Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chce pro kamiony a autobusy zpoplatnit silnici přes Buchlovské hory

Ministerstvo dopravy chce zpoplatnit pro nákladní auta a autobusy silnici I/50, která vede od Brna přes Buchlovské hory kolem Uherského Hradiště do Starého Hrozenkova. Starostové okolních obcí se ale bojí, že kamiony budou jezdit po okreskách, aby se vyhnuly mýtnému. Hrozí i zdražování jízdného v autobusech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J36a46n 44A69d51l40e27r 2826321356146

Takže budeme potkávat patrové polské autobusy a kamiony v lesích nejen jihozápadně od Brna, ale také na okreskách a místních komunikacích Buchlovicka a Hradišťska. To musela býti velmi pomazaná pražácká hlava, co tohle vymyslela.

+2/0
16.1.2017 12:35

V45í34t 11B93r15z54o73b13o97h73a18t26ý 7580402873901

nene spíš na komunikacích kyjovska (tedy silnice I/54), protože na hradišťsku si objížděním I/55 nikdo moc nepomůže

0/0
16.1.2017 12:48

M40a53r86e19k 15G75a29j10d94a 4923324256462

Všichni budou jezdit po 1/54, za občany na této trase děkuji. Stupidní nápad. Více kamionů do obcí.

+2/0
16.1.2017 10:58

M28i71r70o33s16l32a85v 69T48i14š72e17r 4839599764282

I/54 je pro velké kamiony mnohem horší silnice než I/50, párkrát jsem po tom jel od Slavkova u Němčí po SK hranici a je to sotva taková lepší dvojka. Jestli se na to nahrnou ve velkém kamiony, tak to potěš.

0/0
16.1.2017 11:08

A30n85t38o63n49í85n 39Š44o25b97á69ň 1148101971213

Na Strání je přeci zákaz jízdy nad 3.5 tuny

0/0
16.1.2017 12:26

M32i57r65o78s12l46a91v 51T17i11š30e91r 4489239124312

To z hlavy opravdu nevím, jezdím tam osobákem :)

0/0
16.1.2017 12:31

A25n52t81o73n17í92n 61Š96o42b42á36ň 1188171621803

Jednou jsme dělaly pod Javořinou na Slovenské straně a stroje jsme musely dovést přes Hrozenkov

0/0
16.1.2017 12:44

V69í49t 92B50r58z28o79b73o80h38a43t30ý 7610282933891

není to 3,5tuny ale 7,5tuny

0/0
16.1.2017 13:25

I30v22o 76S53t61u28d33é14n38k94a 3674464681204

A kdy se už konečně začne stavět rychlostní komunikace od Otrokovic přes Staré Město na Břeclav. Všichni jenom žvaní, jak např. předseda vlády Sobotka před komunálními volbami.

+7/0
16.1.2017 10:40

M82i44r53o30s60l51a55v 72T53i13š44e77r 4109459724722

A je vůbec potřeba? Pokud se dostaví D/49 a významná část dopravy z I/50 se na ni přesune, upraví se intervaly na semaforech v Kunovicích, zvládne to i stávající silnice první třídy. D55 je nutná možná tak po Staré Město, dál stačí obchvaty. Ale je to jen názor. Provoz na I/50 a I/55 vidím z okna denně. Mimochodem, třeba provozu v Kunovicích by HODNĚ pomohlo vybudování přímého nájezdu na I/50 od UH směr Brno, aby se neucpávala ta křižovatka u sjezdu v Kunovicích.

+3/−1
16.1.2017 11:14

P10a78v47e51l 15M95a40l19i28n50a 9259873229629

D55 by měla být spojnice Sever-Jih potřeba určitě je. Hodně by to zrychlilo cestu na Bratislavu a Vídeň.

