Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

K elektrifikaci železnice do Zlína mají lidé z místních částí výhrady

Proti elektrifikaci a částečnému rozšíření železniční trati Otrokovice–Zlín–Vizovice se postavili někteří obyvatelé. Jeden z nich dokonce zvažuje, že podá předběžné opatření k soudu, který by mohl přípravu akce za 11 miliard korun pozastavit. Tím by ale byly ohrožené evropské dotace, jež jsou pro investici nutné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J52a36n 84M94a38c31k 5137782192455

A proc presne je problem elektrifikovat trasu Zlin-Vizovice?

0/0
3.11.2017 13:21
Foto

B50r97o84n31i21s44l22a92v 33G97a13b73r37y74š 2122859341

Jedno velmi citlivé místo je železniční přejezd na třídě Osvobození v Otrokovicích, kde se křižuje železniční trať s trolejbusovou. O ostatních problémech elektrifikace nevím.

0/0
3.11.2017 14:03
Foto

V24í35t 21M16a85c89h 4988988193920

V tomto miate bude tunel pod soucasnou vozovkou.

0/0
3.11.2017 17:08

J34a41n 40M43a75c41e84k 9764615602108

Improvise, adapt, overcome

0/0
3.11.2017 12:39

A55n70t94o11n35í81n 54Z78e98l20i92n51k96a 5874528965380

Zlín a okolí /Mladcová, Chlum/ má problémy s hlukem a to včetně nočního klidu díky kontejnerové dopravě s dlouhými soupravami. V prvé řadě to žádá přeložku skladu kontejnerů z Lípy k elektrifikované železnici a dálnici. Je přece nesmysl, aby některé kontejnery cestovaly přes město Zlín 2x po železnici a plný a prázdný ještě na automobilu.

+1/0
3.11.2017 8:23

M64i17r84o31s11l50a87v 61T91i64š37e41r 4519979494342

Žádná přeložka nebude. Metrans nemá jeidný důvod utrácet desítky nebo stovky milionů za koupi rozsáhlého pozemku v Otrokovicích a vybudování infrastruktury na něm.

+3/0
3.11.2017 8:37

A33n68t63o26n15í59n 17Z54e30l20i82n41k88a 5434548325430

No tak to vidíte. Vy se střapcujete o 2x 3+5 minut a vůbec Vám nevadí, že půl minuty neslyším televizi, budíček mám okolo 4. ráno a chudáci na Hornomlýnské po každém kontejnerovém vlaku se dvěma lokomotivami přerovnávají hrníčky v sekretáři.

+2/0
3.11.2017 12:05

J56a21n 53D75r78b53u29š17e49k 2424273272

A copak tam asi bylo dřív? Ta trať z konce 19. století nebo domy na Hornomlýnské z první poloviny 20. století? Pokud se někdo rozhodne bydlet u tratě, tak asi musí počítat s nějakým provozem.

+3/−1
3.11.2017 12:18

M46i57r21o52s27l73a29v 87T80i33š14e98r 4409119904672

Přesně tak!

0/0
3.11.2017 12:34

A56n71t58o19n14í96n 93Z85e94l58i54n24k43a 5184648275890

Dřív tam trať svážela dělníky do práce. Kontejnerové vlaky tam rozhodně nejezdily, jenom velice málo často nákladní. Nákladní a osobní doprava tak nevadí.

+1/−1
4.11.2017 7:47

M36i82r61o70s87l71a68v 34T43i62š32e16r 4539459764622

No a co, že tam dříve nejezdily? Jakmile je tam trať, stavíte s rizikem, že někdy ta trať může být vytížená na maximum. Riziko volby.

0/0
4.11.2017 13:39

A61n59t76o82n17í22n 49Z62e35l57i68n28k15a 5534718675860

Nemůže. Zastaralá trať uprostřed města nesnese nic navíc. Respektive snese, ale okolní město NE!

0/0
4.11.2017 18:45

M19i13r28o38s95l68a10v 88T84i69š44e70r 4789509224762

Váš soukromý názor, navíc ovlivněný tím, že vedle té trati žijete.

