Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlín zatěžuje hustá doprava. Pomůže obchvat Zálešné a lepší železnice

V centru Zlína hlavně během dopravních špiček přibývá automobilů a kolony se tvoří na příjezdových cestách od Otrokovic či Vizovic. Městu chybí zejména obchvat Zálešné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z56b71y85n55ě50k 28O57b38d82r77ž38á96l80e28k 2763967959174

Za ucpanost mesta si mohou bohuzel i ridici sami. Takova odpoledni klasika, kdy cela tr. Tomase Bati smerem na Otrokovice pres centrum jen popojizdi po par metrech, protoze lide z vedlejsich blokuji krizovatky, kdy do nich vjedou a uz ji neopusti vcas. Lide se neumi radit v pruzich, jedou hlavne prostrednim, ostatni nevyuzivaji, spatne serizene semafory a jejich nenavaznost..atd. Je skoda,ze se na tuto plynulost provozu nikdo nezameruje.

0/0
6.12.2017 16:14

A14n79t12o83n50í93n 64Z91e35l90i76n18k55a 5204948725370

Není to tak jednoduché. Také řidiči i na hlavních ucpávají křižovatky, protože když stojí na 3 zelené po sobě aby neucpali křižovatku, tak tam prostě najedou i když ví , že nebudou moci křižovatku opustit.

0/0
6.12.2017 18:43
Foto

J42a52n 32M42a37c21k 5567262562195

Nastesti Zlin neni tak velky aby se nedalo z okraje do centra dojit pesky behem 15 min. Pro mimozlinske podle mne chybi P+R parkoviste. Proc neni treba jedno v Prilukach u Tescomy? Mista je tam snad dost.

+1/0
2.12.2017 1:41
Foto

J31a56n 55M38a16c90k 5467602902965

Taky nechapu proc do Zlina jeste nedorazilo neco co je kdekoliv jinde naprosto bezne - podzemni garaze.

+2/0
2.12.2017 1:44
Foto

V72í30t 90M89a57c91h 4658608733320

Kdysi se mluvilo o podzemnich garazich pod namestim Miru. To je skvely napad! Bohuzel se dnes mluvi jen o predlazdeni na zaklade architektonicke souteze...

+1/0
2.12.2017 9:58

J28a11r17d89a 44P53r73o74c75h67á54z66k93a 5843423440799

Za 15 minut z velke casti jiznich svahu a druhe nejvetsi ctvrte zlina malenovic? Z bartosovy ctvrti nebo priluk taky urcite nedojdete do centra zlina za 15 minut.

0/0
4.12.2017 22:57
Foto

J61a70n 26M18a58c14k 5757642212615

Ale dojdete. Z Jiznich svahu sebehnete za 5 minut, a z Bartosovy ctvrti urcite do 15 minut. Ja jsem z Obecin potreboval 10 minut k divadlu.

0/0
5.12.2017 3:18

A41n84t45o54n94í51n 34Z89e30l49i65n93k62a 5274718835320

1/4 cestujících vodí děti do škol a obyčejně musí přestupovat. 1/3 cestujících musí přestupovat při cestě do práce.

Ze záchytných parkovišť by musela další cca 1/2 cestujících přestupovat.

Chodit pěšky nebo jezdit MHD je nevyhnutelně nepřijatelné pro obrovské procento lidí v produktivním věku.

0/0
5.12.2017 9:16

V51l15a36s16t57a 22H22l14i89s57n23i68k96o41v35s32k91á 9419893400

Radnice se probudila a zjistila, že doprava ve Zlíně je katastrofální. Heuréka!!! Za chvíli budou komunální volby, tak proč se neozvat. Třeba se nějaký pitomec chytne a bude je zase volit.

+6/0
1.12.2017 19:06

A23n59t25o68n93í22n 94Z23e67l17i98n46k74a 5814338595840

Jak může D49 Fryšták - Hulín snížit tranzit Zlínem o 20%, když současný tranzit činí 8% dopravního zatížení Zlína?? Směr Zlín - Fryšták - Hulín z něj neukousne ani 3%!!!

Čemu pomůže obchvat Zálešné s těžko řešitelným uzlem u Lidlu Obeciny, když je to vynucená stavba dálnice D49??? Je navržena jenom proto, aby se provoz z dálnice dostal přes Kostelec, Vršavu, Kaufland Sokolskou, Zálešnou, Podvesnou, Krajskou nemocnici, Lidl Obeciny, Věžové a Morýsovy domy, kolem kostela do centra Zlína!!!

