Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chce pro kamiony a autobusy zpoplatnit silnici přes Buchlovské hory

Ministerstvo dopravy chce zpoplatnit pro nákladní auta a autobusy silnici I/50, která vede od Brna přes Buchlovské hory kolem Uherského Hradiště do Starého Hrozenkova. Starostové okolních obcí se ale bojí, že kamiony budou jezdit po okreskách, aby se vyhnuly mýtnému. Hrozí i zdražování jízdného v autobusech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J29a39n 28A18d85l69e28r 2826501176726

Takže budeme potkávat patrové polské autobusy a kamiony v lesích nejen jihozápadně od Brna, ale také na okreskách a místních komunikacích Buchlovicka a Hradišťska. To musela býti velmi pomazaná pražácká hlava, co tohle vymyslela.

+2/0
16.1.2017 12:35

V97í74t 39B21r88z21o93b23o83h97a92t46ý 7420812293321

nene spíš na komunikacích kyjovska (tedy silnice I/54), protože na hradišťsku si objížděním I/55 nikdo moc nepomůže

0/0
16.1.2017 12:48

M54a85r61e87k 34G25a79j11d53a 4823404146772

Všichni budou jezdit po 1/54, za občany na této trase děkuji. Stupidní nápad. Více kamionů do obcí.

+2/0
16.1.2017 10:58

M30i11r33o62s20l76a22v 33T11i34š31e92r 4579209964812

I/54 je pro velké kamiony mnohem horší silnice než I/50, párkrát jsem po tom jel od Slavkova u Němčí po SK hranici a je to sotva taková lepší dvojka. Jestli se na to nahrnou ve velkém kamiony, tak to potěš.

0/0
16.1.2017 11:08

A96n46t88o62n25í41n 30Š62o82b56á27ň 1728851371583

Na Strání je přeci zákaz jízdy nad 3.5 tuny

0/0
16.1.2017 12:26

M26i91r82o73s40l35a64v 68T94i30š30e64r 4689409234272

To z hlavy opravdu nevím, jezdím tam osobákem :)

0/0
16.1.2017 12:31

A96n14t16o93n76í88n 46Š10o47b50á16ň 1918131361943

Jednou jsme dělaly pod Javořinou na Slovenské straně a stroje jsme musely dovést přes Hrozenkov

0/0
16.1.2017 12:44

V52í27t 15B10r73z45o66b56o41h77a93t42ý 7930762613321

není to 3,5tuny ale 7,5tuny

0/0
16.1.2017 13:25

I69v38o 30S68t78u43d81é26n79k91a 3444334331434

A kdy se už konečně začne stavět rychlostní komunikace od Otrokovic přes Staré Město na Břeclav. Všichni jenom žvaní, jak např. předseda vlády Sobotka před komunálními volbami.

+7/0
16.1.2017 10:40

M60i41r98o77s12l59a68v 65T76i59š50e71r 4389989444942

A je vůbec potřeba? Pokud se dostaví D/49 a významná část dopravy z I/50 se na ni přesune, upraví se intervaly na semaforech v Kunovicích, zvládne to i stávající silnice první třídy. D55 je nutná možná tak po Staré Město, dál stačí obchvaty. Ale je to jen názor. Provoz na I/50 a I/55 vidím z okna denně. Mimochodem, třeba provozu v Kunovicích by HODNĚ pomohlo vybudování přímého nájezdu na I/50 od UH směr Brno, aby se neucpávala ta křižovatka u sjezdu v Kunovicích.

+3/−1
16.1.2017 11:14

P68a47v25e79l 76M71a44l57i61n70a 9109353179389

D55 by měla být spojnice Sever-Jih potřeba určitě je. Hodně by to zrychlilo cestu na Bratislavu a Vídeň.

