Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

K elektrifikaci železnice do Zlína mají lidé z místních částí výhrady

Proti elektrifikaci a částečnému rozšíření železniční trati Otrokovice–Zlín–Vizovice se postavili někteří obyvatelé. Jeden z nich dokonce zvažuje, že podá předběžné opatření k soudu, který by mohl přípravu akce za 11 miliard korun pozastavit. Tím by ale byly ohrožené evropské dotace, jež jsou pro investici nutné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J91a58n 33M77a38c33k 5607512602575

A proc presne je problem elektrifikovat trasu Zlin-Vizovice?

0/0
3.11.2017 13:21
Foto

B74r69o34n93i25s82l97a63v 62G50a77b77r68y30š 2532889381

Jedno velmi citlivé místo je železniční přejezd na třídě Osvobození v Otrokovicích, kde se křižuje železniční trať s trolejbusovou. O ostatních problémech elektrifikace nevím.

0/0
3.11.2017 14:03
Foto

V38í50t 51M56a18c82h 4798268613380

V tomto miate bude tunel pod soucasnou vozovkou.

0/0
3.11.2017 17:08

J78a70n 23M31a16c32e22k 9254215452668

Improvise, adapt, overcome

0/0
3.11.2017 12:39

A45n35t22o61n87í70n 96Z64e41l82i27n55k11a 5714268935230

Zlín a okolí /Mladcová, Chlum/ má problémy s hlukem a to včetně nočního klidu díky kontejnerové dopravě s dlouhými soupravami. V prvé řadě to žádá přeložku skladu kontejnerů z Lípy k elektrifikované železnici a dálnici. Je přece nesmysl, aby některé kontejnery cestovaly přes město Zlín 2x po železnici a plný a prázdný ještě na automobilu.

+1/0
3.11.2017 8:23

M87i45r18o86s68l42a79v 97T91i93š97e83r 4139589364622

Žádná přeložka nebude. Metrans nemá jeidný důvod utrácet desítky nebo stovky milionů za koupi rozsáhlého pozemku v Otrokovicích a vybudování infrastruktury na něm.

+3/0
3.11.2017 8:37

A29n78t11o55n54í39n 88Z91e83l22i52n47k87a 5944748155600

No tak to vidíte. Vy se střapcujete o 2x 3+5 minut a vůbec Vám nevadí, že půl minuty neslyším televizi, budíček mám okolo 4. ráno a chudáci na Hornomlýnské po každém kontejnerovém vlaku se dvěma lokomotivami přerovnávají hrníčky v sekretáři.

+2/0
3.11.2017 12:05

J95a31n 96D56r31b37u47š53e29k 2174713142

A copak tam asi bylo dřív? Ta trať z konce 19. století nebo domy na Hornomlýnské z první poloviny 20. století? Pokud se někdo rozhodne bydlet u tratě, tak asi musí počítat s nějakým provozem.

+3/−1
3.11.2017 12:18

M69i42r98o24s96l73a19v 95T24i22š41e90r 4779979754572

Přesně tak!

0/0
3.11.2017 12:34

A67n55t54o16n13í18n 97Z97e40l41i32n31k79a 5284178855680

Dřív tam trať svážela dělníky do práce. Kontejnerové vlaky tam rozhodně nejezdily, jenom velice málo často nákladní. Nákladní a osobní doprava tak nevadí.

+1/−1
4.11.2017 7:47

M84i21r17o82s14l88a79v 77T40i51š98e16r 4839249394582

No a co, že tam dříve nejezdily? Jakmile je tam trať, stavíte s rizikem, že někdy ta trať může být vytížená na maximum. Riziko volby.

0/0
4.11.2017 13:39

A48n76t70o48n26í59n 62Z38e89l25i97n43k76a 5734928425230

Nemůže. Zastaralá trať uprostřed města nesnese nic navíc. Respektive snese, ale okolní město NE!

0/0
4.11.2017 18:45

M83i91r38o90s46l59a71v 49T27i32š39e66r 4569409344472

Váš soukromý názor, navíc ovlivněný tím, že vedle té trati žijete.