0/0
5.11.2017 16:12

A61n81t58o86n43í81n 24Z42e97l45i39n12k50a 5294898895640

Na mně nezáleží. Kontejnerové vlaky kazí celou údolní Otrokovicko - Lipskou aglomeraci. Nebo ne?

0/0
6.11.2017 8:07

M28i44r41o57s33l65a89v 76T93i32š52e15r 4919559174552

Mně nevadí ani trochu, hluk nějakých dvaceti až třiceti vlaků za den mi nevadí a vibrace necítím, protože jsem asi 300 m od trati (s přímým výhledem, nic moc mi to nekryje, takže hluk je poměrně autentický). Drtivou většinu vibrací odstraní modernizace kolejí, což je fakt, počínaje kterým mě namitky lidí okolo trati přestávají zajímat, protože tento bod jim negativa bydlení u železnice naopak zlehčí.

.

Mimochodem, ve Zlíně to zase tak velký problém ve výsledku nebude, protože trať je zde již dost dlouho na to, aby se město přirozeně vyvinulo v symbióze s ní - tzn., že přímo podél ní nejsou v úseku Otr-ZL-střed skoro žádné rodinně domy. Dál na východ bude provoz minimálně o třetinu menší a i na té Podvesné se to vyřeší myslím poměrně hlubokým zářezem, ale i tak je tam již vzdálenost domů dostatečně velká na pohodlný život. Pak už jen Želechovice, ale to je problém lidí, kteří si postavili barák u kolejí, jak jsem psal již výše. Ale i tam se to dotkne jen zanedbatelného zlomků domů.

V jiné diskuzi píšete, jak myslíte na budoucí generace s nějakou silnicí, ale klidně byste to tady nechal hnít s tratí, nevyhovující jak kapacitně, tak technologicky. Vadí vám, že po trati, která již existuje, má začít jezdit více vlaků, protože to dle vás není eko, ale klidně byste postavil kapacitní silnici pod nos lidem, kteří žijí po úbočí údolí, ačkoliv tam nyní žádná silnice nevede. Připadáte mi jako "ne na mém dvorku" týpek, který by sice stavěl, ale daleko od vlastního baráku, pod cizími okny.

Nakonec náhodný výběr z desítek měst v ČR, kde vede železnice centrem nebo se hodně zařezává skrz město a kupodivu se v nich dá žít: Otrokovice, Hulín, Brno, Olomouc, Pardubice, Ostrava, Karviná, Český Těšín, Prostějov, Opava, Břeclav. A na většině těchto míst je provoz několikanásobný. Raději se nedívejte na Plzeň, to byste asi omdlel - snad polovinu plochy města tvoří nádraží, koleje a vlečky, přičemž hlavní trať přetíná město na dvě poloviny. Nepočítám Prahu, to je specifický případ.

+1/0
6.11.2017 14:16

A50n53t71o23n79í53n 36Z88e84l39i60n38k96a 5484658795530

Podle mne je situace s dopravou v centru města Zlína ve špičkách daleko kritičtější. Nový Generel dopravy svého času konstatoval, že je kapacita dopravního skeletu města vyčerpána a meziroční nárust dopravy činí 1,8%. Odborníci a objednatel odsouhlasil řešení ve 3 variantách. A.Tunel pod SVÁŽNÝM územím Jižních Svahů.

B.Tunel UPRATŘED MĚSTA v místě stávající 1/49 včetně budoucí podzemní zatáčky v místě bývalého Asa.

C.Přeložka státní silnice 1/49 a obchvat města Zlína za podmínky vybudování nové komunikace vzdálené více jak 300 m od poslední zástavby, kde jsou hluk a exhalace přijatelné.

Generel také stanovil dopravní zatížení středu města, která činí od osobáků, náklaďáků, autobusů a MHD 32 tisíc/den. Osobní železniční doprava přepraví zlomek toho co všechno ostatní a hlavně všechno pohodově stíhá.

0/0
6.11.2017 19:12

M16i59r15o80s29l37a25v 67T20i49š59e71r 4379169884322

Jestli ještě reálně nezačali s výkupy pozemků, rozlučme se s rokem 2020 jako začátkem stavby.