+1/0
16.1.2017 11:44

M59i43r15o70s54l98a75v 40T67i52š44e57r 4689739194832

To jo, ale podle posledního sčítání je od Kunovic dolů denní průjzd cca 8-9 tisíc vozidel. Sice to není úplně málo, ale na to opravdu není třeba budovat dálnici za desítky miliard. Reálný smysl to má tak po to Staré město, kde jsou průjezdy přes 10 000. Dál dolů už je to méně a méně. Až na pár úseků je ta silnice 1. třídy pěkná a široká, takže obchvaty a je to :)

Samozřejmě souhlasím o té spojnici na Vídeň, ale pro napojení severní Moravy stačí dostavit R52, která přímo naváže na rakouskou dálnici a zároveň obslouží i Brno - pro zlínsko, hradišťsko a hodonínsko stačí na Vídeň silnice 1. třídy ;) Pod UH už pak žádná velká sídla nejsou. Navíc D55 by stejně nevedla až na Vídeň, má končit u Břeclavi a napojení Rakouské dálnice má být u Mikulova, takže s D55 byste ušitřil doslova pár minut - za desítky miliard.

0/0
16.1.2017 11:58

V28í87t 41B65r94z88o98b26o14h86a14t44ý 7110202353661

Jo takže budeme veškerý transit směrovat přes Brno a čekat, že to již nyní přetížená část D1 bez problémů ustojí ... jojo to je moooc fajn nápad :-D

0/0
16.1.2017 13:07

M60i89r52o11s71l38a90v 72T95i68š21e94r 4179579374652

D1 okolo Brna se má rozšiřovat na 3 pruhy. Pak toto bude bez problému. D1 0-21 km má 3 pruhy a nějakých 80-90 000 aut denně zvládá.

0/0
16.1.2017 14:21

V10í44t 31B37r56z55o66b70o44h88a66t66ý 7940412393561

A s tou pěknou širokou silnicí první třídy I/55 jste mě taktéž pobavil, protože pěkná a široká je možná poslední třetina od Hodonína, která je sice opravdu pěkná a široká, nicméně to svádí ke svižnější jízdě, což není kompatibilní s tím, že je daná cesta plná až zbytečných dopravních omezení, čehož využívají vybírači daně z tachometu. Nicméně ty první dvě třetiny Uh. Hradiště - Hodonín, rozhodně nejsou široké ani pěkné, byť uznávám, že krajina kolem je docela malebná :)

0/0
16.1.2017 13:11

M26i76r96o77s31l17a21v 89T95i67š69e36r 4779139184562

Už jsem po té silnici několikrát jel. Krom úseku před Veselí-Strážnice je to pohodová cesta. Nepočítám průjezd třeba Veselím, tam by, jak jsem psal dříve, byl třeba obchvat.

0/0
16.1.2017 14:23

V59í47t 44B65r87z97o20b14o32h80a66t82ý 7710342773641

Já po té silnici jezdím pravidelně, z Veselí do Strážnice už to naopak začíná být vašimi slovy "pohodové" a od Hodonína je to opravdu kvalitní cesta, tady jsou ovšem (mnohdy nesmyslná) rychlostní omezení. Nicméně nemůžete myslet vážně, že cesta Uh. Hradiště - Veselí n. Moravou, která se neustále točí a vede řadou dědinek je pohodová cesta! - Je to nejpomalejší a nejhorší část trasy.

0/0
16.1.2017 14:57

M38i63r77o39s59l58a44v 91T33i41š41e88r 4859409924402

V tomto se ale s vámi nepřu, říkám, že to chce obchvaty všech sídel po cestě, což je ale levnější, než dálnice. Uvědomte si, že současně tam je průjezd jen 6500-10000 (jak kde) v úseku Kunovice-Hodonín. A to funguje jako spojnice sever-jih již teď. Dálnce by jistě stáhla něco z okolí, ale pořád mi to nepřijde moc ekonomické.