+1/0
16.1.2017 11:44

M21i43r22o80s45l93a63v 90T26i92š65e91r 4779789954502

To jo, ale podle posledního sčítání je od Kunovic dolů denní průjzd cca 8-9 tisíc vozidel. Sice to není úplně málo, ale na to opravdu není třeba budovat dálnici za desítky miliard. Reálný smysl to má tak po to Staré město, kde jsou průjezdy přes 10 000. Dál dolů už je to méně a méně. Až na pár úseků je ta silnice 1. třídy pěkná a široká, takže obchvaty a je to :)

Samozřejmě souhlasím o té spojnici na Vídeň, ale pro napojení severní Moravy stačí dostavit R52, která přímo naváže na rakouskou dálnici a zároveň obslouží i Brno - pro zlínsko, hradišťsko a hodonínsko stačí na Vídeň silnice 1. třídy ;) Pod UH už pak žádná velká sídla nejsou. Navíc D55 by stejně nevedla až na Vídeň, má končit u Břeclavi a napojení Rakouské dálnice má být u Mikulova, takže s D55 byste ušitřil doslova pár minut - za desítky miliard.

0/0
16.1.2017 11:58

V43í46t 31B20r53z28o52b56o70h25a83t47ý 7160112343601

Jo takže budeme veškerý transit směrovat přes Brno a čekat, že to již nyní přetížená část D1 bez problémů ustojí ... jojo to je moooc fajn nápad :-D

0/0
16.1.2017 13:07

M36i64r26o37s90l91a15v 79T13i52š54e59r 4879979924482

D1 okolo Brna se má rozšiřovat na 3 pruhy. Pak toto bude bez problému. D1 0-21 km má 3 pruhy a nějakých 80-90 000 aut denně zvládá.

0/0
16.1.2017 14:21

V16í27t 33B78r24z63o20b68o85h51a64t61ý 7560562883911

A s tou pěknou širokou silnicí první třídy I/55 jste mě taktéž pobavil, protože pěkná a široká je možná poslední třetina od Hodonína, která je sice opravdu pěkná a široká, nicméně to svádí ke svižnější jízdě, což není kompatibilní s tím, že je daná cesta plná až zbytečných dopravních omezení, čehož využívají vybírači daně z tachometu. Nicméně ty první dvě třetiny Uh. Hradiště - Hodonín, rozhodně nejsou široké ani pěkné, byť uznávám, že krajina kolem je docela malebná :)

0/0
16.1.2017 13:11

M41i39r36o60s50l14a58v 38T66i27š67e97r 4689649574772

Už jsem po té silnici několikrát jel. Krom úseku před Veselí-Strážnice je to pohodová cesta. Nepočítám průjezd třeba Veselím, tam by, jak jsem psal dříve, byl třeba obchvat.

0/0
16.1.2017 14:23

V76í76t 30B82r32z19o96b26o95h40a85t36ý 7390582333241

Já po té silnici jezdím pravidelně, z Veselí do Strážnice už to naopak začíná být vašimi slovy "pohodové" a od Hodonína je to opravdu kvalitní cesta, tady jsou ovšem (mnohdy nesmyslná) rychlostní omezení. Nicméně nemůžete myslet vážně, že cesta Uh. Hradiště - Veselí n. Moravou, která se neustále točí a vede řadou dědinek je pohodová cesta! - Je to nejpomalejší a nejhorší část trasy.

0/0
16.1.2017 14:57

M59i22r29o60s46l51a43v 56T87i66š60e56r 4649509134372

V tomto se ale s vámi nepřu, říkám, že to chce obchvaty všech sídel po cestě, což je ale levnější, než dálnice. Uvědomte si, že současně tam je průjezd jen 6500-10000 (jak kde) v úseku Kunovice-Hodonín. A to funguje jako spojnice sever-jih již teď. Dálnce by jistě stáhla něco z okolí, ale pořád mi to nepřijde moc ekonomické.

