Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní přestavba. Nevzhledný Dům umění se změní v klenot

Přestavba zlínského Domu umění na Památník Tomáše Bati se naplno rozjíždí. V bývalém koncertním sále je jenom prach. Za zhruba rok a půl tady bude viset replika letadla Junkers, v němž se Baťa zabil. MF DNES měla jedinečnou příležitost nahlédnout dovnitř budovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F14e57r89d97i33n24a98n82d 91D91u73j28k93a 17, 88I19n35g87. 5706683777819

Mně jen nějak nejde do hlavy, co na tom budou rekonstruovat 2 roky (dle čl. z 19.10.2016) za cenu cca 32 mil. Kč, když ta samá firma rekonstruovala celou budovu "21" v letech 2003-2004 za 630 mil. Kč. Vždyť to bude "prázdná" krabice od které odbourají dva přístavky. A bez topení a pod. Není to nějaký nepoměr?

0/0
9.2.2017 10:49

K61a76r56e30l 78C37h51r43a91s11t39i61n53a 4313674270565

To si nemyslím. Budova byla špatně udržovaná po celou dobu války a komunizmu. Mnoho zařízení se musí vyměnit a mnoho řádně opravit. Ani plášť a střecha nebudou levné a kromě toho rekonstrukce musí vydržet dalších aspoň dvacet let, což při dnešních cenách není maličkost. Spíš si myslím, že investor musel počítat s každou korunou, nebýt dotace, muselo by se šetřit podstatně víc. Nejvíc mě mrzí, že nikde ve Zlíně nejsou umělecké varhany.

0/−1
9.2.2017 11:40

F77e36r17d14i71n11a28n33d 60D38u17j33k43a 33, 88I50n36g74. 5386313767929

Asi jste mně nepochopil - já nezpochybňuji co se má dělat a za jakou cenu, ale NEPOMĚR DOBY PROVÁDĚNÍ u této budovy a daleko větší "21". Vždyť tam se taky prováděla střecha, plášť budovy, veškeré rozvody, vzduchotechnika, klimatizace, výtahy atd. atd. A tady celkem nic nebude.

+1/0
9.2.2017 11:56

K30a54r50e57l 81C27h63r55a44s86t66i70n23a 4893504730565

Nevadí, předpokládám, že ve stavebnictví jste o hodně zběhlejší než je tomu v mém případě s humanitním vzděláním. Můj pohled berte jako názor laika, ale rád se nechám poučit. Přeji vše OK.

0/0
9.2.2017 12:05
Foto

J15a54n 11A54d76l22e36r 2686671156716

Zřejmě půjde o míru nasazení a stavební logistiku. Určitě je Vám jasné, že tolik techniky a zednictva e.t.c., jaké se mohlo víceméně proudovým, navazujícím a téměř sériovým způsobem realisovat ve všech šestnácti etážích jedenadvacítky, ve značně specifické 2-3 etážovce naráz neuspěje.

Ten barák je holt specifický, kusovka.

Mimochodem, stavěli jej dobu kratší nežli rok (nechce se mi to teď hledat).

0/0
9.2.2017 17:22

P13e94t91r 87K35o11t43o86l59a31n 8537467157954

Tak fajn jako krabice jmenem Zlate Jablko nikom na namesti nevadi,ale prestavit zamek s jinym vzhledem to uz rvete.... No ja jsem jenom rad ze se s budovou Domu umeni neco deje. Vzdy tam stal a stat bude. A taky jej navrhl ostatne jako internaty p.Lidie Gahura coz vlastne vyplnuje gahuruv park.

0/−2
9.2.2017 2:48

J82a71n45a 75N61ě75m59e84č11k80o25v32á 3913754761376

A čeho bude klenotem, stále se zahušťujícího středu města, zatékajícího podchodu, prapodivného ježatého kongresového centra a zámku s panelákovou nadstavbou? Pardon, pardon, zapomněla jsem na rozloženou svorku na papíry, či co ten paskvil pod Priorem má být. A na budoucí padesáté obchodní centrum u nádraží.

Dřív, než dneska někdo vezme do huby jména architektů Zlína, měl by se POŘÁDNĚ zamyslet... a někdy si vzápětí dát pár facek.

+4/−8
8.2.2017 19:47

A30n23t59o57n82í41n 91Z74e82l87i88n17k86a 5964838115630

Madam, Vaše názory si zaslouží vytesat do kamene.

+1/−1
8.2.2017 23:02
Foto

J80a39n 64A32d90l52e95r 2526191906176

Už se nepíše o přesném původním vzhledu, ale "přibliženě stejném". Jakési náhražky .... uvidíme.

+1/0
8.2.2017 19:31

A20n78t50o21n81í92n 32Z33e55l47i10n39k53a 5114788865690

To je ale velmi slabé libreto památníku očumovat typ letadla, ve kterém se odehrála tragedie. Navíc tento objekt bude navždy bránit variantě C nového Generelu dopravy města Zlína. To je Přeložce státní silnice 1/49 ze středu města a obchvatu města Zlína. Památník bude vždy jenom záchvěvem motýlích křídel proti věčným potřebám města.

0/−10
8.2.2017 18:04

K77a23r83e41l 30C37h36r95a97s65t90i67n15a 4853874810825

Pane Antoníne, chápu Vaše rozpoložení, máte svým způsobem pravdu, ale podle mého mínění je originál Památníku TB podstatně vyšší hodnotou než silniční trasa, která může vést jinudy.