Co se týká pohodovosti, asi jsme z jiného kraje. za "nepohodovou" silnici první třídy považuji třeba úsek Vizovice-Vsetín (ať již přes Liptál či Polanku, hned pod I/50 třeba právě tu I/54, nic moc silnici I/57 Klobouky-SK, katastrofální I/57 Vsetín-ValMez atp. Proti tomu je úsek Kunovice-Strážnice opravdu balada ;-)

0/0
16.1.2017 15:07

V79í19t 16B56r95z72o68b28o66h91a55t49ý 7500372273711

obchvaty jsou jen dočasné řešení, ono Vy vůbec máte rád taková polovičatá řešení. Díky podobnému myšlení vznikla pražská magistrála naprostým centrem města bez absolutního plánu na nějaký městský okruh. Bavíme-li se o D55 v JM Kraji, tak je to výhled a provoz se ani do budoucna těžko zalepí nějakými obchvaty. To samé jako Vámi navrhované tahání veškerého tranzitu ze severu, středu moravy a částečně i východu Moravy směrem do Rakouska přes Brno. Zamyslel jste se, co se asi stane, když na tomto uzlu vznikne sebemenší problém? - Dopravní kolaps.....

0/0
16.1.2017 15:16

M89i14r96o24s35l77a95v 11T13i52š41e56r 4659309274912

Netahám veškerou dopravu na Vídeň přes Brno. Jen od Přerova nahoru. Ze zlínska a hradišťska už je to velká zajížďka a pro tyto relativně malá sídla stačí v tomto směru zkapacitněná I/55.

K těm "polovičatým řešením". Já tomu říkám úsporné řešení odpovídající současným potřebám. Všiml jste si třeba detailu, že ty "polovičaté obchvaty" by MOHLY z velké části vést jako půlpofil budoucí D55? Která by se v případě nutnosti z I/55x prostě rozšířila o dva pruhy na plnotučnou D55? Ale jen v případě nutnosti. Nebo tomu neříkejte obchvat, ale nová I/55, zatímco stávající trase by se ponížila na II/55x, stejně jako se to udělalo s I/55 v trase Otrokovice-Říkovice.

Já bydlím v obci, kde je denní průjezd 15 000 a prostě to funguje - není to příjemné, vadí mi to, a proti tomu je doprava v Kunovicích opravdu malá, i když kvůli těm zácpám to vypadá hrozně - problém tam ale dělá zejména ten sjezd z MÚK. Proto píšu, že pro sotva 2/3 dopravu, která je v trase Kun.-Strážnice,, stačí obchvaty.

0/0
16.1.2017 15:32

V87í35t 12B61r27z30o67b64o93h59a72t67ý 7130932503941

No vždyť říkám, sever, střed a částečně východ moravy což od Přerova docela sedí, nicméně se obávám, že spíše od Kroměříže, protože spousta lidí raději zvolí trasu u které hned najede na dálnici a dojede až do Rakouska, časově to vyjde snad líp a cesta je pohodlnější (navíc kamiony se přes Poštornou do Rakouska nedostanou a musí využít buď Valtice, kde ovšem není pořádná cesta, takže spíše Mikulov a to už časově vyjde hůře než jet do Brna po D1 a po D52 do Rakouska)

Úsporné řešení odpovídající současným potřebám je už ze své podstaty hloupost - co se týče dopravní staveb, tak ty se natolik časově protahují, že se NIKDY nemůže počítat se současnými potřebami, ale musí se plánovat do budoucna. Další věcí jsou Vaše mylné vize o obchvatech - pokud uděláte obchvaty na současně kapacitně nevyhovujících silnicích, tak je nikdy nenahradíte v daném profilu dálnicí, protože by Vám po dobu výstavby jaksi chyběla komunikace a způsobil byste dopravní kolaps a za další jak to dopadá s takovými polovičatými řešeními se dá krásně vidět na situaci I/52 v obci Mikulov, kde právě I/52 byla vybudována jako obchvat a nyní se plánuje obchvat obchvatu. Mimochodem D55 se plánuje na opačném břehu řeky moravy, tedy na uplně jiném místě, než by byl profil I/55 s obchvaty obcí.

Pokud jsou někde zácpy na denním pořádku tak to nelze považovat za fungující dopravu a je bezpředmětné sem házet absolutní čísla o průjezdu - zkrátka je tam něco špatně. V Kunovicích jsou zácpy v obou směrech a jedná se víceméně o tranzit, který by šel svést na I/50 právě mimo komunikace, s čím jak jsem již napsal je počítáno jak v územních plánech tak v původním projektování I/55, která v místě plánovaných nájezdů a sjezdů má znatelně širší profil.