0/0
5.11.2017 16:12

A16n49t68o67n18í97n 45Z94e57l29i75n97k64a 5794958735350

Na mně nezáleží. Kontejnerové vlaky kazí celou údolní Otrokovicko - Lipskou aglomeraci. Nebo ne?

0/0
6.11.2017 8:07

M22i51r11o55s66l19a85v 34T87i53š20e45r 4159599584502

Mně nevadí ani trochu, hluk nějakých dvaceti až třiceti vlaků za den mi nevadí a vibrace necítím, protože jsem asi 300 m od trati (s přímým výhledem, nic moc mi to nekryje, takže hluk je poměrně autentický). Drtivou většinu vibrací odstraní modernizace kolejí, což je fakt, počínaje kterým mě namitky lidí okolo trati přestávají zajímat, protože tento bod jim negativa bydlení u železnice naopak zlehčí.

.

Mimochodem, ve Zlíně to zase tak velký problém ve výsledku nebude, protože trať je zde již dost dlouho na to, aby se město přirozeně vyvinulo v symbióze s ní - tzn., že přímo podél ní nejsou v úseku Otr-ZL-střed skoro žádné rodinně domy. Dál na východ bude provoz minimálně o třetinu menší a i na té Podvesné se to vyřeší myslím poměrně hlubokým zářezem, ale i tak je tam již vzdálenost domů dostatečně velká na pohodlný život. Pak už jen Želechovice, ale to je problém lidí, kteří si postavili barák u kolejí, jak jsem psal již výše. Ale i tam se to dotkne jen zanedbatelného zlomků domů.

V jiné diskuzi píšete, jak myslíte na budoucí generace s nějakou silnicí, ale klidně byste to tady nechal hnít s tratí, nevyhovující jak kapacitně, tak technologicky. Vadí vám, že po trati, která již existuje, má začít jezdit více vlaků, protože to dle vás není eko, ale klidně byste postavil kapacitní silnici pod nos lidem, kteří žijí po úbočí údolí, ačkoliv tam nyní žádná silnice nevede. Připadáte mi jako "ne na mém dvorku" týpek, který by sice stavěl, ale daleko od vlastního baráku, pod cizími okny.

Nakonec náhodný výběr z desítek měst v ČR, kde vede železnice centrem nebo se hodně zařezává skrz město a kupodivu se v nich dá žít: Otrokovice, Hulín, Brno, Olomouc, Pardubice, Ostrava, Karviná, Český Těšín, Prostějov, Opava, Břeclav. A na většině těchto míst je provoz několikanásobný. Raději se nedívejte na Plzeň, to byste asi omdlel - snad polovinu plochy města tvoří nádraží, koleje a vlečky, přičemž hlavní trať přetíná město na dvě poloviny. Nepočítám Prahu, to je specifický případ.

+1/0
6.11.2017 14:16

A13n52t36o86n91í54n 25Z83e40l54i51n12k51a 5724288675590

Podle mne je situace s dopravou v centru města Zlína ve špičkách daleko kritičtější. Nový Generel dopravy svého času konstatoval, že je kapacita dopravního skeletu města vyčerpána a meziroční nárust dopravy činí 1,8%. Odborníci a objednatel odsouhlasil řešení ve 3 variantách. A.Tunel pod SVÁŽNÝM územím Jižních Svahů.

B.Tunel UPRATŘED MĚSTA v místě stávající 1/49 včetně budoucí podzemní zatáčky v místě bývalého Asa.

C.Přeložka státní silnice 1/49 a obchvat města Zlína za podmínky vybudování nové komunikace vzdálené více jak 300 m od poslední zástavby, kde jsou hluk a exhalace přijatelné.

Generel také stanovil dopravní zatížení středu města, která činí od osobáků, náklaďáků, autobusů a MHD 32 tisíc/den. Osobní železniční doprava přepraví zlomek toho co všechno ostatní a hlavně všechno pohodově stíhá.

0/0
6.11.2017 19:12

M70i82r14o21s94l15a92v 12T58i31š72e57r 4509479834692

Jestli ještě reálně nezačali s výkupy pozemků, rozlučme se s rokem 2020 jako začátkem stavby.

