Diskuse k článku

Valašská nádraží se za dva roky začnou měnit, nahradí je moderní budovy

Dokonalé proměny se dočkají nádražní budovy ve Vsetíně, Rožnově pod Radhoštěm a Bystřici pod Hostýnem. Železničáři se chtějí do práce ve všech valašských městech pustit v roce 2019.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V22í52t93ě50z72s12l27a15v 16S36c42h58m89i37t85t 5940359589983

Škoda, z toho nádraží na Vsetíně dýchala 70. léta.

0/−1
10.9.2017 7:06

M93a62r47t57i23n 80K89o69l81a47c51e57k 5759697643333

Nevím, nemohu posoudit. Nicméně pak to byly velmi krušné léta.

Krom toho, že to snad muselo být nevyhovující už tehdy

+1/0
10.9.2017 22:33

J10o26s24e81f 69K97r85ů56p11a 2127273738171

Problém většiny nádraží není v tom, že jsou stará, ale špinavá a zoufale zanedbaná... Jako by ty budovy neměly správce, vlastníka...

+4/0
9.9.2017 20:41

J38i56ř89í 14K83o37c59u14r46e36k 6915224575328

Chybí nádraží ve Zlíně. Vždyť to tam vypadá jak v Bangladéši.

+5/0
9.9.2017 18:00

V68l83a84s81t30a 72H61l93i19s44n26i67k94o75v89s55k21á 9629253620

A Zlín si o novém nádraží už několik let jen čte v novinách

+8/0
8.9.2017 17:40

V61í52t 90B41r14z29o63b88o31h69a22t75ý 7270712263301

na druhou stranu k čemu by tam nějaké nové nádraží bylo, vždyť je to naprosto bezvýznamná lokálka :-D

+1/−1
10.9.2017 10:30

V95l11a54s43t47a 54H86l25i41s83n23i89k25o38v95s94k78á 9779313410

A není to spíš ostuda? Jezdit po okolních městech, abychom se dostali k rychlíkům je opravdu smutné. A pořádné napojení na dálnici také dosud neexistuje. Zlín je skutečně periferie republiky.

0/0
10.9.2017 12:51

V89í87t 67B42r40z30o23b56o55h29a57t28ý 7390902653241

Myslíte, že když ve Zlíně bude nové, moderní nádraží, tak že tam bude jezdit rychlík? Zlínská vlaková trať bude vždy jen periferií, když následně ve Vizovivích končí. Ani kdyby se ta trať elektrifikovala, tak zajíždění rychlíku do Zlína postrádá jakoukoli logiku, protože rychlost díky průjezdu městem bude výrazně omezená, navíc je to uplně zbytečná investice, když trolejbusem jste za pár minut z centra Zlína v Otrokovicích na nádraží, které leží na frekventovaném železniční koridoru, na kterém právě ty Vámi zmíněné rychlíky jezdí každou chvíli. Právě to propojení Zlín-Otrokovice je naprosto perfektní a leckde by to mohli závidět. Ale Zlíňanům je to furt jaksi málo.......

Jo a pokud jsem si všiml, Zlín několik let je pomocí bývalé R55 (dnes D55) na dálniční síť dostatečně připojen, třeba takové České Budějovice (též krajské město) by si o tomhle mohlo leda nechat zdát.

0/0
10.9.2017 13:52

J17i20ř51í 17S64t75r98a30k15a 9728726922738

Trať Otrokovice - Zlín ae má nejen elektrifikovat, ale také zdvojkolejnit. Také se mají zrušit některá úrovňové křížení se silnicí. Například přímo v Otrokovicích.

Na druhou stranu již poněkolikáté bylo slíbeno, že to bude za 3 roky. :-/

+3/0
10.9.2017 14:27

V27í96t 48B49r83z39o17b43o22h12a27t41ý 7400692223351

Já tuto informaci znám a věřím, že se opravdu realizuje, už jen proto, že díky tomu si někdo hodně namastí kapsu. Nicméně i tak je tohle řešení naprostá hloupost i kdyby se zrušila většina křížení, tak pořád to bude lokální, nezajímavá trať vedoucí naprostým centrem města (rychlostní omezení) končící pár kilometrů dál v malé obci Vizovice. Pro obsluhu Zlína je nádraží v Otrokovicích zkrátka naprosto vyhovující a maximálně dostupné. Jediná možnost, když by tato trať začala být zajímavá a důležitá je přípojení od Vizovic na trať Vsetín-Valašské Kloubouky, ale to je v dnešní době naprosté bláznovství a utopie, jak naházet do něčeho absurdního tak obří peníze.

