Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastupitelé vyhodili hejtmanova muže z výboru. Doplatil na blokádu dálnice

Hydrogeologa Zdeňka Vacka zastupitelé odvolali z vedení krajského výboru, nebude už ani jeho členem. Doplatil na vazby s ekologickým spolkem Egeria, který blokuje stavbu dálnice D49 kvůli výskytu chráněného křečka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A14n60t35o29n44í85n 46Z86e13l57i64n67k41a 5724198855150

Pokud nahlédnete na první internetovou stránku města Zlína, dopravu, Generel dopravy města Zlína, vypořádání připomínek, ŘSD se dalo slyšet: "Odvedení tranzitní dopravy města Zlína je řešeno připravovanou dálnicí D49 Hulín Fryšták". Je to vůbec pravda, když právě podle přesných čísel generelu dopravy tranzit tvoří 8%, vnější zdrojová a cílová doprava 62% a vnitřní doprava 30%? Z toho vyplývá, že D49 Hulín - Fryšták odvede cca 3% tranzitu a to je téměř nic.

Krajské a univerzitní město Zlín potřebuje obchvat k odstranění 70% dopravního zatížení a ne neustálé laškování s D 49!

Je vůbec reálné ze středu města jezdit na Brno a Prahu přes Morysáky, Věžové domy, Obeciny, garáže MHD, Krajskou nemocnici, obchvat Podvesné a Zálešné, Kostelec a Fryšták?

Je vůbec reálné přijatelně vyřešit uzel Lidl Obeciny, kde se bude křížit trolejbusová doprava s v budoucnu elektrifikovanou tratí?

Nebylo by výhodnější napřít všechno úsilí do varianty C, která má všechny předpoklady vytvořit "Přeložku státní silnice 1/49 ze STŘEDU MĚSTA A VYTVPOŘIT obchvat města Zlína" podle nejnovějšího Generelu dopravy města Zlína a zanechat těchto žabo - myších sporů?

+3/−3
20.6.2017 14:03

M23i15r96o68s61l67a89v 73T32i50š58e92r 4719709354922

Tohle nikdy postaveno nebude. To je ještě větší utopie, než D49 až na Sllovensko. Tím, že tady ten odstavec vložíte do každé diskuze, na tom nic nezměníte.

+4/0
20.6.2017 14:36

A97n28t76o62n77í34n 31Z51e98l60i82n29k45a 5124378225620

Asi jste si nevšiml, že celý článek je o blokádě dálnice D 49 Hulín - Slovensko. Pan Poustka níže se snaží znepřehlednit nad slunce jasnou situaci, ale Vám nemám ani v čem oponovat.

0/0
20.6.2017 22:25

A16n52t61o51n17í51n 92Z45e54l21i44n87k92a 5404858385730

D 49 na Slovensko není žádná utopie. V trase /Valašské Meziříčí-Vsetín/ Valašská Polanka-Střelná-Slovensko, pěkně po rovině se s ní ve všech Zúrech a Púrech počítá. Od Polanky do Lípy jde o jedno a totéž, to je D49 a 1/49. Teprve v Lípě se rozdělí D49 a 1/49 s tolik potřebným obchvatem Zlína.

+1/0
21.6.2017 5:49

V42á53c42l32a36v 88P82o54u68s11t83k69a 3380291222

Už se s tím smiřte pane Zelinka, Zlín nejen že obchvat nedostane, ani jej nepotřebuje a důvody pro to hledejte ve svém vlastním příspěvku. Ta vnitřní doprava obchvatem zázračně nezmizí, ani se nerozptýlí, ta prostě bude, jen přiteče do Zlína z jiných míst a vytvoří tak problémy jinde.

+3/0
20.6.2017 15:43

A46n40t65o28n72í51n 89Z76e82l27i32n22k85a 5624168305960

Ale no tak. ŽÁDNÁ vnitřní městská doprava ani nemůže zmizet ani se přesunout. Tvoří ale pouhých 30%. Zmizí 8% tranzitu a 62% vnější dopravy /cílové a zdrojové/, která se 3 přivaděči dostane tam kam potřebuje a neprojíždí zbytečně městem. Je to všude na světě obdobné a nevím co je na tom k nepochopení.

Co má co společného 30%-ní vnitřní městská doprava s plánovaným obchvatem podle Generelu dopravy Zlína? Odpovím si sám. Vůbec nic. Opět tak, jako všude jinde.

To, že podle vás obchvat nebude je jenom známka toho, jak Zlín zaostává. Nebo nečtete zprávy na tomto mediu??

+1/0
20.6.2017 19:36
Foto

V89í71t 69M82a78c40h 4788628773950

Nebo naopak vnitrni dopravu resit zcela jinak - dale zefektivnit MHD, zavest v centru modre zony, vybudovat cyklostezky a celkove podporovat alternativni dopravu - chuzi, kolo, popr. skutry. Podivejte se treba do Amsterdamu, Belgie, Skandinavie... nemusime si vsude vozit zadky autem.

0/−1
21.6.2017 21:35

A48n50t18o74n26í91n 31Z51e62l74i66n64k31a 5514768585140

Vaším způsobem vypárat vnitřní dopravu ze středu města, vlastně podle varianty A Generelu dopravy Zlína se nikdy nikomu nemůže podařit. Na to vemte jed.

