Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odborníci Zlínu navrhli silniční tunel pod hlavní třídou, stál by miliardu

Po letech marných snah o to, jak pohnout s ucpanou dopravou ve středu Zlína, má magistrát konečně na stole konkrétní návrhy a plány odborníků. V rámci takzvaného generelu se zabývali dopravou v celém městě, od automobilové až po pěší. Přinášejí její možná řešení až do roku 2035.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D33a25n13i34e11l 72V88a59h10a71l11a 3438944168

Tunel byl je a bude. Miliarda za cestu do Otrokovic??? Tady si někdo pořádně namastil kapsu.

0/0
19.12.2016 10:34

L41u44c37i94a90n 78P66a32p94a76z22i91a35n 5914947331905

Ve světě běžné, doprava musí do nitra Země. V Praze tunel Blanka velmi pomohl průjezdu Prahou, škoda, že další podobné stále chybí. Držím palce Zlínu, aby se také dočkal. Cena se mi zdá velmi nízká..., ale přesto bych do toho šel.

0/0
17.12.2016 23:02

T13o52m 60P29á82l86e47k 1381466459208

Ideální by byl dlouhý tunel pod celým hřebenem jižně od Zlína pod majákem. Od Malenovic až před Želechovice. R^R^

0/−1
15.12.2016 13:15

A17n72t70o14n12í39n 13Z28e13l86i72n50k82a 5384488905420

A vtom jsem se probudil.

+1/0
15.12.2016 17:58

M74i80r93o36s18l67a57v 81T74i32š53e96r 4989579544682

Když už jsme u těch snů, kdo by v tomto případě tunel - nebo obchvat - ukončil před Želechovicemi a ne až za Lípou, kde by so doprava výhledově rozdělilla na regionální na I/49 a dálkovou na D49?

Ale zní to krásně, ne? :D

+2/0
16.12.2016 13:47

A58n58t33o72n19í62n 32Z73e90l46i28n62k69a 5324808905540

Ano. V jednom případě je to naprosto rozumné a reálné.

0/0
16.12.2016 17:24

A71n57t51o19n11í48n 25Z87e38l78i84n15k29a 5544418135900

Má to jediný háček. Jak to navléct, aby to prošlo!!!!!!!

0/0
16.12.2016 18:25

J33a14n74a 80K79r52ů17č12k89o89v15á 4874590930405

Tak si matně vybavuji, že mi v dětství říkali, že T. Baťa měl v plánu vést obchvat Zlína po mostě, který by byl na pylonech nad řekou Dřevnice.

0/0
15.12.2016 7:47

M98i35r50o16s45l67a19v 43M44a43t40ě76j26k54a 8450142251704

Toto řešili i za komunistů. Most, který je přes Čepkov se neměl stáčet do centra, ale měl jít nad Dřevnicí a napojit se na hlavní tah na Vizovice až v kopci za křižovatkou v Příluku u Přístavu. Na druhé straně to neměl být z mostu hlavní tah na JS, ale pokračovat měl přes rybníky. Toto měl být obchvat Zlína. Zcela nechápu proč porevoluční vlády Zlína tuto variantu zavrhli a rozprodali areál na rybníkách. Takhle už se to bude těžko řešit, jelikož by museli draze vykupovat jak některé pozemky tak hlavně nemovitosti.

Také by se soustředil na dokončení východního obchvatu přes Zálešnou. A až potom jak by to ulevilo centru bych řešil nějaký drahý tunel.

+1/0
15.12.2016 10:05

K45a28r15e20l 74C29h50r48a29s21t43i36n38a 4443474840795

Nejsem odborník na komunikace, ale proč by mělo být investorem město, když jde o státní komunikaci? Za druhé navrhovaný tunel je dílčí a polovičaté řešení, není mi jasná jeho logika, návaznosti a časová perspektiva. Za třetí - pokud z města nedostaneme tranzit, je každé jiné řešení liché. Tady se ukazuje, jak úzkoprsé a nedomyšlené je kverulantství ekoteroristů, kteří znemožňují systémové řešení D49, nehledě k tomu, že za pár let budou eurodotace zrušeny a my budeme platit celou stavbu z vlastních peněz, které mohly být použity na příští investice. Za čtvrté - škoda řeči, když odpovědné orgány a správci jsou statisté, kteří čekají, až někdo něco vymyslí a vyřeší za ně.

+7/0
14.12.2016 16:52

A77n48t95o45n80í89n 68Z41e49l12i35n62k66a 5844738435510

Nový Generel zjistil, že tranzit Zlínem tvoří pouhých 8%. Z těchto 8% je cca 4% schopna odvést D49 Hulín - Lípa. Není ale schopna VYŘEŠIT vnější dopravu Zlína. Na to je příliš vzdálená. Na druhé straně ale nelze popřít, že by nezajistila jednu z možností dostat se do centra Zlína přes obchvat Zálešné, Podvesné, Věžových domů a Lidl Obeciny. Jenže eventuálně, jednou, možná, za hodně dlouho.... Jedno je jisté. Nikdy to nebude to pravé ořechové cestování z D1 a D49 přes východní Zlín do centra města.