+3/0
3.11.2017 7:53

P47e16t38r 91C31h98u35d58o55b40a 8814788416820

Jak bylo na té prezentaci řečeno: jestli se se stavbou nezačne do ledna 2020, nebude pak už možné na ni čerpat dotaci z EU a tím pádem by se od celé modernizace upustilo (11 miliard z vlastní kapsy na ni SŽDC nedá). Čili by se pak nestavělo vůbec nic, tedy ani nové nádraží ve Zlíně.

0/0
3.11.2017 8:26

H85o11n46z26a 47K10a86r67á98s40e40k 1815971512668

Což je samo o sobě falešným dilematem. Nové (resp. zrekonstruované, že) nádraží ve Zlíně mohlo vzniknout už teď, ne-li dříve, a to v rámci menšího, samostatného projektu (podobně jako např. bylo zrekonstruováno nádraží ve Frýdlantu nad Ostravicí a nečekalo se na - pořád odkládanou - elektrizaci tratě z Ostravy do Frenštátu).

0/0
4.11.2017 8:33

J61a66r96d10a 64P66r13o79c61h31á77z60k15a 5853453580629

Souhlas. Bohuzel tak 15 let plati poucka za tri roky se zacne se stavbou. Takto to vypada se skutecnou realizaci.stat nema zajem tu stavbu stavet a regionalni poslanci ze zlinska v tomto nejsou prilis videt.

+4/0
3.11.2017 8:31

M29i78r89o89s71l48a10v 67T32i47š28e69r 4929909684532

Stát v tuto chvíli zájem stavět má, protože mu rekonstrukci, která by v menším měřítku musela proběhnout tak jako tak, z velké části zaplatí EU. Bez téhle akce by se to stejně do 20-30 let rozpadlo, takto budou mít minimálně na dalších 50 let pokoj. Problém je v pomalé práci úřadů - a samozřejmě s tím, že někdo "chytrý" porozdával lidem podél trati stavební povolení.

+3/0
3.11.2017 8:37

J60a14r72d30a 21P44r81o30c43h42á45z84k77a 5193173930539

Tak proc se jeste nic nedeje a nedeje se nic krome clanku v novinach?pozemky a pripravne akce se mely dit uz davno.

+2/0
3.11.2017 9:06

P93e32t45r 32C86h71u76d35o61b63a 8984808426430

Ono se i děje, ale zatím to bylo jen papírování. Podle toho, co bylo odprezentováno, tak je dokončeno zpracování dokumentace a posudek EIA, právě probíhá soutěž na projekt stavby a zároveň s tím by mělo začít územní řízení, což bude zahrnovat i výkup pozemků. Je celkem pochopitelné, že pokud by předchozí kroky neproběhly kladně, nemělo by smysl pozemky vykupovat.

+2/0
3.11.2017 9:56

P61a83v69e46l 42M84r54á88č98e67k 9541174507149

Zlínský kraj a město Zlín klesá co se týče kvality života, počtu obyvatel, mladí co se narodí utíkají za prací, mzdy jsou jedny z nejnižších v ČR. Pokud budou místní obyvatelé v rámci demokracie stavbu ( a s tím spojený budoucí rozvoj) blokovat, můžeme poděkovat těm obyvatelům. Pak bude Zlín v rámci železnice vypadat jak na Ukrajině. Běžte se všichni podívat, jak dnes vypadá nádraží ve Zlíně. Stačí přes panorama (street view) v mapy.cz...Asi každý normální inteligentní jedinec uzná, že takto vážení NE....Baťa kdyby žil, tak by brečel....

+14/−1
3.11.2017 7:30

V67í32t 46B68r19z61o98b46o73h30a24t81ý 7850582433181

Baťa by brečel to máte pravdu, ale ne kvůli tomu jak vypadá nádraží, ale zejména kvůli tomu, jaký skanzen vysloužilých staveb se ze Zlína stal a kvůli další hromadě věcí, na které jsou ovšem Zlíňané pyšní.

Mimochodem, stav zlínského nádraží odpovídá důležitosti tratě, přičemž připravovaná elektrifikace je jen mrhání penězi a to z prostého důvodu. Zlín je perfektně napojený na železniční koridor na trati Břeclav-Přerov a to nádražím v Otrokovicích, které je dostupné zlínskou MHD. I když se elektrifikuje trať to Zlína tak stejně na drtivou většinu vlaků bude potřeba v Otrokovicích přestoupit a v konečném důsledku tohle budování nic moc nepřinese, teda jenom tu obří díru na peníze.