Co se týká pohodovosti, asi jsme z jiného kraje. za "nepohodovou" silnici první třídy považuji třeba úsek Vizovice-Vsetín (ať již přes Liptál či Polanku, hned pod I/50 třeba právě tu I/54, nic moc silnici I/57 Klobouky-SK, katastrofální I/57 Vsetín-ValMez atp. Proti tomu je úsek Kunovice-Strážnice opravdu balada ;-)

0/0
16.1.2017 15:07

V72í86t 83B35r73z66o82b44o23h39a30t64ý 7770292793421

obchvaty jsou jen dočasné řešení, ono Vy vůbec máte rád taková polovičatá řešení. Díky podobnému myšlení vznikla pražská magistrála naprostým centrem města bez absolutního plánu na nějaký městský okruh. Bavíme-li se o D55 v JM Kraji, tak je to výhled a provoz se ani do budoucna těžko zalepí nějakými obchvaty. To samé jako Vámi navrhované tahání veškerého tranzitu ze severu, středu moravy a částečně i východu Moravy směrem do Rakouska přes Brno. Zamyslel jste se, co se asi stane, když na tomto uzlu vznikne sebemenší problém? - Dopravní kolaps.....

0/0
16.1.2017 15:16

M13i17r84o49s13l21a35v 43T30i41š25e70r 4619419744912

Netahám veškerou dopravu na Vídeň přes Brno. Jen od Přerova nahoru. Ze zlínska a hradišťska už je to velká zajížďka a pro tyto relativně malá sídla stačí v tomto směru zkapacitněná I/55.

K těm "polovičatým řešením". Já tomu říkám úsporné řešení odpovídající současným potřebám. Všiml jste si třeba detailu, že ty "polovičaté obchvaty" by MOHLY z velké části vést jako půlpofil budoucí D55? Která by se v případě nutnosti z I/55x prostě rozšířila o dva pruhy na plnotučnou D55? Ale jen v případě nutnosti. Nebo tomu neříkejte obchvat, ale nová I/55, zatímco stávající trase by se ponížila na II/55x, stejně jako se to udělalo s I/55 v trase Otrokovice-Říkovice.

Já bydlím v obci, kde je denní průjezd 15 000 a prostě to funguje - není to příjemné, vadí mi to, a proti tomu je doprava v Kunovicích opravdu malá, i když kvůli těm zácpám to vypadá hrozně - problém tam ale dělá zejména ten sjezd z MÚK. Proto píšu, že pro sotva 2/3 dopravu, která je v trase Kun.-Strážnice,, stačí obchvaty.

0/0
16.1.2017 15:32

V12í22t 48B54r32z58o56b76o77h16a31t25ý 7860642373181

No vždyť říkám, sever, střed a částečně východ moravy což od Přerova docela sedí, nicméně se obávám, že spíše od Kroměříže, protože spousta lidí raději zvolí trasu u které hned najede na dálnici a dojede až do Rakouska, časově to vyjde snad líp a cesta je pohodlnější (navíc kamiony se přes Poštornou do Rakouska nedostanou a musí využít buď Valtice, kde ovšem není pořádná cesta, takže spíše Mikulov a to už časově vyjde hůře než jet do Brna po D1 a po D52 do Rakouska)

Úsporné řešení odpovídající současným potřebám je už ze své podstaty hloupost - co se týče dopravní staveb, tak ty se natolik časově protahují, že se NIKDY nemůže počítat se současnými potřebami, ale musí se plánovat do budoucna. Další věcí jsou Vaše mylné vize o obchvatech - pokud uděláte obchvaty na současně kapacitně nevyhovujících silnicích, tak je nikdy nenahradíte v daném profilu dálnicí, protože by Vám po dobu výstavby jaksi chyběla komunikace a způsobil byste dopravní kolaps a za další jak to dopadá s takovými polovičatými řešeními se dá krásně vidět na situaci I/52 v obci Mikulov, kde právě I/52 byla vybudována jako obchvat a nyní se plánuje obchvat obchvatu. Mimochodem D55 se plánuje na opačném břehu řeky moravy, tedy na uplně jiném místě, než by byl profil I/55 s obchvaty obcí.

Pokud jsou někde zácpy na denním pořádku tak to nelze považovat za fungující dopravu a je bezpředmětné sem házet absolutní čísla o průjezdu - zkrátka je tam něco špatně. V Kunovicích jsou zácpy v obou směrech a jedná se víceméně o tranzit, který by šel svést na I/50 právě mimo komunikace, s čím jak jsem již napsal je počítáno jak v územních plánech tak v původním projektování I/55, která v místě plánovaných nájezdů a sjezdů má znatelně širší profil.