0/−1
14.12.2016 22:59

T41o87m 30P34á16l10e66k 1251556759168

Troll se opět probudil a lže jako když tiskne.

0/0
15.12.2016 13:10

F16r97a92n90t46i75š95e17k 78M88ü55c58k 3734697718

To zas bude tunel........

+3/−1
14.12.2016 16:31

F93r87a81n43t46i98š83e96k 56M26ü60c73k 3764817808

To zas bude tunel.....

0/0
14.12.2016 16:29

A88n15t82o62n42í56n 20Z87e85l69i77n94k54a 5954818245600

Kam se poděl můj příspěvek a celý článek o nových preferencích kraje????

0/0
14.12.2016 14:54

P61e22t22r 84B80á19č76a 8325196515755

Miliardu? To vynasobte tak trema.

0/0
14.12.2016 14:30

T40o71m 97P24á35l88e83k 1721956409228

Miliardu na úplatcích, to je tou miliardou myšleno. Jinak máte pravdu.8-o

0/−1
15.12.2016 13:11

A61n15t11o21n64í51n 54Z87e24l42i65n97k61a 5644958985790

Je to jinak. 1 km tunelu v zahloubené jámě je neproveditelný z důvodu chybějících objížděk budovaného 4 proudého úseku státní silnice 1/49. Generel dopravy varianta C navrhuje "Přeložku státní silnice 1/49 a obchvat města Zlína" již podle názvu na náklady státní kasy. Nikde se tam nemluví o tunelu pod Tlustou horou, protože je kolem města 1,2 km široký pás lesa. Variantu najdete na stránkách Zlína, dopravou v návrhové části, GDZ Návrhová část IAD strana 40. Návrh vychází z toho, že hluk a jedy jsou ve vzdálenosti 300 m od osídlení přijatelné. Buď budeme dýchat jedy na ŠTEFÁNIKOVÉ MY /specielně při pocukávání dopravy ve špičkách/, NEBO 70% PRŮJEZDŮ MĚSTEM PROJEDE rychlostí 110 km/hod na nejvyšší převodový stupeň kolem města. 70% DOPRAVY PODLE ANALYTICKÉ ČÁSTI GENERELU TOTIŽ TVOŘÍ TRANZIT A VNĚJŠÍ DOPRAVA MĚSTA která začíná a končí ve městě. V generelu se nikde nedovíte intenzitu dopravy přivaděče Zlín centrum. Přivaděč Zlín západ vezme cca 35% ze 70%odkloněných průjezdů, Zlín východ 15% a Zlín centrum 50%. které se ihned rozpráší do všech světových stran na Gahurové, Štefánikové a T. Bati. Císařským řezem se dostane Zlín do 21 tisíciletí zdravější, atraktivnější a na prahu nové prosperity.

+3/−1
14.12.2016 14:22

A38n59t52o89n79í78n 25Z86e54l51i15n69k32a 5854828475100

Opravuji. Máme 21.století..

+1/0
14.12.2016 14:50
Foto

J16a20n 72A25d67l31e44r 2936191206416

Odborníci navrhli, realita zavrhla. To si můžeme napsat po deseti letech.

+5/0
14.12.2016 12:57

P20e43t27r 36S19t55a22r52o50s42t81a 6886248660238

miliarda? spíš několik miliard

+5/0
14.12.2016 12:56

S45t83a64n38i58s28l97a54v 53P33i82š22t16ě25k 1586808699475

Me by se sice vic libil tunel pod Tlustou horou. Ale i toto neni spatne. Jenze je tu ten podchod, kde jsou obchody co to maji pronajate jeste myslim do roku 41. A s temi nic nehne.:-/

+2/0
14.12.2016 12:02

J15a53r36o25m94i24r 20C42h42a15l27o27u95p16k12a 4319477785657

Klid, ještě se nestaví... ;-)

+1/0
14.12.2016 12:04

S59t91a42n64i88s93l52a96v 49P96i93š69t72ě44k 1836708399965

Ja vim:-) A hned tak urcite nezacne. Coz je skoda. Zatim by stacilo zacit ze stavbou privadece k Frystaku. Ale i to asi chci moc.