Zájemci, vyhledejte si v Návrhové části nového Generlu dopravy města Zlína, část IAO /ind. automob. doprava/ stranu 40. Najdete tam variantu C znamenající "Přeložku státní silnice 1/49 ze středu města a obchvat města Zlína". Tato jediná má schopnost odvést veškerou tranzitní a vnější dopravu /začínající a končící ve Zlíně/, to je 70% dopravního zatížení města. 3 ze 4 vozidel součaného dopravní zatížení přestanou projíždět zbytečně městem. Všechno toto není fantasmagorie, ale skutečnost daná novým GENERELEM DOPRAVY MĚSTA ZLÍNA, tak o čem je pořád dokola řeč???

+2/0
1.12.2017 13:28

A54n82t71o33n50í15n 93Z20e31l33i17n39k70a 5704848815530

Je mi záhadou, jak to, že se žádný odborník nevyjadřuje k situaci, kdy mezinárodní D49 Paříž - Kyjev začne fungovat a natahovat další okolní dopravu a to také přes Zlín. Pokusím se to naznačit jako úplný laik. Tranzit Zlínem se zmnohonásobí, protože navždy bude vzdálenost Lípa - Zlín 14 km a Lípa - Holešov - Otrokovice a CELÁ JIŽNÍ MORAVA 44 km

0/0
1.12.2017 13:39

A19n91t88o67n21í45n 26Z97e45l81i57n76k93a 5254188745470

Oprava: Holešov = Hulín.

0/0
1.12.2017 13:44

A46n58t27o16n71í53n 31Z57e71l88i86n82k95a 5464248635310

Oprava: ...Lípa - Zlín - Otrokovice 14 km....

0/0
1.12.2017 13:48

D72a41n69i27e42l 47B55a35r15t32o46l43d 6379184988641

Hlavně nechápu proč se stále mluví o dálnici 49.

Zbytečná stavba jako D1 Vyškov - Kroměříž nebo D55.

Silnice I. třídy by na provoz stačila, odvedla by tranzit mimo město, a byla by mnohem levnější.

0/−4
1.12.2017 18:53
Foto

V32í33t 35M64a46c46h 4478678193490

Ceska republika ma vyrazne proexportni hospodarstvi a mobilita lidi, produktu a sluzeb a nezbytna. Jestli dalnici nevyuzivate vy, tak to neznamena, ze pro ostatni lidi a hlavne firmy neni prinosem.

0/0
2.12.2017 14:08

A56n39t24o48n44í42n 22Z71e51l75i14n30k13a 5204708805660

Otázky zní: Potřebuje zaostalé Valašsko mezinárodní superdálnici?

Přál byste si ji také na vlastní záhumence, kdybyste nějakou měl?

Nemyslíte si, že je D49 plánovaná pro to, aby se strejdové z Lidečka dostali do Vizovic a do Zlína k doktorům, že ne?

0/0
2.12.2017 18:28
Foto

V31í84t 23M44a79c86h 4288738223870

Zaostale Valassko potrebuje dopravni napojeni... aby nebylo zaostale ;) Firmy jako Koma, Zbrojovka, Austin... ty potrebuji logisticke navaznosti.

Je dobre si uvedomit, ze Zlinsko muze byt uprostred logistiky stredni Evropy - od Varsavy po Bratislavu a Viden, stejne jako od Prahy po Ukrajinu.

Ke zbytecnemu dotazu o zahumence - je relevantni? Je na RSD, aby ochranilo lidi bydlici v blizkosti. Pri dnesnich technologiich se to dela. A radeji bydlet blizko dalnice... nez treba nekde daleko od dopravni infrastruktury... treba jak rikate na zaostalem Valassku ;)

Znovu rikam - kvalitni dopravni napojeni pro mobilitu zdroju je nezbytne. Ted je to slepa dalnice. Obrovsky smysl bude mit ve chvili, kdy se napoji na slovenskou dalnici u Trencina a kdy se u Hodonina napoji na D2.

+1/0
2.12.2017 21:32

A98n83t35o92n12í17n 92Z90e26l20i65n86k13a 5314648655320

Valašsko potřebuje slušné komunikace a ne mezinárodní superdálnici.

Ještě do loňského roku byly na státní silnici 1/49 v obci Lhotsko dvě pravoúhlé zatáčky s vnitřním poloměrem 3 m.

