Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průhledná stavba s letadlem uvnitř. Ve Zlíně začala obnova Baťova památníku

Dlouho připravovaná a tolik potřebná obnova Památníku Tomáše Bati ve Zlíně začala. Ještě letos dělníci budovu vyklidí, příští rok začnou s demoličními pracemi. Do dvou let by měl stát nad městem architektonický klenot, který budou obdivovat turisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J98a17n 57A53d78l57e49r 2756311666596

Novinářská faktografie:

" .... V původním Památníku Tomáše Bati bylo pod stropem zavěšené letadlo, ve kterém v roce 1932 Tomáš Baťa havaroval ...."

Hlavně, že je na fotografii vidět, že letadlo stojí na čtyřech ocelových tyčích. Babišoviny dokola omílají ptákovinu.

+2/0
9.12.2016 15:20

K66a27r58e33l 50M89a93l63í73k 1673180505638

Do 2 let? To by se mel Zlinstav podivat,za jak dlouho to bylo postaveno. Kdepak,dnesni firmy ani s modernejsim vybavenim a planovanim nedosahuji ani 50% kvality

+2/0
8.12.2016 20:12

K22a39r78e27l 21C43h68r64a86s45t41i54n14a 4873624240905

Obnova památníku je minimum, co můžeme pro zakladatele moderního Zlína a někdejšího světového fenoménu - Tomáše Bati st. udělat. Návrat baťovských idejí je pro město, kraj i stát mimořádně prospěšný, vždyť se děje pravý opak toho, co Tomáš Baťa odsoudil a co vzešlo z křesťanských vlastností - nelhat, nekrást, nezabíjet, ctít řád, nebát se a pracovat. Obnova je také symbolickou tečkou vítězství pravdy nad komunistickým tmářstvím, které udělalo z génia invence, odvahy a podnikavosti kapitalistického lotra, na něhož se mělo navždy zapomenout.

+2/0
8.12.2016 17:50

A56n84t27o67n83í83n 18Z75e81l66i16n65k73a 5914908655930

Tak toto přesně je jedna strana mince. Buď budeme opravovat z dálky vzletně vypadající prosklenou zchátralou šopu, nebo uděláme císařský řez v dopravní srdci města a skokem budeme ze začátku 20. století ve století 21. Chybí nám jenom krůček. Stačí pokračovat v realizaci návrhové části nového Generelu dopravy města Zlína. To je zrealizování varianty "C" /s přivaděčem Gahurova/ jako přeložky státní silnice 1/49 z centra města. Jedině tato varianta může odvést 70% tranzitní a vnější dopravy města. To je TÉMĚŘ 3 ze 4 projíždějících automobilů středem města. Tato šance se nebude opakovat a my ji nemáme právo zahodit. Nesmíme ji zahodit z důvodu ozdravění města, zlepšení jeho atraktivity a nastolení celková prosperity Dopravní kapacita města je totiž vyčerpaná a průměrný roční nárust dopravy je1,8%. Co se děje v současné době ve špičkách od Prštného po odbočku na Slušovice všechno výše uvedené jenom potvrzuje.

0/−1
8.12.2016 18:33

A40n49t78o31n64í87n 97Z93e79l80i26n77k45a 5124418495820

Takovýto objekt je zcela výjimečnný, protože ocelové rámy oken na celou výšku budovy mají stejnou měrnou tepelnou roztažnost jako železobetonové sloupy, ale oproti těmto nulovou tepelnou setrvačnosl. Myslím si, že to nezachrání ani moderní plastické tmely.

+1/0
8.12.2016 18:47

K21a32r33e94l 37C54h69r51a39s76t62i98n22a 4523504880205

Pane Antoníne, nic ve zlém, ale to by bylo kulturní barbarství. Řada našich silnic a železničních koridorů nevyhovuje nebo jsou v havarijním stavu. Ponechejme tedy Svatovítskou katedrálu, Karlštejn nebo Lednický areál svému osudu a vrhněme se na koncepci a opravu komunikací. Kulturní barbarství začíná právě tam, kde pro jedno zaniká druhé. O kolik historicky cenných objektů jsme přišli právě proto, že z kostelů se udělala skladiště a z klášterů konírny ?

0/0
8.12.2016 19:35

A56n22t45o69n91í96n 29Z73e14l13i91n96k45a 5644748265900

Ale no tak. Italové vybořili středověký Řím kvůli moderní dopravě proto, že to bylo nutné Také pro mne je doprava nutným zlem křivící tváře našich měst. Barbarství naopak vidím vtom, že bychom řešení přenechali dalším generacím, protože odkládání této komunikace se ročně zdražuje o velké částky. Od Otrokovic po Lípu i o 100 milionů ročně. No a závěr bude takový, že to vůbec nepůjde. To byste vážně chtěl, aby se Vaše rodné město navždy zahnojovalo dopravou a nebylo úniku?

Nevím jestli znáte varianty nového Generelu dopravy Zlína. Béčko obnáší tunel dlouhý 2,5 km pod Jižními Svahy, na který nebudou nikdy peníze. Áčko je 1 km tunelu ve středu města, který nelze realizovat z důvodu chybějících objízdných komunikací. Tak jak dál s dopravou v centru Zlína? Odpovím si sám. Tak jako všude JINDE - přeložkou 1/49 ze středu města. Nebo Vás napadá něco přijatelnějšího???

0/0
8.12.2016 23:25

A80n67t42o97n12í94n 18Z78e35l20i44n93k66a 5374758885340

V mých očích je obětování Baťova památníku obětování pěšce za záchranu krále. Nebo dáme ve Zlíně Blanku, Dobrovského tunel, nebo na sloupech zavěšený průtah městem, tek jak to mají v Povážské Bystrici?

0/0
9.12.2016 10:01

J54a28r13o22m29i35r 13C31h33a51l77o53u92p22k87a 4829317715817

Jestli se děje opak toho, co Baťa odsoudil, tak je to dobře, ne?

0/0
9.12.2016 7:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.