Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odborníci Zlínu navrhli silniční tunel pod hlavní třídou, stál by miliardu

Po letech marných snah o to, jak pohnout s ucpanou dopravou ve středu Zlína, má magistrát konečně na stole konkrétní návrhy a plány odborníků. V rámci takzvaného generelu se zabývali dopravou v celém městě, od automobilové až po pěší. Přinášejí její možná řešení až do roku 2035.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D41a51n88i42e80l 40V96a37h93a17l10a 3398564848

Tunel byl je a bude. Miliarda za cestu do Otrokovic??? Tady si někdo pořádně namastil kapsu.

0/0
19.12.2016 10:34

L30u41c27i10a16n 69P86a47p23a68z16i67a12n 5294417631245

Ve světě běžné, doprava musí do nitra Země. V Praze tunel Blanka velmi pomohl průjezdu Prahou, škoda, že další podobné stále chybí. Držím palce Zlínu, aby se také dočkal. Cena se mi zdá velmi nízká..., ale přesto bych do toho šel.

0/0
17.12.2016 23:02

T76o65m 88P71á36l17e58k 1411866209328

Ideální by byl dlouhý tunel pod celým hřebenem jižně od Zlína pod majákem. Od Malenovic až před Želechovice. R^R^

0/−1
15.12.2016 13:15

A67n72t28o66n57í81n 77Z52e43l69i48n74k95a 5934388305350

A vtom jsem se probudil.

+1/0
15.12.2016 17:58

M22i37r76o94s39l91a33v 73T67i22š93e33r 4679679284582

Když už jsme u těch snů, kdo by v tomto případě tunel - nebo obchvat - ukončil před Želechovicemi a ne až za Lípou, kde by so doprava výhledově rozdělilla na regionální na I/49 a dálkovou na D49?

Ale zní to krásně, ne? :D

+2/0
16.12.2016 13:47

A64n78t50o49n49í20n 30Z51e87l30i54n37k89a 5914778965860

Ano. V jednom případě je to naprosto rozumné a reálné.

0/0
16.12.2016 17:24

A33n29t58o43n36í38n 79Z94e92l89i69n83k29a 5744118295260

Má to jediný háček. Jak to navléct, aby to prošlo!!!!!!!

0/0
16.12.2016 18:25

J41a25n87a 79K84r12ů17č35k17o19v47á 4944820740435

Tak si matně vybavuji, že mi v dětství říkali, že T. Baťa měl v plánu vést obchvat Zlína po mostě, který by byl na pylonech nad řekou Dřevnice.

0/0
15.12.2016 7:47

M95i46r43o48s69l25a37v 49M69a53t56ě30j60k66a 8680542531184

Toto řešili i za komunistů. Most, který je přes Čepkov se neměl stáčet do centra, ale měl jít nad Dřevnicí a napojit se na hlavní tah na Vizovice až v kopci za křižovatkou v Příluku u Přístavu. Na druhé straně to neměl být z mostu hlavní tah na JS, ale pokračovat měl přes rybníky. Toto měl být obchvat Zlína. Zcela nechápu proč porevoluční vlády Zlína tuto variantu zavrhli a rozprodali areál na rybníkách. Takhle už se to bude těžko řešit, jelikož by museli draze vykupovat jak některé pozemky tak hlavně nemovitosti.

Také by se soustředil na dokončení východního obchvatu přes Zálešnou. A až potom jak by to ulevilo centru bych řešil nějaký drahý tunel.

+1/0
15.12.2016 10:05

K73a60r62e19l 16C48h26r51a17s28t28i42n10a 4193244350875

Nejsem odborník na komunikace, ale proč by mělo být investorem město, když jde o státní komunikaci? Za druhé navrhovaný tunel je dílčí a polovičaté řešení, není mi jasná jeho logika, návaznosti a časová perspektiva. Za třetí - pokud z města nedostaneme tranzit, je každé jiné řešení liché. Tady se ukazuje, jak úzkoprsé a nedomyšlené je kverulantství ekoteroristů, kteří znemožňují systémové řešení D49, nehledě k tomu, že za pár let budou eurodotace zrušeny a my budeme platit celou stavbu z vlastních peněz, které mohly být použity na příští investice. Za čtvrté - škoda řeči, když odpovědné orgány a správci jsou statisté, kteří čekají, až někdo něco vymyslí a vyřeší za ně.

+7/0
14.12.2016 16:52

A81n40t61o59n11í13n 74Z27e36l38i81n56k68a 5474638935850

Nový Generel zjistil, že tranzit Zlínem tvoří pouhých 8%. Z těchto 8% je cca 4% schopna odvést D49 Hulín - Lípa. Není ale schopna VYŘEŠIT vnější dopravu Zlína. Na to je příliš vzdálená. Na druhé straně ale nelze popřít, že by nezajistila jednu z možností dostat se do centra Zlína přes obchvat Zálešné, Podvesné, Věžových domů a Lidl Obeciny. Jenže eventuálně, jednou, možná, za hodně dlouho.... Jedno je jisté. Nikdy to nebude to pravé ořechové cestování z D1 a D49 přes východní Zlín do centra města.

