Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro trať do Zlína za 9 miliard bude klíčové získat dva tisíce pozemků

Kolem dvou tisíc pozemků bude třeba vykoupit pro zdvojkolejnění železniční trati z Otrokovic do Zlína a její elektrifikaci do Vizovic. Letos by mělo být na světě územní rozhodnutí, do dvou let stavební povolení. Začít se může na začátku roku 2020.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e63t73r 33K89r32e39j22z78e56k 7839386

Kvituji hlavně to,že trať by se v kvítkovické křižovatce měla dostat pod zem,ta křižovatka je celý den snad kromě noci totálně zasekaná už teď,kdy přes ni vede jedna kolej ne tak kdyby tam byly dvě.:-)

+1/0
29.6.2017 8:10

M40a29r34e20k 55M11a18r34t84i58n 8389434676640

Jj, krátkej úsek de facto na lokálce za 9 miliard. Paráda. Postavit ovšem pořádnou trať do Liberce je prý moc drahé. :-/

0/0
28.6.2017 12:35

J66a65n 94M53a22l56ý 6809400236

A proč by neměla vést pořádná trať do Zlína, zatímco do Liberce ano? Jiná věc je ovšem to, že termín zahájení stavby je už léta neměnný: za 3 roky. :-)

0/0
28.6.2017 12:52

M82a63r90e93k 45M68a51r63t18i97n 8759104696200

Neříkám, že nemá do Zlína vést pořádná trať, jen poukazuju na to, že modernizace tak krátké odbočné trati z hlavní má stát 9 miliard, ale stavba za cca 12 -13 mld. mezi Prahou a Libercem (tedy 100 km) přijde ministerstvu dopravy moc drahá.

+1/0
28.6.2017 17:24

P24a84v39e75l 14K48o79l95a19c66e33k 7371854108319

Zdvoukolejněním trati se docílí větší kapacity a výrazně vyšší rychlosti, protože odpadne křižování. Vzhledem k rychlosti bude ochotni lidé přesednout z aut a nebude nutné budovat další 3 pruhy pro auta za několikanásobek ceny zdvoukolejnění. A to nemluvím o dalších nákladech na parkoviště.

Dále ze silnic zmizí hromadu pomalých souběžně jedoucích autobusů.

Aktuálně jezdí těch vlaků tak málo proto, že se jich na tuto trať více nevleze. A jsou tak pomalé, že v kombinaci s přestupem se z centra Zlína vyplatí jet na kole do Otrokovic.

+4/0
27.6.2017 21:16

K75a53r24e56l 64C43h26r19a41s66t70i75n60a 4613424960545

Nejsem nejmladší a za dobu, kam sahá moje paměť, bylo podobných projektů asi šest a přitom vše zůstalo při starém. Není proto divu, že všechny podobné články beru s velkou rezervou. V cestě dopředu je tolik úskalí (neschopnost, lhostejnost a lenost státních úředníků, ekoteroristé, kteří se specializují na rozbíjení koncepcí a neprůchodnosti řešení, nezájem zastupitelů všech úrovní...). Proto zůstávám v těchto věcech zdrženlivým realistou: pokud osobně neprolítnu lokálkou těchto slibovaných parametrů z Otrokovic do Zlína za dvacet minut, neuvěřím!! Tomáš Baťa, když potřeboval, aby se věci hnuly a v Otrokovicích mu ujel vlak, štval koně až na nádraží do Napajedel, aby byl ve Vídni včas! Kde jsme od Bati a kde jsme od svatých?

0/0
27.6.2017 18:26

V52l79a65s77t17a 17H11l43i13s26n39i62k18o45v47s74k19á 9929503210

Pane Karle, ony ty články nejdou číst už ani s rezervou. Jen během pár dní se objevilo tolik článků se stavebními aktivitami města, že člověk nevěřil svým očím. Nové tržiště, nová vstupní brána do fabriky, nové autobusové a vlakové nádraží, elektrifikace trati a přestavba kolejí (včetně tunelů). Ale jsme ve Zlíně. Takže, tržiště: problémy s majiteli stánků, nádraží: má financovat Zemek a v čích rukou nakonec skončí je ve hvězdách, trať z Otrokovic: výkup pozemků. Zatím stavby končí tak nějak polovičatě. Podchod jen část. Opravy chodníků tak nějak nejsou vidět (alespoň kolem divadla a přes kudlovskou přehradu). Cyklostezka centrem Zlína je opravdu výtvor. Takže jaká pak rezerva?

+2/−1
27.6.2017 23:42

K66a53r10e81l 28C67h98r53a86s46t97i63n23a 4533714170915

Paní Vlasto, těžko něco dodat!

0/0
28.6.2017 3:32

M23i74r19o20s40l34a79v 17T73i93š90e60r 4829199494752

No a hlavně ohledně této rekonstrukce tady byl v únoru článek, že se začne v roce 2019. Uběhly cca 4 měsíce a dozvídáme se, že v roce 2020 by se mohly kácet stromy ;-D;-D;-D. A to nemluvím o tom, že naprosto jisté je zdržení kvůli výkupům. 2000 pozemků prostě za dva roky nevykoupí bez problému. Bude se vyvlastňovat a to je dalších pár let zdržení. A taky nám to za ty 4 měsíce cca o 30% podražilo. A to se ješě nekoplo do země.

+1/0
28.6.2017 8:27

Š52t53ě70p61á96n77k62a 30P63a44v49l12í85k89o10v52á 1349109104811

No ale vy jste to nepochopil: ty články přece vycházejí nikoli pro svou informační hodnotu, ale jako maskované zdůvodnění, proč se nic neděje a nemůže stát...

