Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průhledná stavba s letadlem uvnitř. Ve Zlíně začala obnova Baťova památníku

Dlouho připravovaná a tolik potřebná obnova Památníku Tomáše Bati ve Zlíně začala. Ještě letos dělníci budovu vyklidí, příští rok začnou s demoličními pracemi. Do dvou let by měl stát nad městem architektonický klenot, který budou obdivovat turisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J21a89n 82A74d42l39e87r 2956581296606

Novinářská faktografie:

" .... V původním Památníku Tomáše Bati bylo pod stropem zavěšené letadlo, ve kterém v roce 1932 Tomáš Baťa havaroval ...."

Hlavně, že je na fotografii vidět, že letadlo stojí na čtyřech ocelových tyčích. Babišoviny dokola omílají ptákovinu.

+2/0
9.12.2016 15:20

K40a81r27e61l 51M10a18l35í56k 1673400675678

Do 2 let? To by se mel Zlinstav podivat,za jak dlouho to bylo postaveno. Kdepak,dnesni firmy ani s modernejsim vybavenim a planovanim nedosahuji ani 50% kvality

+2/0
8.12.2016 20:12

K17a86r51e64l 50C54h16r91a73s59t45i65n69a 4163204790735

Obnova památníku je minimum, co můžeme pro zakladatele moderního Zlína a někdejšího světového fenoménu - Tomáše Bati st. udělat. Návrat baťovských idejí je pro město, kraj i stát mimořádně prospěšný, vždyť se děje pravý opak toho, co Tomáš Baťa odsoudil a co vzešlo z křesťanských vlastností - nelhat, nekrást, nezabíjet, ctít řád, nebát se a pracovat. Obnova je také symbolickou tečkou vítězství pravdy nad komunistickým tmářstvím, které udělalo z génia invence, odvahy a podnikavosti kapitalistického lotra, na něhož se mělo navždy zapomenout.

+2/0
8.12.2016 17:50

A22n64t62o87n36í69n 87Z83e84l34i65n32k80a 5804328245660

Tak toto přesně je jedna strana mince. Buď budeme opravovat z dálky vzletně vypadající prosklenou zchátralou šopu, nebo uděláme císařský řez v dopravní srdci města a skokem budeme ze začátku 20. století ve století 21. Chybí nám jenom krůček. Stačí pokračovat v realizaci návrhové části nového Generelu dopravy města Zlína. To je zrealizování varianty "C" /s přivaděčem Gahurova/ jako přeložky státní silnice 1/49 z centra města. Jedině tato varianta může odvést 70% tranzitní a vnější dopravy města. To je TÉMĚŘ 3 ze 4 projíždějících automobilů středem města. Tato šance se nebude opakovat a my ji nemáme právo zahodit. Nesmíme ji zahodit z důvodu ozdravění města, zlepšení jeho atraktivity a nastolení celková prosperity Dopravní kapacita města je totiž vyčerpaná a průměrný roční nárust dopravy je1,8%. Co se děje v současné době ve špičkách od Prštného po odbočku na Slušovice všechno výše uvedené jenom potvrzuje.

0/−1
8.12.2016 18:33

A34n52t45o40n17í74n 53Z48e18l67i26n84k40a 5124248765920

Takovýto objekt je zcela výjimečnný, protože ocelové rámy oken na celou výšku budovy mají stejnou měrnou tepelnou roztažnost jako železobetonové sloupy, ale oproti těmto nulovou tepelnou setrvačnosl. Myslím si, že to nezachrání ani moderní plastické tmely.

+1/0
8.12.2016 18:47

K27a12r14e30l 79C26h63r80a64s29t50i68n91a 4773224500125

Pane Antoníne, nic ve zlém, ale to by bylo kulturní barbarství. Řada našich silnic a železničních koridorů nevyhovuje nebo jsou v havarijním stavu. Ponechejme tedy Svatovítskou katedrálu, Karlštejn nebo Lednický areál svému osudu a vrhněme se na koncepci a opravu komunikací. Kulturní barbarství začíná právě tam, kde pro jedno zaniká druhé. O kolik historicky cenných objektů jsme přišli právě proto, že z kostelů se udělala skladiště a z klášterů konírny ?

0/0
8.12.2016 19:35

A80n67t44o43n14í89n 19Z48e28l12i71n97k54a 5324518555870

Ale no tak. Italové vybořili středověký Řím kvůli moderní dopravě proto, že to bylo nutné Také pro mne je doprava nutným zlem křivící tváře našich měst. Barbarství naopak vidím vtom, že bychom řešení přenechali dalším generacím, protože odkládání této komunikace se ročně zdražuje o velké částky. Od Otrokovic po Lípu i o 100 milionů ročně. No a závěr bude takový, že to vůbec nepůjde. To byste vážně chtěl, aby se Vaše rodné město navždy zahnojovalo dopravou a nebylo úniku?

Nevím jestli znáte varianty nového Generelu dopravy Zlína. Béčko obnáší tunel dlouhý 2,5 km pod Jižními Svahy, na který nebudou nikdy peníze. Áčko je 1 km tunelu ve středu města, který nelze realizovat z důvodu chybějících objízdných komunikací. Tak jak dál s dopravou v centru Zlína? Odpovím si sám. Tak jako všude JINDE - přeložkou 1/49 ze středu města. Nebo Vás napadá něco přijatelnějšího???

0/0
8.12.2016 23:25

A63n30t19o45n53í35n 81Z58e52l54i13n79k25a 5894138435370

V mých očích je obětování Baťova památníku obětování pěšce za záchranu krále. Nebo dáme ve Zlíně Blanku, Dobrovského tunel, nebo na sloupech zavěšený průtah městem, tek jak to mají v Povážské Bystrici?

0/0
9.12.2016 10:01

J30a56r41o59m22i21r 94C80h61a24l91o82u20p96k97a 4229147235917

Jestli se děje opak toho, co Baťa odsoudil, tak je to dobře, ne?

0/0
9.12.2016 7:34







Najdete na iDNES.cz