+3/0
3.11.2017 7:53

P55e98t75r 27C76h83u74d17o52b71a 8934158616780

Jak bylo na té prezentaci řečeno: jestli se se stavbou nezačne do ledna 2020, nebude pak už možné na ni čerpat dotaci z EU a tím pádem by se od celé modernizace upustilo (11 miliard z vlastní kapsy na ni SŽDC nedá). Čili by se pak nestavělo vůbec nic, tedy ani nové nádraží ve Zlíně.

0/0
3.11.2017 8:26

H54o66n71z60a 84K94a11r74á31s25e56k 1555691142768

Což je samo o sobě falešným dilematem. Nové (resp. zrekonstruované, že) nádraží ve Zlíně mohlo vzniknout už teď, ne-li dříve, a to v rámci menšího, samostatného projektu (podobně jako např. bylo zrekonstruováno nádraží ve Frýdlantu nad Ostravicí a nečekalo se na - pořád odkládanou - elektrizaci tratě z Ostravy do Frenštátu).

0/0
4.11.2017 8:33

J27a57r32d70a 16P51r49o88c62h76á31z84k97a 5373563430209

Souhlas. Bohuzel tak 15 let plati poucka za tri roky se zacne se stavbou. Takto to vypada se skutecnou realizaci.stat nema zajem tu stavbu stavet a regionalni poslanci ze zlinska v tomto nejsou prilis videt.

+4/0
3.11.2017 8:31

M16i40r93o92s98l75a31v 93T31i80š76e59r 4699309234692

Stát v tuto chvíli zájem stavět má, protože mu rekonstrukci, která by v menším měřítku musela proběhnout tak jako tak, z velké části zaplatí EU. Bez téhle akce by se to stejně do 20-30 let rozpadlo, takto budou mít minimálně na dalších 50 let pokoj. Problém je v pomalé práci úřadů - a samozřejmě s tím, že někdo "chytrý" porozdával lidem podél trati stavební povolení.

+3/0
3.11.2017 8:37

J40a35r24d70a 43P55r37o15c76h18á83z62k19a 5123463740819

Tak proc se jeste nic nedeje a nedeje se nic krome clanku v novinach?pozemky a pripravne akce se mely dit uz davno.

+2/0
3.11.2017 9:06

P46e49t38r 19C83h27u80d11o75b83a 8694718396910

Ono se i děje, ale zatím to bylo jen papírování. Podle toho, co bylo odprezentováno, tak je dokončeno zpracování dokumentace a posudek EIA, právě probíhá soutěž na projekt stavby a zároveň s tím by mělo začít územní řízení, což bude zahrnovat i výkup pozemků. Je celkem pochopitelné, že pokud by předchozí kroky neproběhly kladně, nemělo by smysl pozemky vykupovat.

+2/0
3.11.2017 9:56

P55a18v24e67l 12M41r72á75č60e13k 9881254897919

Zlínský kraj a město Zlín klesá co se týče kvality života, počtu obyvatel, mladí co se narodí utíkají za prací, mzdy jsou jedny z nejnižších v ČR. Pokud budou místní obyvatelé v rámci demokracie stavbu ( a s tím spojený budoucí rozvoj) blokovat, můžeme poděkovat těm obyvatelům. Pak bude Zlín v rámci železnice vypadat jak na Ukrajině. Běžte se všichni podívat, jak dnes vypadá nádraží ve Zlíně. Stačí přes panorama (street view) v mapy.cz...Asi každý normální inteligentní jedinec uzná, že takto vážení NE....Baťa kdyby žil, tak by brečel....

+14/−1
3.11.2017 7:30

V67í83t 28B44r12z77o33b80o84h59a55t17ý 7430682673701

Baťa by brečel to máte pravdu, ale ne kvůli tomu jak vypadá nádraží, ale zejména kvůli tomu, jaký skanzen vysloužilých staveb se ze Zlína stal a kvůli další hromadě věcí, na které jsou ovšem Zlíňané pyšní.

Mimochodem, stav zlínského nádraží odpovídá důležitosti tratě, přičemž připravovaná elektrifikace je jen mrhání penězi a to z prostého důvodu. Zlín je perfektně napojený na železniční koridor na trati Břeclav-Přerov a to nádražím v Otrokovicích, které je dostupné zlínskou MHD. I když se elektrifikuje trať to Zlína tak stejně na drtivou většinu vlaků bude potřeba v Otrokovicích přestoupit a v konečném důsledku tohle budování nic moc nepřinese, teda jenom tu obří díru na peníze.

