Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve Zlíně stačí k úspěšnému vládnutí lepší chodníky a žádné skandály

Koalice STAN a ANO, která vládne zlínskému magistrátu, je v polovině volebního období. Jak si zatím vede? MF DNES připravila analýzu úspěchů i průšvihů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D25u15š37a10n 68P35e76t79ř83í52k 9280473945551

No mně přijde docela skandální, když si Kamas přihraje 5 mega do hokeje, jelikož prý není tolik sponzorů... Rozumím tomu, že zavřeli Zarembu (snad už konečně darebák sedí) nebo, že WSM je letadlo, ale proč se to dotuje z rozpočtu města? Ať si má průměrný útočník týmu na konci tabulky měsíčně 200 tisíc, ale proč na to moje čtyřčlenná rodina musela doplatit nějakých 280 Kč?

+4/0
7.12.2016 9:09

K41a40r13e33l 17C20h97r20a88s58t80i20n22a 4913654450865

Pane Dušane, chápu Vás, ale na druhé straně město dotuje divadla, filharmonii, městskou dopravu, školky, kulturu obecně, poskytuje sociální příplatky různým kategoriím občanů... Sport nemůže zůstat stranou. Z daní jiných občanů zase těží Vaše rodina. Myslím si, že tento systém není ideální, ale relativně spravedlivý.

+1/−1
7.12.2016 10:14

J71i68r75i 35C25i33z 6834988170607

Pravidla EU zakazuji poskytovat penize danovych poplatniku na profesionalni sport. Na cinnost kultury, socialni nebo vzdelavaci naopak EU podporuje jejich vydej, proto Vase srovnani nesedi. Jedine pokud nejsme v EU, pak si delejme s penezi danovych poplatniku co chceme.

+1/0
7.12.2016 12:56

I55v10a22n15a 70M76o39t47a46l63í52k55o32v22á 5154261770282

Se dvěma dětmi, na které jistě uplatňujete slevu na dani nebo dokonce je vám vyplácen bonus z daňového zvýhodnění, třeba ještě nějaké to školkovné atd., máte-li manželku, co nechodí do práce, ještě slevu za ni, byste neměl moc křičet, že ze svých daní někoho dotujete.

0/−2
8.12.2016 7:45

D58u23š83a24n 47P64e56t77ř28í30k 9250173285331

Já určitě nekřičím, pouze mám názor, že ty peníze měly být použity jinak. Pokud do hokeje, tak na mládež, nikoliv otevřeně na doplnění rozpočtu prvního mužstva. Máme dvě malé děti, manželka pracuje jako ošetřovatelka v sociálních službách, já po mnoha letech práce pro stát i v soukromé sféře, makám ve fabrice a k tomu se snažím každý podzim podnikat. Trošku jste si naběhla:-)

+2/−1
8.12.2016 8:17

M98a59r52t19i76n 52P20e42t82r 2534284814433

A i v té době se hlavně opravovalo: například podchod u náměstí Práce či park Komenského.

To jsme mohli na vlastní kůži poznat při prvních větších deštích.

Podchodem tekla řeka a kůra z parku ucpala kanály tak, že se zastavila doprava.

Při dalších to samé.

Podchod je kapitola sama o sobě. Temná díra, u které při východu (nebo vchodu) na vás prší.

Místo střechy jednorázově zaplacené, je tam vyhřívané schodiště, které se bude platit dokud bude fungovat.

+1/0
7.12.2016 8:46

A25n46t63o29n98í54n 65Z50e93l75i41n61k56a 5584918575180

Jak může nový Generel dopravy čekat na realizaci dlouhé roky, když se ve špičkách doprava sukuje v současné době a přitom meziroční nárust činí 1,8ˇ%. Preferovaná varianta "A" s 1 km tunelem je nerealizovatelná kvůli chybějící objížďce budovaného úseku a navíc absolutně neřeší to co se ve špičkách odehrává mezi Prštnýn a odbočkou na Slušovice. Jde o to PROMTNĚ OBJEDNAT DALŠÍ STUPEŇ VARIANTY "C" A JE VYMALOVÁNO. Jedině tato varianta jako přeložka st. silnice 1/49 ze středu města dokáže odstranit 70% dopravy tranzitní a vnější - města Zlína viz analytickou části Generelu dopravy. A tomuto problému za zdravější město, jeho atraktivitu a celkovou prosperitu nepomůže ani D49 Hulín - Fryšták. Tato může Zlínu odlehčit POZE cca 4% ze stávajícího 8% tranzitu. A to je počertech málo.