0/0
23.6.2017 6:57
Foto

V13í76t 96M91a62c80h 4858788653590

Ctyri lidi z od nas z kanclu a kolegove z budovy jezdi na kole. To mate ctyri auta. Dalsi je na vazkach - resi uskladneni kola v panelaku. To by byl paty. To docela ujde, ne? Rano prijedeme s cerstvou hlavou.

A nejlepsi je, ze na kole jsem z ulice Lucni v ulici Nad Ovcirnou za 15 minut. Tedy stejne jak autem. Supr, ne?

Kdyz bude sto zamestnancu jezdit na kole do centra mesta, tak to bude mnohem vic super pro vsechny.

0/0
23.6.2017 21:04

A39n66t98o85n64í94n 55Z51e35l74i51n16k30a 5644218525540

Máte recht. Jenže hodně lidí včetně mne má obavu v tomto provozu na to kolo sednout. Kromě kousku dálnice, kam kolo stejně nesmí se dvě auta a cyklista se na valašské komunikace nevejdou, Dokonce i na 1/55 od Napajedel po Huštěnovice. Stačí, aby to jednomu z řidičů nedošlo, nebo je v trase zatáčka a máte konečnou.

Jiní by museli postávat na zastávkách, přestupovat a složitě převážet děti do škol, když pod oknem postává automobil. Je to samozřejmě dobrá myšlenka, kterou protláčí i Generel dopravy města Zlína, ale bohužel....

0/0
25.6.2017 10:06

V40á35c50l27a15v 30P35o74u85s80t14k85a 3690321952

Měl jsem samozřejmě na mysli vnější dopravu.

0/0
23.6.2017 10:17

A59n42t91o83n62í87n 11Z69e74l10i51n83k61a 5964568425790

Jestliže jste myslel vnější dopravu, Tak ta přiteče z jiných míst, ale tam , kam má. Jako všude jinde u nás západ, centrum a východ. Jinde např. sever, centrum a jih. Proto se to buduje!!!!

0/0
25.6.2017 9:52

K19a35r55e53l 25P41o33k45o72r20n78ý 9231517640654

Už jen název toho výboru-pro investice a životní prosředí - mluví za vše. To jsou dva zcela protichůdné zájmy.

+1/0
20.6.2017 13:47

R51o55s55t86i71s37l88a66v 38M65i74h26e63l 3467731775398

To je mýlka idnes.cz i tištěné verze MF Dnes .. ten výbor se přesně jmenuje Výbor pro územní plánování, zemědělství, životníprostředí a rozvoj venkova Zastupitelstva ZK. Jsem jeho členem a obsah témat kterými se zabýváme se mi jeví jako kompatibilní a navzájem více či méně provázané.

+1/0
20.6.2017 15:04

V48í33t 76B43r75z52o44b10o68h47a89t76ý 7320552323451

Tady lze krásně vidět jak je stát (potažmo, kraje, okrpořádku (jinak přijde pokutička), neustále otravuje s kontrolami kdečeho a když má sám něco připravit, tak není schopen to udělat pořádně, takže kdejaký aktivní "aktivista" je schopen stavby blokovat buchvíjak dlouho a ještě hážou vinu na člověka, který za tuto neschopnost absolutně nemůže.

Zajímavé je, že v Rakousku, kde jsou aktivisté podstatně silnějšesy, obce...) pokrytecký. Na jednu stranu se vyžaduje po občanech, aby měli vše ve 100% í a celkově je velká vůle se podřizovat ekologii stavit dálnice kupodivu bez průtahů jde.

+2/0
20.6.2017 13:28

F84r41a16n51t68i69š51e29k 68N27e87v50ř24a68l98a 3983423490748

Že Ing. Vacek pomohl odbornými podsudky ochránit prameniště pitné vody pro cca 30 tis. lidí pod tzv. průmyslovou zónou ( záměr tam postavit Mitas atd...) za to byl teď potrestán. Stačila by jedna havárie a holešováci a okolí budou pít vodu z cisteren.Ty průšvihy jsou na denním pořádku. Naopak před soud by měli jít ti, co zónu nad pitnou vodou schválili. Však přece podle nich voda průmyslu nevadí, že? Za pár let ale bude voda strategickou surovinou. Pana Macha neměli po ruce, tak odstřelili alespoň ing. Vacka.

Ing. František Nevřala

Holešov

+1/−1
20.6.2017 13:20

K27a87r31e75l 13C21h86r13a88s98t88i16n19a 4513804780155

Neslýchané! Hrstka ničemů si dělá, co chce a stát nastavil pravidla, která proklatcům jdou na ruku. Kdyby Egeria, pan Mach & spol. věděli, jak ráda by je většina občanů Zlínského kraje (a nejen jeho) třískla přes prsty, nejspíš by z úlohy nenáviděného destruktora rychle vycouvala. Být na jejich místě, nebyl bych jist, že mi někdo neupraví buldozerem frizúru.

+11/0
20.6.2017 12:59







Najdete na iDNES.cz