Diskuse k článku

Zlín zažívá cykloboom, nové stezky zlepší napojení do centra města

Ve Zlíně finišují práce na cyklostezkách, které rozšíří stávající síť zhruba o šest kilometrů. V plánu jsou i úseky podél řeky Dřevnice či na sídlišti Jižní Svahy. Některé důležité spojnice však v krajském městě stále chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D50u50š76a92n 67P35e71t52ř96í49k 9260503255411

Tak těch pár kilometrů bych cykloboom nenazval...

+4/0
21.11.2017 17:51

J82a86r29o54m85i94r 74C72h25a87l80o96u91p65k14a 4629277185567

Dokud nebude domyšlená oblast kolem Alberta v Prštném, křižovatka u Lidlu Pod Babou a Cigánov o nějaké použitelné páteřní cyklostezce není vůbec možné mluvit. A jestli to má být až se železnicí (tj. nikdy), tak to je hodně smutné. Pan koordinátor si může udělat čárky za nové kilometry, ale použitelnost je pořád prachbídná.

+8/0
21.11.2017 12:13

Z83d31e66n65ě88k 55H79y63n43e25k 8516573476

A radní pro dopravu se na nich může nechat vyfotografovat, když už žádné jiné výsledky nemá, neboť jeho schopnosti končí u předláždění chodníku a jeho označení značkou cyklostezka.

+4/0
21.11.2017 12:35

J19a40r47o77m77í79r 73Š21e10b62e68l79a 5112112308199

Zrovna v Prštném je to tragédie a čekat na dokončení rekonstrukce trati? To bude nejdříve za 6 let!!! Nehledě na to, že tzv. Páteřní cyklostezka se vinou fušerské práce vlní a nemá středové vodorovné značení důležité pro jízdu za tmy.

+3/0
21.11.2017 12:06

P35e87t92r 41S28t58a74r92o40s48t89a 6526788330248

Tam, kde je souběžně se silnicí cyklostezka, by měl být měli mít zákaz jízdy po silnici.

+3/0
21.11.2017 12:01

V76á78c50l58a24v 86P34o87u15s17t93k25a 3510651642

Však také je. § 57 silničního zákona. ;-)

+2/0
21.11.2017 12:15

P67e46t53r 75S49t82a32r97o72s25t98a 6976868340108

Ale nerespektuje se to.

0/0
21.11.2017 13:59

P50e95t32r 82S27v30o85b23o95d30a 4307795988253

A to je chyba... Možná inspirace pro PČR, aby jen nerýžovala na drobnostech u automobilistů, ale posvítila si i na cyklouše R^

0/0
21.11.2017 14:18
Foto

R76o92m20a34n 93K94o24z13e95l 4107266143624

Ve směru na Fryšták je i značka Zákaz vjezdu cyklistů.

0/0
21.11.2017 16:19

J51a60n 36V62a34c47e18k 6842206976303

Nesouhlasím. Konkrétně Zlín je nyní protkán "cyklostezkami" které jsou dělené s chodníky. Daleko častěji jedete přes příčné chodníky, nájezdy k domům, vedlejší ulice, zastávky MHD. Zde se jako cyklista cítím daleko víc ohrožený než na klasické cestě. To vůbec nemluvím o chodcích, chodících jednou vpravo, pak na straně druhé. Další kapitola jsou chodci s pejsky. Proto se těmto úsekům budu vyhýbat! Tam kde souběžně s cestou vede opravdu jen cyklostezka, má tato problematika opodstatnění jinak je to kočkopes. Bohužel.

+1/0
21.11.2017 17:01

Z78d50e71n25ě33k 94H50y66n55e15k 8626903146

Ještě bych doplnil, že Město úmyslně staví všechny nájezdy s nejvyššími možnými obrubníky, jaké naše legislativa dovoluje, kdyby tam byl obrubník o výšce 0 cm, tak jsou náklady stejné, ale proč to cyklistům nějak neznepříjemnit. A k nové cyklostezce podél tř. T. Bati jen tolik, že je jen otázka času, kdy tam dojde k nějaké závažné dopravní nehodě, pochybuji, že všichni řidiči vědí, na kterých místech na ní mají přednost cyklisté.

Nejlepší by bylo udělat pruhy pro cyklisty přímo na silnicích, jako to je třeba v Břeclavi, jenže to by přes městský rozpočet neproteklo tolik peněz. Navíc podle města cyklista patří na cyklochodník, který je pokud možno každých 200 m přerušen, řidiči aut přece nebudou dávat přednost cyklistům jedoucím po tř. T. Bati, když můžeme cyklisty poslat na chodník. A vůbec cyklisté mají podle města (jistý pan Hapák z magistrátu měl dokonce tu drzost napsat to do veřejné vyhlášky) chodit s kolem pěšky.

