Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Noví poslanci chtějí podpořit stavbu dálnic i opravu zlínského kina

Noví zástupci Zlínského kraje ve Sněmovně plánují, co by mohli udělat pro region. Chtějí pomoci s dálnicemi, zvýšit platy učitelům a objevil se i nápad na zřízení fondu, z něhož by se ve Zlíně opravilo Velké kino.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š93v63e12c 56J10a15r23o27s76l52a77v 8837181129765

" Jsem spíše proti těžbě. " neboli nemám problém změnit názor, když mi někdo dá dostatečně zajímavý "argument" :)

0/0
31.10.2017 10:34

M97a43r47t67i40n 64P15e86t68r 2414984474273

„V případě D49 bychom měli jednat s aktivisty, aby pokud možno ustoupili od svých požadavků

Ať tam pošlou Chovance s kvérem v ruce ;-D;-D;-D

+1/0
31.10.2017 9:06

P82a27u65l 74J93a14r90o30s 2503668670

To by musEli probudit Batu,aby to co slibuji bylo realizovano.:-/

+1/0
31.10.2017 8:52

A95n80t22o57n44í84n 87Z72e73l47i10n18k49a 5444108135880

Palačovská spojka a obchvat Valmezu na spadnutí. No jo, ale obchvat Zlína má zpoždění 50 let! Dopravní studie Sokolské zadupala do země bezmála stoletou baťovskou vizi 4 proudé Pravobřežky. Nový Generel dopravy města Zlína prokázal 8% tranzit Zlínem a tím vetoval tolik opěvovanou vizi vytvoření obchvatu Zlína z Hulína do Lípy vybudováním dálnice D49. Na tento směr připadnou sotva 3% stávajícího zlínského tranzitu a to je téměř nic. Zlín potřebuje přeložku státní silnice a obchvat pro 62% vnější dopravy /která začíná a končí ve Zlíně/ a 8% tranzit. Čili téměř 3 automobily ze 4 se PRODÍRAJÍ Zlínem zbytečně.

D49 Hulín - Valašská Polanka mají cca 50 let čas, dokud v Polance nebude dálnice Valmez - Semetín!! Vsetín - Střelná.

+3/0
30.10.2017 19:29

K75a43r25e11l 67C94h44r58a85s12t89i13n20a 4553574750795

Antoníne, souhlasím, až na ten padesátiletý odklad D49 Hulín - Polanka. Doprava se zahušťuje a na řešení problémů na Zlínsku přijde - jako obvykle - řada až za x. Pak není divu, že se nemůžeme vyhrabat ze stagnace.

+1/0
31.10.2017 3:08

A70n59t51o56n52í83n 53Z35e72l79i81n19k26a 5404928105110

Beru. Jenže byl by to obchvat rychlostní, takový jako všude jinde. Na třídě T. Bati, na Štefánikové a Gahurové ve středu města PLYN NA PODLAHU, kousíček devadesátkou a pak 110 a víc na jeden plyn až do Paříže. Na východ PROZATÍM přivaděčem Zlín - východ za Příluk ev. Želechovice a Lípu na plánovanou D49. A je vystaráno na dalších 100 let.

Takovéto řešení univerzitní město Zlín pro svůj rozvoj nutně potřebuje a v budoucnu se bez něj absolutně neobejde.

0/0
31.10.2017 7:29

A53n16t51o65n38í85n 77Z97e58l81i96n69k63a 5904528415680

Naprosto alarmující je skutečnost, že kapacita dopravního skeletu města Zlína je

vyčerpána a přiznaný /tím myslím stlačený na minimum/ meziroční nárust dopravy je 1,8%.

Potvrzuje to dopravní klinická smrt města, zatím jenom ve špičkách.

0/0
31.10.2017 7:41

M73i50r61o42s33l59a71v 74T94i24š61e49r 4699719954122

Prostě si uvědomte,že na takové stavby ve Zlíně nikdy peníze nebudou. V Praze není zájem, oni to nepotřebují a Zlín je moc malá ryba.

+1/−1
31.10.2017 7:52

M19a11r50t34i24n 42P72e72t57r 2934114554653

Nj, holt Zlín pořád doplácí na rozdělení Československa.

