- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tunel byl je a bude. Miliarda za cestu do Otrokovic??? Tady si někdo pořádně namastil kapsu.
Ve světě běžné, doprava musí do nitra Země. V Praze tunel Blanka velmi pomohl průjezdu Prahou, škoda, že další podobné stále chybí. Držím palce Zlínu, aby se také dočkal. Cena se mi zdá velmi nízká..., ale přesto bych do toho šel.
Ideální by byl dlouhý tunel pod celým hřebenem jižně od Zlína pod majákem. Od Malenovic až před Želechovice.
Tak si matně vybavuji, že mi v dětství říkali, že T. Baťa měl v plánu vést obchvat Zlína po mostě, který by byl na pylonech nad řekou Dřevnice.
Toto řešili i za komunistů. Most, který je přes Čepkov se neměl stáčet do centra, ale měl jít nad Dřevnicí a napojit se na hlavní tah na Vizovice až v kopci za křižovatkou v Příluku u Přístavu. Na druhé straně to neměl být z mostu hlavní tah na JS, ale pokračovat měl přes rybníky. Toto měl být obchvat Zlína. Zcela nechápu proč porevoluční vlády Zlína tuto variantu zavrhli a rozprodali areál na rybníkách. Takhle už se to bude těžko řešit, jelikož by museli draze vykupovat jak některé pozemky tak hlavně nemovitosti.
Také by se soustředil na dokončení východního obchvatu přes Zálešnou. A až potom jak by to ulevilo centru bych řešil nějaký drahý tunel.
Nejsem odborník na komunikace, ale proč by mělo být investorem město, když jde o státní komunikaci? Za druhé navrhovaný tunel je dílčí a polovičaté řešení, není mi jasná jeho logika, návaznosti a časová perspektiva. Za třetí - pokud z města nedostaneme tranzit, je každé jiné řešení liché. Tady se ukazuje, jak úzkoprsé a nedomyšlené je kverulantství ekoteroristů, kteří znemožňují systémové řešení D49, nehledě k tomu, že za pár let budou eurodotace zrušeny a my budeme platit celou stavbu z vlastních peněz, které mohly být použity na příští investice. Za čtvrté - škoda řeči, když odpovědné orgány a správci jsou statisté, kteří čekají, až někdo něco vymyslí a vyřeší za ně.
Nový Generel zjistil, že tranzit Zlínem tvoří pouhých 8%. Z těchto 8% je cca 4% schopna odvést D49 Hulín - Lípa. Není ale schopna VYŘEŠIT vnější dopravu Zlína. Na to je příliš vzdálená. Na druhé straně ale nelze popřít, že by nezajistila jednu z možností dostat se do centra Zlína přes obchvat Zálešné, Podvesné, Věžových domů a Lidl Obeciny. Jenže eventuálně, jednou, možná, za hodně dlouho.... Jedno je jisté. Nikdy to nebude to pravé ořechové cestování z D1 a D49 přes východní Zlín do centra města.
Kam se poděl můj příspěvek a celý článek o nových preferencích kraje????
Miliardu na úplatcích, to je tou miliardou myšleno. Jinak máte pravdu.
Je to jinak. 1 km tunelu v zahloubené jámě je neproveditelný z důvodu chybějících objížděk budovaného 4 proudého úseku státní silnice 1/49. Generel dopravy varianta C navrhuje "Přeložku státní silnice 1/49 a obchvat města Zlína" již podle názvu na náklady státní kasy. Nikde se tam nemluví o tunelu pod Tlustou horou, protože je kolem města 1,2 km široký pás lesa. Variantu najdete na stránkách Zlína, dopravou v návrhové části, GDZ Návrhová část IAD strana 40. Návrh vychází z toho, že hluk a jedy jsou ve vzdálenosti 300 m od osídlení přijatelné. Buď budeme dýchat jedy na ŠTEFÁNIKOVÉ MY /specielně při pocukávání dopravy ve špičkách/, NEBO 70% PRŮJEZDŮ MĚSTEM PROJEDE rychlostí 110 km/hod na nejvyšší převodový stupeň kolem města. 70% DOPRAVY PODLE ANALYTICKÉ ČÁSTI GENERELU TOTIŽ TVOŘÍ TRANZIT A VNĚJŠÍ DOPRAVA MĚSTA která začíná a končí ve městě. V generelu se nikde nedovíte intenzitu dopravy přivaděče Zlín centrum. Přivaděč Zlín západ vezme cca 35% ze 70%odkloněných průjezdů, Zlín východ 15% a Zlín centrum 50%. které se ihned rozpráší do všech světových stran na Gahurové, Štefánikové a T. Bati. Císařským řezem se dostane Zlín do 21 tisíciletí zdravější, atraktivnější a na prahu nové prosperity.
Opravuji. Máme 21.století..