Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Valašská nádraží se za dva roky začnou měnit, nahradí je moderní budovy

Dokonalé proměny se dočkají nádražní budovy ve Vsetíně, Rožnově pod Radhoštěm a Bystřici pod Hostýnem. Železničáři se chtějí do práce ve všech valašských městech pustit v roce 2019.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V53í72t15ě78z91s53l34a38v 17S39c82h84m63i93t71t 5120789919793

Škoda, z toho nádraží na Vsetíně dýchala 70. léta.

0/−1
10.9.2017 7:06

M34a47r33t39i36n 62K10o30l35a59c82e78k 5239167123183

Nevím, nemohu posoudit. Nicméně pak to byly velmi krušné léta.

Krom toho, že to snad muselo být nevyhovující už tehdy

+1/0
10.9.2017 22:33

J49o26s50e80f 66K59r70ů79p60a 2327843918981

Problém většiny nádraží není v tom, že jsou stará, ale špinavá a zoufale zanedbaná... Jako by ty budovy neměly správce, vlastníka...

+4/0
9.9.2017 20:41

J89i35ř75í 15K17o11c42u15r49e74k 6515394535148

Chybí nádraží ve Zlíně. Vždyť to tam vypadá jak v Bangladéši.

+5/0
9.9.2017 18:00

V12l56a55s13t70a 56H91l62i61s62n50i97k67o86v61s59k74á 9409253370

A Zlín si o novém nádraží už několik let jen čte v novinách

+8/0
8.9.2017 17:40

V35í68t 57B12r17z98o10b75o44h76a75t38ý 7370162663761

na druhou stranu k čemu by tam nějaké nové nádraží bylo, vždyť je to naprosto bezvýznamná lokálka :-D

+1/−1
10.9.2017 10:30

V14l75a80s31t52a 97H72l23i52s65n12i74k27o86v24s76k97á 9379763760

A není to spíš ostuda? Jezdit po okolních městech, abychom se dostali k rychlíkům je opravdu smutné. A pořádné napojení na dálnici také dosud neexistuje. Zlín je skutečně periferie republiky.

0/0
10.9.2017 12:51

V86í97t 11B63r56z90o86b27o85h74a69t39ý 7800942823701

Myslíte, že když ve Zlíně bude nové, moderní nádraží, tak že tam bude jezdit rychlík? Zlínská vlaková trať bude vždy jen periferií, když následně ve Vizovivích končí. Ani kdyby se ta trať elektrifikovala, tak zajíždění rychlíku do Zlína postrádá jakoukoli logiku, protože rychlost díky průjezdu městem bude výrazně omezená, navíc je to uplně zbytečná investice, když trolejbusem jste za pár minut z centra Zlína v Otrokovicích na nádraží, které leží na frekventovaném železniční koridoru, na kterém právě ty Vámi zmíněné rychlíky jezdí každou chvíli. Právě to propojení Zlín-Otrokovice je naprosto perfektní a leckde by to mohli závidět. Ale Zlíňanům je to furt jaksi málo.......

Jo a pokud jsem si všiml, Zlín několik let je pomocí bývalé R55 (dnes D55) na dálniční síť dostatečně připojen, třeba takové České Budějovice (též krajské město) by si o tomhle mohlo leda nechat zdát.

0/0
10.9.2017 13:52

J63i44ř16í 82S70t84r87a63k43a 9978106262888

Trať Otrokovice - Zlín ae má nejen elektrifikovat, ale také zdvojkolejnit. Také se mají zrušit některá úrovňové křížení se silnicí. Například přímo v Otrokovicích.

Na druhou stranu již poněkolikáté bylo slíbeno, že to bude za 3 roky. :-/

+3/0
10.9.2017 14:27

V60í61t 38B78r88z10o26b77o78h66a95t16ý 7840952663891

Já tuto informaci znám a věřím, že se opravdu realizuje, už jen proto, že díky tomu si někdo hodně namastí kapsu. Nicméně i tak je tohle řešení naprostá hloupost i kdyby se zrušila většina křížení, tak pořád to bude lokální, nezajímavá trať vedoucí naprostým centrem města (rychlostní omezení) končící pár kilometrů dál v malé obci Vizovice. Pro obsluhu Zlína je nádraží v Otrokovicích zkrátka naprosto vyhovující a maximálně dostupné. Jediná možnost, když by tato trať začala být zajímavá a důležitá je přípojení od Vizovic na trať Vsetín-Valašské Kloubouky, ale to je v dnešní době naprosté bláznovství a utopie, jak naházet do něčeho absurdního tak obří peníze.