0/−1
10.9.2017 15:06
Foto

J94a60n 34A71d81l86e67r 2366241766246

V tomto státě probíhala a probíhají mnohá absurdní vyhazování peněz - o jedno více nebo méně .....

Když bude dosti kapustičky, i lobbisté se najdou, politici a t.d.

0/0
10.9.2017 17:20

V88í46t 36B66r56z30o81b38o31h18a77t54ý 7600582803931

Já nespatřuju problém v těch vyhozených penězích na stavbu. Ani nespatřuju problém v těch penězích vychozených za dotování provozu, který bude na téhle trati mizivý a tímpádem neskutečně ztrátový. Mě vadí, že místo nějakého funkčního řešení (něco mezi vlakem a tramvají), které by lidi rychle a komfortně dopravilo na terminál do Otrokovic a vyhlo se zácpám na tř.T.Bati se tu vymýšlí za podstatně víc peněž něco o čem se dopředu ví, že je to hloupoust a staví se to jen z toho důvodu, aby se ve Zlíně necítili méněcení.

+1/0
10.9.2017 20:37

J17i34ř75í 33S15t85r94a19k22a 9478306902398

Já osobně mnohem raději pojedu ze Zlína do Otrokovic vlakem než trolejbusem.

Je taky otázka, jak k tomu přistoupí město/kraj a kolik a jaké vlaky bude chtít objednat.

No, ještě se do země nekoplo, tak možná za 3 roky uvidíme:-)

+1/0
10.9.2017 22:22

V38í22t 35B17r25z28o95b84o44h69a21t57ý 7410902263271

Musíte si uvědomit, že trolejbus jede ve špičku několikrát do hodiny, vlak jede podstatně méně. A to i když se trať zdvoukolejní a elektrifikuje, tak těch vlaků zas tak víc jezdit nebude. Jak jsem tu už psal, něco jako městský vlak v podobě spíše něčeho jako je tramvaj, která by se vyhla případným zácpám a jezdila by na trase pravidelně by Zlínu pomohla daleko víc.

0/0
11.9.2017 8:31

M15i73r23o11s91l60a11v 48T52i18š12e51r 4269549184982

U města, které je dlouhá nudle s jednou přeplněnou silnící táhnoucí se celým údolím, považujete napojení 3 km západně od jeho jednoho konce za dobré?

+2/0
10.9.2017 17:26

V97l92a95s51t46a 45H39l83i18s71n63i63k74o73v94s77k91á 9169733160

V tomto Vám dávám za pravdu. Ono se sice sjede z D55 v Kvítkovicích, ale najede se na tu přeplněnou silnici a slimáčí rychlostí se kličkuje centrem. To zjevně panu Brzobohatému nevadí, protože Budějovicím se o tom jen zdá.

0/0
10.9.2017 18:10

V89í46t 77B21r85z64o16b26o53h68a89t61ý 7210662423961

Tohle není problém dálniční sítě, ale toho, že ve Zlíně chyběla (a stále chybí) jakákoli koncepce při rozvoji města, tu poslední funkční dal totiž dohromady Baťa a od té doby se to lepí jak se podaří. Celý problém jak píšu níže by vyřešil obchvat, na to není potřeba dálnice.

0/−1
10.9.2017 20:32

V30í74t 67B38r83z26o83b87o46h83a76t44ý 7160732343471

V porovnání se zmíněnýma Českýma Budějovicema ano, velmi dobré. Navíc ten problém o kterém mluvíte by vyřešil jakýkoli obchvat - na to není potřeba přivádět dálnici někam dál než v současnosti je.

0/0
10.9.2017 20:27

V44l92a10s60t25a 84H65l81i38s22n40i49k80o12v52s18k40á 9979573260

Ano, ale vrátím se k tomu , o čem jsem psala původně. Ve Zlíně se o všem píše maximálně v novinách. Nádraží, tržiště, obchvaty, přivaděče od Fryštáku včetně průjezdu Podvesnou, náměstí Míru atd.

0/−1
10.9.2017 21:44

V47í45t 32B72r62z88o73b11o86h70a20t79ý 7430522263281

Není to tak zlé třeba tř.T.Bati je po spoustě let průjezdná v celé své délce, což bych považoval za dílčí úspěch :-) A na druhou stranu spousta věcí do kterých se někdo pustí dopadnou hůř než byly před tím (podchod u tržnice). Ne vážně to o čem píšete se děje ve všech městech - podívejte na Prahu - chybějící pořádné spojení s letištěm, chybějící okruhy města ..... v tomto ohledu si můžete klidně říct - zlatý Zlín ;) A když se vrátím k původní myšlence, tak skutečně vlakové nádraží ve Zlíně je naprosto zbytečná věc - nepotřebná a ještě k ničemu :-)

+1/0
10.9.2017 21:57

V81l81a45s19t85a 98H70l85i43s16n44i41k68o14v18s25k17á 9989973700

Kdyby nic jiného, Zlín si určitě zaslouží důstojnější jak vlakové tak autobusové nádraží. Stávající jsou opravdu hnus. A jsme opět na začátku.

