Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastupitelé vyhodili hejtmanova muže z výboru. Doplatil na blokádu dálnice

Hydrogeologa Zdeňka Vacka zastupitelé odvolali z vedení krajského výboru, nebude už ani jeho členem. Doplatil na vazby s ekologickým spolkem Egeria, který blokuje stavbu dálnice D49 kvůli výskytu chráněného křečka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A43n77t62o86n23í86n 37Z17e20l14i93n85k85a 5594868425150

Pokud nahlédnete na první internetovou stránku města Zlína, dopravu, Generel dopravy města Zlína, vypořádání připomínek, ŘSD se dalo slyšet: "Odvedení tranzitní dopravy města Zlína je řešeno připravovanou dálnicí D49 Hulín Fryšták". Je to vůbec pravda, když právě podle přesných čísel generelu dopravy tranzit tvoří 8%, vnější zdrojová a cílová doprava 62% a vnitřní doprava 30%? Z toho vyplývá, že D49 Hulín - Fryšták odvede cca 3% tranzitu a to je téměř nic.

Krajské a univerzitní město Zlín potřebuje obchvat k odstranění 70% dopravního zatížení a ne neustálé laškování s D 49!

Je vůbec reálné ze středu města jezdit na Brno a Prahu přes Morysáky, Věžové domy, Obeciny, garáže MHD, Krajskou nemocnici, obchvat Podvesné a Zálešné, Kostelec a Fryšták?

Je vůbec reálné přijatelně vyřešit uzel Lidl Obeciny, kde se bude křížit trolejbusová doprava s v budoucnu elektrifikovanou tratí?

Nebylo by výhodnější napřít všechno úsilí do varianty C, která má všechny předpoklady vytvořit "Přeložku státní silnice 1/49 ze STŘEDU MĚSTA A VYTVPOŘIT obchvat města Zlína" podle nejnovějšího Generelu dopravy města Zlína a zanechat těchto žabo - myších sporů?

+3/−3
20.6.2017 14:03

M24i63r16o21s66l83a19v 28T32i96š94e66r 4449289384312

Tohle nikdy postaveno nebude. To je ještě větší utopie, než D49 až na Sllovensko. Tím, že tady ten odstavec vložíte do každé diskuze, na tom nic nezměníte.

+4/0
20.6.2017 14:36

A98n37t45o76n36í29n 60Z67e55l19i64n39k14a 5254518885360

Asi jste si nevšiml, že celý článek je o blokádě dálnice D 49 Hulín - Slovensko. Pan Poustka níže se snaží znepřehlednit nad slunce jasnou situaci, ale Vám nemám ani v čem oponovat.

0/0
20.6.2017 22:25

A10n18t86o12n30í75n 93Z52e67l89i88n42k49a 5754848645630

D 49 na Slovensko není žádná utopie. V trase /Valašské Meziříčí-Vsetín/ Valašská Polanka-Střelná-Slovensko, pěkně po rovině se s ní ve všech Zúrech a Púrech počítá. Od Polanky do Lípy jde o jedno a totéž, to je D49 a 1/49. Teprve v Lípě se rozdělí D49 a 1/49 s tolik potřebným obchvatem Zlína.

+1/0
21.6.2017 5:49

V86á32c51l65a78v 94P12o47u65s56t28k79a 3230171542

Už se s tím smiřte pane Zelinka, Zlín nejen že obchvat nedostane, ani jej nepotřebuje a důvody pro to hledejte ve svém vlastním příspěvku. Ta vnitřní doprava obchvatem zázračně nezmizí, ani se nerozptýlí, ta prostě bude, jen přiteče do Zlína z jiných míst a vytvoří tak problémy jinde.

+3/0
20.6.2017 15:43

A15n40t43o19n51í29n 78Z60e50l33i68n39k71a 5354168435780

Ale no tak. ŽÁDNÁ vnitřní městská doprava ani nemůže zmizet ani se přesunout. Tvoří ale pouhých 30%. Zmizí 8% tranzitu a 62% vnější dopravy /cílové a zdrojové/, která se 3 přivaděči dostane tam kam potřebuje a neprojíždí zbytečně městem. Je to všude na světě obdobné a nevím co je na tom k nepochopení.

Co má co společného 30%-ní vnitřní městská doprava s plánovaným obchvatem podle Generelu dopravy Zlína? Odpovím si sám. Vůbec nic. Opět tak, jako všude jinde.

To, že podle vás obchvat nebude je jenom známka toho, jak Zlín zaostává. Nebo nečtete zprávy na tomto mediu??

+1/0
20.6.2017 19:36
Foto

V73í50t 38M29a47c70h 4318238833630

Nebo naopak vnitrni dopravu resit zcela jinak - dale zefektivnit MHD, zavest v centru modre zony, vybudovat cyklostezky a celkove podporovat alternativni dopravu - chuzi, kolo, popr. skutry. Podivejte se treba do Amsterdamu, Belgie, Skandinavie... nemusime si vsude vozit zadky autem.