0/−1
10.9.2017 15:06
Foto

J42a45n 46A90d41l15e43r 2926691936266

V tomto státě probíhala a probíhají mnohá absurdní vyhazování peněz - o jedno více nebo méně .....

Když bude dosti kapustičky, i lobbisté se najdou, politici a t.d.

0/0
10.9.2017 17:20

V23í23t 98B22r92z85o11b95o24h17a10t12ý 7150822543851

Já nespatřuju problém v těch vyhozených penězích na stavbu. Ani nespatřuju problém v těch penězích vychozených za dotování provozu, který bude na téhle trati mizivý a tímpádem neskutečně ztrátový. Mě vadí, že místo nějakého funkčního řešení (něco mezi vlakem a tramvají), které by lidi rychle a komfortně dopravilo na terminál do Otrokovic a vyhlo se zácpám na tř.T.Bati se tu vymýšlí za podstatně víc peněž něco o čem se dopředu ví, že je to hloupoust a staví se to jen z toho důvodu, aby se ve Zlíně necítili méněcení.

+1/0
10.9.2017 20:37

J64i48ř85í 64S98t91r96a53k64a 9638796972288

Já osobně mnohem raději pojedu ze Zlína do Otrokovic vlakem než trolejbusem.

Je taky otázka, jak k tomu přistoupí město/kraj a kolik a jaké vlaky bude chtít objednat.

No, ještě se do země nekoplo, tak možná za 3 roky uvidíme:-)

+1/0
10.9.2017 22:22

V56í94t 84B29r16z98o63b65o66h83a23t98ý 7940692753351

Musíte si uvědomit, že trolejbus jede ve špičku několikrát do hodiny, vlak jede podstatně méně. A to i když se trať zdvoukolejní a elektrifikuje, tak těch vlaků zas tak víc jezdit nebude. Jak jsem tu už psal, něco jako městský vlak v podobě spíše něčeho jako je tramvaj, která by se vyhla případným zácpám a jezdila by na trase pravidelně by Zlínu pomohla daleko víc.

0/0
11.9.2017 8:31

M44i44r84o58s59l56a38v 30T17i60š24e31r 4119679374322

U města, které je dlouhá nudle s jednou přeplněnou silnící táhnoucí se celým údolím, považujete napojení 3 km západně od jeho jednoho konce za dobré?

+2/0
10.9.2017 17:26

V30l96a94s60t15a 26H85l75i54s32n97i80k11o51v10s95k36á 9769393280

V tomto Vám dávám za pravdu. Ono se sice sjede z D55 v Kvítkovicích, ale najede se na tu přeplněnou silnici a slimáčí rychlostí se kličkuje centrem. To zjevně panu Brzobohatému nevadí, protože Budějovicím se o tom jen zdá.

0/0
10.9.2017 18:10

V45í23t 69B95r47z56o97b97o47h49a44t64ý 7250842753731

Tohle není problém dálniční sítě, ale toho, že ve Zlíně chyběla (a stále chybí) jakákoli koncepce při rozvoji města, tu poslední funkční dal totiž dohromady Baťa a od té doby se to lepí jak se podaří. Celý problém jak píšu níže by vyřešil obchvat, na to není potřeba dálnice.

0/−1
10.9.2017 20:32

V72í80t 74B39r27z97o81b15o34h40a48t15ý 7190242343741

V porovnání se zmíněnýma Českýma Budějovicema ano, velmi dobré. Navíc ten problém o kterém mluvíte by vyřešil jakýkoli obchvat - na to není potřeba přivádět dálnici někam dál než v současnosti je.

0/0
10.9.2017 20:27

V90l97a13s84t83a 34H63l67i69s87n77i16k81o62v25s85k65á 9339323630

Ano, ale vrátím se k tomu , o čem jsem psala původně. Ve Zlíně se o všem píše maximálně v novinách. Nádraží, tržiště, obchvaty, přivaděče od Fryštáku včetně průjezdu Podvesnou, náměstí Míru atd.

0/−1
10.9.2017 21:44

V95í64t 88B27r24z86o89b22o25h58a91t38ý 7350202893341

Není to tak zlé třeba tř.T.Bati je po spoustě let průjezdná v celé své délce, což bych považoval za dílčí úspěch :-) A na druhou stranu spousta věcí do kterých se někdo pustí dopadnou hůř než byly před tím (podchod u tržnice). Ne vážně to o čem píšete se děje ve všech městech - podívejte na Prahu - chybějící pořádné spojení s letištěm, chybějící okruhy města ..... v tomto ohledu si můžete klidně říct - zlatý Zlín ;) A když se vrátím k původní myšlence, tak skutečně vlakové nádraží ve Zlíně je naprosto zbytečná věc - nepotřebná a ještě k ničemu :-)

+1/0
10.9.2017 21:57

V86l72a88s87t55a 20H71l56i20s14n97i52k76o33v29s52k89á 9129203930

Kdyby nic jiného, Zlín si určitě zaslouží důstojnější jak vlakové tak autobusové nádraží. Stávající jsou opravdu hnus. A jsme opět na začátku.