+3/0
3.11.2017 8:09

M67i42r47o26s38l54a93v 44T43i42š18e69r 4889359304672

Ta trať není jen pro centrum a Louky a Malenovice. Jezdí i lidé dál z východu. Z Vizovic dnes tím loudalem jedete do Otrokovic tak 40 minut, což je na 25 km docela dlouho, nemyslíte? A na té trati nejde jet výrazně rychleji. A i ze Zlína bych chtěl vidět člověka, který po (hypotetické) rekonstrukci tratě pojede 25 minut trolejbusem, místo aby jel 10 minut vlakem.

+2/0
3.11.2017 8:16

V36í88t 43B91r64z35o69b60o67h73a32t64ý 7210932973141

Jenže i po té slavné rekonstrukci ty vlaky nijak zásadně neušetří čas a to hlavně kvůli oné zástavbě a množství zastávek. Přečtěte si o podobných rekonstrukcí tratí a zjistíte, že časově se při podobných rekonstrukcích jedná spíš o jednotky minut.

+1/0
3.11.2017 9:29

M18i88r45o55s77l73a62v 22T89i83š10e68r 4689629914582

Pár zastávek se bude rušit, pokud vím, tak minimálně 2, každá zastávka je 1-3 minuty. Zrychlení ze 60, kterou se tam jezdí teď na 80-100, je na 20 minutové trasy dalších cca 5-8 minut. Pro člověka, který to jede každý den 2x, je to hodně významná úspora.

0/0
3.11.2017 9:59

V39í87t 80B53r34z75o15b41o72h85a57t63ý 7310392333481

Jenomže to zrychení nebude v celé délce tratě - zejména na trase Zlín - Otrokovice takových úseků bude minimum. Takže ta úspora 5-8 minut je dosti optimistická.

+1/0
3.11.2017 10:01

M43i14r61o98s89l73a89v 61T35i30š11e80r 4349109904142

Já považuji 5-8 minut za pesimistickou variantu.

0/0
3.11.2017 10:10

V80í73t 34B32r23z54o78b41o82h13a82t90ý 7260982893591

Podívejte se na jízdní řády tratí, kde k podobné rekonstukci došlo a zjistíte, že ten čas je opravdu optimistický. -Ono před rekonstrukcí se toho vždy naslibuje mnoho (což lze ve spoustě případů taky na internetu dohledat)

+1/0
3.11.2017 11:04

P59e60t34r 64T10y92č67k64a 6975282279132

Ten vlak přece nemůže projíždět Zlínem stovkou. To může maximálně někde mezi Lípou a Vizovicemi pokud nebude stát v Zádveřicích.

0/0
3.11.2017 21:35

M73i34r16o71s93l52a81v 57T14i10š35e88r 4349309254862

Myslím, že jsem jasně napsal, že rychlost osobáků by měla být 80-100, asi se to bude lišit podle lokality. Vzhledem k tomu, že teď se jezdí 40-60, lze čekat, že po zrychlení to bude tak 80-100. Projekční rychlost má být 120.

0/0
4.11.2017 13:40
Foto

D89o97m45i36n39i51k 31J73a74r36o13š 3878155697345

Víte, dovolím si nesouhlasit. Trať má rozhodně velký potenciál, který je využitelný právě zdvoukolejněním a elektrifikací - navýšení četnosti spojů, zvýšení komfortu a rychlosti.

+1/0
4.11.2017 10:43

V93í36t 74B67r58z95o20b95o72h26a42t54ý 7580352453391

Co se týče rychlosti, v diskuzi zazněl výpočet, který dělá zrychlení o jednotky minut. O komfortu je to taky velmi sporné, jelikož většina lidí, stejně bude muset přesedat, či stejně využít kombinací MHD-nástup Otrokovice.