0/−1
21.6.2017 21:35

A63n29t74o72n53í82n 44Z36e19l41i75n23k44a 5174718105410

Vaším způsobem vypárat vnitřní dopravu ze středu města, vlastně podle varianty A Generelu dopravy Zlína se nikdy nikomu nemůže podařit. Na to vemte jed.

0/0
23.6.2017 6:57
Foto

V19í65t 40M22a59c23h 4498168723780

Ctyri lidi z od nas z kanclu a kolegove z budovy jezdi na kole. To mate ctyri auta. Dalsi je na vazkach - resi uskladneni kola v panelaku. To by byl paty. To docela ujde, ne? Rano prijedeme s cerstvou hlavou.

A nejlepsi je, ze na kole jsem z ulice Lucni v ulici Nad Ovcirnou za 15 minut. Tedy stejne jak autem. Supr, ne?

Kdyz bude sto zamestnancu jezdit na kole do centra mesta, tak to bude mnohem vic super pro vsechny.

0/0
23.6.2017 21:04

A34n67t68o22n95í66n 65Z24e41l74i60n24k56a 5364978965110

Máte recht. Jenže hodně lidí včetně mne má obavu v tomto provozu na to kolo sednout. Kromě kousku dálnice, kam kolo stejně nesmí se dvě auta a cyklista se na valašské komunikace nevejdou, Dokonce i na 1/55 od Napajedel po Huštěnovice. Stačí, aby to jednomu z řidičů nedošlo, nebo je v trase zatáčka a máte konečnou.

Jiní by museli postávat na zastávkách, přestupovat a složitě převážet děti do škol, když pod oknem postává automobil. Je to samozřejmě dobrá myšlenka, kterou protláčí i Generel dopravy města Zlína, ale bohužel....

0/0
25.6.2017 10:06

V13á59c16l30a57v 46P39o21u57s53t51k13a 3150351662

Měl jsem samozřejmě na mysli vnější dopravu.

0/0
23.6.2017 10:17

A79n13t19o68n49í28n 78Z55e77l92i39n35k79a 5944198135230

Jestliže jste myslel vnější dopravu, Tak ta přiteče z jiných míst, ale tam , kam má. Jako všude jinde u nás západ, centrum a východ. Jinde např. sever, centrum a jih. Proto se to buduje!!!!

0/0
25.6.2017 9:52

K62a21r45e55l 66P57o76k31o39r11n47ý 9231247200354

Už jen název toho výboru-pro investice a životní prosředí - mluví za vše. To jsou dva zcela protichůdné zájmy.

+1/0
20.6.2017 13:47

R48o93s44t52i27s39l56a81v 33M14i37h37e27l 3207581265488

To je mýlka idnes.cz i tištěné verze MF Dnes .. ten výbor se přesně jmenuje Výbor pro územní plánování, zemědělství, životníprostředí a rozvoj venkova Zastupitelstva ZK. Jsem jeho členem a obsah témat kterými se zabýváme se mi jeví jako kompatibilní a navzájem více či méně provázané.

+1/0
20.6.2017 15:04

V50í37t 50B93r89z20o22b55o41h46a19t27ý 7410422633811

Tady lze krásně vidět jak je stát (potažmo, kraje, okrpořádku (jinak přijde pokutička), neustále otravuje s kontrolami kdečeho a když má sám něco připravit, tak není schopen to udělat pořádně, takže kdejaký aktivní "aktivista" je schopen stavby blokovat buchvíjak dlouho a ještě hážou vinu na člověka, který za tuto neschopnost absolutně nemůže.

Zajímavé je, že v Rakousku, kde jsou aktivisté podstatně silnějšesy, obce...) pokrytecký. Na jednu stranu se vyžaduje po občanech, aby měli vše ve 100% í a celkově je velká vůle se podřizovat ekologii stavit dálnice kupodivu bez průtahů jde.

+2/0
20.6.2017 13:28

F14r85a85n60t65i85š82e15k 38N22e51v39ř30a59l20a 3803843980718

Že Ing. Vacek pomohl odbornými podsudky ochránit prameniště pitné vody pro cca 30 tis. lidí pod tzv. průmyslovou zónou ( záměr tam postavit Mitas atd...) za to byl teď potrestán. Stačila by jedna havárie a holešováci a okolí budou pít vodu z cisteren.Ty průšvihy jsou na denním pořádku. Naopak před soud by měli jít ti, co zónu nad pitnou vodou schválili. Však přece podle nich voda průmyslu nevadí, že? Za pár let ale bude voda strategickou surovinou. Pana Macha neměli po ruce, tak odstřelili alespoň ing. Vacka.

Ing. František Nevřala

Holešov

+1/−1
20.6.2017 13:20

K85a69r41e58l 82C31h96r84a91s47t64i91n70a 4733554220345

Neslýchané! Hrstka ničemů si dělá, co chce a stát nastavil pravidla, která proklatcům jdou na ruku. Kdyby Egeria, pan Mach & spol. věděli, jak ráda by je většina občanů Zlínského kraje (a nejen jeho) třískla přes prsty, nejspíš by z úlohy nenáviděného destruktora rychle vycouvala. Být na jejich místě, nebyl bych jist, že mi někdo neupraví buldozerem frizúru.

+11/0
20.6.2017 12:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.