- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zlínský kraj a město Zlín klesá co se týče kvality života, počtu obyvatel, mladí co se narodí utíkají za prací, mzdy jsou jedny z nejnižších v ČR. Pokud budou místní obyvatelé v rámci demokracie stavbu ( a s tím spojený budoucí rozvoj) blokovat, můžeme poděkovat těm obyvatelům. Pak bude Zlín v rámci železnice vypadat jak na Ukrajině. Běžte se všichni podívat, jak dnes vypadá nádraží ve Zlíně. Stačí přes panorama (street view) v mapy.cz...Asi každý normální inteligentní jedinec uzná, že takto vážení NE....Baťa kdyby žil, tak by brečel....
Baťa by brečel to máte pravdu, ale ne kvůli tomu jak vypadá nádraží, ale zejména kvůli tomu, jaký skanzen vysloužilých staveb se ze Zlína stal a kvůli další hromadě věcí, na které jsou ovšem Zlíňané pyšní.
Mimochodem, stav zlínského nádraží odpovídá důležitosti tratě, přičemž připravovaná elektrifikace je jen mrhání penězi a to z prostého důvodu. Zlín je perfektně napojený na železniční koridor na trati Břeclav-Přerov a to nádražím v Otrokovicích, které je dostupné zlínskou MHD. I když se elektrifikuje trať to Zlína tak stejně na drtivou většinu vlaků bude potřeba v Otrokovicích přestoupit a v konečném důsledku tohle budování nic moc nepřinese, teda jenom tu obří díru na peníze.
Ta trať není jen pro centrum a Louky a Malenovice. Jezdí i lidé dál z východu. Z Vizovic dnes tím loudalem jedete do Otrokovic tak 40 minut, což je na 25 km docela dlouho, nemyslíte? A na té trati nejde jet výrazně rychleji. A i ze Zlína bych chtěl vidět člověka, který po (hypotetické) rekonstrukci tratě pojede 25 minut trolejbusem, místo aby jel 10 minut vlakem.
Jenže i po té slavné rekonstrukci ty vlaky nijak zásadně neušetří čas a to hlavně kvůli oné zástavbě a množství zastávek. Přečtěte si o podobných rekonstrukcí tratí a zjistíte, že časově se při podobných rekonstrukcích jedná spíš o jednotky minut.
Pár zastávek se bude rušit, pokud vím, tak minimálně 2, každá zastávka je 1-3 minuty. Zrychlení ze 60, kterou se tam jezdí teď na 80-100, je na 20 minutové trasy dalších cca 5-8 minut. Pro člověka, který to jede každý den 2x, je to hodně významná úspora.
Jenomže to zrychení nebude v celé délce tratě - zejména na trase Zlín - Otrokovice takových úseků bude minimum. Takže ta úspora 5-8 minut je dosti optimistická.
Já považuji 5-8 minut za pesimistickou variantu.
Podívejte se na jízdní řády tratí, kde k podobné rekonstukci došlo a zjistíte, že ten čas je opravdu optimistický. -Ono před rekonstrukcí se toho vždy naslibuje mnoho (což lze ve spoustě případů taky na internetu dohledat)
Ten vlak přece nemůže projíždět Zlínem stovkou. To může maximálně někde mezi Lípou a Vizovicemi pokud nebude stát v Zádveřicích.
Myslím, že jsem jasně napsal, že rychlost osobáků by měla být 80-100, asi se to bude lišit podle lokality. Vzhledem k tomu, že teď se jezdí 40-60, lze čekat, že po zrychlení to bude tak 80-100. Projekční rychlost má být 120.