+1/0
5.11.2017 2:11

H79o76n80z73a 98K81a90r72á31s12e42k 1965671482928

Falešné dilema, resp. přehánění. Dvoukolejná trať Otrokovice - Zlín - Vizovice nebude hrát ZÁSADNÍ roli v otázce "neutíkání lidí za prací" (ani v "přísunu práce do Zlína"). Nádraží ve Zlíně může/již mohlo být zrekonstruováno v rámci menšího, samostatného projektu (podobně se tak stalo i ve Frýdlantu nad Ostravicí). Není nutné čekat na elektrizaci.

+1/0
4.11.2017 8:35
Foto

B51r44o75n40i62s58l61a65v 89G79a11b72r19y96š 2952719471

Přestávám tomu rozumět.

Současný stav nevyhovuje. Lidí chce jezdit čím dál více a "hlavní nádraží" vypadá spíš jako vesnická bouda. Plánuje se kompletní rekonstrukce trati včetně zdvojkolejnění a elektrifikace a lidi budou na dopravní spojení i nové nádraží pyšní.

Ale to se zase nelíbí lidem okolo trati. Lidem, kteří železniční dopravu nepochybně používají taky.

Tak já nevím. Současný stav je špatný, budoucí stav taky. Mají plnou hubu kritiky, ale že by vymysleli řešení, které by bylo přijatelné pro všechny, to se nikomu nechce.

+13/0
2.11.2017 23:13

P39a95v32e21l 34P94r34o21k44o11p 6458552625230

Rovněž nevím. Kritizujete lidi okolo trati, že nechtějí železniční dopravu, zatímco oni protestují proti možnému nárůstu dopravy silniční.

+2/0
3.11.2017 1:14

P38e33t33r 90C20h82u94d81o79b28a 8214898936970

Teoreticky je možné, že by se počet aut na Bartošově čtvrti mohl po vybudování nového příjezdu zvýšit, ale je přece tolik způsobů, jak tomu zabránit: retardéry, značkami "Obytná zóna" s rychlostí max 30km/h, nutnost dávat přednost na všech křižovatkách... Pak nikoho z řidičů ani nenapadne, aby si tudy zkracoval cestu. Naopak, obyvatelé BČ získají mnohem pohodlnější a bezpečnější výjezd na hlavní silnici, než jaký mají nyní.

+4/0
3.11.2017 7:08

M19i81r75o35s40l94a67v 70T25i81š26e48r 4509289284572

Problém je v tom, že v těchto otázkách se lidi neřídí rozumem, ale vírou.

0/0
3.11.2017 7:58
Foto

B25r19o37n66i72s48l84a15v 84G88a52b56r26y14š 2982449111

Jak to myslíte - vírou?

0/0
3.11.2017 9:53

M36i12r61o35s20l25a67v 54T66i17š50e74r 4719419754632

Většina těch odpůrců argumentuje tím, že "nevěří" tomu, že hluk bude nižší. To je pro mě rozhodování na základě víry, na faktů. Zároveň mé vyjádření bylo lehce ironické. ;-)

+1/0
3.11.2017 10:01
Foto

B32r13o11n62i37s35l70a95v 70G49a51b51r21y54š 2212819811

Někde jsem četl, že hluk z dálnic nebo čtyřproudových silnic je vyšší než z dvoukolejné železniční tratě. Ale protihlukové stěny musí být okolo železnice, protože si na základě pocitů spousta lidí myslí, že odvalování ocelového kola po ocelové kolejnici nutně musí být hlučnější.

+2/0
3.11.2017 10:34

M47i24r26o65s31l14a93v 68T21i15š40e44r 4409239564752

Však jistě. V případě, že loko jede na volnoběh, protože je souprava rozjetá, jede rovně anebo jen mírným obloukem a s kvalitními vagony, slyšíte po většinu času jen šelest. Hluk trvá od přiblížení vlaku na cca 50 metrů a pak po vzdálení soupravy alespoň na 50 metrů.

Z jiného soudku: v Želechovicích je starý most. Před pár lety na něm odhlučnovali koleje. Předtím byl za vhodného směru větru v noci slyšet průjezd nákladního vlaku až ve Štípě přes kopec (cca 5,5 km)!!! Sice velmi potichu, ale byl poznat ten typický zvuk, který nemohl být od ničeho jiného. Teď je to bez problému snesitelné i kousek od mostu. A pak přijde někdo, kdo mi bude tvrdit, že snížení hluku bude zanedbatelné.

