Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj chce zasáhnout do miliardového byznysu dopravců. Ale rok to ještě počká

Vedení Zlínského kraje prodlouží o rok výběrové řízení na autobusové dopravce, kteří budou jezdit v regionu. Jejich větší konkurence má zvýšit komfort a případně i snížit ceny jízdného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R23o60m97a14n 74K40o71z28e91l 4467486173484

ČSAD Vsetín - drahé jízdné, ještě snad dva roky zpátky provozoval i Karosy z 80.let, viz foto, to byly dobré dýmovnice. V roce 2013 s velkou slávou pořídil flotilu čínských autobusů Yutong, které fakt za moc nestojí, hlavně že byly levné. Aspoň že do Luhačovic dřív pořídil solidní Mercedesy Intoura.

+3/0
15.3.2017 21:29

J84a48k60u20b 23Ř55e77h64a 5174879858355

Je to cele takova trosku komedie, horka komedie... na jedne strane csad vsetin ktere samo sobe pronajima svym dopravcum nadrazi, samo sobe si uctuje opravy autobusu, vse patricne zahrnute do ceny nejdrazsiho jizdneho... na druhe strane kraj, kde vedouci ekonomickeho odboru je byvaly ekonomicky reditel CSAD VS apod... popravde by me zajimalo, co je v teto zemi jeste mozne... Zit v CR je proste hobby... nekteri se napakuji a zbytek ma smulu, uz tak je mi tech ridicu lito

+2/0
15.3.2017 20:36

J53a30r76d91a 86P25r13o95c28h43á17z41k15a 5223733660289

V tom má bohužel J. Čunek naprostou pravdu. Ve Zlínském kraji je největší podíl autobusových firem napojených na Zemka (ČSAD Vsetín, Krodos a Housacar) a přitom tento dopravce vyčnívá vysokými cenami a starým vozovým parkem. Jestli kraj to myslí se zlepšením služeb skutečně vážně, tak by měl jednat s touto autobusovou firmou o odkupu nádraží a pokud by neuspěl, tak i za cenu postavení nových nádraží, jinak hrozí, že monopol "ČSAD Vsetín group", který bude pokračovat, protože ostatním dopravcům se jednoduše pak nemusí vyplatit vůbec linky provozovat. viz. zajímavý příspěvek na čt z jiného regionu, který sedí na situaci ve ZK http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/kralovehradecky-kraj/2011192-radnice-stavi-nova-autobusova-nadrazi-chteji-si-udrzet-soukrome

+7/0
15.3.2017 17:23
Foto

M14í53r95a 28K86l74a76s 9862217649816

Pokud je účtováno za vjezd cizím i vlastním dopravcům stejně, nevidím důvod proč by to v zásadě mělo být špatně. Stáří vozového parku je bohužel reakcí na skutečnost, že většina výběrových řízení je nastavena na zcela nový vozový park, tj. v případě, že by dopravce soutěž v roce 2019 nevyhrál, jsou mu 2-3 roky staré autobusy k ničemu. Ani je pak pořádně neprodá, protože všude mají kraje podobné požadavky. Tj. i v Plzeňském kraji se prostě čeká na soutěže.

0/−1
16.3.2017 9:25

J46a16r71d22a 78P30r19o93c36h14á31z44k20a 5303513410289

Je to špatně, fiktivně mohou svému dopravci něco naúčtovat a pak mu peníze vrátit zpátky a nebo se tvářit, že jim vydělává celý holding autobusy+nádraží. To že zaplatí sám sobě, je asi stejné, jako byste si předal peníze z levé kapsy do pravé Dopravní infratruktura musí patřit státu, kraji, obci, jinak nejsou zajištěny rovné podmínky pro všechny a budeme světky úpadku. Proto se např. asi vyčlenily nádraží, železnice ze správy ČD pod státní organizaci SŽDC, aby mohlo dojít k možnosti rovnému přístupu kvšem dopravcům. Podívejte se, jak vypadá nádraží pod správou ČSAD Vsetín ve Zlíně i přesto, že vybírali nadprůměrné poplatky?

+1/0
16.3.2017 11:01

J15a11r81d20a 46P47r83o41c38h35á42z12k25a 5103143480249

oprava svědky

0/0
16.3.2017 11:02
Foto

J81a37n 44A28d36l90e63r 2716901646816

Zázraky figur devadesátých let.

" ....výjezd na autobusové nádraží stojí v Čechách průměrně 13 korun, ve Zlínském kraji je to však 90–120 korun ..."

Člen Zemkova gangu to sice zamlžil, ale pokud jde o statistiku oficiální .... smůla, tady je "Zemkovo".

Pročpak asi Karel Housa provozoval za svého života vlastní autobusové nádraží ve Svitu? Bylo to levnější nežli výpalné Zemkovi. Po pohlcení Housy už je vše jinak - vyšší ceny za stejnou kvalitu.

Představitelé kraje/města Zemkovi v souvislosti s novým dopravním terminálem vybudují další možnosti vytěžovat z účastníků a provozovatelů přepravy + obslužných procesů všimné. Snad ještě nejsme tak daleko, abychom obě nádraží obstavili turnikety na vlezné (za naše peníze, samozřejmě).

+12/0
15.3.2017 17:21
Foto

M18í84r97a 45K43l57a81s 9192817719986

Docela by mi zajímalo, kde se vzala suma 13 Kč za vjezd. Např. na Florenci jsou to stovky korun...

0/0
16.3.2017 9:27

J67a87r80d49a 94P76r91o21c14h26á95z95k48a 5243953100789

1. Florenc je v relativní blízkosti centra Prahy

2. Majitel Florence není jedním z dopravců v rámci veřejné dopravní obslužnosti

3. V Praze funguje spousta jiných autobusových terminálů hlavně na uzlech MHD, tudíž i kdyby tam existoval soukromý terminál, což myslím neexistuje, tak je možnost volby

4. Florenc je vysloveně nádraží pro komerční dálkové linky

+1/0
16.3.2017 11:19

L19i28b47o54r 81V11a32v52ř36í96k 7673662273932

Autobusové nádraží ve Zlímském kraji a v Praze na Florenci nelze srovnávat. Ani v oblasti poplatků za vjezd. Z Florence nejezdí žádné regionální linky.

0/0
18.3.2017 10:28



Najdete na iDNES.cz