Diskuze

K elektrifikaci železnice do Zlína mají lidé z místních částí výhrady

Proti elektrifikaci a částečnému rozšíření železniční trati Otrokovice–Zlín–Vizovice se postavili někteří obyvatelé. Jeden z nich dokonce zvažuje, že podá předběžné opatření k soudu, který by mohl přípravu akce za 11 miliard korun pozastavit. Tím by ale byly ohrožené evropské dotace, jež jsou pro investici nutné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zlínský kraj a město Zlín klesá co se týče kvality života, počtu obyvatel, mladí co se narodí utíkají za prací, mzdy jsou jedny z nejnižších v ČR. Pokud budou místní obyvatelé v rámci demokracie stavbu ( a s tím spojený budoucí rozvoj) blokovat, můžeme poděkovat těm obyvatelům. Pak bude Zlín v rámci železnice vypadat jak na Ukrajině. Běžte se všichni podívat, jak dnes vypadá nádraží ve Zlíně. Stačí přes panorama (street view) v mapy.cz...Asi každý normální inteligentní jedinec uzná, že takto vážení NE....Baťa kdyby žil, tak by brečel....

14 1
možnosti

Baťa by brečel to máte pravdu, ale ne kvůli tomu jak vypadá nádraží, ale zejména kvůli tomu, jaký skanzen vysloužilých staveb se ze Zlína stal a kvůli další hromadě věcí, na které jsou ovšem Zlíňané pyšní.

Mimochodem, stav zlínského nádraží odpovídá důležitosti tratě, přičemž připravovaná elektrifikace je jen mrhání penězi a to z prostého důvodu. Zlín je perfektně napojený na železniční koridor na trati Břeclav-Přerov a to nádražím v Otrokovicích, které je dostupné zlínskou MHD. I když se elektrifikuje trať to Zlína tak stejně na drtivou většinu vlaků bude potřeba v Otrokovicích přestoupit a v konečném důsledku tohle budování nic moc nepřinese, teda jenom tu obří díru na peníze.

3 0
možnosti

Ta trať není jen pro centrum a Louky a Malenovice. Jezdí i lidé dál z východu. Z Vizovic dnes tím loudalem jedete do Otrokovic tak 40 minut, což je na 25 km docela dlouho, nemyslíte? A na té trati nejde jet výrazně rychleji. A i ze Zlína bych chtěl vidět člověka, který po (hypotetické) rekonstrukci tratě pojede 25 minut trolejbusem, místo aby jel 10 minut vlakem.

2 0
možnosti

Jenže i po té slavné rekonstrukci ty vlaky nijak zásadně neušetří čas a to hlavně kvůli oné zástavbě a množství zastávek. Přečtěte si o podobných rekonstrukcí tratí a zjistíte, že časově se při podobných rekonstrukcích jedná spíš o jednotky minut.

1 0
možnosti

Pár zastávek se bude rušit, pokud vím, tak minimálně 2, každá zastávka je 1-3 minuty. Zrychlení ze 60, kterou se tam jezdí teď na 80-100, je na 20 minutové trasy dalších cca 5-8 minut. Pro člověka, který to jede každý den 2x, je to hodně významná úspora.

0 0
možnosti

Jenomže to zrychení nebude v celé délce tratě - zejména na trase Zlín - Otrokovice takových úseků bude minimum. Takže ta úspora 5-8 minut je dosti optimistická.

1 0
možnosti

Já považuji 5-8 minut za pesimistickou variantu.

0 0
možnosti

Podívejte se na jízdní řády tratí, kde k podobné rekonstukci došlo a zjistíte, že ten čas je opravdu optimistický. -Ono před rekonstrukcí se toho vždy naslibuje mnoho (což lze ve spoustě případů taky na internetu dohledat)

1 0
možnosti

P24e42t47r 96T64y35č45k68a

3. 11. 2017 21:35

Ten vlak přece nemůže projíždět Zlínem stovkou. To může maximálně někde mezi Lípou a Vizovicemi pokud nebude stát v Zádveřicích.

0 0
možnosti

Myslím, že jsem jasně napsal, že rychlost osobáků by měla být 80-100, asi se to bude lišit podle lokality. Vzhledem k tomu, že teď se jezdí 40-60, lze čekat, že po zrychlení to bude tak 80-100. Projekční rychlost má být 120.

0 0
možnosti