Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministr uspěl se stížností v kauze rallye v Lopeníku, řízení ale začne znovu

Kauza nehody při rallye v Lopeníku na Uherskobrodsku, při níž zemřely čtyři dívky, se definitivně vrací na začátek. A to přesto, že ministr spravedlnosti Robert Pelikán uspěl u Nejvyššího soudu se stížností proti tomu, aby šel případ znovu do přípravného řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T65o30m 78P44á61l93e32k 1291186409328

Potrestaní už jsou všichni. Jak pilot, tak spolujezdec tak pořadatel mají velké trauma do konce života nejen z té samotné události, ale i ze soudních tahanic. :-(

0/0
19.1.2017 14:08

R35a53d94e87k 27N53o17v25o32t13n22ý 5588532456415

Je smutnou vizitkou české justice, že tento v podstatě banální případ nedokáže během čtyř let vyřešit...

+2/0
18.1.2017 14:19

T42o29m 29P94á47l30e73k 1601536849158

A teď si vemte, že se to ješte min. 2 roky povleče. 8-o

0/0
19.1.2017 14:06

P60e56t63r 75A22g75u68l94á83r 4607508130574

Pořád si hrajeme na to, že patříme na západ. Ale když se má ukázat, že tu jsou lidé stejně zodpovědní, tak to hodí na nejmenší kolečko v soukolí a dělají, e je to v pořádku.

+3/−1
18.1.2017 13:43

M72i12l25o38š 89B53é71m 6354979292603

Nechápu na koho jiného by se to mělo házet. Můžou si za to ty holky samy, že stály, kde neměly, a může za to ten kluk, který byl proškolen a zaplacen za to, že odtamtud bude lidi vyhánět a nevyhnal je. Kdo jiný udělal co špatně?

+6/0
18.1.2017 13:48

P13e98t23r 91A11g61u92l50á13r 4227918600614

Jenže problém je v tom, že proškolen nebyl. To se tu řešilo už před léty. On jen dostal podepsat papír, že byl proškolen. To je něco, co normálně inspektoráty práce kontrolují a trestají. Ale v případě závodů moc nemají šanci. Ve firmách se to dokládá třeba tím, že zaměstnanec dostal k vypracování kvíz, aby se vědělo, že poslouchal. A když se to nedá podobným způsobem doložit, jako by to nebylo.

0/−2
18.1.2017 13:52

M55i89l46o89š 57B60é80m 6914269702323

No jestli podepsal papír, že byl proškolen a ví co má dělat a přitom nebyl, tak je to spíš tím víc jeho chyba, že se hrnul do něčeho, o čem prd věděl. Velmi však pochybuji o tom, že mu nikdo neřekl, co má dělat (vyhánět z tama lidi).

+4/0
18.1.2017 13:56

P45e14t44r 69A10g23u78l62á37r 4127728220614

A to je právě to pokřivené myšlení. Blbců, kteří vám podepíší nějaký papír, aniž by měli jakékoliv povědomí o důsledcích svého jednání je hromada. A vedoucí pracovníci za ně právě proto nesou zodpovědnost (čemuž se v tomto případě vyhýbají), jsou za to lépe finančně ohodnoceni a musí se postarat o to, aby ti blbci věděli co mají dělat. Ne si jenom nechat podepsat papír. Pak to právě nefunguje, jako v tomto případě.

+1/0
18.1.2017 14:49

M92i32l67o98š 10B45é79m 6514639822983

No to ale já jsem právě pro to, ať si to ty blbci pořádně vyžerou. A ne je ještě motivovat k většímu lajdáctví tím, že jejich faily za ně nějakým způsobem vyžere jejich vedoucí. Přece jen se nebavíme o dětech, nýbrž o svéprávných dospělých lidech. Vedoucí odpoví za své zaměstnance před zaměstnavatelem, nikoliv však v trestně právní rovině před soudem – to by byla cesta do pekel.

