Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ještě tři roky. Pak začnou budovat moderní železniční trať do Zlína

Elektrifikace železniční trati Otrokovice – Zlín – Vizovice se blíží. Nákladný projekt za devět miliard korun, který výrazně usnadní cestování vlakem, má mít příští rok územní rozhodnutí i ukončené řízení EIA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a77r24o69m47í58r 46Š83e31b50e61l49a 5912592398709

Chtějí aby lidi jezdili vlakem, a ruší zastávky. Integrovaná doprava ve zlíně šla do kytek v momentě, kdy rozdělili jízdné zvlášť na mhd a vlak za příplatek. Dokud nebude jeden lístek/předplatenka stát stejně ve vlaku i mhd, tak se jim na ježdění vlakem každý vybodne i kdyby jezdil každých 15 minut.

+1/0
15.12.2016 22:50

T26o98m 24P55á36l19e82k 1601576929758

Harmonogram nepočítá s křečkařema, co blokují R49. Ti to zase o pár let pozdrží. RvRv

+1/0
15.12.2016 13:17

K27a46r35e40l 40Š27o89u33m38a43l 1824933878

Tak 9 mld za relativně rovnou trať mezi Otrokovicemi a Zlínem - to je asi 12-13km (pokud mě paměť neklame) je hustý. Za takovou cenu se staví po Evropě VRT ne? Nebo to o tolik zdraží elektrifikace jednokolejky do Vizovic?

+1/0
14.12.2016 11:57
Foto

M42i60l23o84s16l38a18v 82Z50í66t44k97a 8590924757910

To zas bude paskvil...... Za těžké miliardy se zrychlí trať o 2 minuty, ale zrušením zastávek se mnoha lidem protáhne cesta o 10 minut i více, v krajním případě přesednou do aut.....

+3/−1
13.12.2016 23:29

M68i41r18e88k 64B70u65c84h25t31í18k 7749684154429

Vlaky pojedou každých 15 minut? Tak to budou jezdit téměř prázdné.

+1/0
13.12.2016 16:45

M81a25r30e67k 93D57e68m75č51á63k 9665434946675

Pokud by tam platilo jízdné z mhd, tak by se tam mohli lidé přesunout z přeplněných trolejbusů.

+1/0
14.12.2016 12:59

P94e41t67r 96S57t45a74r51o84s97t76a 6886568980908

Takže zastávek ubude (původně měla přibýt u TERNA) a souběžné přetížené silnici to neuleví, ale naopak.

0/0
13.12.2016 16:10

J16i10ř17í 80K61o12c26u43r72e17k 6975204715428

To, co vidíte na fotografii, je skutečně nádraží krajského města s 80.000 obyvateli. Na souběžné silnici postávají v kolonách trolejbusy a v dobých "největšího rozkvětu železnice" se nechali ajznbóni slyšet, že štreka není od toho aby dělala MHD. A tak zůstalo vše tak, jak to zanechal Baťa, když ho vyhnali.

Jen si říkám, zda se toho dožiju a to plánuju vydržet o dost dýl než tři roky.

+10/−1
13.12.2016 15:49

K47a11r13e31l 88C57h36r75a17s71t56i95n17a 4723444680265

Zlaté oči !!! Klábosí se už padesát let a bude se mlátit prázdná sláma dál. Navíc naši komunální zastupitelé a státní orgány čekají, až zahřmí, namísto aby nedali centrálním ouřadům klidu tak dlouho, dokud se nerozkývou a ostudnou akci provedou. Styďte se, dřímající klauni za ta dlouhá desetiletí až dodnes ! Sedět v teplíčku za nadstandardní gáži a čekat, až vás někdo probudí, je asi vše, co zmůžete.

+9/0
13.12.2016 14:22

A67n22t76o60n57í66n 35Z23e15l91i25n33k33a 5494478635780

V automobilové dopravě je to neskonale horší. Nový Generel dopravy preferuje 1 km tunel pod centrem města a zadupává přeložku 1/49 ze středu města ve variantě "C" do nejlépe ... zapomnění. Přitom je dopravní skelet města vyčerpán ale roční nárust činí 1,8%.