+1/0
14.12.2016 12:07

P49e69t54r 94Š26t22ě80p 2373573270806

Co by Zlín opravdu potřeboval není tunel, ale obchvat. Třída T. Bati je něco jako magistrála přes Václavák v Praze; všechen tranzit i místní doprava projíždí tudy, protože jinak to vzhledem k terénu kolem města nejde. Postavit za miliardy tunel v centru (už tušíme, že konečná cena = slibovaná cena krát koeficient korupce) jenom proto, aby se na 1 kilometru v centru ulevilo dopravě a místo ní se udělala pěší zóna jsou vyhozené peníze.

+9/−1
14.12.2016 11:51

J90a67r45o91m30i76r 14C49h63a42l72o97u73p22k48a 4729427825437

Není to tak, většina aut jezdící po Zlíně jede do nebo ze Zlína, tomu obchvat nijak nepomůže...

+5/−1
14.12.2016 12:03

A34n75t14o80n76í34n 69Z43e78l61i37n40k76a 5714158805600

Omyl. právě kvůli 70% tranzitu a VNĚJŠÍ dopravy se staví obchvaty,

+3/0
14.12.2016 13:48

J11a48r94o39m43i16r 96C34h50a94l41o56u53p79k96a 4929327505757

A když je tranzit 11,7%?

0/−1
14.12.2016 13:55

A19n89t20o32n86í97n 52Z21e32l64i11n92k92a 5604468335460

Chyba tisku. odpověď najdete nyní odtud pod 3. diskutujícím.

+1/−1
14.12.2016 14:36

A53n98t28o78n79í39n 81Z92e23l88i97n63k44a 5184368945950

Uvítal bych argumenty, ne mínusy.

0/0
14.12.2016 14:51

V89á50c78l61a95v 85P32o83u41s33t57k12a 3800191302

Pane Zelinka, dokud nepochopíte, že ta vnější doprava začínající a končící ve Zlíně a tvořící cca 60% veškeré dopravy ve Zlíně prostě obchvat nepotřebuje už jen ze své podstaty, pak nic jiného než mínusy čekat nemůžete.

+1/0
14.12.2016 14:57

A43n53t92o14n70í94n 79Z18e27l19i96n98k87a 5764248385150

Pane Poustko. Doprava, která končí nebo začíná ve Zlíně samozřejmě obchvat potřebuje stejně jako tranzit. Každý takový řidič se potřebuje dostat na určené místo ve Zlíně z vnějšího okolí co nejrychleji a co nejkomfortněji BEZ ZBYTEČNÉHO PROJÍŽDĚNÍ CENTEM A ČÁSTÍ ZLÍNA. No a to se právě děje tak jako všude jinde 3 plánovanými zlínskými přivaděči. V případě varianty C západním sjezdem na tř. T Bati v Loukách, východním na Přílukách a centrálním přivaděčem Gahurova.

+3/0
14.12.2016 19:03

B95o12h20u67m70i49l 67S76t43e46j55s80k78a21l 5133684641203

Ono by stačilo nedělat každých deset metrů přechod pro chodce.

+2/−4
14.12.2016 11:44
Foto

P50r13e64m98y26s80l 32K68y64s96e96l54a68k 5135283604109

Zlín byl je a bude obydlená zatáčka a ještě v soutěsce mezi kopci. To skoro nemá řešení. Jakýkoliv obchvat je k ničemu, jelikož doprava která by jela do Zlína by stejně musela zase do centra. A tunel od náměstí k divadlu? Co to vyřeší? Ano vyhnete se dvěma křižovatkám, ale to co je před ním a za ním na tom bude pořád stejně. ideální by bylo odklonit hlavní dopravu, která nejede do Zlína někam mimo, třeba na druhý břeh Dřevnice, ale to se dostáváme zpět k bodu 1. Ten tunel by musel být už z Čamlíkova a končit u Tescomy.

+16/−1
14.12.2016 11:43

K69a51r58e92l 84Š25o69u33m48a97l 1394153158

Přesně tak. Je třeba odklonit tranzitní dopravu mimo město, ale to nevyřeší Zlín sám. A jednoduché řešení to není v každém případě. Zlín je skutečně úzké údolí sevřené prudkými kopci

+1/0
14.12.2016 11:47

A37n44t77o35n20í72n 15Z79e30l86i97n16k52a 5694318735430

Když jsem poprvé studoval analytickou část Generelu, stálo tam černé na bílém: vnitřní doprava 30%, tranzit 8%, vnější doprava, která začíná a končí ve Zlíně 62%. Čili TÉMĚŘ 3 dopravní prostředky ze 4 se potloukají ve Zlíně ZBYTEČNĚ. Takže Zlín tak jako všude jinde ve světě potřebuje OBCHVAT.

+1/−1
14.12.2016 14:33

J37a29r78o51m61i20r 71C34h34a42l41o59u27p51k26a 4639367615297

Ty 3 dopravní prostředky ze 4 do Zlína přijely nebo ze Zlína vyjíždějí. Na co jim bude obchvat?