+2/0
18.1.2017 15:04

P17e80t76r 46A48g68u86l38á89r 4567958270324

Jenže tohle byl fail jeho nadřízeného. On je neproškolil, chápete to? A teď to omlouvá tím, že to podepsali. To je ale v podstatě podvod. Podívejte se, když si v obchodě u pultu koupíte pár věcí a po zaplacení uděláte pár kroků a zjistíte, že vám jedna z těch věcí chybí, protože vám ji sice prodavačka namarkovala, ale nepodala, tak je to vaše vina. Ale stejně půjdete a řeknete - paní, zapomněla jste mi dát xy. A ona vám to podá. Podle toho co říkáte už jste ale převzal účtenku, zaplatil a tím vlastně souhlasil s tím, že vám to předala. Nebo jiný příklad - většina lidí se rozhodne, že bude v zaměstnancem, místo toho, aby byli živnostníci nebo podnikatelé a jejich zaměstnavatel za ně nebude platit pojištění. Oni to zjistí až po roce, když zaměstnavatel krachuje. Jak často si vy kontrolujete, jestli za vás zaměstnavatel platí pojištění?

0/0
18.1.2017 20:32

D50a88v42i39d 33N59o81v76o83t23n63ý 2387222915269

Pokud je neproškolil tak to neměli podepisovat a toho traťového komisaře nedělat! Nebo snad měl u hlavy pistoli když to školení podepisoval a k tý trati ho dovedli násilím ? No a ten příklad s tou prodavačkou - to snad nemyslíte vážně ... a to s neplacením pojistného je už vážně úplně mimo

0/0
18.1.2017 20:53

J34a51n 93K50o61v70á92ř 8414121259877

Myslím, že se na to díváte klasickým českým přístupem. Mám papír, je to OK. Jenže soud se na to takhle dívat nemůže. Pravidla vyžadují proškolení a nikoliv podpis, že bylo proškoleno. Pokud se povede prokázat, že k žádnému proškolení nedošlo, tak je jakýkoliv podpis k ničemu a odpovědnost je prostě na tom vedoucím.

0/0
19.1.2017 9:18

D42a85v83i71d 29N96o14v45o57t20n13ý 2507272135109

Myslím, že klasický český přístup předvádí právě ten mladý pořadatel. Já nic, já muzikant. A popravdě - nedivím se mu. Musí to být pro něho vážne dost nápor na nervy, nevím, jak bych to zvládal já. No a k těm papírům... nějak to spíš začíná (nebo už je) evropskounijní klasika. Papír potřebujete na všechno. S malou nadsázkou - když koupíte dveře s klikou tak potřebujete papír na ty dveře, papír na tu kliku, papír nato, že ta klika je namontovaná na těch dveřích a papír na to, že ty dveře s tou klikou můžete používat. Pracuju ve firmě, která má většinu zakázek pro zahraniční firmy a když má firma zakázku přebrat tak chce protokol na tohle, protokol na tohleto, protokol na támhleto, protokol na kladivo, protokol na člověka že to kladivo může držet, protokol že tím kladivem bylo někam udeřeno a protokol, že ten úder vedl ten správný člověk tím správným kladivem. Je to sice nadsázka, ale ne moc velká, to mi věřte.

0/0
19.1.2017 11:10

D31a33v67i22d 18N36o75v70o13t48n61ý 2557642615579

Začal jste dobře, ale pokračoval hůř. Správně by to (podle mě) mělo být : Pořád si hrajeme na to, že patříme na západ. Ale když se má ukázat, že dokážeme nést odpovědnost za svoje činy tak se to snažíme hodit na někoho jiného a dělat, že je to tak v pořádku. Podepsal školení na traťového komisaře ? Podepsal. Dělal to, co měl dělat dobře ? Nedělal.

+2/0
18.1.2017 18:47

P57e40t23r 44A27g95u92l22á92r 4667338750444

Já neříkám že je bez viny. Ale na lavici by vedle něj měl sedět i ten, kdo připustil, aby toho traťového komisaře dělal, i když tam neměl co dělat.