0/−1
14.12.2016 22:59

T19o24m 80P85á39l94e32k 1271176189318

Troll se opět probudil a lže jako když tiskne.

0/0
15.12.2016 13:10

F37r53a47n15t34i77š85e23k 90M57ü71c57k 3864907798

To zas bude tunel........

+3/−1
14.12.2016 16:31

F20r44a94n48t80i63š48e23k 98M10ü53c11k 3524457398

To zas bude tunel.....

0/0
14.12.2016 16:29

A42n92t93o52n89í81n 89Z75e31l89i60n50k12a 5384468655920

Kam se poděl můj příspěvek a celý článek o nových preferencích kraje????

0/0
14.12.2016 14:54

P93e59t84r 86B31á68č37a 8665886395475

Miliardu? To vynasobte tak trema.

0/0
14.12.2016 14:30

T15o79m 76P43á77l61e25k 1781636439118

Miliardu na úplatcích, to je tou miliardou myšleno. Jinak máte pravdu.8-o

0/−1
15.12.2016 13:11

A96n29t68o73n57í29n 23Z45e84l61i43n60k16a 5924608515200

Je to jinak. 1 km tunelu v zahloubené jámě je neproveditelný z důvodu chybějících objížděk budovaného 4 proudého úseku státní silnice 1/49. Generel dopravy varianta C navrhuje "Přeložku státní silnice 1/49 a obchvat města Zlína" již podle názvu na náklady státní kasy. Nikde se tam nemluví o tunelu pod Tlustou horou, protože je kolem města 1,2 km široký pás lesa. Variantu najdete na stránkách Zlína, dopravou v návrhové části, GDZ Návrhová část IAD strana 40. Návrh vychází z toho, že hluk a jedy jsou ve vzdálenosti 300 m od osídlení přijatelné. Buď budeme dýchat jedy na ŠTEFÁNIKOVÉ MY /specielně při pocukávání dopravy ve špičkách/, NEBO 70% PRŮJEZDŮ MĚSTEM PROJEDE rychlostí 110 km/hod na nejvyšší převodový stupeň kolem města. 70% DOPRAVY PODLE ANALYTICKÉ ČÁSTI GENERELU TOTIŽ TVOŘÍ TRANZIT A VNĚJŠÍ DOPRAVA MĚSTA která začíná a končí ve městě. V generelu se nikde nedovíte intenzitu dopravy přivaděče Zlín centrum. Přivaděč Zlín západ vezme cca 35% ze 70%odkloněných průjezdů, Zlín východ 15% a Zlín centrum 50%. které se ihned rozpráší do všech světových stran na Gahurové, Štefánikové a T. Bati. Císařským řezem se dostane Zlín do 21 tisíciletí zdravější, atraktivnější a na prahu nové prosperity.

+3/−1
14.12.2016 14:22

A33n65t85o10n52í52n 69Z50e22l27i72n50k22a 5674128585920

Opravuji. Máme 21.století..

+1/0
14.12.2016 14:50
Foto

J61a64n 28A57d20l18e53r 2526541856716

Odborníci navrhli, realita zavrhla. To si můžeme napsat po deseti letech.

+5/0
14.12.2016 12:57

P29e69t50r 26S19t15a54r96o57s11t54a 6766978320448

miliarda? spíš několik miliard

+5/0
14.12.2016 12:56

S12t49a94n71i93s41l11a23v 40P94i33š61t23ě57k 1426578979665

Me by se sice vic libil tunel pod Tlustou horou. Ale i toto neni spatne. Jenze je tu ten podchod, kde jsou obchody co to maji pronajate jeste myslim do roku 41. A s temi nic nehne.:-/

+2/0
14.12.2016 12:02

J97a31r52o75m55i40r 17C23h14a11l91o17u87p30k35a 4749167135577

Klid, ještě se nestaví... ;-)

+1/0
14.12.2016 12:04

S81t90a40n28i56s19l30a85v 52P41i49š25t53ě56k 1206988119915

Ja vim:-) A hned tak urcite nezacne. Coz je skoda. Zatim by stacilo zacit ze stavbou privadece k Frystaku. Ale i to asi chci moc.

