Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj chce zasáhnout do miliardového byznysu dopravců. Ale rok to ještě počká

Vedení Zlínského kraje prodlouží o rok výběrové řízení na autobusové dopravce, kteří budou jezdit v regionu. Jejich větší konkurence má zvýšit komfort a případně i snížit ceny jízdného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R47o77m25a91n 62K95o74z41e88l 4537836983394

ČSAD Vsetín - drahé jízdné, ještě snad dva roky zpátky provozoval i Karosy z 80.let, viz foto, to byly dobré dýmovnice. V roce 2013 s velkou slávou pořídil flotilu čínských autobusů Yutong, které fakt za moc nestojí, hlavně že byly levné. Aspoň že do Luhačovic dřív pořídil solidní Mercedesy Intoura.

+3/0
15.3.2017 21:29

J55a79k25u85b 82Ř47e77h10a 5474379428185

Je to cele takova trosku komedie, horka komedie... na jedne strane csad vsetin ktere samo sobe pronajima svym dopravcum nadrazi, samo sobe si uctuje opravy autobusu, vse patricne zahrnute do ceny nejdrazsiho jizdneho... na druhe strane kraj, kde vedouci ekonomickeho odboru je byvaly ekonomicky reditel CSAD VS apod... popravde by me zajimalo, co je v teto zemi jeste mozne... Zit v CR je proste hobby... nekteri se napakuji a zbytek ma smulu, uz tak je mi tech ridicu lito

+2/0
15.3.2017 20:36

J67a10r36d79a 26P53r20o49c55h37á86z79k75a 5873353880299

V tom má bohužel J. Čunek naprostou pravdu. Ve Zlínském kraji je největší podíl autobusových firem napojených na Zemka (ČSAD Vsetín, Krodos a Housacar) a přitom tento dopravce vyčnívá vysokými cenami a starým vozovým parkem. Jestli kraj to myslí se zlepšením služeb skutečně vážně, tak by měl jednat s touto autobusovou firmou o odkupu nádraží a pokud by neuspěl, tak i za cenu postavení nových nádraží, jinak hrozí, že monopol "ČSAD Vsetín group", který bude pokračovat, protože ostatním dopravcům se jednoduše pak nemusí vyplatit vůbec linky provozovat. viz. zajímavý příspěvek na čt z jiného regionu, který sedí na situaci ve ZK http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/kralovehradecky-kraj/2011192-radnice-stavi-nova-autobusova-nadrazi-chteji-si-udrzet-soukrome

+7/0
15.3.2017 17:23
Foto

M57í67r89a 72K95l73a88s 9442767839146

Pokud je účtováno za vjezd cizím i vlastním dopravcům stejně, nevidím důvod proč by to v zásadě mělo být špatně. Stáří vozového parku je bohužel reakcí na skutečnost, že většina výběrových řízení je nastavena na zcela nový vozový park, tj. v případě, že by dopravce soutěž v roce 2019 nevyhrál, jsou mu 2-3 roky staré autobusy k ničemu. Ani je pak pořádně neprodá, protože všude mají kraje podobné požadavky. Tj. i v Plzeňském kraji se prostě čeká na soutěže.

0/−1
16.3.2017 9:25

J27a92r10d10a 25P54r35o63c66h72á87z26k14a 5823843450399

Je to špatně, fiktivně mohou svému dopravci něco naúčtovat a pak mu peníze vrátit zpátky a nebo se tvářit, že jim vydělává celý holding autobusy+nádraží. To že zaplatí sám sobě, je asi stejné, jako byste si předal peníze z levé kapsy do pravé Dopravní infratruktura musí patřit státu, kraji, obci, jinak nejsou zajištěny rovné podmínky pro všechny a budeme světky úpadku. Proto se např. asi vyčlenily nádraží, železnice ze správy ČD pod státní organizaci SŽDC, aby mohlo dojít k možnosti rovnému přístupu kvšem dopravcům. Podívejte se, jak vypadá nádraží pod správou ČSAD Vsetín ve Zlíně i přesto, že vybírali nadprůměrné poplatky?

+1/0
16.3.2017 11:01

J68a57r94d66a 12P21r21o47c22h60á98z19k63a 5833523630749

oprava svědky

0/0
16.3.2017 11:02
Foto

J71a70n 33A69d85l74e86r 2206441936926

Zázraky figur devadesátých let.

" ....výjezd na autobusové nádraží stojí v Čechách průměrně 13 korun, ve Zlínském kraji je to však 90–120 korun ..."

Člen Zemkova gangu to sice zamlžil, ale pokud jde o statistiku oficiální .... smůla, tady je "Zemkovo".

Pročpak asi Karel Housa provozoval za svého života vlastní autobusové nádraží ve Svitu? Bylo to levnější nežli výpalné Zemkovi. Po pohlcení Housy už je vše jinak - vyšší ceny za stejnou kvalitu.

Představitelé kraje/města Zemkovi v souvislosti s novým dopravním terminálem vybudují další možnosti vytěžovat z účastníků a provozovatelů přepravy + obslužných procesů všimné. Snad ještě nejsme tak daleko, abychom obě nádraží obstavili turnikety na vlezné (za naše peníze, samozřejmě).

+12/0
15.3.2017 17:21
Foto

M11í26r84a 78K69l16a58s 9412547449686

Docela by mi zajímalo, kde se vzala suma 13 Kč za vjezd. Např. na Florenci jsou to stovky korun...

0/0
16.3.2017 9:27

J96a42r97d13a 42P86r50o16c72h77á62z29k39a 5313693670979

1. Florenc je v relativní blízkosti centra Prahy

2. Majitel Florence není jedním z dopravců v rámci veřejné dopravní obslužnosti

3. V Praze funguje spousta jiných autobusových terminálů hlavně na uzlech MHD, tudíž i kdyby tam existoval soukromý terminál, což myslím neexistuje, tak je možnost volby

4. Florenc je vysloveně nádraží pro komerční dálkové linky

+1/0
16.3.2017 11:19

L34i35b79o36r 33V11a13v27ř66í97k 7923782143822

Autobusové nádraží ve Zlímském kraji a v Praze na Florenci nelze srovnávat. Ani v oblasti poplatků za vjezd. Z Florence nejezdí žádné regionální linky.

0/0
18.3.2017 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.