+3/0
3.11.2017 8:09

M30i66r44o61s13l51a26v 34T46i56š21e18r 4779559324282

Ta trať není jen pro centrum a Louky a Malenovice. Jezdí i lidé dál z východu. Z Vizovic dnes tím loudalem jedete do Otrokovic tak 40 minut, což je na 25 km docela dlouho, nemyslíte? A na té trati nejde jet výrazně rychleji. A i ze Zlína bych chtěl vidět člověka, který po (hypotetické) rekonstrukci tratě pojede 25 minut trolejbusem, místo aby jel 10 minut vlakem.

+2/0
3.11.2017 8:16

V26í69t 83B56r95z75o43b72o34h98a84t33ý 7710212693721

Jenže i po té slavné rekonstrukci ty vlaky nijak zásadně neušetří čas a to hlavně kvůli oné zástavbě a množství zastávek. Přečtěte si o podobných rekonstrukcí tratí a zjistíte, že časově se při podobných rekonstrukcích jedná spíš o jednotky minut.

+1/0
3.11.2017 9:29

M13i50r33o45s85l83a68v 15T29i94š51e83r 4259519344642

Pár zastávek se bude rušit, pokud vím, tak minimálně 2, každá zastávka je 1-3 minuty. Zrychlení ze 60, kterou se tam jezdí teď na 80-100, je na 20 minutové trasy dalších cca 5-8 minut. Pro člověka, který to jede každý den 2x, je to hodně významná úspora.

0/0
3.11.2017 9:59

V52í68t 58B66r41z73o34b72o69h67a27t39ý 7270272493231

Jenomže to zrychení nebude v celé délce tratě - zejména na trase Zlín - Otrokovice takových úseků bude minimum. Takže ta úspora 5-8 minut je dosti optimistická.

+1/0
3.11.2017 10:01

M84i10r47o15s51l81a94v 79T82i10š86e90r 4569489304492

Já považuji 5-8 minut za pesimistickou variantu.

0/0
3.11.2017 10:10

V83í42t 97B16r68z11o23b46o18h59a21t23ý 7230102863881

Podívejte se na jízdní řády tratí, kde k podobné rekonstukci došlo a zjistíte, že ten čas je opravdu optimistický. -Ono před rekonstrukcí se toho vždy naslibuje mnoho (což lze ve spoustě případů taky na internetu dohledat)

+1/0
3.11.2017 11:04

P77e34t44r 11T66y34č27k47a 6275752719612

Ten vlak přece nemůže projíždět Zlínem stovkou. To může maximálně někde mezi Lípou a Vizovicemi pokud nebude stát v Zádveřicích.

0/0
3.11.2017 21:35

M90i33r84o78s21l78a19v 76T43i16š25e78r 4419469904142

Myslím, že jsem jasně napsal, že rychlost osobáků by měla být 80-100, asi se to bude lišit podle lokality. Vzhledem k tomu, že teď se jezdí 40-60, lze čekat, že po zrychlení to bude tak 80-100. Projekční rychlost má být 120.

0/0
4.11.2017 13:40
Foto

D72o44m67i69n86i86k 13J66a69r95o15š 3818755737885

Víte, dovolím si nesouhlasit. Trať má rozhodně velký potenciál, který je využitelný právě zdvoukolejněním a elektrifikací - navýšení četnosti spojů, zvýšení komfortu a rychlosti.

+1/0
4.11.2017 10:43

V31í82t 47B74r56z68o87b37o44h88a17t79ý 7100892373851

Co se týče rychlosti, v diskuzi zazněl výpočet, který dělá zrychlení o jednotky minut. O komfortu je to taky velmi sporné, jelikož většina lidí, stejně bude muset přesedat, či stejně využít kombinací MHD-nástup Otrokovice.

