537949526163

Přidejme k tomu hnusné autobusové nádraží ve Zlíně a je vymalováno.

+4/0
21.12.2017 15:13
Foto

R77o14m92a44n 56K52o80z49e12l 4597476153454

Cena jízdného je už tak vysoká, za 12 km zaplatím dnes 24 Kč a bude to ještě více? Také mne fascinovalo, jak po pohlcení Housacaru ihned zrušili přestupní jízdenky, to je přístup k zákazníkům. Přitom cena nafty je dlouhodobě nízká, oproti minulým létům, tak tento argument neberu. A to omezení spojů do Ostravy nechápu, zvláště omezení večerního nedělního spoje z Ostravy v 18 hodin, který byl upraven tak, že se musí ve Vizovicích přestupovat, přitom ten autobus jezdil plně obsazený. A autobus z Valašských Klobouk, na který se může přestoupit, bývá také plný.

+4/0
21.12.2017 13:29

M17i59r97o98s69l54a57v 14T91i57š21e28r 4629179784952

ČSAD Vsetín, nejdražší dopravce na Moravě s nejhoršími busy v kraji.

0/0
21.12.2017 13:12
Foto

R11o56m34a29n 89K15o87z68e57l 4637406223314

Tak s autobusy to není nejhorší, co se zbavili kouřících fosílií z 80.let...i když čínské Yutongy teda nebyla extra koupě.

+1/0
21.12.2017 13:31

V77í52t 87N19ě31m16e96c 4508665831501

Pokud např. někdo jezdí do práce právě do Zlína (dejme tomu 10 km), má to pěšky na autobusovou zastávku z domu kilometr, a ve Zlíně ještě přesedá na trolejbus, tak se mu ani nedivím, že raději pojede autem. Kromě chození na vzdálenou zastávku a cestování MHD, na takovém cestování dnes ani moc neušetří - zpáteční cesta ho vyjde určitě na 50-70 korun. Což autem vyjde v podstatě nastejno a daleko pohodlněji. Proto si myslím, že neustálé zvyšování cestovného v autobusech není východiskem. Navíc ve Zlínském kraji chybí skutečně efektivní integrovaný dopravní systém, což je také velký problém.

+10/0
21.12.2017 12:58

L94e12o85š 55K80u26č92e45r11a 3532117136222

Taky veřejná doprava ve Zlínském krají je snad nejhorší v ČR. Spoje jezdí málo a v nevhodnou dobu, takže skoro všem nezbývá než si pořídit auto. Nefunguje dobře spojení ani mezi velkými městy. Dostat se třeba o víkendu do Zlína z Uherského Hradiště, nebo z Uherského Brod na ráno do práce veřejnou dopravou je nemožné. Pak se diví, že lidé autobusy nejezdí. Já bych kolikrát jel raději autobusem, nebo vlakem, protože se mi nechce řídit auto, ale když si zjistím, že bych jel dvakrát tak dlouho a zpátky musel několik hodin čekat, nebo naopak musel jet dříve než potřebuji, tak mi nic jiného než jet autem nezbývá.

+7/0
21.12.2017 12:52
Foto

R85o55m11a71n 39K50o15z23e44l 4817246143334

No před pár lety jezdil z UH do Zlína v sobotu ráno bus, v 4,40 z UH, ve Zlíně byl v 5,15, ale zrušili ho pro minimální obsazenost. Mi přijde katastrofální spojení o víkendu z UH do Hluku (4500 obyvatel) a Dolního Němčí, v sobotu jen 4 autobusy, v neděli o jeden navíc.

0/0
21.12.2017 22:06

Z18d41e10ň80k54a 43V71e82s34e87l29á 8419865417700

Jsou obce, kam o víkendu jedou maximálně 2 spoje... Takže se 4 jsou na tom ještě dobře. ;-)

0/0
22.12.2017 9:39
Foto

R93o21m77a75n 49K74o33z75e14l 4357216263774

No jo, ale tady se jedná o město 4500 obyvatel a Dolní Němčí má 3000 obyvatel (obsluhuje to jedna linka), to se mi zdá fakt málo.

0/0
22.12.2017 9:53







Najdete na iDNES.cz