Před časem jste projevil zájem o setkání, já s ním souhlasil, pokud zájem trvá, ozvěte se na e-mail: karel.chrastina@centrum.cz.

+5/0
8.2.2017 18:46

A74n76t20o65n75í24n 89Z77e40l92i42n38k34a 5774898725180

Smůla je v tom, že přivaděč Zlín - centrum bohužel nemůže vést jinudy. Nebo ho snad vidíte v místě Březnické?

Dobře, že jste s naším setkáním nesouhlasil, protože jsem měl v úmyslu Vás zneužít. Chtěl jsem Váš přehled, moudrost a Vaši slovesnost zneužít pro svoje dopravní vize. Dnes vidím, že by se mně to stejně nepovedlo. Omlouvá mne snad jenom to, že by to bylo ve prospěch 100 000 obyvatel Otrokovicko Vizovické aglomerace.

Nestal byste se obětí nesmyslu. Za pravdu mně v tuto chvíli dává nový "Generel dopravy města Zlína" ve variantě C se zakresleným jediným možným místem přivaděče Zlín - centrum a to v místě Baťova památníku.

0/−1
8.2.2017 22:56

K82a41r76e33l 77C57h23r83a85s93t65i42n86a 4423234500715

I tak přeju vše OK, odlišné názory nejsou překážkou k tomu, abychom nemohli diskutovat. Vzájemně respektovaná diskuze je motorem jak demokracie, tak pokroku.

+5/0
9.2.2017 4:37
Foto

J27a14n 20A59d21l47e68r 2506521966436

Kdysi (počátkem osmdesátých let) chtěla tlupa iniciativních smést vilu T.B. jakousi hnusnou čtyřproudovkou, vedenou pod Jižními Svahy. Za totáče jim tahle bláznivina neprošla.

V době, kdy peníze zmůžou vše, doufejme, že Gahurův klenot Zlína z let 1932/33 nepadne coby daň motorismu za oběť nějaké hloupé ulici.

Přebujelý motorismus nepatří ani do města, ani do lesa. Na rozdíl od objektu památníku.

+11/0
8.2.2017 19:30

A62n68t40o22n77í41n 76Z15e49l16i51n98k61a 5524908385950

Mussolini nechal vybourat středověký Řím, protože to jinak nešlo.

Dopravu Zlína nelze zakonzervovat podle T. a J. Bati. Škodlivin je nesrovnatelně víc. Je lepší, když 70% dopravy mine Zlín bez POPOJÍŽDĚNÍ NA NEJVYŠŠÍ převodový stupeň. Novou tolik potřebnou prosperitu Zlína nesmí blokovat západo - východní průtah městem z doby prvobytně pospolné společnosti.

0/−1
8.2.2017 23:19

A21n97t15o10n25í83n 16Z71e68l97i32n30k38a 5634368155260

....bez popojíždění A na nejvyšší převodový stupeň.

0/0
9.2.2017 7:18
Foto

J50a33n 34A35d29l18e10r 2456441316216

Že vy tu umanutost vyhnat motorové plechovky do lesů máte jako téma na skupinovou terapii?

Nic ve zlém, ale na světě jsou lepší věci nežli ničit města a přírodu hordami znečišťovatelů ovzduší.

+1/0
9.2.2017 17:17

A61n20t97o67n55í40n 54Z40e97l37i62n53k56a 5154168725780

Ale no tak. Mám okamžitou spotřebu při rozjezdu na os. automobilu 1,4 l přes 40 l benzinu za hod. Náklaďák může mít i o ŘÁD VÍC. Všiml jste si jak se snaží před křižovatkou udržet alespoň nepatrný pohyb? Jednak doprava na rychlé vozovce oproti městu vypadá jinak a navíc zplodin je daleko méně a inhalují je jenom veverky.

0/0
10.2.2017 6:54

A82n29t76o87n71í55n 36Z50e15l70i85n77k96a 5984788485840

Oprava: ne 40 l za hodinu, ale na 100 km

0/0
10.2.2017 11:46
Foto

J59a17n 87A34d61l81e33r 2816741276236

Ale no tak.

Já mám denní spotřebu tak 3 litry vody denně, výjimečně nějaké to pivo. Zplodin vyprodukuji daleko méně. Výhoda pěších (se zdravými nohami).

-------

Ale vážně - žádná jižní silnice lesy okolo města není potřeba - Zlín slouží pro průjezd asi 8 % automobilů. Všichni ostatní se Vám v budou pohybovat (ve Vašem pojetí děsu "cukat") ve městě, ať už zničíte pás lesa pro průjezd nebo ne.

Takže rezultát pro udržitelnost života: neničit les, omezit automobily.

0/−1
10.2.2017 13:14

A69n80t77o23n12í37n 66Z61e11l44i72n47k51a 5414158355830

Jste bohužel na velkém omylu. Já bych stejně jako Vy tek kouzelný a neopakovatelný prohled na památník zachoval. Ale nejde to. Rád Vám pošlu zdůvodnění. Zatrhl jsem "Zasílat emailem přímé reakce." Sdělte prosím svoji adresu.

0/0
11.2.2017 15:28



Najdete na iDNES.cz