+1/0
5.11.2017 2:11

H87o92n79z56a 22K13a36r92á31s46e97k 1745531182228

Falešné dilema, resp. přehánění. Dvoukolejná trať Otrokovice - Zlín - Vizovice nebude hrát ZÁSADNÍ roli v otázce "neutíkání lidí za prací" (ani v "přísunu práce do Zlína"). Nádraží ve Zlíně může/již mohlo být zrekonstruováno v rámci menšího, samostatného projektu (podobně se tak stalo i ve Frýdlantu nad Ostravicí). Není nutné čekat na elektrizaci.

+1/0
4.11.2017 8:35
Foto

B71r61o40n50i88s19l62a53v 39G26a75b78r41y52š 2962949861

Přestávám tomu rozumět.

Současný stav nevyhovuje. Lidí chce jezdit čím dál více a "hlavní nádraží" vypadá spíš jako vesnická bouda. Plánuje se kompletní rekonstrukce trati včetně zdvojkolejnění a elektrifikace a lidi budou na dopravní spojení i nové nádraží pyšní.

Ale to se zase nelíbí lidem okolo trati. Lidem, kteří železniční dopravu nepochybně používají taky.

Tak já nevím. Současný stav je špatný, budoucí stav taky. Mají plnou hubu kritiky, ale že by vymysleli řešení, které by bylo přijatelné pro všechny, to se nikomu nechce.

+13/0
2.11.2017 23:13

P69a16v77e95l 87P80r18o74k70o44p 6478622475510

Rovněž nevím. Kritizujete lidi okolo trati, že nechtějí železniční dopravu, zatímco oni protestují proti možnému nárůstu dopravy silniční.

+2/0
3.11.2017 1:14

P38e68t45r 98C67h38u38d95o44b97a 8824278126810

Teoreticky je možné, že by se počet aut na Bartošově čtvrti mohl po vybudování nového příjezdu zvýšit, ale je přece tolik způsobů, jak tomu zabránit: retardéry, značkami "Obytná zóna" s rychlostí max 30km/h, nutnost dávat přednost na všech křižovatkách... Pak nikoho z řidičů ani nenapadne, aby si tudy zkracoval cestu. Naopak, obyvatelé BČ získají mnohem pohodlnější a bezpečnější výjezd na hlavní silnici, než jaký mají nyní.

+4/0
3.11.2017 7:08

M85i60r23o88s93l11a79v 65T48i16š92e64r 4529699804442

Problém je v tom, že v těchto otázkách se lidi neřídí rozumem, ale vírou.

0/0
3.11.2017 7:58
Foto

B91r19o91n62i38s37l13a83v 61G95a29b40r77y80š 2612899971

Jak to myslíte - vírou?

0/0
3.11.2017 9:53

M90i71r88o57s85l49a57v 57T37i87š78e59r 4609449724532

Většina těch odpůrců argumentuje tím, že "nevěří" tomu, že hluk bude nižší. To je pro mě rozhodování na základě víry, na faktů. Zároveň mé vyjádření bylo lehce ironické. ;-)

+1/0
3.11.2017 10:01
Foto

B74r27o47n34i92s89l33a32v 85G84a19b48r82y46š 2182379221

Někde jsem četl, že hluk z dálnic nebo čtyřproudových silnic je vyšší než z dvoukolejné železniční tratě. Ale protihlukové stěny musí být okolo železnice, protože si na základě pocitů spousta lidí myslí, že odvalování ocelového kola po ocelové kolejnici nutně musí být hlučnější.

+2/0
3.11.2017 10:34

M13i62r71o88s72l13a60v 15T23i79š79e74r 4949829464672

Však jistě. V případě, že loko jede na volnoběh, protože je souprava rozjetá, jede rovně anebo jen mírným obloukem a s kvalitními vagony, slyšíte po většinu času jen šelest. Hluk trvá od přiblížení vlaku na cca 50 metrů a pak po vzdálení soupravy alespoň na 50 metrů.

Z jiného soudku: v Želechovicích je starý most. Před pár lety na něm odhlučnovali koleje. Předtím byl za vhodného směru větru v noci slyšet průjezd nákladního vlaku až ve Štípě přes kopec (cca 5,5 km)!!! Sice velmi potichu, ale byl poznat ten typický zvuk, který nemohl být od ničeho jiného. Teď je to bez problému snesitelné i kousek od mostu. A pak přijde někdo, kdo mi bude tvrdit, že snížení hluku bude zanedbatelné.

