Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za nehodu vláčku v zoo a zranění šesti lidí dostal řidič podmínku

S dvouletou podmínkou odešel od zlínského soudu řidič turistického vláčku, při jehož havárii ve zlínské zoo se loni zranilo šest lidí včetně tří dětí. Rozsudek zatím není pravomocný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22e65t69r 45M83a93ň75á10k 2498181238306

Rychlost chůze max 5 - 6 km. A byl by sebevrah, kdyby z toho kopečka tam jel rychleji.

0/0
10.5.2017 6:52

P55e38t10r 27B81á46č98a 8535336115325

Zena utrpela tezka zraneni = natazene vazy ;-D

Chudera v duchodu jeste musi na obstriky, to je teda konec sveta.

Jesteze mu dali jenom podminku, tam za par supu dela blbce a pak by mel jit jeste sedet.

+4/0
9.5.2017 16:10

J14a14r31o80s36l95a92v 74L71e10b43e10d22a 3726949467450

Prokurátor je mrkev... "rozhodně nejel rychlostí chůze" = jel rychlostí rychlé chůze, víc to stejně nedá.

A technická: Pokud soupravy nyní jezdí pouze ze spodní části areálu nahoru, očekával bych, že se jim nahoře začnou hromadit (analogie s Cimrmanovými horníky) ;-D

+1/0
9.5.2017 16:08

T10o50m49á10š 50L23u61d87v51í90k 1840507374812

Vždyť ten vláček má maximální rychlost 10 km/h. Jak se to vůbec může převrátit...

0/0
9.5.2017 14:36

K85a21r42e64l 41R62y22s 9483149560429

"provozovatel vláčků se v reakci na nehodu dohodl s vedením zoo a soupravy nyní jezdí pouze ze spodní části areálu nahoru."

... A tam se hromadí :-)

+4/0
9.5.2017 14:31

P50e30t22r 38N86o53v85á98k 3633526814604

Pokud nepřekročil povolenou rychlost soupravy vláčku, tak za to nemůže, spíše je otázkou, jak je řešena bezpečnost samotného vláčku.

Jinak je to paradox, někdo vjede autem na přejezd na červenou a je to přestupek.....tady je to obecné ohrožení...8-o

+7/0
9.5.2017 14:18

V32í62t 89B69r91z84o14b17o34h44a27t56ý 7880782173631

nejvíc záleží vždy na tom zda se něco stane, pokud někdo vjede na přejezd na červenou bez jakýchkoli dalších následků, tak není důvod trestat víc jak za přestupek, pokud ovšem způsobí nehodu, tak je to samozřejmě jiné kafe a vždy záleží na tom, kdo a jak byl ohrožen

+1/0
9.5.2017 15:01

M83a32r61t45i92n 66J98u92r48e59č63k46a 2973504721381

S tímto bych si dovolil nesouhlasit, protože to právě vede k riskování, že se soudí až následky ale ne podnět činu. Úplně stejně bych to viděl, pokud někdo řídí na mol opilý. Také bych zde vůbec neviděl za polehčující okolnost, že náhodou nikoho opilec nezabil.

Pokud na přejezd na červenou vjede tahač, autobus apod. a nic se nestane, tak bych hovořil o štěstí a ne že se nic nestalo.

0/0
10.5.2017 10:31

V13í59t 19B12r50z91o30b63o98h48a17t16ý 7120642483181

Nesouhlasit můžete, ale to je tak jediné. Za obecné ohrožení samozřejmě může být obviněn a následně souzen i někdo kdo vjede jen na přejezd na červenou, zálaží ale na okolnostech, nejde paušalizovat - to je to co jsem se snažil napsat ve svém prvním příspěvku.

Teorizovat o tom je ale zbytečné, zvlášť, když to srovnáváte nesrovnatelné - řízení pod vlivem alkoholu je přestupek za jakýchkoli okolností a od určité výše alkohol v krvi se jedná o trestný čin bez ohledu na okolnosti. - to je právě ten rozdíl.

0/0
10.5.2017 14:47

M46a32r25t41i90n 46J67u64r63e96č30k42a 2303664181831

By mne zajímalo, jakou rychlostí měl vláček daným úsekem maximálně jet, jestli provozovatel tuto rychlost určit.

Jízdu vláčku bych nesrovnával se zkušenostmi z přepravní společnosti, chování vozidel bude určitě úplně jiné. Přijde mi jednoduché říct, že řidič vláčku jel rychle, pokud se neurčí, kolik měl jet správně a o kolik tuto rychlost překročil.

+8/0
9.5.2017 14:16

M70a88r52t39i69n 15N22o90v12o96t45n53ý 8599924897824

Je rozdíl mezi "maximální povolená rychlost" a "přiměřená rychlost".

0/0
10.5.2017 10:18

M20a55r10t75i34n 41J47u66r90e53č48k53a 2713874431421

Je rozdíl řídit něco na čtyřech kolech a vlak nebo v tomto případě vláček. Přiměřenou rychlost u této soupravy by měl, aspoň podle mne, také někdo stanovit. Jinak je to pokus omyl. Řidič nemá moc šanci poznat, jak rychle jet. ABS nebo regulátory zatížení souprava mít také počítám nebude, takže i chování soupravy při brzdění bude dosti nepředvídatelná.

Pokud se stanoví maximální bezpečná rychlost soupravy pro dané úseky, tak by měla být zároveň i přiměřenou. Klidně může být jiná pro suchou cestu a jiná pro mokrou.

0/0
10.5.2017 10:27

M39a33r45t23i22n 19N48o40v20o34t39n93ý 8109244157704

Je nesmysl stanovovat povolenou rychlost pro každý metr cesty a ještě pro různé povětrnostní podmínky. Od toho tam ten řidič je, aby vyhodnotil situaci a odhadnul přiměřenou rychlost.

0/0
10.5.2017 10:31

M46a31r73t66i42n 59J38u50r85e47č25k66a 2673284231631

Každý metr určitě ne. Ale úsek ano. Klesání, stoupání, zatáčky... Dá se udělat zatěžkávací zkouška, vláček se plně osadí nebo něčím zatíží a zkusí se úsek projet. V zatáčkách např. zabrzdit, co se stane, apod. a tím se vyhodnotí rychlost se kterou je maximálně bezpečně celou trasu projet.

Úplně stejně se testují i zkutečné vlaky, než je jim uděleno oprávnění k provozu drážním úřadem, kde několikrát musí projíždět trasy s umělým zatížením simulující váhu pasažérů. Také se na to mohli vykašlat a říct, ať za vše zodpovídá strojvůdce a rychlost odhadne. Bohužel řídit soupravy není jednoduché ani pro lidi, co to dělají celý život natož tady pán, co jezdí měsíc.

+1/0
10.5.2017 10:43

P13e24t36r 56H76o70n10o17r 8695653987127

nj full gas je sviňa :-)

0/0
9.5.2017 13:51



Najdete na iDNES.cz