+2/0
13.12.2016 14:35

P52a60v75e85l 34R19i42e79d33l 4104197141159

A až to pak protáhnou do Vsetína, to bude teprve hukot.

+1/0
13.12.2016 14:20

A18n70t37o48n80í51n 59Z65e86l53i45n95k74a 5514438605830

Naštěstí to kraji zatrhlo zastupitelstvo města Zlína a soudný člověk může jenom poděkovat.

0/0
13.12.2016 14:28

M48i16r58o53s92l91a18v 50T81i86š66e27r 4769439354142

Proč naštěstí? Někdo potřebuje občas i vycestovat tady z toho ospalého údolí.

+2/0
13.12.2016 14:31

A11n86t16o61n94í11n 65Z21e29l85i72n32k49a 5384438905450

Naštěstí pro 70 tis. obyvatel. Nebo si myslíte, že v tomto uspřádání Zlína je možné rychlíkové a těžkotonážní nákladní spojení do Val. Polanky?

+1/0
13.12.2016 15:36

M72i26r69o96s55l64a76v 45T39i40š69e72r 4979699754122

Vlaky nemusí městem jezdit 160, i zbytek je řešitelný.

0/0
13.12.2016 15:43

A69n70t49o56n53í31n 52Z15e92l41i73n15k44a 5274428575320

Jezdí 40 a jenom občas a je to až nad hlavu!!!

+1/0
13.12.2016 17:42

D35a41n 70J18u43r13y40g51á84č59e70k 4346510554871

Ne, diky. Stara draha je vyborna pro kolo z Vizovic do Pozdechova, pak vyjedes na Klastov a po hrebenu zpet do Viz R^

+2/0
13.12.2016 15:24

J13i55ř46í 67K72o50c88u28r94e27k 6915624335128

Mno právě že to NA Vsetín půjde leda pořádnou oklikou, autobus to nepředběhne. A do Púchova už ta štreka ztratila potenciál, v tu stranu by to šlo celkem přímo.

0/0
13.12.2016 15:35

A39n94t23o36n24í75n 43Z44e41l61i36n46k25a 5124458915430

Hlavně to chce nezapomenout na odhlučnění kolejí. Noční kontejnerové vlaky fungují jako dokonalý budíček. Nejlepší je ten okolo 4. ráno. Večerní dlouhé dvoulokomotivové soupravy zase likvidují poslech televize. Zaznamenal jsem stížnosti lidí z Hornomlýnské, že po průjezdu kontejnerových vlaků posunují skleničky v sekretáři a stížnosti na hluk obyvatel Lesní čtvrti, Jižních Svahů, Letné, Chlumu a opačného konce Mladcové. O bližších lokalitách se nemá cenu bavit vůbec. Na Obecinách naměřili v okně ložnice 100 dB.

+7/−1
13.12.2016 14:01

Š67t88ě27p27á40n70k95a 88P59a83v51l51í22k26o21v76á 1279819294741

No, jako člověk, který bydlí v Otrokovicích, kde ty vlaky do Lípy řadí, vám garantuju, že si Zlín ještě může medit... Do půlnoci každý den, od čtyř nanovo a celý den. Skleničky jsme zrušili, bakelit to jistí ;))

+3/−1
13.12.2016 17:10

Š21t25ě41p22á69n21k15a 16P46a14v73l26í59k34o57v94á 1439849224641

Kdyby se skladiště kontejnerů přeložilo k hlavnímu tahu, tak by se zaradovali všichni - kromě ČD a majitele stávajícího skladiště. Takže se nic nezmění...

+3/0
13.12.2016 17:13

V51l40a34s25t59a 91H89l48i19s35n47i83k62o72v67s56k73á 9859153700

Územní rozhodnutí, výkup mnoha pozemků. No potěš koště. To dopadne jako R49. A ještě se do toho zápletou ekologové (je to zabydlená trasa a určitě tam budou nějaké přemnožené kočky). Nějak tomu roku 2019 nevěřím. Ve Zlíně jsou takové stavby spíš otázkou desetiletí než pár let.