+1/0
21.11.2017 17:16

P13a72v31e14l 49V79a27ň29h75a69r59a 9608707822210

Zrovna ta cyklostezka podel T. Bati je fakt super. To je tak na vylet s detma, protoze bezny cyklista asi nebude nadseny z toho, ze na 1 km bude 3 krat stat na semaforu a slezat z kola. Jezdim tama v lete denne a stejne pojedu po Kvitkove, prestoze je to tam rano docela ostre, a pak podel trati dale smer Zelechovice...

0/0
21.11.2017 10:47

T94o87m27á55š 23V69i61t78á70s29e61k 3382547201519

a právě kvůli takovým neukázněným cyklistům pak vznikají komplikace. To samé jako cyklisté na Tř. 2. května... Sorry, ale pokud máš vedle cyklostezku, tak je to bezohledné...

+7/−1
21.11.2017 11:10

V71á46c57l63a40v 30P97o37u66s89t31k60a 3290881102

A také se tím dopouští přestupku...:-P

+4/−1
21.11.2017 11:47

Z41d21e10n61ě48k 10H90y92n38e35k 8416533696

Žádného přestupku se tím nedopouští, podél tř. 2. května žádná cyklostezka nevede. Až nebudou na cyklostezkách každých 150 až 200 m betonové obrubníky nebudu tam muset dávat přednost u každého sjezdu ze silnice, byť motorová vozidla jedoucí po souběžné silnici tuto povinnost nemají, tak možná přestanu cyklostezky objíždět.

+5/−1
21.11.2017 12:06

P74e93t69r 75S57v39o22b94o29d50a 4847835378973

Tak doufejme, že mezitím dostaneš dostatek flastrů, aby sis to rozmyslel dřív, než kvůli tvé blbosti někomu způsobíš nehodu.

0/0
21.11.2017 14:19

Z95d93e93n79ě61k 46H59y28n98e88k 8536293586

Nejsem si vědom,že bychom si tykali. Příkazové značky platí pouze na komunikacích a na úsecích, kde jsou osazeny,na tř. 2. května žádná cyklostezka není, cyklisté tedy smí po této ulici jet. Pokud Vám to vadí, můžete jezdit jinudy. Nebo přesednout na kolo a jezdit po těch báječných cyklostezkách. To že je někde kolem Dřevnice cyklostezka neznamená, že cyklisté nesmějí jezdit po souběžných ulicích,kde cyklostezka není.

+2/−1
21.11.2017 16:18

P42a20v25e19l 70V54a13ň67h90a41r90a 9488337682580

Ktereho? Kolem Kvitkove zadna soubezna cyklostezka neni. Nebo o ni aspon nevim.

+2/0
21.11.2017 13:55

V56á37c71l63a52v 15P96o22u76s87t81k34a 3690841492

Já nic takového netvrdím, píšu to obecně.

0/0
21.11.2017 15:16

P49a26v25e28l 95V84a58ň95h80a25r45a 9658147552700

Takze kdyz nekdo udela cysklostezku, ktera je uplne na nic, protoze se na ni vic stoji nez jede, tak ja jsem bezohledny tim, ze po ni nechci jezdit? To jste dobry vtipalek... :-)

+2/−1
21.11.2017 13:54

P21e12t89r 32S55t44a46r48o31s45t65a 6326438840108

Přes město i auta a chodci musí respektovat křížení a dodržovat předpisy.

+1/0
21.11.2017 14:03

P68a62v27e73l 26V72a52ň47h20a62r74a 9218367972470

S tim souhlasim. Ptam se znovu - ktery predpis porusuji jizdou na kole po Kvitkove?

0/0
21.11.2017 16:52

P59e36t11r 73S97v59o77b35o48d11a 4277805598953

Když někdo udělá křižovatku, která je na nic, tak holt i když je na nic, tak budu dodržovat silniční předpisy a projedu podle předpisů. Nepojedu na červenou, protože se mi zdá moc dlouhá a mohl bych jet už dřív. Nejde o bezohlednost, ale o dodržování předpisů. Nedodržíš-li, dostaneš flastr. Budeš-li porušovat opakovaně, dostaneš flastr pořádný. Tečka.

