Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Noví poslanci chtějí podpořit stavbu dálnic i opravu zlínského kina

Noví zástupci Zlínského kraje ve Sněmovně plánují, co by mohli udělat pro region. Chtějí pomoci s dálnicemi, zvýšit platy učitelům a objevil se i nápad na zřízení fondu, z něhož by se ve Zlíně opravilo Velké kino.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š67v59e19c 44J72a78r24o39s96l82a98v 8177141659705

" Jsem spíše proti těžbě. " neboli nemám problém změnit názor, když mi někdo dá dostatečně zajímavý "argument" :)

0/0
31.10.2017 10:34

M63a77r94t25i19n 47P76e40t27r 2174494854463

„V případě D49 bychom měli jednat s aktivisty, aby pokud možno ustoupili od svých požadavků

Ať tam pošlou Chovance s kvérem v ruce ;-D;-D;-D

+1/0
31.10.2017 9:06

P91a94u34l 47J22a41r36o72s 2753478270

To by musEli probudit Batu,aby to co slibuji bylo realizovano.:-/

+1/0
31.10.2017 8:52

A64n76t46o77n84í86n 56Z49e47l10i75n72k90a 5284918365330

Palačovská spojka a obchvat Valmezu na spadnutí. No jo, ale obchvat Zlína má zpoždění 50 let! Dopravní studie Sokolské zadupala do země bezmála stoletou baťovskou vizi 4 proudé Pravobřežky. Nový Generel dopravy města Zlína prokázal 8% tranzit Zlínem a tím vetoval tolik opěvovanou vizi vytvoření obchvatu Zlína z Hulína do Lípy vybudováním dálnice D49. Na tento směr připadnou sotva 3% stávajícího zlínského tranzitu a to je téměř nic. Zlín potřebuje přeložku státní silnice a obchvat pro 62% vnější dopravy /která začíná a končí ve Zlíně/ a 8% tranzit. Čili téměř 3 automobily ze 4 se PRODÍRAJÍ Zlínem zbytečně.

D49 Hulín - Valašská Polanka mají cca 50 let čas, dokud v Polance nebude dálnice Valmez - Semetín!! Vsetín - Střelná.

+3/0
30.10.2017 19:29

K91a77r27e48l 90C13h81r66a52s38t36i14n28a 4773904670625

Antoníne, souhlasím, až na ten padesátiletý odklad D49 Hulín - Polanka. Doprava se zahušťuje a na řešení problémů na Zlínsku přijde - jako obvykle - řada až za x. Pak není divu, že se nemůžeme vyhrabat ze stagnace.

+1/0
31.10.2017 3:08

A75n49t70o71n11í59n 64Z17e53l93i58n73k31a 5224448465520

Beru. Jenže byl by to obchvat rychlostní, takový jako všude jinde. Na třídě T. Bati, na Štefánikové a Gahurové ve středu města PLYN NA PODLAHU, kousíček devadesátkou a pak 110 a víc na jeden plyn až do Paříže. Na východ PROZATÍM přivaděčem Zlín - východ za Příluk ev. Želechovice a Lípu na plánovanou D49. A je vystaráno na dalších 100 let.

Takovéto řešení univerzitní město Zlín pro svůj rozvoj nutně potřebuje a v budoucnu se bez něj absolutně neobejde.

0/0
31.10.2017 7:29

A54n49t61o74n73í72n 64Z20e41l57i30n45k29a 5324848145370

Naprosto alarmující je skutečnost, že kapacita dopravního skeletu města Zlína je

vyčerpána a přiznaný /tím myslím stlačený na minimum/ meziroční nárust dopravy je 1,8%.

Potvrzuje to dopravní klinická smrt města, zatím jenom ve špičkách.

0/0
31.10.2017 7:41

M52i52r65o61s89l28a62v 41T46i19š33e91r 4319269904672

Prostě si uvědomte,že na takové stavby ve Zlíně nikdy peníze nebudou. V Praze není zájem, oni to nepotřebují a Zlín je moc malá ryba.

+1/−1
31.10.2017 7:52

M75a32r50t16i87n 11P75e16t60r 2684114434713

Nj, holt Zlín pořád doplácí na rozdělení Československa.