0/0
17.1.2017 9:41

V33í57t 49B78r11z10o26b47o53h63a92t57ý 7950312133471

A to myslíte vážně, nebo je to jen vtip? Silnice vedoucí na východ konkrétně na Slovensko zásadně uleví silnici vedoucí na jih konkrétně do Rakouska, tedy jiný směr a jiná země? :-D I s těmi Kunovicemi jste mimo - těm by zásadně pomohl sjezd z I/50 na úrovni polí mezi starým a novým letem směrem jak na UH (Průmyslová ulice) tak směrem na Hodonín (napojení před Ostrožškou Novou Vsí) Vámi popisovaná varianta nic moc neřeší, protože zajedno by pomohla jen zlomku dopravy v tomto "uzlu" a navíc průjezd na Kunovice je v jiném pruhu (pravém), kdežto nájezd na I/55 v levém pruhu, který je dostatečně dlouhý, takže čekající auta na semaforu těm jedoucím do Kunovic nepřekáží.

0/0
16.1.2017 12:47

M46i28r51o39s73l56a82v 56T40i17š42e81r 4949489774912

Nikde jsem nenapsal, že D49 (o které stejně nevěřím, že někdy povede až na SK) pomůže silnici I/55, ale pomůže silnici I/50.

S Kunovicemi jste mimo vy. Stávající silnice kapacitně stačí a kvůli kilometrové koloně v nějaké vesnici na Moravě (z pohledu Pražana) v Praze nikdo peníze na novou MÚK někde v polích, která by navíc významnou část problému přenesla skoro doprostřed UH, nepustí. V Kunovicích je to sice zasekané, ale jezdí se pomalu, takže bezpečnostní problém to není a lidi už si docela zvykli, takže je to nereálná stavba. Co by ale pomohlo a bylo docela levné je ten nájezd. Nemusíte na mě hned útočit, pouze jsem navtrhl levně realizovatelný způsob, jak problém významně snížit. Navíc nezapoměňte, že tímto se zbavíte špuntu ze všech směrů, protože auta od UH na Brno nyní zcela zastaví provoz od jihu. Další omezení dopravy přinese snížení počtu vozidel na SK. Pokud bude D49 na SK a D55 po Staré Město, na směr SK budou ze severu na Kunovické MÚK najíždět v podstatě jen místní. Od Napajedel nahoru už se oplatí jet D55->pravčícká MÚK->D49->D1(SK).

A i toto jsou pouze MOŽNOSTI, nikde není psané, že je to nejlepší řešení, ani já si to nemyslím. Ale rozhodně je ten nájezd na Brno menší scifi, než ta vaše nová křižovatka a kilometry silnic vedoucí k ní ze všech směrů. Má původní myšlenka byla jen o tom + D55 po Starák, po který se časem určitě postaví.

0/0
16.1.2017 14:37

V33í90t 23B21r62z73o91b84o74h93a90t38ý 7110602553731

Psal jste na začátku vlákna, že po postavení D49 zmizí nutnost mít D55, z čehož dost jasně vyplývá, že výstavba D49 pomůže silnici I/55 kvůli jejíž nedostatečné kapacitě má být stavěna I/55.

S Kunovicemi nejsem mimo a mnou popsaná varianta je plánovaná od samé stavby I/50 UH-Kostelany a počítá s ní i územní plán města Uherské Hradiště schválený tuším loni, navíc jsem nikde nemluvil o MÚK, psal jsem o sjezdech/nájezdech. Nicméně už jsem pochopil co tu píšete - Vy totiž máte namysli nájezd od KUNOVIC (nikoli od Uh. Hradiště) směrem na I/55 (od Uh. na Brno se stojí v opačném směru) - nicméně Vámi zmíněná varianta se stavět nebude, protože se plánuje nájezd tam co píšu já, který je daleko vhodnější tím, že mine vytížené centrum Kunovic.