0/−1
3.12.2017 12:03

D59a12n30i25e92l 64B79a26r82t94o14l75d 6519944748311

Já tudy právě jezdím stále, tak vím, že kapacitně jsou ty 2 dálnice absolutně nevyužité. A teď ještě 49tku k tomu chtèjí přidat. Vždyť je to nesmysl.

Radši udělat dálnici pořádně Vyškov - Olomouc. Tudy jezdí veškerý tranzit!

0/0
2.12.2017 19:35

D53a22v87i26d 82K12a22r19s28k54ý 2690109430807

Nemůžeš hodnotit provoz na nedokončené dálnici! Nehledě na to, je dálnice stále více využívaná.

+1/0
3.12.2017 22:07

D91a79n24i63e68l 70B91a72r16t28o55l76d 6299214888251

Vyškov - Kroměříž už 10 let a stále bída.

První třída by prostě na tenhle provoz, co tam je, stačila.

Stejně jako D6. Doufám, že tam to ještě hodně let neklapne a nevyhodí se zase peníze.

Za mě je nejdůležitější pražský okruh D1 - D11 a D35.

0/0
4.12.2017 22:05

A73n24t90o64n59í18n 75Z49e49l56i88n21k95a 5474938785810

Tak to se přijeďte podívat na křižovatku v Kvítkovicích. A vyřeší to 2km pokračujícího obchvatu Otrokovic.

0/0
5.12.2017 9:02

D11a13v34i60d 86K36a13r39s80k16ý 2680699150817

Čemu na těch procentech nerozumíš? Když připustím tvůj názor na tranzit přes Zlín 8% z celkového dopravního zatížení, tak to je 100% tranzitu. No a z toho se pomocí dálnice ukrojí 20%. Když to přepočtu zpět na celkové dopravní zatížení, tak na tranzit nám vyjde nově po zaokrouhlení 6%, což jsou zhruba 2% dolu. 8-o

0/0
3.12.2017 22:18

A11n29t13o79n55í19n 77Z31e82l13i74n24k21a 5814798755670

O.K. Taky mne to později napadlo. Ale o snížení stávajícího 8% tranzitu městem přesně o 1,6% to ale určitě nebylo, že ne??????????????

0/0
4.12.2017 8:22

A33n76t94o28n18í64n 63Z86e87l86i34n77k12a 5174788435740

Nezapomeň, že do vydání analytické části generelu bylo NEVYVRATITELNĚ tvrzeno, že D49 Hulín - Lípa vytvoří Zlínu VŠEŘEŠÍCÍ OBCHVAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
4.12.2017 8:28

J87a90r92o66m48i68r 13C78h30a31l85o71u25p31k59a 4149477445927

Místo polovičatých řešení se už dávno mělo udělat stěžejní koncepční(!) rozhodnutí a ne to jen pytlikovat a nic z toho. Pořád se čeká na elektrifikaci trati, která nevyřeší vůbec nic. Místo toho se mělo myslet třeba na rozšíření Třídy Tomáše Bati a jeden pruh nechat exkluzivně pro MHD (autobusy, taxiky).

0/0
1.12.2017 13:00

K20a63r91e64l 48C92h66r32a53s52t79i94n95a 4793464920875

Ve Zlínské dopravě se neudělalo nic zásadního po dobu 70 let, proto je dnes stav víc než tristní. Zpomaluje, komplikuje, ohrožuje zdraví obyvatel, ale nikoho nenapadlo něco s tím dělat. Poslanci, senátoři, zastupitelé všech stupňů si hřáli a hřejí zadky ve sněmovnách a na úřadech, ale nikdo se nezvedl, aby lidem ulehčil život. Psal jsem několikrát primátorům o tomto stavu, odpověď přišla jedenkrát a od té doby ticho po pěšině! Můžu říct, že mě ta sisyfovština vzala chuť do další aktivity. Když je půl hodiny po dvanácté, někomu zazvoní v bedně, že dál to takto už nejde. Když se do věci ještě zapletou permanentní kazisvěti z řad ekoteroristů, můžeme se udusit, uvztekat a vykrvácet, rozbitá kára Zlínska se z posledních sil sune dál. Štve mě, že nikdo z odpovědných protagonistů se nezasadil o to, aby se Zlínsko pozvedlo, odhazují nebo ignorují potřebné veřejně prospěšné investice, jako jsou nádraží, doprava obecně... a dokonce nebrání to, co se už vybudovalo - například rozstřílí se rodinné stříbro - krajská nemocnice, ale všichni jsou zticha.