0/0
18.1.2017 20:33

D16a31v11i75d 46N61o48v68o73t88n17ý 2617652255809

Neměl tam co dělat ? A to jako proč ?? Přihlásil se dobrovolně, školení dostal, podepsal ho, k trati šel dobrovolně. Nic mu nevadilo, ani 500 kč za pořadatele. Vadit mu to začalo až když nastal průser - a pouze jeho vinou. Najednou nebyl proškolen dostatečně a bla bla bla - přesně jak píšete o té zodpovědnosti, dokud výhody (tady to mám pod palcem já, já to hlídám, já za to beru odměnu) bral, byl na západě (já), jak přišly za JEHO činy (nebo spíš nečiny) důsledky, najednou se z "já" stali "oni". On měl ohlídat, aby ve vymezeném úseku nikdo nebyl a pokud by se tam ocitl tak ho měl vykázat a pokud by dotyčný neuposlechl tak to oznámit vysílačkou (nebo mobilem) řediteli soutěže, že v jemu svěřeném úseku jsou lidé, kteří ho odmítají opustit. Jak dlouho by ho na tak triviální úkony měli školit ? Podle mě na to stačí max pět minut.

+1/0
18.1.2017 20:47

P33e67t50r 49A83g98u61l72á37r 4827858130384

Jistě že za to mohou svým dílem i ti pořadatelé. Copak závod pořádal ten kluk? Když aerolinkám spadne letadlo, tak nesou plnou zodpovědnost. Sice si najdou toho, kdo někde špatně utáhl šroub, ale to proto, aby se poučili. Za firmu je však zodpovědné vedení. Kde je v tomto případě zodpovědnost vedení firmy?

+2/−1
18.1.2017 13:41

A20n74t55o83n59í41n 64Z81e46l85i18n13k22a 5874838515160

Vím, že bych se nedokázal za horizontem při nadskočení a neovladatelnosti vozidla jenom držet volantu. Nedokázali to ani piloti tehdy 2 po sobě následujících havarií, kdy po dopadu vozidla vyletěli kolmo z dráhy.

0/0
18.1.2017 13:25

A82n60t80o22n88í35n 25Z83e91l44i53n58k72a 5914598575200

..vyletěla, -ly ..

0/0
20.1.2017 8:00
Foto

K58a98r43e32l 12K33u60b97a 6852804428457

Zabil ten, kdo řídil.Břídil.

+1/−10
18.1.2017 13:18

T70o21m77á31š 31Ž10i35t31n25ý 6311480391981

technicky vzato ano. Ale nemůže za to. Při závodě se prostě s havárií počítá, a je proto nezbytné zajistit aby tam kam ty kusy šrotu poletí nikdo nebyl.

To je jako kdyby si nekdo z diváku na kokeji stoupnul bez jakékoliv ochrany vedle brány a divil se že mu puk upraví úsměv...

+7/0
18.1.2017 13:29

J66i96ř21í 32H73a92v58á55č11e39k 1843170823

Měli už by toho nechat, kluk už si užil svoje a holkám to život stejně nevrátí!! Spíš měli řešit toho pilota, který si koupil rychlou káru a přitom ji neovládalRv

+4/−11
18.1.2017 12:46

R80a36d30e23k 13B53e82r48a31n33e74k 2378515914345

Co s tím má společného řidič - ten neporušil žádné předpisy (aspoň co vím) a jel v uzavřeném prostoru, kde neměl nikdo co dělat. Může se debatovat jestli byl ten prostor řádně uzavřen a jestli má smysl takové závody dělat.

+11/−2
18.1.2017 12:57

T35o93m36á59š 13Ž32i44t36n49ý 6741210871831

nevím jak bylo místo označeno, ale snad nebyli tak blbí, že by kolem trati nebyla natažená alespoň páska.

A pak pokud někdo vlezl za pásku - sorry, ale pak je hlavním viníkem on sám.

+2/0
18.1.2017 13:31

J88a68r80o92s23l47a29v 97K11a12d28l94e55c 5601459732451

To a no, akorát, že obžalovaný je tam pustil... což neměl...

+3/0
18.1.2017 13:48

J94o31s10e33f 29K17o13l34a14ř59í45k 9108805470906

sorry mělo bejt +

0/0
19.1.2017 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.