+1/0
28.6.2017 13:04

V20l85a85s45t36a 87H37l17i26s44n46i70k55o20v52s91k74á 9389383920

A to ještě zaspal Mach. Ten jistě ještě objeví nějaké vzácné zvíře, kterému bude potřeba najít nový domov. A než se vytvoří čtyřstránkové předražené audity, uplyne v Dřevnicí spousta vody.

+2/0
28.6.2017 8:50

Š20t74ě70p37á48n88k17a 30P68a89v60l10í98k63o88v17á 1279819334891

Křeček Véna u čtvrté vyhýbky se hned tak neodstěhuje, bude třeba ho vyjmout i s hektarem okolní půdy a veleopatrně přemístit....

+1/0
28.6.2017 13:03

J61a28n 82F92o88j38t59ů 3931253705234

Pane Libigere, dosud jednokolejná trať se nebude rozšiřovat o další koleje, ale o další (jednu) traťovou kolej.

+1/0
27.6.2017 17:22

P40e89t35r 20K81o47t95o38l15a28n 8477557257454

Nez se tohle uskutecni najde se tam krecek a bude vymalovano.

+5/0
27.6.2017 16:30

P82e80t47r 91V69e67s84e76l20ý 7194275844428

Zlín se zařadí mezi města s moderním dopravním terminálem evropských kvalit.

Zlín bude vždycky jen odbočka z Otrokovic, vždyť je to slepá kolej co končí ve Vizovicích. Podle toho co slyšel, je to celkem megalomanský projekt na to, kolik vlaků tudy jezdí. Navíc se má zrychlit spojení Zlín Otrokovice, ale zároveň ubude zastávek a tak pokud nechcete na Zlín-Střed a nebo k Tescu tak je stejně lepší volba trolejbus. Kdyby raději dostavěli ten náš půlobchvat Otrokovic.

+6/0
27.6.2017 15:56

M77a53r73t45i17n 37V10š35e88t27u25l92a 2771229635855

Jo, aspoň po Rohatec.

0/0
28.6.2017 7:23

P45e82t10r 21B50á46č89a 8355406935135

To tam nestaci ta jedna?

Udelat tri ctyri pruhy pro auta melo by to stokrat vetsi efekt.

+2/−4
27.6.2017 14:54

M31i72r49o77s14l93a32v 91T96i89š47e30r 4369289664872

Nestačí, nemělo.

+2/−2
27.6.2017 15:02

P69e78t15r 81B50á41č37a 8195156435945

Staci a melo. Hovorova otazka.

0/0
27.6.2017 20:27

M86i27r42o51s14l16a37v 84T20i23š31e69r 4859249724482

Hovorová otázka by to byla, kdyby jste tam nevložil vaše tvrzení. Pak už to chtělo reakci. Situaci ve zlíně zjevně neznáte. Silnice se na čtyřpruh rozšiřovala posledních 10 let a cca 3 roky je hotovo. Je to dostačující a kromě centra (kde to rozšířit stejně nelze), je provoz poměrně plynulý. Mezi Zlínem a Otrokovicemi ale pendluje opravdu vysoké množství vozů MHD, z nichž podstatnou část by mohl modernizovaný vlak nahradit.

+2/0
28.6.2017 8:24

P22e19t63r 42S33t80a66r83o53s88t62a 6746218660168

Ten "jeden" se určitě mezi dvěma tisíci určitě najde, takže zase nic.

+1/0
27.6.2017 14:45

M82i26r75o89s49l92a82v 20T45i25š15e45r 4279829644412

Tak snad některý z těch pozemků nevlastní někdo z Egerie.

+1/0
27.6.2017 15:02

I43v38o 31P72o76k80l61u38d12a 3734534883383

Megalomanský projekt s problematickými pozitivními výsledky. Stačila by elektrifikace současné trati, aby případně mohly rychlíky z Prahy končit ve Zlíně bez nutnosti přepřahat lokomotivu v Otrokovicích.

+2/−1
27.6.2017 14:14

K94a69r78e37l 95C55h79r45a31s89t38i76n92a 4583954150965

Pane Ivo, a bude to stačit také za deset, patnáct let, když inovace se vzájemně předhánějí? Nicse nebuduje jen pro dnešek, ale vždy s vizí na řadu desetiletí.

+2/−1
27.6.2017 18:12

A12n52t20o60n40í11n 44Z85e53l54i24n11k45a 5604648875490

Tato slova tesat do kamene. Ještě víc to platí o silničním stavitelství. Zatím to vypadá, že Zlín nedosáhne toho, co má k dispozici již 50 let Vsetín ani po 70 letech.

+2/0
27.6.2017 19:29

K66a86r18e89l 47C47h42r51a15s60t37i24n79a 4743634350595

Toníku, máš pravdu. Baťovo město od dob svého skutečného zakladatele velmi upadlo a příčina je evidentní: liknavost, neschopnost, neumětelství a nezájem řady správ města i regionu. S jistou rezervou je pravda, že bývalá dynamická a inovativní komunita světového renomé se stala přehlídkou nevyužitých možností. Když k tomu připočteme tzv. ekologické kazisvěty typu Mach & spol., hořce zapláčeme, kam jsme se dopracovali. Nebýt UTB, ZOO, institutu TB a některých dalších světlých výjimek, upadli jsme do podprůměru.

+1/−1
27.6.2017 19:48

I63v91o 58S36t59o83j34a82s81p53a43l 2840660116878

"Dva tisíce pozemky" ? Za kolik máte maturitu z čj?

+2/0
27.6.2017 13:06







Najdete na iDNES.cz