+1/0
10.9.2017 22:16

V97í35t 20B63r93z66o12b59o16h37a84t34ý 7510572253211

Nojo a vzniknou další budovy, které vypadají pěkně, ale jsou totálně k ničemu, jako kongresové centrum :-D A to jenom proto, aby se Zlíňané necítili méněcení, ale prospěch bude nulový.

0/−1
11.9.2017 8:33

V17l61a45s60t86a 29H82l39i69s28n66i12k63o36v53s27k56á 9389833560

Takže žádný rozvoj a modernizaci Zlín už, podle Vás, nepotřebuje. Vše je dokonalé, tak co bychom chtěli?

+1/0
11.9.2017 10:55

V34í54t 90B42r68z35o36b77o58h16a27t55ý 7910142983461

To rozhodně ne, Zlínu chybí a opravdu velmi chybí obchvat. V rámci toho obchvatu by se mělo vyřešit nejen napojení do města, ale také třeba na Jižní svahy. Také by se ve Zlíně měla daleko více řešit problematika parkování - ono totiž pokud na některých místech není umožněno parkování nebo dokonce je zakázán vjezd uplně, tak taková místa se stávají nezajímavými a dřív či později "umřou". Ostatně já nepíšu nikde, že současné vlakové nádraží je nějak dokonalé a o autobusovém jsem nepsal vůbec, pouze podotýkám, že co se týče vlaku tak při provozu na takovéhle bezvýznamné lokálce vedoucí do vedlejších Vizovic a nikam dál by stačila obyčejná krytá zastávka, ale budiž chcete-li tak plánovaný dopravní terminál společný pro autobusy i vlaky by snad měl být naprosto dostatečný, nicméně komfort cestování to stejně nezlepší. Zlepšení by přinesl skutečně jen obchvat. Mimochodem plánovaná dálnice D49, která se neustále zmiňuje jako nějaký zázrak také nebude pro Zlín až takové terno jak se předpokládá......

0/0
11.9.2017 11:51

M62a20r50t77i52n 80K92o75l98a98c95e79k 5839667763223

A to jste ještě neviděl spojení Zlína s nejbližším mezinárodním letištěm. Kousek vedle jedno letiště bylo, to přestavěli na průmyslovou zonu, která stále čeká na své uživatele (spoustu let a spoustu dní)

+1/0
10.9.2017 22:37

V73í68t 86B61r69z13o90b60o91h14a79t63ý 7110212203591

Letiště v Holešově je mi líto, nicméně Zlínu by vůbec nic nepřineslo. Nejbližší mezinárodní letiště od Zlína je v Kunovicích a tam i když by narozdíl od Holešova bylo použitelné (jsou tam obslužné stavby, udržovaná betonová letištní plocha atd. také není žádný provoz.... Zlín pro letecký provoz vůbec není zajímavý, i třeba takové Brno je mimo hlavní sezonu dost opuštěné, Zlín by byl jen černá díra na peníze.

0/−1
11.9.2017 8:23

J36a17k64u46b 87Z15a13c52h 3615256423690

Jen malá vsuvka k napojení Zlína na dálnici přes Fryšták. Tam není ani tak problém ze strany státu, jak ze strany ekologů a jejich slavnými křečky, kdy s ejim poměrně dlouho daří blokovat stavbu dálnice směrem od Hulína na Fryšták.

0/0
11.9.2017 12:23

M39a56r93t91i38n 14K80o32l26a46c76e59k 5299897843483

Když Zlínem nevedou korydory, to je pak těžké

0/0
10.9.2017 22:34

V11í39t 73B87r88z45o52b75o12h40a34t68ý 7650432103531

Přesně tak, Zlín je od všeho naprosto bokem, jakákoli snaha vést Zlínem páteřní komunikace je uplně absurdní, je to jako by chtěl někdo po vodě aby tekla do kopce. Důležitější a smyslupnější je zajistit Zlínu efektivní přivedení k páteřním komunikacím, jenomže zde narážíme na egoistické problémy jako například, že hlavní vlakové nádraží pro krajské město by bylo v Otrokovicích.

+1/0
11.9.2017 11:56

Najdete na iDNES.cz