+8/0
1.12.2017 12:41

J10a83r17o90m48i86r 43C77h24a71l64o74u73p63k71a 4859327205947

KNTB rodinné stříbro? ;-D

+1/0
1.12.2017 13:03
Foto

V35í53t 73M80a46c59h 4358498353880

Prave, zrovna areal KNTB je zraly na zbourani.

0/0
1.12.2017 16:40

K91a78r37e70l 31C46h59r84a29s25t14i31n70a 4773944660775

Pane Jaromíre, KNTB jako instituce, nikoliv její fyzický stav, a to je pořádný rozdíl!

0/0
1.12.2017 16:48

P78e25t33r 20B56a35j97a61j39a 6367139696413

Možná půjdu proti proudu, ale opravdu si nemyslím, že by MHD ve Zlíně byla tak strašná. Poměr cena výkon služby si myslím je velmi dobrá. A když porovnání s jinými městy, určitě nadprůměrná. Samozřejmě je vždy co vylepšovat a 50 000 obyvatel je 50 000 názorů na to jak by měla fungovat.

0/−2
1.12.2017 12:15

K22a47t17k87a 32P92a37t13á52k26o21v10á 8130946890

Ok chtěli by jste přinutit lidi více využívat MHD on by to nebyl ani takový problém, ale totální zmatek v jízdních řádech spoje nenavazují dostat se z jednoho konce Zlína na druhý chce pevné nervy pokud musíte přestupovat. Když už rozšíříte v budoucnu počet vlakových spojů bude nutné ty spoje provázat s MHD a vzhledem k tomu jak DSZO není schopná si zajistit návaznost vlastních spojů dát to dohromady ještě ČD = sci-fi. Další věc například lidé kteří by přijeli na hranici města například Příluky a chtěli následně pokračovat MHD nebo ČD si auto nechají kde? Myslel někdo ze zlínského vedení na parkoviště P+R Otrokovice a eventuálně Příluky třeba i cenově zvýhodněné parkování pro mimoměstské držitele DSZO karet. Podle mého názoru by to spousta lidí využila protože parkovat ve Zlíně je opravdu o nervy.

+10/0
1.12.2017 12:05

T14o82m94á85š 79K80l56í33m11a 4784447523393

Provazat to nejde to co vy pozadujete zase nebude vyhovovat jinym

0/0
1.12.2017 12:11

K18a90t20k56a 24P87a12t66á23k81o55v11á 8390736360

Nikdy se nezavděčíte všem ale aby ty spoje dávaly aspoň smysl.

+1/0
1.12.2017 12:17

V98o21j19t52ě40c17h 57C55e40k26o89t59a 5654230161182

Přesná čísla o využívání MHD ve Zlíně a Otrokovicích a srovnání vývoje za posledních 13 let podle počtu prodaných jízdenek jsou zde: http://www.dszo.cz/?section=spolecnost&file=tiskovky&id=771.

+2/0
1.12.2017 11:10
Foto

V86í50t 96M93a60c16h 4638848253910

Tak statistika by byla... ted jeste samotna sluzba ;)

0/0
1.12.2017 16:43
Foto

J33a89n 11A49d84l50e16r 2296341896686

" .... směřovat do baťovského areálu, kde by vedly po Vavrečkově ulici nad 15. budovou ...."

Není špatné si před vypuštěním článku zjistit, co je "nad 15. budovou". Nad se klene obloha, jižně stojí čtrnáctka; aneb kterak Institut 14/15 o čtrnáctku přišel.

+8/0
1.12.2017 10:39
Foto

V90í21t 31M60a44c78h 4408348373460

Trochu odbocim - kdyz jsem videl plan na rekonstrukci ulice J. A. Bati, tak me jimala hruza. Sama kolma stani, ktera dopravu jen zpomali.

0/0
1.12.2017 18:54

M52a17r72t67i60n 41P78e75t92ř56í34k 4372489831671

A co teprve, když člověk jede odpoledne z Jižních Svahů přes Prštné... tam bývá fronta až k Lidlu pod Mladcovou :-P

Stejně tak situace v centru = náměstí Práce, kde je z hlavní silnice "spojka" na nadjezd na Jižní Svahy... tam to bývá taky "zábava".

Holt toto je IMHO daň za to, že Zlín postavený v korytu řeky Dřevnice, která pak tvoří jakoby páteř dopravy (= město "na délku"). Tudíž mi přijde, že nejlepším řešením je opravdu lidi přesvědčit, aby jezdili MHD, potažmo vlakem...

