Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní přestavba. Nevzhledný Dům umění se změní v klenot

Přestavba zlínského Domu umění na Památník Tomáše Bati se naplno rozjíždí. V bývalém koncertním sále je jenom prach. Za zhruba rok a půl tady bude viset replika letadla Junkers, v němž se Baťa zabil. MF DNES měla jedinečnou příležitost nahlédnout dovnitř budovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F95e89r55d50i49n14a73n83d 75D80u96j37k31a 47, 34I58n63g80. 5296103527909

Mně jen nějak nejde do hlavy, co na tom budou rekonstruovat 2 roky (dle čl. z 19.10.2016) za cenu cca 32 mil. Kč, když ta samá firma rekonstruovala celou budovu "21" v letech 2003-2004 za 630 mil. Kč. Vždyť to bude "prázdná" krabice od které odbourají dva přístavky. A bez topení a pod. Není to nějaký nepoměr?

0/0
9.2.2017 10:49

K29a49r93e48l 84C43h82r64a56s22t30i76n22a 4473174330325

To si nemyslím. Budova byla špatně udržovaná po celou dobu války a komunizmu. Mnoho zařízení se musí vyměnit a mnoho řádně opravit. Ani plášť a střecha nebudou levné a kromě toho rekonstrukce musí vydržet dalších aspoň dvacet let, což při dnešních cenách není maličkost. Spíš si myslím, že investor musel počítat s každou korunou, nebýt dotace, muselo by se šetřit podstatně víc. Nejvíc mě mrzí, že nikde ve Zlíně nejsou umělecké varhany.

0/−1
9.2.2017 11:40

F25e22r46d77i59n72a24n82d 40D53u22j97k17a 11, 21I98n75g89. 5136593297639

Asi jste mně nepochopil - já nezpochybňuji co se má dělat a za jakou cenu, ale NEPOMĚR DOBY PROVÁDĚNÍ u této budovy a daleko větší "21". Vždyť tam se taky prováděla střecha, plášť budovy, veškeré rozvody, vzduchotechnika, klimatizace, výtahy atd. atd. A tady celkem nic nebude.

+1/0
9.2.2017 11:56

K79a45r89e47l 23C72h74r34a13s81t51i43n21a 4753294740175

Nevadí, předpokládám, že ve stavebnictví jste o hodně zběhlejší než je tomu v mém případě s humanitním vzděláním. Můj pohled berte jako názor laika, ale rád se nechám poučit. Přeji vše OK.

0/0
9.2.2017 12:05
Foto

J12a26n 88A22d28l10e34r 2136101326686

Zřejmě půjde o míru nasazení a stavební logistiku. Určitě je Vám jasné, že tolik techniky a zednictva e.t.c., jaké se mohlo víceméně proudovým, navazujícím a téměř sériovým způsobem realisovat ve všech šestnácti etážích jedenadvacítky, ve značně specifické 2-3 etážovce naráz neuspěje.

Ten barák je holt specifický, kusovka.

Mimochodem, stavěli jej dobu kratší nežli rok (nechce se mi to teď hledat).

0/0
9.2.2017 17:22

P21e35t18r 56K42o22t61o27l24a79n 8377337447264

Tak fajn jako krabice jmenem Zlate Jablko nikom na namesti nevadi,ale prestavit zamek s jinym vzhledem to uz rvete.... No ja jsem jenom rad ze se s budovou Domu umeni neco deje. Vzdy tam stal a stat bude. A taky jej navrhl ostatne jako internaty p.Lidie Gahura coz vlastne vyplnuje gahuruv park.

0/−2
9.2.2017 2:48

J79a46n72a 14N28ě69m65e64č24k83o83v22á 3603624561776

A čeho bude klenotem, stále se zahušťujícího středu města, zatékajícího podchodu, prapodivného ježatého kongresového centra a zámku s panelákovou nadstavbou? Pardon, pardon, zapomněla jsem na rozloženou svorku na papíry, či co ten paskvil pod Priorem má být. A na budoucí padesáté obchodní centrum u nádraží.

Dřív, než dneska někdo vezme do huby jména architektů Zlína, měl by se POŘÁDNĚ zamyslet... a někdy si vzápětí dát pár facek.

+4/−8
8.2.2017 19:47

A28n23t47o71n33í80n 22Z40e17l13i28n85k62a 5544848115180

Madam, Vaše názory si zaslouží vytesat do kamene.

+1/−1
8.2.2017 23:02
Foto

J84a94n 64A17d32l62e58r 2646911656526

Už se nepíše o přesném původním vzhledu, ale "přibliženě stejném". Jakési náhražky .... uvidíme.

+1/0
8.2.2017 19:31

A91n28t37o76n14í62n 26Z80e55l26i12n41k73a 5494338155390

To je ale velmi slabé libreto památníku očumovat typ letadla, ve kterém se odehrála tragedie. Navíc tento objekt bude navždy bránit variantě C nového Generelu dopravy města Zlína. To je Přeložce státní silnice 1/49 ze středu města a obchvatu města Zlína. Památník bude vždy jenom záchvěvem motýlích křídel proti věčným potřebám města.

0/−10
8.2.2017 18:04

K57a61r94e96l 31C66h75r61a47s92t33i58n40a 4493704310575

Pane Antoníne, chápu Vaše rozpoložení, máte svým způsobem pravdu, ale podle mého mínění je originál Památníku TB podstatně vyšší hodnotou než silniční trasa, která může vést jinudy.