+9/0
13.12.2016 13:57

A59n89t82o22n79í77n 34Z62e90l62i81n83k96a 5164208685840

Trefa. Změny v dopravě se nerýsují k lepšímu ani po 100 letech. Zatáčky s vnitřním poloměrem 3 m od dob koňských povozů před Marií Terezií na Lhotskách nám vydržely do loňska.

+1/0
13.12.2016 14:07

A16n95t20o29n25í66n 36Z77e35l42i95n61k88a 5484688975170

Myslím změny v krajském a univerzitním městě Zlíně.

0/0
13.12.2016 14:10

A92n91t49o50n13í78n 24Z64e84l28i71n65k98a 5644658575860

To hlavní jsem zase nenapsal. Jedná se o zatáčky na Lhotskách na státní silnici 1. třídy 1/49!!!

+1/0
13.12.2016 14:12

M78i19r60o39s74l26a84v 11T52i90š66e39r 4739439254982

No hlavně jste zapomněl, že už je tam obchvat.

0/0
13.12.2016 14:33

D98a27n 76J44u64r92y40g15á59č80e18k 4156680434401

..nam vydrzely do lonska..

+1/0
13.12.2016 15:26

J94i41ř61í 78K29o97c42u61r73e34k 6275774705728

Kočky? Spíš Chřástal investiční a Sysel počítací. 45.000 Kč za kus.

Ale jinak souhlas. Dokud není na stavbě bagr, tak se nezačalo. A dokud nepojede vlak po novém, tak neřeknu, že je to hotové.

+1/0
13.12.2016 15:38
Foto

J28a87n 97A32d82l65e66r 2406191536236

Opět jsme dostali tři roky odklad? Dojde na tip, že se v této čtvrtině století stavět nezačne? Určitě.

0/0
13.12.2016 13:14

M25i30r34o25s44l76a94v 82T57i35š43e41r 4809459794112

Já to vidím jako zlepšení...Po cca 4 čtyřletkách už se teď odkládá jen na tříletky ;-D Rv

0/0
13.12.2016 14:34

F83e25r70d40i75n61a43n85d 62D30u17j46k59a 74, 38I11n51g35. 5156813227369

Mně se líbí ten stálý optimismus pana redaktora (Libigera), který stále dokola uvádí, že ... vlaky mezi oběma sousedícími městy pojedou každých patnáct minut. Ty vlaky musí někdo objednat a hlavně zaplatit, tedy doposud kraj. A jestli nyní je sotva peněz na 2 vlaky za hodinu, jsem zvědavý, kdo zaplatí ten 100% nárůst.

Ono je to trochu jinak - ne že POJEDOU každých 15 minut, ale modernizace UMOŽNÍ, aby vlaky mohly jezdit co 15 minut. A to je rozdíl. A zda se to využije, je hlavně otázka peněz.

+17/0
13.12.2016 13:02
Foto

J58a89n 49A82d87l24e92r 2546651506476

Vystiženo.

Novinářština představuje zobrazení světa na max. 60 %.

+1/0
13.12.2016 13:15

J85a64r55o93m82i82r 49C67h90a38l80o56u87p45k97a 4609147405397

Nevěřím, že se toho dožiju. A to jsem optimista.

+5/0
13.12.2016 12:49

N20i73k28o71l87a22j 49M35a78l55í71k 5694743500951

2019 sice moc nevěřím, že by se koplo, ale je vidět, že už se aspoň něco děje a nemluví se o tom jen (projektová dokumentace, EIA, dohoda se Zemkem ohledně autobusáku atd.). Takže super :-)

+1/−1
13.12.2016 11:55

M21a87r72o54š 57K52l31e41m53p44a 1307184927944

Kua, to je škoda. Každoročnú jazdu vlakom z Otrokovíc do Vizovíc a späť starým šukafónom na Masters of Rock milujem. S kamošom si vždy užívame čisté retro na zabudnutej lokálnej trati. ;-(