Z města uprostřed republiky je skoro pohraničí.

0/−1
31.10.2017 9:08

M34i71r72o68s93l69a90v 80T89i64š31e98r 4429369634402

Jak skoro? Ze Zlína je to 16 km do Vizovic a pak už není nic, jen pár sjezdovek. Bez urážky, nicméně v celorepublikovém kontextu je to fakt.

0/0
31.10.2017 10:01

A28n20t41o38n76í53n 10Z43e97l48i50n75k58a 5114318265280

Jenže Zlín se bez obchvatu neobejde. Podívejte se do nového Generelu dopravy města Zlína. Najdete tam variantu "C", Která představuje "Přeložku státní silnice 1/49 ze středu města a obchvat města Zlína". Absolutně nejsou na místě Vaše poraženecké řeči!!!!

0/0
31.10.2017 11:00

A68n22t46o59n32í36n 55Z98e86l84i67n29k16a 5554738215740

Ještě jsem si všiml, že ve Zlíně na to nikdy peníze nebudou. Ani být nemusí, protože 1/49 je státní komunikace 1. třídy.

0/0
31.10.2017 11:07

M42i58r69o15s93l79a70v 39T70i55š28e25r 4319889424152

Všiml jste si špatně. Za prvé jsem nikde nepsal, zda na to bude mít peníze město Zlín. Napsal jsem že ve Zlíně na to peníze nikdy nebudou. Rozumí se tím samosebou i "pro Zlín" ty peníze nebudou. Za druhé jsem napsal, že Praze je dopravní situace Zlína ukradená, tím se řeší i ten "stát" ve vašem argumentu.

Přestaňte o tom obchvatu prosím fantazírovat, to nikdy nebude, a doufejme, že se konečně postaví D49 po Lípu, která alespoň trochu pomůže.

dodatek: Zlín není schopný ze svého postavit ani nakoupit vůbec nic nákladnějšího. Kdyby nebyly dotace na trolejbusy, půlku vozového parku by ještě tvořily 20 let staré kusy 14Tr a 15Tr. Opravy parků, podchodu, stavba KUC, oprava 14/15, vše dotace. Kraj je na tom VELMI podobně. Takže šance, že by to Zlín postavil jako nějakou velkorysou místní komunikaci (nikde není psáno, že obchvat musí být silnice první třídy, viz ulice Velkomoravská v Olomouci) nebo kraj jako nějakou velkorysou silnici druhé třídy, jsou nulové.

0/0
31.10.2017 13:55

A79n72t24o26n80í94n 82Z84e38l89i67n41k24a 5914928755640

Jistěže podojit stát dá velkou práci. Předem to ale vzdát je stejné, jako složit ruce a čekat až zahřmí!!! Milý pane, je mně 72 let, ale přijmout skutečnost, že se to ve Zlíně může po mém odchodu třeba pos.rat je mně úplně cizí.

A kromě toho, máte zpracovatele a magistrátní objednatele a koordinátory Generelu dopravy města Zlína za voly, nebo co?? Fryštácký přivaděč VŽDY do budoucnosti poslouží POUZE východnímu Zlínu. V první fázi po Fryšták ještě natáhne další východní tranzit, který zásadním způsobem zhorší situaci východního Zlína. Není přece možné, aby se na dálnici D49 z centra města /a také do centra/ jezdilo tak, jak se plánuje kolem kostela, Morysáků, Věžáků, Lidlu Obeciny, Krajské nemocnice, obchvatem Podvesné, Zálešné, přes Janušticí, Vršavu, Kostelec a Fryšták.

Proč se Zlín bez obchvatu neobejde viz předešlá diskuze a také proto, že Lípa - Hulín - Otrokovice je 44 km a Lípa - Zlín - Otrokovice a celá Jižní Morava 14 km.

0/0
31.10.2017 15:31

M83i68r71o55s23l74a41v 74T30i61š80e36r 4839649944342

Ale přivaděč neposlouží jen východnímu Zlínu. Poslouží i západnímu Zlínu, protože se z centra na dálnici nebude jezdit přes Malenovice, ale mnohem rychlejší trasou na Fryšták. Na tř. T. Bati v úseku Podvesná XVII-Dlouhá by na všech křižovatkách stačilo zakázat odbočení vlevo (neplatilo by pro výjezdy z vedlejších ulic, pouze pro odbočování z tř. T. Bati) a hned se to výrazně zkapacitní.