0/0
17.1.2017 9:41

V23í69t 98B80r42z78o15b11o22h15a53t53ý 7400222613451

A to myslíte vážně, nebo je to jen vtip? Silnice vedoucí na východ konkrétně na Slovensko zásadně uleví silnici vedoucí na jih konkrétně do Rakouska, tedy jiný směr a jiná země? :-D I s těmi Kunovicemi jste mimo - těm by zásadně pomohl sjezd z I/50 na úrovni polí mezi starým a novým letem směrem jak na UH (Průmyslová ulice) tak směrem na Hodonín (napojení před Ostrožškou Novou Vsí) Vámi popisovaná varianta nic moc neřeší, protože zajedno by pomohla jen zlomku dopravy v tomto "uzlu" a navíc průjezd na Kunovice je v jiném pruhu (pravém), kdežto nájezd na I/55 v levém pruhu, který je dostatečně dlouhý, takže čekající auta na semaforu těm jedoucím do Kunovic nepřekáží.

0/0
16.1.2017 12:47

M73i62r61o25s34l65a53v 68T45i42š29e74r 4159389974182

Nikde jsem nenapsal, že D49 (o které stejně nevěřím, že někdy povede až na SK) pomůže silnici I/55, ale pomůže silnici I/50.

S Kunovicemi jste mimo vy. Stávající silnice kapacitně stačí a kvůli kilometrové koloně v nějaké vesnici na Moravě (z pohledu Pražana) v Praze nikdo peníze na novou MÚK někde v polích, která by navíc významnou část problému přenesla skoro doprostřed UH, nepustí. V Kunovicích je to sice zasekané, ale jezdí se pomalu, takže bezpečnostní problém to není a lidi už si docela zvykli, takže je to nereálná stavba. Co by ale pomohlo a bylo docela levné je ten nájezd. Nemusíte na mě hned útočit, pouze jsem navtrhl levně realizovatelný způsob, jak problém významně snížit. Navíc nezapoměňte, že tímto se zbavíte špuntu ze všech směrů, protože auta od UH na Brno nyní zcela zastaví provoz od jihu. Další omezení dopravy přinese snížení počtu vozidel na SK. Pokud bude D49 na SK a D55 po Staré Město, na směr SK budou ze severu na Kunovické MÚK najíždět v podstatě jen místní. Od Napajedel nahoru už se oplatí jet D55->pravčícká MÚK->D49->D1(SK).

A i toto jsou pouze MOŽNOSTI, nikde není psané, že je to nejlepší řešení, ani já si to nemyslím. Ale rozhodně je ten nájezd na Brno menší scifi, než ta vaše nová křižovatka a kilometry silnic vedoucí k ní ze všech směrů. Má původní myšlenka byla jen o tom + D55 po Starák, po který se časem určitě postaví.

0/0
16.1.2017 14:37

V11í46t 42B95r31z45o58b18o30h11a48t22ý 7750242343811

Psal jste na začátku vlákna, že po postavení D49 zmizí nutnost mít D55, z čehož dost jasně vyplývá, že výstavba D49 pomůže silnici I/55 kvůli jejíž nedostatečné kapacitě má být stavěna I/55.

S Kunovicemi nejsem mimo a mnou popsaná varianta je plánovaná od samé stavby I/50 UH-Kostelany a počítá s ní i územní plán města Uherské Hradiště schválený tuším loni, navíc jsem nikde nemluvil o MÚK, psal jsem o sjezdech/nájezdech. Nicméně už jsem pochopil co tu píšete - Vy totiž máte namysli nájezd od KUNOVIC (nikoli od Uh. Hradiště) směrem na I/55 (od Uh. na Brno se stojí v opačném směru) - nicméně Vámi zmíněná varianta se stavět nebude, protože se plánuje nájezd tam co píšu já, který je daleko vhodnější tím, že mine vytížené centrum Kunovic.