Z města uprostřed republiky je skoro pohraničí.

0/−1
31.10.2017 9:08

M19i87r39o76s56l65a52v 48T68i30š56e78r 4899439704262

Jak skoro? Ze Zlína je to 16 km do Vizovic a pak už není nic, jen pár sjezdovek. Bez urážky, nicméně v celorepublikovém kontextu je to fakt.

0/0
31.10.2017 10:01

A57n87t19o10n66í53n 88Z12e17l54i40n76k88a 5834398575260

Jenže Zlín se bez obchvatu neobejde. Podívejte se do nového Generelu dopravy města Zlína. Najdete tam variantu "C", Která představuje "Přeložku státní silnice 1/49 ze středu města a obchvat města Zlína". Absolutně nejsou na místě Vaše poraženecké řeči!!!!

0/0
31.10.2017 11:00

A19n85t35o31n72í22n 15Z53e63l49i80n92k55a 5334988125550

Ještě jsem si všiml, že ve Zlíně na to nikdy peníze nebudou. Ani být nemusí, protože 1/49 je státní komunikace 1. třídy.

0/0
31.10.2017 11:07

M10i15r90o54s98l64a98v 36T69i11š35e74r 4599839904982

Všiml jste si špatně. Za prvé jsem nikde nepsal, zda na to bude mít peníze město Zlín. Napsal jsem že ve Zlíně na to peníze nikdy nebudou. Rozumí se tím samosebou i "pro Zlín" ty peníze nebudou. Za druhé jsem napsal, že Praze je dopravní situace Zlína ukradená, tím se řeší i ten "stát" ve vašem argumentu.

Přestaňte o tom obchvatu prosím fantazírovat, to nikdy nebude, a doufejme, že se konečně postaví D49 po Lípu, která alespoň trochu pomůže.

dodatek: Zlín není schopný ze svého postavit ani nakoupit vůbec nic nákladnějšího. Kdyby nebyly dotace na trolejbusy, půlku vozového parku by ještě tvořily 20 let staré kusy 14Tr a 15Tr. Opravy parků, podchodu, stavba KUC, oprava 14/15, vše dotace. Kraj je na tom VELMI podobně. Takže šance, že by to Zlín postavil jako nějakou velkorysou místní komunikaci (nikde není psáno, že obchvat musí být silnice první třídy, viz ulice Velkomoravská v Olomouci) nebo kraj jako nějakou velkorysou silnici druhé třídy, jsou nulové.

0/0
31.10.2017 13:55

A62n80t57o44n93í84n 75Z13e56l13i14n18k18a 5604318415740

Jistěže podojit stát dá velkou práci. Předem to ale vzdát je stejné, jako složit ruce a čekat až zahřmí!!! Milý pane, je mně 72 let, ale přijmout skutečnost, že se to ve Zlíně může po mém odchodu třeba pos.rat je mně úplně cizí.

A kromě toho, máte zpracovatele a magistrátní objednatele a koordinátory Generelu dopravy města Zlína za voly, nebo co?? Fryštácký přivaděč VŽDY do budoucnosti poslouží POUZE východnímu Zlínu. V první fázi po Fryšták ještě natáhne další východní tranzit, který zásadním způsobem zhorší situaci východního Zlína. Není přece možné, aby se na dálnici D49 z centra města /a také do centra/ jezdilo tak, jak se plánuje kolem kostela, Morysáků, Věžáků, Lidlu Obeciny, Krajské nemocnice, obchvatem Podvesné, Zálešné, přes Janušticí, Vršavu, Kostelec a Fryšták.

Proč se Zlín bez obchvatu neobejde viz předešlá diskuze a také proto, že Lípa - Hulín - Otrokovice je 44 km a Lípa - Zlín - Otrokovice a celá Jižní Morava 14 km.

0/0
31.10.2017 15:31

M42i83r34o65s70l20a30v 36T94i13š20e79r 4779149644892

Ale přivaděč neposlouží jen východnímu Zlínu. Poslouží i západnímu Zlínu, protože se z centra na dálnici nebude jezdit přes Malenovice, ale mnohem rychlejší trasou na Fryšták. Na tř. T. Bati v úseku Podvesná XVII-Dlouhá by na všech křižovatkách stačilo zakázat odbočení vlevo (neplatilo by pro výjezdy z vedlejších ulic, pouze pro odbočování z tř. T. Bati) a hned se to výrazně zkapacitní.

