Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro trať do Zlína za 9 miliard bude klíčové získat dva tisíce pozemků

Kolem dvou tisíc pozemků bude třeba vykoupit pro zdvojkolejnění železniční trati z Otrokovic do Zlína a její elektrifikaci do Vizovic. Letos by mělo být na světě územní rozhodnutí, do dvou let stavební povolení. Začít se může na začátku roku 2020.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e90t93r 55K43r68e78j14z73e66k 7809796

Kvituji hlavně to,že trať by se v kvítkovické křižovatce měla dostat pod zem,ta křižovatka je celý den snad kromě noci totálně zasekaná už teď,kdy přes ni vede jedna kolej ne tak kdyby tam byly dvě.:-)

+1/0
29.6.2017 8:10

M48a57r26e51k 13M53a15r61t96i48n 8379474646740

Jj, krátkej úsek de facto na lokálce za 9 miliard. Paráda. Postavit ovšem pořádnou trať do Liberce je prý moc drahé. :-/

0/0
28.6.2017 12:35

J36a60n 67M68a28l75ý 6319540966

A proč by neměla vést pořádná trať do Zlína, zatímco do Liberce ano? Jiná věc je ovšem to, že termín zahájení stavby je už léta neměnný: za 3 roky. :-)

0/0
28.6.2017 12:52

M43a11r14e24k 35M54a53r86t81i22n 8209564906110

Neříkám, že nemá do Zlína vést pořádná trať, jen poukazuju na to, že modernizace tak krátké odbočné trati z hlavní má stát 9 miliard, ale stavba za cca 12 -13 mld. mezi Prahou a Libercem (tedy 100 km) přijde ministerstvu dopravy moc drahá.

+1/0
28.6.2017 17:24

P67a41v73e60l 65K41o56l63a55c90e68k 7411284458149

Zdvoukolejněním trati se docílí větší kapacity a výrazně vyšší rychlosti, protože odpadne křižování. Vzhledem k rychlosti bude ochotni lidé přesednout z aut a nebude nutné budovat další 3 pruhy pro auta za několikanásobek ceny zdvoukolejnění. A to nemluvím o dalších nákladech na parkoviště.

Dále ze silnic zmizí hromadu pomalých souběžně jedoucích autobusů.

Aktuálně jezdí těch vlaků tak málo proto, že se jich na tuto trať více nevleze. A jsou tak pomalé, že v kombinaci s přestupem se z centra Zlína vyplatí jet na kole do Otrokovic.

+4/0
27.6.2017 21:16

K48a14r58e93l 60C82h49r98a38s78t16i53n60a 4543354530275

Nejsem nejmladší a za dobu, kam sahá moje paměť, bylo podobných projektů asi šest a přitom vše zůstalo při starém. Není proto divu, že všechny podobné články beru s velkou rezervou. V cestě dopředu je tolik úskalí (neschopnost, lhostejnost a lenost státních úředníků, ekoteroristé, kteří se specializují na rozbíjení koncepcí a neprůchodnosti řešení, nezájem zastupitelů všech úrovní...). Proto zůstávám v těchto věcech zdrženlivým realistou: pokud osobně neprolítnu lokálkou těchto slibovaných parametrů z Otrokovic do Zlína za dvacet minut, neuvěřím!! Tomáš Baťa, když potřeboval, aby se věci hnuly a v Otrokovicích mu ujel vlak, štval koně až na nádraží do Napajedel, aby byl ve Vídni včas! Kde jsme od Bati a kde jsme od svatých?

0/0
27.6.2017 18:26

V44l58a98s37t53a 25H64l22i50s79n54i23k54o92v35s17k81á 9429183610

Pane Karle, ony ty články nejdou číst už ani s rezervou. Jen během pár dní se objevilo tolik článků se stavebními aktivitami města, že člověk nevěřil svým očím. Nové tržiště, nová vstupní brána do fabriky, nové autobusové a vlakové nádraží, elektrifikace trati a přestavba kolejí (včetně tunelů). Ale jsme ve Zlíně. Takže, tržiště: problémy s majiteli stánků, nádraží: má financovat Zemek a v čích rukou nakonec skončí je ve hvězdách, trať z Otrokovic: výkup pozemků. Zatím stavby končí tak nějak polovičatě. Podchod jen část. Opravy chodníků tak nějak nejsou vidět (alespoň kolem divadla a přes kudlovskou přehradu). Cyklostezka centrem Zlína je opravdu výtvor. Takže jaká pak rezerva?

+2/−1
27.6.2017 23:42

K62a40r27e28l 42C44h80r58a87s95t18i30n47a 4503954690455

Paní Vlasto, těžko něco dodat!

0/0
28.6.2017 3:32

M76i94r87o92s80l19a13v 93T84i83š85e80r 4459779214262

No a hlavně ohledně této rekonstrukce tady byl v únoru článek, že se začne v roce 2019. Uběhly cca 4 měsíce a dozvídáme se, že v roce 2020 by se mohly kácet stromy ;-D;-D;-D. A to nemluvím o tom, že naprosto jisté je zdržení kvůli výkupům. 2000 pozemků prostě za dva roky nevykoupí bez problému. Bude se vyvlastňovat a to je dalších pár let zdržení. A taky nám to za ty 4 měsíce cca o 30% podražilo. A to se ješě nekoplo do země.

+1/0
28.6.2017 8:27

Š91t64ě14p40á80n94k18a 43P16a34v54l70í33k74o14v95á 1659709154471

No ale vy jste to nepochopil: ty články přece vycházejí nikoli pro svou informační hodnotu, ale jako maskované zdůvodnění, proč se nic neděje a nemůže stát...