Ale těžko Vám něco vysvětlovat, když na neutěšenou situaci napíšete "lidi už si zvykly"

0/0
16.1.2017 15:08

M96i36r92o49s42l35a70v 57T25i39š44e10r 4599399954832

No, já to nenapsal jako můj pohled na problém těch lidí. Napsal jsem to jako reálný odhad pohledu odjinud - a v Praze na ministerstvu dopravní problémy mimo Prahu nikoho opravdu moc nezajímají, dokud to nezačne reálně brzdit ekonomiku dané lokality anebo tam povážlivě nestoupne nehodovost. Stačí si vzpomenout na to, jak Bárta zrušil všechny dopravní stavby všetně rozšíření I/49, pak přijel do Zlína a divil se, že ta silnice opravdu je potřeba. Sice hodně zjednodušený příklad, ale ukazuje mnohé. Není to můj názor.

Co se týká toho nového nájezdu - víte moc dobře, že to, že je něco v územním plánu, ještě neznamená, že to bude postaveno. ;-) Fakt bych vám tu novou křižovatku přál a doufám, že bude stát. Ale opravdu tomu nevěřím. Když si vezmu, jak dlouho se stavěl (a hlavně předtím "plánoval") obchvat Bánova nebo Lhotska, tak toto prostě není možné, aby postavili za našich životů.

0/0
16.1.2017 15:22

V17í44t 51B93r78z65o24b37o13h52a94t33ý 7260412913311

Mě to přát nemusíte, nejsem ten koho by to pálilo, nicméně jsem si jist, že napojení na I/55, tam co jsem psal bude jistě dříve než D55 už jen z podstaty věci, že je na to defakto vše připraveno, kdežto u D55 se neustále vedou spory, kudy vlastně povede.

Každopádně jste napsal jednu věc, kterou jsem chtěl vypíchnout už dříve, nevybuduje-li se D55 a trasy se odkloní na D1, D52 a D49 tak se tím celé Hradišťsko, Veselsko a částečně i Kyjovsko pohřbí.

0/0
17.1.2017 9:49

P17a46u77l 78J45a57r75o75s 2753848800

Ono to je problem,je to na Morave.Kdyby to bylo v cechach a nedej boze v okoli Prahy,tak je to hotovo.Na Moravu ta banda v Praze kasle...;-O;-O;-O.

0/0
17.1.2017 9:15

P91e11t58r 58R89i14h64a14k 7411728398126

A jak asi tak mají na to Slovensko jezdit? Litat vzduchem? Tohle, ze je "socialni" prej pro lidi pracujici vláda?? Jo socialni je, akorát tak jen se svoji penezenknou, ze jo "mambytznahrad" Bohousku?

0/0
16.1.2017 10:31

J41i22ř64í 45S89m39e46t40a82n46a 7235919222608

Prostě to zaplatí pracující občan. Vláda nás neustále oškubává, jako slepice.RvRvRv

+1/−1
16.1.2017 10:08

M27a47r58e68k 74G28a93j83d31a 4363544926142

O ty peníze až tak nejde, ale jde hlavně o to, že silnice která vede skoro mimo obce se zpoplatní a kamiony budou trasu objíždět přes obce.

+2/0
16.1.2017 11:00

V28í61t 36B60r57z77o43b46o65h80a22t85ý 7450382533961

vzhledem k tomu, že I/55 už přes hromadu obcí vede (Bučovice, částečně Slavkov, Nesovice, Malínky ... ) tak už moc objet nejde a tam kde by to šlo Nesovice - Koryčany - Stupava případně Buchlovice - Zlechov, to už moc smysl nemá. Spíše bych to viděl, že se hodně tranzitu odkloní na Jižní Moravu tedy na silnici I/54 Slavkov-Kyjov-Veselí a odtud po již nyní přetížení I/55 přes Uh. Hradiště na Uh. Brod, případně auta menší jak 7,5tuny na Strání

0/0
16.1.2017 13:22



Najdete na iDNES.cz