+3/0
14.12.2016 14:42

A29n58t40o22n80í78n 81Z52e51l49i25n92k95a 5894218775600

Najíždět a vyjíždět budou moci ze 3 míst ve Zlíně. V tom je právě ten fígl, že na ŠTEFNIKOVÉ sešlápnou pedál na podlahu a na dobře vyřešeném přivaděči dojedou na jedno sešlápnutí plynu až do Prahy. A vo tom to právě je.

+2/0
14.12.2016 19:13

J63a53r27o71m52i10r 77C41h54a62l78o70u44p79k89a 4509127255127

Tranzitní doprava čamlíkov - tescoma je pár procent, v tomto směru tunel smysl má. Prostudujte si ten generel. Aspoň trochu...

+2/0
14.12.2016 12:01

M24i48r98o68s19l67a31v 19T40i46š50e48r 4489909624202

Ano, tranzit je sice jen pár procent. Ale tunel po celé této délce s někollika vyústěními na vhodných místech, by přeci jen velkou část i této "lokální" dopravy dostal alespoň pod zem.

0/0
14.12.2016 12:57

J18a89r75o28m79i98r 67C28h98a21l18o71u58p73k90a 4799867955397

Jasně, tak to můžeme současně postavit i dvě - tři linky metra, ne?

0/0
14.12.2016 13:04

M60i94r44o59s49l43a69v 41T89i15š23e87r 4189349714102

Metro Zlín nepotřebuje, alternativní průtah západ-výhod ano. Jenomže krom podzemí není, kde ho postavit.

+1/0
14.12.2016 13:29

J74a83r45o13m56i30r 98C56h11a94l72o45u49p65k62a 4519197395667

Jaktože ne? Může se postavit v podobě estakády.

0/0
14.12.2016 13:34

M75i57r49o42s58l48a18v 61T14i21š13e82r 4109579984172

Hm, ale to by mě zajímalo, kdo to bude trpět nad barákem...po celé délce údolí. Přesunete dopravu k barákům v lokalitách, kde je teď relativní klid. :-(

0/0
14.12.2016 13:51

J44a83r49o18m60i47r 43C63h76a97l29o74u37p62k13a 4579507575237

Vždyť je to stejná utopie jako tunelový systém velikosti pražské Blanky...

0/0
14.12.2016 13:56

M60i42r35o95s94l93a25v 87T52i27š94e24r 4459429314782

Však já nereaguji na reálnost. Já jen napsal, že souhlasím s pisatelem ohledně funkčnosti a přidal jsem své zdůvodnění. Samozřejmě, že to tady nikdy nikdo nepostaví. Šlo jen o to, že věřím, že by to pomohlo o víc, než o pár procent a napsal jsem proč.

0/0
14.12.2016 14:45

A12n10t78o28n42í92n 71Z44e38l73i80n98k10a 5634628345850

V Povážské Bystrici jsou spokojeni.

0/0
14.12.2016 14:37

M95i65r81o47s87l55a92v 72T93i25š67e61r 4619869524572

Myslíte ten vysoký dálniční most nad pár domy? Vždyť je to trochu jiná situace, než estakáda a zářezy po celé délce zlínského údolí. Navíc to spoustě z těch lidí v Bystrici odvedlo tranzit ze silnice, která jim vede přímo pod okny, je to naprosto jiná situace. Mimochodem, Považskou Bystricou jsem projížděl naposled před cca měsícem, tak jsem to tam viděl na vlastní oči.

0/0
14.12.2016 14:54

A60n13t78o31n25í29n 88Z97e95l32i24n94k24a 5344898915190

Vemte si Vsetín. Na obchvat stačí doslova pár desítek metrů. A v Zůru a Půru mají další dva pruhy. Zlín nemá ani ty dva první.

Jaké velké zářezy a estakády kolem Zlína? Něco se odkope, něco přihrne, nejnutnější přemostí v tubsu, něco nahoru, něco dolů, trošku doprava a pak zase doleva v rámci norem pro 110 km/od a máme to v kapse nejenom pro nás, ale také pro VŠECHNY další generace PO NÁS. Nejsme v Alpách, ale ve valašské krajině.

+2/0
14.12.2016 19:30

K27a79r60e83l 90C55h17r16a33s26t35i19n81a 4503304320475

Přemku, každé město - snad s výjimkou New Yorku, Tokia nebo Londýna - je obydlená zatáčka. Je věcí jejich obyvatel, co se svým městem udělají, aby se jim v nich žilo dobře a hosté k nim rádi přijížděli. Baťův Zlín byl o hodně menší, ale podávali si tady kliku dveří význační lidé ze světa. V čem je tedy velikost měst? Nikoliv v počtu lidí žijících na jednom místě, ale v tom, co mají v hlavách a v rukou.

+6/−1
14.12.2016 17:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.