Před časem jste projevil zájem o setkání, já s ním souhlasil, pokud zájem trvá, ozvěte se na e-mail: karel.chrastina@centrum.cz.

+5/0
8.2.2017 18:46

A47n50t59o35n67í34n 77Z79e48l91i13n48k48a 5154898875190

Smůla je v tom, že přivaděč Zlín - centrum bohužel nemůže vést jinudy. Nebo ho snad vidíte v místě Březnické?

Dobře, že jste s naším setkáním nesouhlasil, protože jsem měl v úmyslu Vás zneužít. Chtěl jsem Váš přehled, moudrost a Vaši slovesnost zneužít pro svoje dopravní vize. Dnes vidím, že by se mně to stejně nepovedlo. Omlouvá mne snad jenom to, že by to bylo ve prospěch 100 000 obyvatel Otrokovicko Vizovické aglomerace.

Nestal byste se obětí nesmyslu. Za pravdu mně v tuto chvíli dává nový "Generel dopravy města Zlína" ve variantě C se zakresleným jediným možným místem přivaděče Zlín - centrum a to v místě Baťova památníku.

0/−1
8.2.2017 22:56

K40a85r36e93l 40C32h40r55a47s85t64i43n62a 4913534110345

I tak přeju vše OK, odlišné názory nejsou překážkou k tomu, abychom nemohli diskutovat. Vzájemně respektovaná diskuze je motorem jak demokracie, tak pokroku.

+5/0
9.2.2017 4:37
Foto

J77a11n 57A90d16l11e69r 2386961886946

Kdysi (počátkem osmdesátých let) chtěla tlupa iniciativních smést vilu T.B. jakousi hnusnou čtyřproudovkou, vedenou pod Jižními Svahy. Za totáče jim tahle bláznivina neprošla.

V době, kdy peníze zmůžou vše, doufejme, že Gahurův klenot Zlína z let 1932/33 nepadne coby daň motorismu za oběť nějaké hloupé ulici.

Přebujelý motorismus nepatří ani do města, ani do lesa. Na rozdíl od objektu památníku.

+11/0
8.2.2017 19:30

A22n54t88o84n20í34n 59Z81e22l26i61n24k65a 5944458925320

Mussolini nechal vybourat středověký Řím, protože to jinak nešlo.

Dopravu Zlína nelze zakonzervovat podle T. a J. Bati. Škodlivin je nesrovnatelně víc. Je lepší, když 70% dopravy mine Zlín bez POPOJÍŽDĚNÍ NA NEJVYŠŠÍ převodový stupeň. Novou tolik potřebnou prosperitu Zlína nesmí blokovat západo - východní průtah městem z doby prvobytně pospolné společnosti.

0/−1
8.2.2017 23:19

A42n61t37o69n84í55n 60Z87e63l40i38n38k44a 5864388625110

....bez popojíždění A na nejvyšší převodový stupeň.

0/0
9.2.2017 7:18
Foto

J57a57n 90A51d87l73e17r 2436751746956

Že vy tu umanutost vyhnat motorové plechovky do lesů máte jako téma na skupinovou terapii?

Nic ve zlém, ale na světě jsou lepší věci nežli ničit města a přírodu hordami znečišťovatelů ovzduší.

+1/0
9.2.2017 17:17

A88n40t39o91n45í73n 92Z13e66l61i59n27k28a 5984638735700

Ale no tak. Mám okamžitou spotřebu při rozjezdu na os. automobilu 1,4 l přes 40 l benzinu za hod. Náklaďák může mít i o ŘÁD VÍC. Všiml jste si jak se snaží před křižovatkou udržet alespoň nepatrný pohyb? Jednak doprava na rychlé vozovce oproti městu vypadá jinak a navíc zplodin je daleko méně a inhalují je jenom veverky.

0/0
10.2.2017 6:54

A28n80t86o32n78í77n 66Z82e90l73i83n70k84a 5814218485270

Oprava: ne 40 l za hodinu, ale na 100 km

0/0
10.2.2017 11:46
Foto

J21a87n 44A49d97l15e94r 2926871186546

Ale no tak.

Já mám denní spotřebu tak 3 litry vody denně, výjimečně nějaké to pivo. Zplodin vyprodukuji daleko méně. Výhoda pěších (se zdravými nohami).

-------

Ale vážně - žádná jižní silnice lesy okolo města není potřeba - Zlín slouží pro průjezd asi 8 % automobilů. Všichni ostatní se Vám v budou pohybovat (ve Vašem pojetí děsu "cukat") ve městě, ať už zničíte pás lesa pro průjezd nebo ne.

Takže rezultát pro udržitelnost života: neničit les, omezit automobily.

0/−1
10.2.2017 13:14

A90n38t90o70n54í17n 78Z12e13l77i18n52k16a 5224668175190

Jste bohužel na velkém omylu. Já bych stejně jako Vy tek kouzelný a neopakovatelný prohled na památník zachoval. Ale nejde to. Rád Vám pošlu zdůvodnění. Zatrhl jsem "Zasílat emailem přímé reakce." Sdělte prosím svoji adresu.

0/0
11.2.2017 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.