- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stavila se u mě v kanclu ředitelka mateřské školky. Už i tam mají dvě děcka svého asistenta, jelikož jsou ADSL.Je to malá školka a ty asistenty platí z fondů EU. Podle mě je to nehorázné. Normální rozmazlený fracek má dostat před kolektivem vylágoš za to, že řekne učitelce : řeknu tatovi a on tě zabije. Ale to né, přidělí mu asistenta, kde to jsme ? Nemohla bych to dělat ( mám vychované tři děti), tyto pazoury bych musely fyzicky zpacifikovat a pak už bych neměla kde dělat. Asi tak to vidím já !
Jenom, aby za chvíli měl kdo učit v těchto nesmyslných projektech a většina schopných učitelů nezmizela na jiných pracovních pozicích nebo v soukromé sféře. Taky ta úroveň výuky nepůjde strmě, ale spíše až kolmo dolů, pokud vše za tyhle děti, které by měli mít zvláštní péči nebude vše dělat asistent/ka, takže se vlastně nic moc nenaučí, protože na to prostě nebudou mít potřebný čas a přístup.
Tak a s tím zároveň vzroste poptávka po soukromých školách. Deset let a chodit na veřejnou školu bude stejná ostuda jako v USA
Přidám osobní zkušenost. Sama jsem diagnostikovaný dysgrafik a dyslektik. Na základní škole se mi pletla písmenka - p,b,d,q (těch naštěstí v češtině moc nemáme), h,l, k, m a n. Nejhorší to bylo při diktátech (protože jsem musela rychle reagovat) a při čtení nahlas (protože jsem spíš introvert a mluvit před lidmi je mi nepříjemné). Nepamatuju si, jestli mi učitelka dělala nějaké úlevy, řekla bych, že spíš ne. Rozhodně mi to nikdo nepředhazoval a to jsme nebyli zrovna přátelský a otevřený kolektiv. Protože ale pocházím z rodiny náruživých čtenářů, sama jsem hodně četla a pěkně si tím vytrénovala mozek. Na druhém stupni základní školy už jsem žádný problém neměla. I ten ostych před lidmi jsem krok za krokem překonala, protože to bylo potřeba. To neříkám, abych se vytahovala, jak jsem děsně dobrá. Chci poukázat na to, že se s lehčím postižením se většinou dá pracovat a to je přesně to, co od inkluze očekávám já - že se bude soustavně pracovat s pomalejšími dětmi, aby se postupně dotáhly na úroveň průměrných žáků. Žádné omlouvání "on je chudák autista, tak se mu musí všechno dovolit." Naopak, "on je autista, tak musí pracovat vlastním způsobem a tempem, musí pracovat víc a my mu s tím pomůžeme."
Jenomže tohle není inkluze. Dysgafici a dyslektici chodili do normálních škol odjakživa, kantor to zvládal a děcka to brala. A to vlastní tempo měla děcka v praktické škole bez toho, aby zdržovala ostatní. Navíc se jim kantor mohl více věnovat, když měl 8 záků ve třídě.
Už teď stojí vzdělávací systém za starou bačkoru, za chvíli budou naše děti místo našich dějin učit dějiny muslimských zemí, aby každý věděl, jaké mají zvyky, že je normální jejich chování atd. Proč učit děti naše dějiny a dějiny evropských zemí a nebo proč vlastně vůbec děti učit. Chytré je potřeba rázně usadit a srovnat je s pomalejšími, je potřeba zrušit známkování a zavést pouze slovní pochvalu, hodnocení vztahovat pouze k dostavení se do školy a nebo za řádné plnění myšlenek strany, prostě je nutné udělat vše pro to, aby alespoň to budoucí stádo bylo opravdu tupé!
Uvidíme, jak to budou brát děti, když jedno z nich bude mít lehčí písemku než ostatní nebo lepší známku za stejné množství chyb.
O napovídání od asistenta nemluvě.
řekl bych, že už v mateřské školce mají učitelky povinnost "výhody" inkluze chudinkám nalívat do hlav...
Takhle se zvyšuje zájem o víceletá gymnázia. Zároveň ale musíte mít kliku na základku
Ano. Dcera hned v primě říkala: mami a představ si, že na základce se děti mezi sebou bijí! Takže jsem byla ráda, že je uklizená na osmiletém gymplu.