Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za nehodu vláčku v zoo a zranění šesti lidí dostal řidič podmínku

S dvouletou podmínkou odešel od zlínského soudu řidič turistického vláčku, při jehož havárii ve zlínské zoo se loni zranilo šest lidí včetně tří dětí. Rozsudek zatím není pravomocný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e55t96r 61M26a65ň12á45k 2368641588936

Rychlost chůze max 5 - 6 km. A byl by sebevrah, kdyby z toho kopečka tam jel rychleji.

0/0
10.5.2017 6:52

P81e25t35r 62B31á65č92a 8465266715695

Zena utrpela tezka zraneni = natazene vazy ;-D

Chudera v duchodu jeste musi na obstriky, to je teda konec sveta.

Jesteze mu dali jenom podminku, tam za par supu dela blbce a pak by mel jit jeste sedet.

+4/0
9.5.2017 16:10

J40a93r48o34s45l66a13v 41L50e23b58e47d79a 3556759227370

Prokurátor je mrkev... "rozhodně nejel rychlostí chůze" = jel rychlostí rychlé chůze, víc to stejně nedá.

A technická: Pokud soupravy nyní jezdí pouze ze spodní části areálu nahoru, očekával bych, že se jim nahoře začnou hromadit (analogie s Cimrmanovými horníky) ;-D

+1/0
9.5.2017 16:08

T16o73m32á31š 26L75u95d14v79í92k 1120707234372

Vždyť ten vláček má maximální rychlost 10 km/h. Jak se to vůbec může převrátit...

0/0
9.5.2017 14:36

K67a64r39e34l 90R85y71s 9633209900969

"provozovatel vláčků se v reakci na nehodu dohodl s vedením zoo a soupravy nyní jezdí pouze ze spodní části areálu nahoru."

... A tam se hromadí :-)

+4/0
9.5.2017 14:31

P54e61t40r 11N75o24v50á19k 3273346874654

Pokud nepřekročil povolenou rychlost soupravy vláčku, tak za to nemůže, spíše je otázkou, jak je řešena bezpečnost samotného vláčku.

Jinak je to paradox, někdo vjede autem na přejezd na červenou a je to přestupek.....tady je to obecné ohrožení...8-o

+7/0
9.5.2017 14:18

V95í18t 71B31r58z48o61b32o48h47a52t45ý 7190222903451

nejvíc záleží vždy na tom zda se něco stane, pokud někdo vjede na přejezd na červenou bez jakýchkoli dalších následků, tak není důvod trestat víc jak za přestupek, pokud ovšem způsobí nehodu, tak je to samozřejmě jiné kafe a vždy záleží na tom, kdo a jak byl ohrožen

+1/0
9.5.2017 15:01

M86a45r29t11i68n 21J35u77r50e51č49k90a 2363554711281

S tímto bych si dovolil nesouhlasit, protože to právě vede k riskování, že se soudí až následky ale ne podnět činu. Úplně stejně bych to viděl, pokud někdo řídí na mol opilý. Také bych zde vůbec neviděl za polehčující okolnost, že náhodou nikoho opilec nezabil.

Pokud na přejezd na červenou vjede tahač, autobus apod. a nic se nestane, tak bych hovořil o štěstí a ne že se nic nestalo.

0/0
10.5.2017 10:31

V49í39t 51B67r94z77o10b41o60h51a45t32ý 7230912583401

Nesouhlasit můžete, ale to je tak jediné. Za obecné ohrožení samozřejmě může být obviněn a následně souzen i někdo kdo vjede jen na přejezd na červenou, zálaží ale na okolnostech, nejde paušalizovat - to je to co jsem se snažil napsat ve svém prvním příspěvku.

Teorizovat o tom je ale zbytečné, zvlášť, když to srovnáváte nesrovnatelné - řízení pod vlivem alkoholu je přestupek za jakýchkoli okolností a od určité výše alkohol v krvi se jedná o trestný čin bez ohledu na okolnosti. - to je právě ten rozdíl.

0/0
10.5.2017 14:47

M14a37r27t80i46n 52J45u93r48e59č94k80a 2963204821561

By mne zajímalo, jakou rychlostí měl vláček daným úsekem maximálně jet, jestli provozovatel tuto rychlost určit.

Jízdu vláčku bych nesrovnával se zkušenostmi z přepravní společnosti, chování vozidel bude určitě úplně jiné. Přijde mi jednoduché říct, že řidič vláčku jel rychle, pokud se neurčí, kolik měl jet správně a o kolik tuto rychlost překročil.

+8/0
9.5.2017 14:16

M21a95r72t90i71n 61N93o29v50o51t11n36ý 8599824427284

Je rozdíl mezi "maximální povolená rychlost" a "přiměřená rychlost".

0/0
10.5.2017 10:18

M38a56r42t94i50n 43J10u68r91e97č31k10a 2383494451791

Je rozdíl řídit něco na čtyřech kolech a vlak nebo v tomto případě vláček. Přiměřenou rychlost u této soupravy by měl, aspoň podle mne, také někdo stanovit. Jinak je to pokus omyl. Řidič nemá moc šanci poznat, jak rychle jet. ABS nebo regulátory zatížení souprava mít také počítám nebude, takže i chování soupravy při brzdění bude dosti nepředvídatelná.

Pokud se stanoví maximální bezpečná rychlost soupravy pro dané úseky, tak by měla být zároveň i přiměřenou. Klidně může být jiná pro suchou cestu a jiná pro mokrou.

0/0
10.5.2017 10:27

M54a35r48t65i79n 61N66o22v65o65t86n27ý 8119934927224

Je nesmysl stanovovat povolenou rychlost pro každý metr cesty a ještě pro různé povětrnostní podmínky. Od toho tam ten řidič je, aby vyhodnotil situaci a odhadnul přiměřenou rychlost.

0/0
10.5.2017 10:31

M10a22r47t77i81n 36J24u26r55e38č90k13a 2683944961491

Každý metr určitě ne. Ale úsek ano. Klesání, stoupání, zatáčky... Dá se udělat zatěžkávací zkouška, vláček se plně osadí nebo něčím zatíží a zkusí se úsek projet. V zatáčkách např. zabrzdit, co se stane, apod. a tím se vyhodnotí rychlost se kterou je maximálně bezpečně celou trasu projet.

Úplně stejně se testují i zkutečné vlaky, než je jim uděleno oprávnění k provozu drážním úřadem, kde několikrát musí projíždět trasy s umělým zatížením simulující váhu pasažérů. Také se na to mohli vykašlat a říct, ať za vše zodpovídá strojvůdce a rychlost odhadne. Bohužel řídit soupravy není jednoduché ani pro lidi, co to dělají celý život natož tady pán, co jezdí měsíc.

+1/0
10.5.2017 10:43

P23e61t89r 78H37o17n79o71r 8755793377377

nj full gas je sviňa :-)

0/0
9.5.2017 13:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.