Lípa-Zlín-jížní Morava je kolik z celkového tranzitu Lípa-Otrokovice? Podle mě více jak polovina tranzitu jede na Brno a Prahu, případně Ostravu. Tzn., že minimálně polovina tohoto tranzitu z centra a západní části města zmizí.

Nevěřím ani, že dálnice po Fryšták způsobí výrazné problémy v Lípě, Želechovicích a na Příluku, protože dnes spousta aut jede Slušovice, Hrobice, Lukov, Fryšták a Holešov, za kterým najíždí. Jelikož směr Lípa-Zlín bývá na želechovické světelné křižovatce hodně ucpaný již několik let, zrychlení by to pro řidiče z východu spíše nepřineslo. Ale v tomto bodě si jistý nejsem

O tom, zda Zlín obchvat potřebuje nebo ne se svámi nepřu a souhlasím, že potřebuje. Jen mám jiný pohled na uskutečnitelnost takovéto stavby a radši přemýšlím o tom, čeho se mohu dožít - a to je mi 33. Dívejte se na to z druhé strany. S "trochou štěstí" se na kraji probudí a budou po otevření D49 po Fryšták opravdu makat na tom, aby se co nejdříve dostavělo alespoň po Lípu, což reálně pomůže v podstatě celému podřevnickému údolí.

Osobní názory.

0/0
31.10.2017 16:08

A93n91t52o50n67í61n 24Z39e86l97i94n60k89a 5274188795920

1.Komunikace 1/49 budovaná podle současných a hlavně budoucích potřeb Zlína je v Generelu dopravy ve variantě "C" od Otrokovic po Louky vedena v místě bývalé 4 proudé Pravobřežky. V místě křížení s t. Bati v Loukách je uvažován sjezd Zlín západ. Podívejte se do Generelu dopravy a bylo by to superrychlé propojení.

2.Pro Zlín město je tranzit také doprava do Louk, Malenovic a Otrokovic. Ze stávajícího 8% tranzitu Zlína nemůže směr na Brno a Přerov ukousnout víc než 3%

3.Všechna občanská sdružení vzniklá v bouřlivé době odsouhlasování Územního plánu města Zlína se shodla na nutnosti vybudovat hned v první etapě D49 až po Lípu. Důvodem bylo a je to, že se v DOČASNÉM období umožní vyhnout se 30 zlínským semaforům nájezdem na D49 ve Fryštáku. Právě tento vyšší komfort cestování způsobí natažení kvant další dopravy a podstatné zhoršení situace ve východním Zlíně.

4.Zasvěceně píšete o několikaletém ucpávání Obecin, Příluku a Želechovic, přestože tato situace žene dopravní zatížení severněji kolem Zlína, přesto k tomu dochází a to hlavně ve špičkách ve Zlíně. Neplyne z toho závěr, že 1/49 musí být nová komunikace /tvořící zázároveň obcvaty/ rychlostního typu od Lípy po Otrokovice a že D49 na tom nic není schopna něco zásadního změnit?

0/0
31.10.2017 23:57

K10a26r10e65l 42C90h70r36a17s98t81i64n33a 4773974480275

Jestliže se poslanci zvolení do PS v letošním říjnu hlásí o pomoc pro kraj, lze to jen přivítat. Jsem hodně kritický k liknavosti či lhostejnosti městských, parlamentních i krajských zastupitelů, neboť mě irituje, že se víc mluví, než dělá. Teď mě těší, že můžu ocenit snahu politiků, aby občanům Zlínského kraje usnadnili život. Právě v tom je smysl jejich práce. Nezůstane-li tentokrát jen u slov, občané to dokážou ocenit. Naopak věčná kapricióznost ekoteroristů zabrzdit jakýkoliv pokrok nebude nikdy vzata na milost, protože sám život je jeden velký kompromis, který žáby na prameni nerespektují.

+3/−1
30.10.2017 13:10







Najdete na iDNES.cz