+1/0
14.12.2016 12:07

P35e93t64r 64Š80t36ě10p 2313333170136

Co by Zlín opravdu potřeboval není tunel, ale obchvat. Třída T. Bati je něco jako magistrála přes Václavák v Praze; všechen tranzit i místní doprava projíždí tudy, protože jinak to vzhledem k terénu kolem města nejde. Postavit za miliardy tunel v centru (už tušíme, že konečná cena = slibovaná cena krát koeficient korupce) jenom proto, aby se na 1 kilometru v centru ulevilo dopravě a místo ní se udělala pěší zóna jsou vyhozené peníze.

+9/−1
14.12.2016 11:51

J36a47r51o38m98i26r 74C67h12a95l66o34u54p64k81a 4639847475607

Není to tak, většina aut jezdící po Zlíně jede do nebo ze Zlína, tomu obchvat nijak nepomůže...

+5/−1
14.12.2016 12:03

A77n30t33o81n79í19n 91Z26e20l13i27n34k85a 5234828255920

Omyl. právě kvůli 70% tranzitu a VNĚJŠÍ dopravy se staví obchvaty,

+3/0
14.12.2016 13:48

J97a85r53o40m45i41r 97C95h68a68l19o10u97p71k25a 4829727395817

A když je tranzit 11,7%?

0/−1
14.12.2016 13:55

A12n65t70o29n16í98n 63Z64e84l70i79n21k71a 5484878655970

Chyba tisku. odpověď najdete nyní odtud pod 3. diskutujícím.

+1/−1
14.12.2016 14:36

A93n29t41o88n35í85n 21Z49e82l26i21n40k12a 5504238835100

Uvítal bych argumenty, ne mínusy.

0/0
14.12.2016 14:51

V23á37c37l66a46v 40P80o75u23s35t87k57a 3470611202

Pane Zelinka, dokud nepochopíte, že ta vnější doprava začínající a končící ve Zlíně a tvořící cca 60% veškeré dopravy ve Zlíně prostě obchvat nepotřebuje už jen ze své podstaty, pak nic jiného než mínusy čekat nemůžete.

+1/0
14.12.2016 14:57

A16n26t87o52n96í92n 76Z78e58l78i33n81k51a 5334818295660

Pane Poustko. Doprava, která končí nebo začíná ve Zlíně samozřejmě obchvat potřebuje stejně jako tranzit. Každý takový řidič se potřebuje dostat na určené místo ve Zlíně z vnějšího okolí co nejrychleji a co nejkomfortněji BEZ ZBYTEČNÉHO PROJÍŽDĚNÍ CENTEM A ČÁSTÍ ZLÍNA. No a to se právě děje tak jako všude jinde 3 plánovanými zlínskými přivaděči. V případě varianty C západním sjezdem na tř. T Bati v Loukách, východním na Přílukách a centrálním přivaděčem Gahurova.

+3/0
14.12.2016 19:03

B37o70h35u60m38i40l 57S88t60e22j22s60k33a91l 5443644111343

Ono by stačilo nedělat každých deset metrů přechod pro chodce.

+2/−4
14.12.2016 11:44
Foto

P84r62e69m85y17s45l 57K77y86s22e57l39a52k 5405153314299

Zlín byl je a bude obydlená zatáčka a ještě v soutěsce mezi kopci. To skoro nemá řešení. Jakýkoliv obchvat je k ničemu, jelikož doprava která by jela do Zlína by stejně musela zase do centra. A tunel od náměstí k divadlu? Co to vyřeší? Ano vyhnete se dvěma křižovatkám, ale to co je před ním a za ním na tom bude pořád stejně. ideální by bylo odklonit hlavní dopravu, která nejede do Zlína někam mimo, třeba na druhý břeh Dřevnice, ale to se dostáváme zpět k bodu 1. Ten tunel by musel být už z Čamlíkova a končit u Tescomy.

+16/−1
14.12.2016 11:43

K75a35r58e77l 84Š39o63u46m79a64l 1284353858

Přesně tak. Je třeba odklonit tranzitní dopravu mimo město, ale to nevyřeší Zlín sám. A jednoduché řešení to není v každém případě. Zlín je skutečně úzké údolí sevřené prudkými kopci

+1/0
14.12.2016 11:47

A88n27t49o98n95í66n 95Z50e63l88i13n59k52a 5454408315690

Když jsem poprvé studoval analytickou část Generelu, stálo tam černé na bílém: vnitřní doprava 30%, tranzit 8%, vnější doprava, která začíná a končí ve Zlíně 62%. Čili TÉMĚŘ 3 dopravní prostředky ze 4 se potloukají ve Zlíně ZBYTEČNĚ. Takže Zlín tak jako všude jinde ve světě potřebuje OBCHVAT.

+1/−1
14.12.2016 14:33

J80a54r11o71m68i38r 52C56h10a32l16o49u36p79k38a 4529117335407

Ty 3 dopravní prostředky ze 4 do Zlína přijely nebo ze Zlína vyjíždějí. Na co jim bude obchvat?