Lípa-Zlín-jížní Morava je kolik z celkového tranzitu Lípa-Otrokovice? Podle mě více jak polovina tranzitu jede na Brno a Prahu, případně Ostravu. Tzn., že minimálně polovina tohoto tranzitu z centra a západní části města zmizí.

Nevěřím ani, že dálnice po Fryšták způsobí výrazné problémy v Lípě, Želechovicích a na Příluku, protože dnes spousta aut jede Slušovice, Hrobice, Lukov, Fryšták a Holešov, za kterým najíždí. Jelikož směr Lípa-Zlín bývá na želechovické světelné křižovatce hodně ucpaný již několik let, zrychlení by to pro řidiče z východu spíše nepřineslo. Ale v tomto bodě si jistý nejsem

O tom, zda Zlín obchvat potřebuje nebo ne se svámi nepřu a souhlasím, že potřebuje. Jen mám jiný pohled na uskutečnitelnost takovéto stavby a radši přemýšlím o tom, čeho se mohu dožít - a to je mi 33. Dívejte se na to z druhé strany. S "trochou štěstí" se na kraji probudí a budou po otevření D49 po Fryšták opravdu makat na tom, aby se co nejdříve dostavělo alespoň po Lípu, což reálně pomůže v podstatě celému podřevnickému údolí.

Osobní názory.

0/0
31.10.2017 16:08

A23n35t81o59n93í93n 46Z74e83l76i13n22k38a 5244778625520

1.Komunikace 1/49 budovaná podle současných a hlavně budoucích potřeb Zlína je v Generelu dopravy ve variantě "C" od Otrokovic po Louky vedena v místě bývalé 4 proudé Pravobřežky. V místě křížení s t. Bati v Loukách je uvažován sjezd Zlín západ. Podívejte se do Generelu dopravy a bylo by to superrychlé propojení.

2.Pro Zlín město je tranzit také doprava do Louk, Malenovic a Otrokovic. Ze stávajícího 8% tranzitu Zlína nemůže směr na Brno a Přerov ukousnout víc než 3%

3.Všechna občanská sdružení vzniklá v bouřlivé době odsouhlasování Územního plánu města Zlína se shodla na nutnosti vybudovat hned v první etapě D49 až po Lípu. Důvodem bylo a je to, že se v DOČASNÉM období umožní vyhnout se 30 zlínským semaforům nájezdem na D49 ve Fryštáku. Právě tento vyšší komfort cestování způsobí natažení kvant další dopravy a podstatné zhoršení situace ve východním Zlíně.

4.Zasvěceně píšete o několikaletém ucpávání Obecin, Příluku a Želechovic, přestože tato situace žene dopravní zatížení severněji kolem Zlína, přesto k tomu dochází a to hlavně ve špičkách ve Zlíně. Neplyne z toho závěr, že 1/49 musí být nová komunikace /tvořící zázároveň obcvaty/ rychlostního typu od Lípy po Otrokovice a že D49 na tom nic není schopna něco zásadního změnit?

0/0
31.10.2017 23:57

K59a47r30e70l 58C66h97r81a50s59t42i11n58a 4533354720175

Jestliže se poslanci zvolení do PS v letošním říjnu hlásí o pomoc pro kraj, lze to jen přivítat. Jsem hodně kritický k liknavosti či lhostejnosti městských, parlamentních i krajských zastupitelů, neboť mě irituje, že se víc mluví, než dělá. Teď mě těší, že můžu ocenit snahu politiků, aby občanům Zlínského kraje usnadnili život. Právě v tom je smysl jejich práce. Nezůstane-li tentokrát jen u slov, občané to dokážou ocenit. Naopak věčná kapricióznost ekoteroristů zabrzdit jakýkoliv pokrok nebude nikdy vzata na milost, protože sám život je jeden velký kompromis, který žáby na prameni nerespektují.

+3/−1
30.10.2017 13:10



Najdete na iDNES.cz