Ale těžko Vám něco vysvětlovat, když na neutěšenou situaci napíšete "lidi už si zvykly"

0/0
16.1.2017 15:08

M68i83r96o45s35l63a60v 49T11i19š70e67r 4289319974752

No, já to nenapsal jako můj pohled na problém těch lidí. Napsal jsem to jako reálný odhad pohledu odjinud - a v Praze na ministerstvu dopravní problémy mimo Prahu nikoho opravdu moc nezajímají, dokud to nezačne reálně brzdit ekonomiku dané lokality anebo tam povážlivě nestoupne nehodovost. Stačí si vzpomenout na to, jak Bárta zrušil všechny dopravní stavby všetně rozšíření I/49, pak přijel do Zlína a divil se, že ta silnice opravdu je potřeba. Sice hodně zjednodušený příklad, ale ukazuje mnohé. Není to můj názor.

Co se týká toho nového nájezdu - víte moc dobře, že to, že je něco v územním plánu, ještě neznamená, že to bude postaveno. ;-) Fakt bych vám tu novou křižovatku přál a doufám, že bude stát. Ale opravdu tomu nevěřím. Když si vezmu, jak dlouho se stavěl (a hlavně předtím "plánoval") obchvat Bánova nebo Lhotska, tak toto prostě není možné, aby postavili za našich životů.

0/0
16.1.2017 15:22

V70í69t 65B81r19z49o72b54o42h75a45t81ý 7270812943841

Mě to přát nemusíte, nejsem ten koho by to pálilo, nicméně jsem si jist, že napojení na I/55, tam co jsem psal bude jistě dříve než D55 už jen z podstaty věci, že je na to defakto vše připraveno, kdežto u D55 se neustále vedou spory, kudy vlastně povede.

Každopádně jste napsal jednu věc, kterou jsem chtěl vypíchnout už dříve, nevybuduje-li se D55 a trasy se odkloní na D1, D52 a D49 tak se tím celé Hradišťsko, Veselsko a částečně i Kyjovsko pohřbí.

0/0
17.1.2017 9:49

P42a73u96l 96J13a52r38o71s 2513218120

Ono to je problem,je to na Morave.Kdyby to bylo v cechach a nedej boze v okoli Prahy,tak je to hotovo.Na Moravu ta banda v Praze kasle...;-O;-O;-O.

0/0
17.1.2017 9:15

P90e16t72r 63R76i28h29a68k 7441778468346

A jak asi tak mají na to Slovensko jezdit? Litat vzduchem? Tohle, ze je "socialni" prej pro lidi pracujici vláda?? Jo socialni je, akorát tak jen se svoji penezenknou, ze jo "mambytznahrad" Bohousku?

0/0
16.1.2017 10:31

J94i38ř63í 68S89m80e43t67a15n33a 7375929302338

Prostě to zaplatí pracující občan. Vláda nás neustále oškubává, jako slepice.RvRvRv

+1/−1
16.1.2017 10:08

M94a32r42e96k 24G70a16j58d65a 4813784986262

O ty peníze až tak nejde, ale jde hlavně o to, že silnice která vede skoro mimo obce se zpoplatní a kamiony budou trasu objíždět přes obce.

+2/0
16.1.2017 11:00

V62í57t 46B26r48z18o77b68o43h44a62t56ý 7380832153771

vzhledem k tomu, že I/55 už přes hromadu obcí vede (Bučovice, částečně Slavkov, Nesovice, Malínky ... ) tak už moc objet nejde a tam kde by to šlo Nesovice - Koryčany - Stupava případně Buchlovice - Zlechov, to už moc smysl nemá. Spíše bych to viděl, že se hodně tranzitu odkloní na Jižní Moravu tedy na silnici I/54 Slavkov-Kyjov-Veselí a odtud po již nyní přetížení I/55 přes Uh. Hradiště na Uh. Brod, případně auta menší jak 7,5tuny na Strání

0/0
16.1.2017 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.