+1/0
10.9.2017 22:16

V42í23t 66B69r46z72o55b53o38h84a77t55ý 7510352613781

Nojo a vzniknou další budovy, které vypadají pěkně, ale jsou totálně k ničemu, jako kongresové centrum :-D A to jenom proto, aby se Zlíňané necítili méněcení, ale prospěch bude nulový.

0/−1
11.9.2017 8:33

V59l42a75s50t54a 27H70l13i82s91n68i48k35o72v84s44k18á 9799393530

Takže žádný rozvoj a modernizaci Zlín už, podle Vás, nepotřebuje. Vše je dokonalé, tak co bychom chtěli?

+1/0
11.9.2017 10:55

V58í32t 28B18r46z26o13b81o28h30a95t34ý 7960672733401

To rozhodně ne, Zlínu chybí a opravdu velmi chybí obchvat. V rámci toho obchvatu by se mělo vyřešit nejen napojení do města, ale také třeba na Jižní svahy. Také by se ve Zlíně měla daleko více řešit problematika parkování - ono totiž pokud na některých místech není umožněno parkování nebo dokonce je zakázán vjezd uplně, tak taková místa se stávají nezajímavými a dřív či později "umřou". Ostatně já nepíšu nikde, že současné vlakové nádraží je nějak dokonalé a o autobusovém jsem nepsal vůbec, pouze podotýkám, že co se týče vlaku tak při provozu na takovéhle bezvýznamné lokálce vedoucí do vedlejších Vizovic a nikam dál by stačila obyčejná krytá zastávka, ale budiž chcete-li tak plánovaný dopravní terminál společný pro autobusy i vlaky by snad měl být naprosto dostatečný, nicméně komfort cestování to stejně nezlepší. Zlepšení by přinesl skutečně jen obchvat. Mimochodem plánovaná dálnice D49, která se neustále zmiňuje jako nějaký zázrak také nebude pro Zlín až takové terno jak se předpokládá......

0/0
11.9.2017 11:51

M68a44r53t87i95n 95K65o63l80a85c15e13k 5229927203433

A to jste ještě neviděl spojení Zlína s nejbližším mezinárodním letištěm. Kousek vedle jedno letiště bylo, to přestavěli na průmyslovou zonu, která stále čeká na své uživatele (spoustu let a spoustu dní)

+1/0
10.9.2017 22:37

V55í31t 35B10r20z56o41b17o11h66a31t64ý 7710712233371

Letiště v Holešově je mi líto, nicméně Zlínu by vůbec nic nepřineslo. Nejbližší mezinárodní letiště od Zlína je v Kunovicích a tam i když by narozdíl od Holešova bylo použitelné (jsou tam obslužné stavby, udržovaná betonová letištní plocha atd. také není žádný provoz.... Zlín pro letecký provoz vůbec není zajímavý, i třeba takové Brno je mimo hlavní sezonu dost opuštěné, Zlín by byl jen černá díra na peníze.

0/−1
11.9.2017 8:23

J15a21k14u48b 44Z85a64c61h 3355616543640

Jen malá vsuvka k napojení Zlína na dálnici přes Fryšták. Tam není ani tak problém ze strany státu, jak ze strany ekologů a jejich slavnými křečky, kdy s ejim poměrně dlouho daří blokovat stavbu dálnice směrem od Hulína na Fryšták.

0/0
11.9.2017 12:23

M39a96r77t16i37n 84K90o51l45a47c39e57k 5869227793943

Když Zlínem nevedou korydory, to je pak těžké

0/0
10.9.2017 22:34

V38í44t 97B19r23z91o74b16o80h16a94t20ý 7450692483831

Přesně tak, Zlín je od všeho naprosto bokem, jakákoli snaha vést Zlínem páteřní komunikace je uplně absurdní, je to jako by chtěl někdo po vodě aby tekla do kopce. Důležitější a smyslupnější je zajistit Zlínu efektivní přivedení k páteřním komunikacím, jenomže zde narážíme na egoistické problémy jako například, že hlavní vlakové nádraží pro krajské město by bylo v Otrokovicích.

+1/0
11.9.2017 11:56







Najdete na iDNES.cz