0/0
3.11.2017 10:50

M91i92r11o97s81l72a11v 41T64i63š70e72r 4259429224952

SIlniční doprava byla problém jen jednoho úseku, tedy Bartošovy čtvrti. Faktem je, že lidi, kteří si nakoupili levnější pozemky u trati a za posledních 50 let si na nich postavili baráky, se teď diví, že tam mají jezdit vlaky. Je to úplně stejné ve všech sídlech podél této trati. Byl jsem na takovéto schůzi v Želechovicích, a bylo to plné lidí, co mají baráky pod tratí a argumentují tím, že "se nepočítalo" s takovou intenzitou dopravy na železnici. Opravdu se s tou intenzitou nepořítalo? Nebo s ní nepočítali jen ti, co si tam postavili baráky s vidinou toho, že ušetří na pozemku?. Protože stavbu železniční trati s tím, že investor "nechce, aby po ní jezdilo moc vlaků", mi přijde dost absurdní.

+2/0
3.11.2017 7:57

V67í91t 33B27r59z97o10b97o17h92a25t29ý 7390612393351

Nevím, jak moc znáte místní situaci, ale on ten budoucí stav nic moc neřeší. Zlínská trať bude vždy trať mizivého, lokálního významu a na většinu spojení bude třeba přesednout v Otrokovicích, které jsou hned vedle Zlína, jsou dosažitelné MHD (Bus+Trolejbus) a leží na hlavním železničním koridoru. I když doprava na trati do Zlína bude moci narůst žádný zázrak se nekoná, protože většina obyvatel Zlína stejně pojede raději trolejbusem, který jezdí každou půlhodinu až na nádraží do Otrokovic a který je pro většinu obyvatel Zlína z bydliště dostupnější.

+1/0
3.11.2017 8:15

P94e75t29r 60C20h83u10d73o22b84a 8114668436300

Pokud budou jezdit přímé vlaky Zlín-Brno a Zlín-Olomouc, nevidím důvod, proč jezdit MHD až do Otrokovic a nasedat na vlak až tam. Navíc ne všichni cestující jsou přímo ze Zlína a ti, co přijedou do města třeba autobusem, určitě nebudou chtít se i s kufry mačkat na stojáka v MHD, když můžou nasednout na vlak přímo ve Zlíně.

+3/−1
3.11.2017 8:39

M52i77r91o44s75l47a89v 39T25i93š91e12r 4909879574802

Jenomže to lidi, kteří jedou pět zastávek dvojkou nebo šestkou nevidí, to už je za jejich obzorem.

+1/0
3.11.2017 8:41

V11í13t 34B44r77z49o23b60o84h83a91t58ý 7140742953421

No právě "pokud budou". Vlakové spojení Zlín-Brno je naprostá hloupost! I z těch Otrokovic jede vlak do Brna přes Břeclav druhá varianta na Vyškov není o moc časově kratší, přičemž ze Zlína vede do Brna dálnice po které bude autobusové spojení podstatně kratší a levnější. Ano ta Olomouc či Ostrava, Praha reálná je, jenomže stále pojede ze Zlína méně podstatně méně vlaků jak z Otrokovic. I tomu argumenty s kufry rozumím, jenomže právě vzhledem k nízké četnosti přímých spojů se stejně hromada lidí s těmi kufry bude mačkat v MHD i nadále.

+1/0
3.11.2017 9:40

P64e85t49r 46C36h93u84d91o45b65a 8604348686170

Váš problém je v tom, že všechno posuzujete podle současného stavu věcí. Trať Hulín-Nezamyslice se má také elektrifikovat a modernizovat, takže by pak měl vlak jezdit tudy, což znamená, že bude víceméně kopírovat D55 a D1. Podle odhadů má pak trasa Zlín-Brno trvat cca 80 minut, což je nejen srovnatelné s autem, ale na rozdíl od něj nemusíte řešit aktuální dopravní situaci na D1 a v centru Brna (která ovlivní i autobus), stejně tak parkování...

+2/0
3.11.2017 10:53







Najdete na iDNES.cz