0/0
3.11.2017 10:50

M94i14r37o85s72l59a65v 77T97i34š63e63r 4719479874142

SIlniční doprava byla problém jen jednoho úseku, tedy Bartošovy čtvrti. Faktem je, že lidi, kteří si nakoupili levnější pozemky u trati a za posledních 50 let si na nich postavili baráky, se teď diví, že tam mají jezdit vlaky. Je to úplně stejné ve všech sídlech podél této trati. Byl jsem na takovéto schůzi v Želechovicích, a bylo to plné lidí, co mají baráky pod tratí a argumentují tím, že "se nepočítalo" s takovou intenzitou dopravy na železnici. Opravdu se s tou intenzitou nepořítalo? Nebo s ní nepočítali jen ti, co si tam postavili baráky s vidinou toho, že ušetří na pozemku?. Protože stavbu železniční trati s tím, že investor "nechce, aby po ní jezdilo moc vlaků", mi přijde dost absurdní.

+2/0
3.11.2017 7:57

V41í50t 33B32r69z89o13b37o74h31a42t83ý 7190522153201

Nevím, jak moc znáte místní situaci, ale on ten budoucí stav nic moc neřeší. Zlínská trať bude vždy trať mizivého, lokálního významu a na většinu spojení bude třeba přesednout v Otrokovicích, které jsou hned vedle Zlína, jsou dosažitelné MHD (Bus+Trolejbus) a leží na hlavním železničním koridoru. I když doprava na trati do Zlína bude moci narůst žádný zázrak se nekoná, protože většina obyvatel Zlína stejně pojede raději trolejbusem, který jezdí každou půlhodinu až na nádraží do Otrokovic a který je pro většinu obyvatel Zlína z bydliště dostupnější.

+1/0
3.11.2017 8:15

P24e65t46r 78C23h33u83d26o89b21a 8334948146360

Pokud budou jezdit přímé vlaky Zlín-Brno a Zlín-Olomouc, nevidím důvod, proč jezdit MHD až do Otrokovic a nasedat na vlak až tam. Navíc ne všichni cestující jsou přímo ze Zlína a ti, co přijedou do města třeba autobusem, určitě nebudou chtít se i s kufry mačkat na stojáka v MHD, když můžou nasednout na vlak přímo ve Zlíně.

+3/−1
3.11.2017 8:39

M50i59r17o41s85l89a50v 94T44i71š44e47r 4829449844432

Jenomže to lidi, kteří jedou pět zastávek dvojkou nebo šestkou nevidí, to už je za jejich obzorem.

+1/0
3.11.2017 8:41

V45í24t 24B21r57z61o32b32o67h62a37t98ý 7480522103901

No právě "pokud budou". Vlakové spojení Zlín-Brno je naprostá hloupost! I z těch Otrokovic jede vlak do Brna přes Břeclav druhá varianta na Vyškov není o moc časově kratší, přičemž ze Zlína vede do Brna dálnice po které bude autobusové spojení podstatně kratší a levnější. Ano ta Olomouc či Ostrava, Praha reálná je, jenomže stále pojede ze Zlína méně podstatně méně vlaků jak z Otrokovic. I tomu argumenty s kufry rozumím, jenomže právě vzhledem k nízké četnosti přímých spojů se stejně hromada lidí s těmi kufry bude mačkat v MHD i nadále.

+1/0
3.11.2017 9:40

P14e79t27r 15C42h59u44d72o33b34a 8244518436500

Váš problém je v tom, že všechno posuzujete podle současného stavu věcí. Trať Hulín-Nezamyslice se má také elektrifikovat a modernizovat, takže by pak měl vlak jezdit tudy, což znamená, že bude víceméně kopírovat D55 a D1. Podle odhadů má pak trasa Zlín-Brno trvat cca 80 minut, což je nejen srovnatelné s autem, ale na rozdíl od něj nemusíte řešit aktuální dopravní situaci na D1 a v centru Brna (která ovlivní i autobus), stejně tak parkování...

+2/0
3.11.2017 10:53



Najdete na iDNES.cz