+1/−1
21.11.2017 14:17

Z61d10e57n36ě28k 97H70y48n41e13k 8326113496

Když tak dobře rozumíte předpisům, tak byste třeba mohl cyklistům poradit, jak mají při jízdě směrem do Vizovic na křižovatce u KB při jízdě od Kudlova na tu skvělou městskou cyklostezku na tř. T. bati vjet,aniž by porušili předpisy.

0/0
21.11.2017 16:25

V25á20c29l45a97v 87P94o44u90s33t83k17a 3740301602

Po svých a při kole. ;-)

+1/0
21.11.2017 16:41

Z92d66e75n89ě47k 61H36y55n23e64k 8586163566

Zastavení 5 m před křižovatkou a na přechodu pro chodce za křižovatkou je zakázáno, ponechávám stranou bezpečnost takového zastavení. Ale je to oficiální politika magistrátu,podle něj mají cyklisté s kolem chodit pěšky.

0/0
21.11.2017 17:18

V13á10c34l82a48v 57P88o49u22s32t45k67a 3710771922

Já vím. Ale ruku na srdce, co jiného mohou říkat. Já jsem také cyklista, nijak náruživý, ale 2000 kilometrů ročně na kole dám. A do míst která popisujete bych se na kole nikdy nepustil.

+3/0
21.11.2017 17:27

P82a15v66e97l 77V81a64ň22h84a48r22a 9688967642850

Dalsi takovy. Ktery predpis svoji jizdou po Kvitkove porusuji?

0/0
21.11.2017 16:53

T91o41m91á44š 65V50i45t58á84s80e48k 3762577971139

ano, cyklostezka vedoucí kolem Dřevnice je souběžná s třídou 2. května, ta vzdálenost není nijak velká. Totéž by se dalo říct o nové stezce u Tř. T. Bati. Když vidím, jak je ráno Kvítková přetížená, muset se vyhýbat navíc ještě moulovi na kole, který může jet rovnoběžně o pár desítek metrů výše stejným směrem, mi přijde bezohledné...

+1/−1
21.11.2017 14:25

P21a53v78e30l 88V24a86ň76h50a43r28a 9608217242500

Proc nejedete vy po T. Bati a nedojdete na Kvitkovou pesky, kdyz je tak pretizena? Proc nezaparkujete nekde na parkovisti a pak nejedete MHD? Proc je pro vas bezohledny nekdo, kdo chce na kole jet a ne furt stat na krizovatce? Proste kolem Drevnice je to z jihu daleko (zajizdim dost i na tu Kvitkovou) a stezka kolem T. Bati je jen na efekt, ale jinak je nepouzitelna. Budete se muset smirit s tim, ze mam uplne stejne pravo tama jet jako vy. :-) A ja tam jezdim kolem 8:15 a uz to tam tam zadna tragedie teda neni.

0/−1
21.11.2017 16:51

T92o12m56á80š 39V11i12t31á42s43e96k 3342287301309

Vážený pane, představte si, že MHD jezdím. A právě i po té Kvítkové... Jak to tam ráno vypadá, když např. rodiče vozí děti do školy nebo tam prasácky parkují dodávky kurýrů, jde vidět i z MHD nebo z chodníku. To nemusí člověk nutně jet autem. To je překvápko, co? Blábol o parkovišti nechám bez odezvy. Pokud vím, Zlín záchytnými parkovišti P+R nedisponuje, takže to beru pouze jako výkřik do tmy ve snaze se obhájit. Cyklistická lobby si vydupala cyklostezky, tak po nich prosím jezděte a nepřekážejte na cestách.

0/0
22.11.2017 9:35

J83a60n 11V40a69c91e79k 6812766196503

Vyhýbat se moulům na kole? A cyklista se zase vyhýbá chodcům, bruslařům, dětem na odrážedlech a hlavně pejskařům. Cyklostezky ve Zlíně NEJSOU určené pro cyklisty. Bohužel!

+1/−1
21.11.2017 17:05

M96a73r82t53i36n 93P64e82t33r 2664464554943

Nejsou a v centru rozhodně nebudou.

Jsou to stezky pro chodce a cyklisty.

0/0
23.11.2017 10:33

Z81d78e19n80ě95k 69H93y65n91e89k 8426863896

Ve Zlíně se cyklostezky staví jen proto, aby radní Novák vykázal aspoň nějakou činnost, aby cyklokoordinátor obhájit svou existenci a aby rozpočtem města protekly nějaké dotace. A samozřejmě taky proto, aby se cyklistům jízda znepříjemnila natolik, aby příště jeli autem.

+3/0
21.11.2017 16:27

Najdete na iDNES.cz