- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kvituji hlavně to,že trať by se v kvítkovické křižovatce měla dostat pod zem,ta křižovatka je celý den snad kromě noci totálně zasekaná už teď,kdy přes ni vede jedna kolej ne tak kdyby tam byly dvě.
Jj, krátkej úsek de facto na lokálce za 9 miliard. Paráda. Postavit ovšem pořádnou trať do Liberce je prý moc drahé.
A proč by neměla vést pořádná trať do Zlína, zatímco do Liberce ano? Jiná věc je ovšem to, že termín zahájení stavby je už léta neměnný: za 3 roky. :-)
Zdvoukolejněním trati se docílí větší kapacity a výrazně vyšší rychlosti, protože odpadne křižování. Vzhledem k rychlosti bude ochotni lidé přesednout z aut a nebude nutné budovat další 3 pruhy pro auta za několikanásobek ceny zdvoukolejnění. A to nemluvím o dalších nákladech na parkoviště.
Dále ze silnic zmizí hromadu pomalých souběžně jedoucích autobusů.
Aktuálně jezdí těch vlaků tak málo proto, že se jich na tuto trať více nevleze. A jsou tak pomalé, že v kombinaci s přestupem se z centra Zlína vyplatí jet na kole do Otrokovic.
Nejsem nejmladší a za dobu, kam sahá moje paměť, bylo podobných projektů asi šest a přitom vše zůstalo při starém. Není proto divu, že všechny podobné články beru s velkou rezervou. V cestě dopředu je tolik úskalí (neschopnost, lhostejnost a lenost státních úředníků, ekoteroristé, kteří se specializují na rozbíjení koncepcí a neprůchodnosti řešení, nezájem zastupitelů všech úrovní...). Proto zůstávám v těchto věcech zdrženlivým realistou: pokud osobně neprolítnu lokálkou těchto slibovaných parametrů z Otrokovic do Zlína za dvacet minut, neuvěřím!! Tomáš Baťa, když potřeboval, aby se věci hnuly a v Otrokovicích mu ujel vlak, štval koně až na nádraží do Napajedel, aby byl ve Vídni včas! Kde jsme od Bati a kde jsme od svatých?
Pane Karle, ony ty články nejdou číst už ani s rezervou. Jen během pár dní se objevilo tolik článků se stavebními aktivitami města, že člověk nevěřil svým očím. Nové tržiště, nová vstupní brána do fabriky, nové autobusové a vlakové nádraží, elektrifikace trati a přestavba kolejí (včetně tunelů). Ale jsme ve Zlíně. Takže, tržiště: problémy s majiteli stánků, nádraží: má financovat Zemek a v čích rukou nakonec skončí je ve hvězdách, trať z Otrokovic: výkup pozemků. Zatím stavby končí tak nějak polovičatě. Podchod jen část. Opravy chodníků tak nějak nejsou vidět (alespoň kolem divadla a přes kudlovskou přehradu). Cyklostezka centrem Zlína je opravdu výtvor. Takže jaká pak rezerva?
Pane Libigere, dosud jednokolejná trať se nebude rozšiřovat o další koleje, ale o další (jednu) traťovou kolej.
Nez se tohle uskutecni najde se tam krecek a bude vymalovano.
Zlín se zařadí mezi města s moderním dopravním terminálem evropských kvalit.
Zlín bude vždycky jen odbočka z Otrokovic, vždyť je to slepá kolej co končí ve Vizovicích. Podle toho co slyšel, je to celkem megalomanský projekt na to, kolik vlaků tudy jezdí. Navíc se má zrychlit spojení Zlín Otrokovice, ale zároveň ubude zastávek a tak pokud nechcete na Zlín-Střed a nebo k Tescu tak je stejně lepší volba trolejbus. Kdyby raději dostavěli ten náš půlobchvat Otrokovic.
To tam nestaci ta jedna?
Udelat tri ctyri pruhy pro auta melo by to stokrat vetsi efekt.
Ten "jeden" se určitě mezi dvěma tisíci určitě najde, takže zase nic.
Tak snad některý z těch pozemků nevlastní někdo z Egerie.
Megalomanský projekt s problematickými pozitivními výsledky. Stačila by elektrifikace současné trati, aby případně mohly rychlíky z Prahy končit ve Zlíně bez nutnosti přepřahat lokomotivu v Otrokovicích.
Pane Ivo, a bude to stačit také za deset, patnáct let, když inovace se vzájemně předhánějí? Nicse nebuduje jen pro dnešek, ale vždy s vizí na řadu desetiletí.