+3/0
14.12.2016 14:42

A88n52t43o47n34í78n 21Z46e54l27i41n93k33a 5244208825720

Najíždět a vyjíždět budou moci ze 3 míst ve Zlíně. V tom je právě ten fígl, že na ŠTEFNIKOVÉ sešlápnou pedál na podlahu a na dobře vyřešeném přivaděči dojedou na jedno sešlápnutí plynu až do Prahy. A vo tom to právě je.

+2/0
14.12.2016 19:13

J33a23r29o88m96i52r 95C44h89a10l37o18u74p16k51a 4219107415267

Tranzitní doprava čamlíkov - tescoma je pár procent, v tomto směru tunel smysl má. Prostudujte si ten generel. Aspoň trochu...

+2/0
14.12.2016 12:01

M47i16r76o92s56l91a96v 38T67i37š82e34r 4259969644282

Ano, tranzit je sice jen pár procent. Ale tunel po celé této délce s někollika vyústěními na vhodných místech, by přeci jen velkou část i této "lokální" dopravy dostal alespoň pod zem.

0/0
14.12.2016 12:57

J86a13r50o91m10i46r 13C44h77a83l37o79u20p89k81a 4329827935457

Jasně, tak to můžeme současně postavit i dvě - tři linky metra, ne?

0/0
14.12.2016 13:04

M66i56r30o72s95l98a24v 38T16i17š74e22r 4219199874642

Metro Zlín nepotřebuje, alternativní průtah západ-výhod ano. Jenomže krom podzemí není, kde ho postavit.

+1/0
14.12.2016 13:29

J18a58r49o26m10i13r 42C24h72a64l27o27u76p54k59a 4519317605977

Jaktože ne? Může se postavit v podobě estakády.

0/0
14.12.2016 13:34

M71i65r39o54s92l85a18v 95T36i12š71e25r 4699329354732

Hm, ale to by mě zajímalo, kdo to bude trpět nad barákem...po celé délce údolí. Přesunete dopravu k barákům v lokalitách, kde je teď relativní klid. :-(

0/0
14.12.2016 13:51

J73a42r77o45m62i24r 15C10h41a80l95o60u60p56k33a 4909607215257

Vždyť je to stejná utopie jako tunelový systém velikosti pražské Blanky...

0/0
14.12.2016 13:56

M97i77r14o56s40l90a16v 15T21i11š48e56r 4939519804842

Však já nereaguji na reálnost. Já jen napsal, že souhlasím s pisatelem ohledně funkčnosti a přidal jsem své zdůvodnění. Samozřejmě, že to tady nikdy nikdo nepostaví. Šlo jen o to, že věřím, že by to pomohlo o víc, než o pár procent a napsal jsem proč.

0/0
14.12.2016 14:45

A18n53t24o44n57í59n 39Z22e21l88i56n45k78a 5784798635580

V Povážské Bystrici jsou spokojeni.

0/0
14.12.2016 14:37

M17i36r94o69s85l47a53v 56T19i93š98e91r 4339129184782

Myslíte ten vysoký dálniční most nad pár domy? Vždyť je to trochu jiná situace, než estakáda a zářezy po celé délce zlínského údolí. Navíc to spoustě z těch lidí v Bystrici odvedlo tranzit ze silnice, která jim vede přímo pod okny, je to naprosto jiná situace. Mimochodem, Považskou Bystricou jsem projížděl naposled před cca měsícem, tak jsem to tam viděl na vlastní oči.

0/0
14.12.2016 14:54

A71n24t46o46n75í67n 47Z48e90l44i50n43k70a 5354428305840

Vemte si Vsetín. Na obchvat stačí doslova pár desítek metrů. A v Zůru a Půru mají další dva pruhy. Zlín nemá ani ty dva první.

Jaké velké zářezy a estakády kolem Zlína? Něco se odkope, něco přihrne, nejnutnější přemostí v tubsu, něco nahoru, něco dolů, trošku doprava a pak zase doleva v rámci norem pro 110 km/od a máme to v kapse nejenom pro nás, ale také pro VŠECHNY další generace PO NÁS. Nejsme v Alpách, ale ve valašské krajině.

+2/0
14.12.2016 19:30

K96a86r24e85l 24C31h16r69a87s48t65i39n29a 4863864470655

Přemku, každé město - snad s výjimkou New Yorku, Tokia nebo Londýna - je obydlená zatáčka. Je věcí jejich obyvatel, co se svým městem udělají, aby se jim v nich žilo dobře a hosté k nim rádi přijížděli. Baťův Zlín byl o hodně menší, ale podávali si tady kliku dveří význační lidé ze světa. V čem je tedy velikost měst? Nikoliv v počtu lidí žijících na jednom místě, ale v tom, co mají v hlavách a v rukou.

+6/−1
14.12.2016 17:43







Najdete na iDNES.cz