0/0
1.12.2017 10:15

M54i90r40o49s52l45a88v 25T49i94š38e74r 4439259364332

A ono by to šlo, kdyby MHD pořádně fungovala. Bohužel, ve Zlíně je to spíše parodie.Zksute se dostat MHD z jednoho konce města na druhý. Pokud nebydlíte na trase linky 2 nebo 6, máte to tak na 2 přestupy, a díky "návaznosti" linek ve zlíne to znamená třeba hodinu na přesun o 5 km. To už můžete jít pěšky. Anebo tam sjet autem.

+1/0
1.12.2017 10:18

M59a87r54t79i81n 37P80e34t18ř36í53k 4412429441631

Tak já občas jezdívám z Mladcové do Otrokovic, což řeším ráno busem č.32, na který navazuje vlak... a večer cestou zpátky trolejbusem č.6, na který navazuje bus č.32 (tak za 10 minut)... ale to už mám vychytané; v jiné časy (než jezdím) je (pravda) ta návaznost horší až nulová :-P

+1/0
1.12.2017 10:23

M72i47r91o89s87l98a83v 84T10i63š91e33r 4729319654452

10 minut (osobně) nepovažuji u MHD za návaznost. To je návaznost, když přestupujete v Dolní Lhotě z busu na Slavičín do busu na Luiha. Jsem zlý, já vím.

0/0
1.12.2017 10:27
Foto

V59í65t 33M73a49c92h 4148858273190

A ta situace nebude jina. Zkapacitneni se neplanuje. Ale viadukt mezi Albertem a Svitem s kruhovymi objezdy by tu prujezdnost snad mohl vyresit.

0/0
1.12.2017 18:55
Foto

V16í40t 25M91a57c82h 4148408643370

A co je důležité říct - lidé v čele musí jít příkladem. Jezdí radní do práce trolejbusem, pěšky, na kole?

+6/0
1.12.2017 10:12

J51a35r47o33m74i12r 54C25h89a14l18o12u51p90k92a 4749187695247

Valenta třeba příkladem jde, létá vrtulníkem, aby neblokoval silnice. ;-)

0/0
1.12.2017 12:35
Foto

V79í42t 16M72a78c92h 4528688173160

No jo, on je nejvetsi "hodnous" ;)

0/0
1.12.2017 18:55
Foto

V18í28t 41M65a37c93h 4348278983970

Doprava ve Zlíně je zcela nekoncepční jako celek. Je důležité si říct, proč by lidé měli vůbec přesednout z auta na jiný dopravní prostředek. Ad 1) MHD velké části města vůbec neobsluhuje, např. náměstí TGM, takže tamější tisíce lidí (pracujících i studentů) jezdí auty. Je to jejich chyba nebo chyba DSZO? Ad 2) Městská policie naprosto přehlíží špatné parkování (podélné stání v obousměrné komunikaci s nedostatečnou šířkou, stání v křižovatkách, na městské zeleni apod.). ;-O Ad 3) Ježdění na kole je pro partu nadšenců a občas pro lidi, kteří si neváží vlastního života. Masivní výstavba cyklostezek a stanicové půjčování kol by to mohlo změnit. Vždyť ty cyklostezky nevedou ani ke školám, kde se jízda na kole přímo nabízí. Ad 4) A není nakonec levnější MHD zlevnit než stavět nové silnice a udržovat je? 8-o

+1/0
1.12.2017 10:11

M46a47r87t95i22n 10P13e87t33ř98í81k 4732449261841

Ad. 1) myslím, že na náměstí T.G.M. nikdy nic jezdit nebude... nějak si nedokážu představit, že by po té úzké "kostkovici" jezdil autobus, nedejbože trolejbus ;-)

Ad. 3) megaproblémem bylo udělat páteřní cyklostezku skrze Zlín (a stejně ještě není komplet hotová + někde na sebe jednotlivé části ani nenavazují), tudíž myslím nelze očekávat nějakou masovou výstavbu...

+1/0
1.12.2017 10:21

J93i44ř62í 68C40e31n43i46g19a 1801852767

Ale na náměstí TGM už autobus jezdí. 3 spoje linky 53D, z toho 2 jsou obsluhovány 12m autobusy. Osobně jsem je využíval k cestě do školy. Navíc by více spojů tam neuškodilo.

+2/0
1.12.2017 10:26

M45a24r96t67i57n 19P70e77t41ř54í19k 4592779881631

No vida, to jsem zatím ani nezaregistroval ;-) díky, píšu si do notýsku...

0/0
1.12.2017 10:58







Najdete na iDNES.cz