+1/0
28.6.2017 13:04

V29l67a81s30t24a 33H56l60i94s77n51i27k95o14v55s85k91á 9389643800

A to ještě zaspal Mach. Ten jistě ještě objeví nějaké vzácné zvíře, kterému bude potřeba najít nový domov. A než se vytvoří čtyřstránkové předražené audity, uplyne v Dřevnicí spousta vody.

+2/0
28.6.2017 8:50

Š85t54ě86p55á64n41k70a 19P78a89v25l74í71k73o95v33á 1829829264571

Křeček Véna u čtvrté vyhýbky se hned tak neodstěhuje, bude třeba ho vyjmout i s hektarem okolní půdy a veleopatrně přemístit....

+1/0
28.6.2017 13:03

J48a56n 48F38o81j36t73ů 3291293285144

Pane Libigere, dosud jednokolejná trať se nebude rozšiřovat o další koleje, ale o další (jednu) traťovou kolej.

+1/0
27.6.2017 17:22

P36e16t33r 60K74o80t35o65l81a62n 8467807147614

Nez se tohle uskutecni najde se tam krecek a bude vymalovano.

+5/0
27.6.2017 16:30

P75e55t32r 17V31e12s18e21l16ý 7424395154588

Zlín se zařadí mezi města s moderním dopravním terminálem evropských kvalit.

Zlín bude vždycky jen odbočka z Otrokovic, vždyť je to slepá kolej co končí ve Vizovicích. Podle toho co slyšel, je to celkem megalomanský projekt na to, kolik vlaků tudy jezdí. Navíc se má zrychlit spojení Zlín Otrokovice, ale zároveň ubude zastávek a tak pokud nechcete na Zlín-Střed a nebo k Tescu tak je stejně lepší volba trolejbus. Kdyby raději dostavěli ten náš půlobchvat Otrokovic.

+6/0
27.6.2017 15:56

M73a37r67t50i89n 60V84š87e68t47u22l31a 2521579275435

Jo, aspoň po Rohatec.

0/0
28.6.2017 7:23

P94e11t74r 43B75á15č80a 8515226975255

To tam nestaci ta jedna?

Udelat tri ctyri pruhy pro auta melo by to stokrat vetsi efekt.

+2/−4
27.6.2017 14:54

M94i24r98o90s31l68a32v 61T37i24š21e56r 4309289734172

Nestačí, nemělo.

+2/−2
27.6.2017 15:02

P17e19t85r 78B54á90č76a 8215406635715

Staci a melo. Hovorova otazka.

0/0
27.6.2017 20:27

M82i67r56o26s38l90a45v 89T72i69š56e90r 4619309944882

Hovorová otázka by to byla, kdyby jste tam nevložil vaše tvrzení. Pak už to chtělo reakci. Situaci ve zlíně zjevně neznáte. Silnice se na čtyřpruh rozšiřovala posledních 10 let a cca 3 roky je hotovo. Je to dostačující a kromě centra (kde to rozšířit stejně nelze), je provoz poměrně plynulý. Mezi Zlínem a Otrokovicemi ale pendluje opravdu vysoké množství vozů MHD, z nichž podstatnou část by mohl modernizovaný vlak nahradit.

+2/0
28.6.2017 8:24

P29e82t54r 54S24t11a97r72o41s35t28a 6696148470878

Ten "jeden" se určitě mezi dvěma tisíci určitě najde, takže zase nic.

+1/0
27.6.2017 14:45

M59i66r96o48s93l80a97v 82T64i83š38e11r 4479609284332

Tak snad některý z těch pozemků nevlastní někdo z Egerie.

+1/0
27.6.2017 15:02

I58v58o 11P57o37k85l19u56d80a 3684834833123

Megalomanský projekt s problematickými pozitivními výsledky. Stačila by elektrifikace současné trati, aby případně mohly rychlíky z Prahy končit ve Zlíně bez nutnosti přepřahat lokomotivu v Otrokovicích.

+2/−1
27.6.2017 14:14

K72a74r84e35l 80C95h34r63a80s11t18i31n10a 4893694840105

Pane Ivo, a bude to stačit také za deset, patnáct let, když inovace se vzájemně předhánějí? Nicse nebuduje jen pro dnešek, ale vždy s vizí na řadu desetiletí.

+2/−1
27.6.2017 18:12

A60n21t23o11n68í21n 13Z88e59l73i57n49k67a 5344968235790

Tato slova tesat do kamene. Ještě víc to platí o silničním stavitelství. Zatím to vypadá, že Zlín nedosáhne toho, co má k dispozici již 50 let Vsetín ani po 70 letech.

+2/0
27.6.2017 19:29

K81a45r31e32l 75C24h22r76a21s18t29i96n60a 4413344930565

Toníku, máš pravdu. Baťovo město od dob svého skutečného zakladatele velmi upadlo a příčina je evidentní: liknavost, neschopnost, neumětelství a nezájem řady správ města i regionu. S jistou rezervou je pravda, že bývalá dynamická a inovativní komunita světového renomé se stala přehlídkou nevyužitých možností. Když k tomu připočteme tzv. ekologické kazisvěty typu Mach & spol., hořce zapláčeme, kam jsme se dopracovali. Nebýt UTB, ZOO, institutu TB a některých dalších světlých výjimek, upadli jsme do podprůměru.

+1/−1
27.6.2017 19:48

I29v42o 90S63t19o63j32a76s18p77a86l 2250340516798

"Dva tisíce pozemky" ? Za kolik máte maturitu z čj?

+2/0
27.6.2017 13:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.