+11/0
13.12.2016 11:53

J51a26r41o49m35i21r 36C21h45a83l15o69u43p24k88a 4459667215807

Klid, metlošům přistaví šukafon i za deset let. Přece si nenechají pozvracet komfortní vozy. ;-)

+4/−1
13.12.2016 12:51

M46a49r85o71š 41K84l80e67m52p86a 1277524917404

:-) By si sa divil aký sú metláci slušňáci. To sporiadaní otcovia rodín, to je sebranka. Minulý rok som sa vyprával so sprievodčíčkou šukafónu a tá vravela, že jazdy na Master a späť s metalistami sú v pohode, úplná selanka so slušnými triezvymi ľuďmi. Ale jazdy z Vizovického trnkobrania to je panečku divočina. Vravela, že toľko ožralov v rôznom stupni opitosti nevidí za celý dlhý rok. A o bordel vo vlaku že nie je vôbec núdza. ;-D

+5/0
13.12.2016 13:04

J41a83n 13M54a37c35e24k 9834835752378

Nemůžu zapomenout na jednoho mladíka, který při výstupu z vlaku začal řvát: Svoboda!!!

0/0
13.12.2016 21:38

P70e51t81r 86V27e64s98e62l96ý 7224575114398

Docela mně zajímá ten tunel pod pod kvítkovickou křižovatkou, je tam na to vůbec místo?

+1/0
13.12.2016 11:51

Z68d18e49n39ě68k 68N58ě65m62e77č12e82k 5146429216831

http://www.zlin.eu/modernizace-a-elektrizace-trati-otrokovice-vizovice-cl-2426.html ... tady je k tomu dokumentace. Vypadá, že se tunel vejde :-)

+1/0
13.12.2016 12:35

R54a31d64e11k 95H14o23l39í85k 1648684610536

...v našich zeměpisných šířkách s tunely nejsou problémy,...v těch Kvitkovicích to vidím minimálně na dva, jeden do země a druhý do rozpočtu...:-)

+5/0
13.12.2016 14:09

A38n43t28o35n11í24n 67Z27e73l54i25n17k77a 5144888135840

Poopravil bych: v našich zeměpisných délkách /podle Středozemního moře/.

0/0
13.12.2016 14:25

V44o59j66t51ě22c67h 35G45r37o72s14s 9359984825136

To nám ve Zlíně říkali už před 10 lety, že se za 3 roky začne stavět. Takže já už tomu termínu 2019 prostě nevěřím. Zvlášť když i v článku je napsáno, že je spousta věcí, které to mohou ještě celé oddálit.

+13/0
13.12.2016 11:47

P88e13t18r 49S68t63a77r40o95s25t36a 6566208850878

O tom se "vážně" mluvilo už před 30-ti lety!

0/0
13.12.2016 16:04

I35v19a50n81a 79M34o12t85a85l30í60k10o64v86á 5934231470542

vdávala jsem se za Zlíňáka v roce 1985 a tcháni mi vyprávěli, jak je nadjezd na křižovatkou Prštné a pravo nebo levobřežní komunikace (ty strany mi dělají problémy) je hotová věc, ještě když jsme po deseti letech řešili přístavbu domu, musel muž na stavební úřad, zda mu ji vůbec povolí, kvůli nadjezdu ;-D

0/0
14.12.2016 9:29

T41o14m 87P11á79l63e25k 1791806369558

Nene, toto se řešilo již za Bati. Dvoukolejná elektrifikovaná autonomní trať bez strojvedoucích. ;-D:-P

0/0
15.12.2016 13:20

J95a41n 77Z35i51e84g77l26e58r 1101336641118

Je dobře, že současné vedení SŽDC masivně investuje do zásadních rekonstrukcí železničních tratí. Dá se říci, že na českých železnicích nyní probíhají největší změny od vzniku velké většiny železničních tratí v 19. století.

+2/0
13.12.2016 11:45

L32u62c47i13a77n 74P19a31p22a19z64i53a83n 5474177691285

Včera bylo pozdě.

+8/0
13.12.2016 11:39







Najdete na iDNES.cz