+4/0
6.12.2016 19:17

K31a39r45e29l 55C72h69r95a49s34t17i25n40a 4403954650305

Antoníne, u D49 nejde jen o odlehčení městům a obcím na šňůře trasy. Ta komunikace by měla splňovat více úloh, mj. být součástí skeletu hlavních evropských tahů, v tomto případě západ - východ nebo jinak - řekněme Paříž - Lvov. V tomto smyslu je její úloha zcela nezastupitelná.

+4/−2
6.12.2016 19:31

A40n40t64o10n26í61n 61Z82e15l82i21n56k29a 5934288845730

Jistě. Jednou se ve Valašské Polance budeme rozhodovat, jestli z Kyjeva na Val. Meziříčí, nebo na D1 a Brno. Ministerstvo na tom trvale pracuje - viz dálnice Semetín, Jablůnka, Plánovaný čtyřpruh ve Vsetíně a Střelné. To bez diskuze, ale za hodně dlouho. Stejně tak se jednou budou naši pravnuci rozhodovat v Lípě jestli na D1 Hulín, nebo na D55 Otrokovice po Balticko - Adriatické magistrále na jih, ev. Jadran. I za 100 let to totiž bude z Lípy do Otrokovic 14 km a tamtéž přes Hulín 44 km.

0/0
7.12.2016 9:10

K32a87r46e24l 69C73h92r33a59s29t57i34n62a 4453454940365

Tvrzení, že ve Zlíně stačí k úspěšnému vládnutí lepší chodníky a žádné skandály, je méně než málo. Budoucí vize musí být odvozena od programu, čím chce město být, jaký chce mít charakter. Jestliže chceme, aby po úpadku největšího zaměstnavatele - Svitu - nabyl Zlín charakter města vědy, vzdělání, všestranného rozvoje občanů a prostředí, věděl kam jde, co chce znamenat a dokázat, tedy jakou má mít nosnou myšlenku - vizi, pak k tomuto směřování nemůže stačit mít dobré chodníky a žádné skandály. Je to sice nutné, ale musíme po Maslowově pyramidě vystoupat výš: potřebujeme mít kvalitní služby, zdravotnictví, dopravu, pocit bezpečí, možnost kvalitního vzdělání, občanské společnosti až po podporující seberealizaci - tedy projev a uplatnění nejlepších lidských vlastností. A tady cítíme, že máme stále rezervy, což sice není zásadní chyba, neboť bychom už dnes byli ideální komunitou, ale je třeba prásknout do koní, aby se hlavní strukturální cíl dal do svižnějšího pohybu a neustrnul na rovných chodnících a spokojeném přežívání.

+10/0
6.12.2016 18:23

K27a60r91e18l 15E76h82l 5456501886587

Souhlasím s vámi ale také si musíme přiznat, že té necílevědomé většině stačí zabezpečení těch základních potřeb, které se právě projevují v těchto chodnících.

Ukazuje to, že potřeby z pohledu politiky se neprotínají s potřebami běžných smrtelníků.

+5/0
6.12.2016 19:05

K48a30r40e88l 40C66h17r17a29s16t70i66n70a 4763654420135

Zdravím, už nějakou dobu si všímám, že jsme duchovně spřízněni - často hlasujeme nebo se vyjadřujeme podobně, i když nemám tu čest Vás znát osobně (víc by se mi líbilo tykání). Chci jen pozdravit a popřát dobrou mysl v poblázněném světě.

+1/−1
6.12.2016 19:23

T57o51m46á75š 61J92u76l66í91č64e26k 9211621772283

Naprosto přesné!

+1/0
7.12.2016 9:35

P83e44t84r 39S88t68a93r95o37s37t75a 6296558930318

To je sice pravda, ale ty "chodníky" jsou základ i když je to málo. To ostatní by bez těch chodníků nešlo.

0/−1
7.12.2016 11:55

K41a48r44e78l 86C97h52r81a86s37t63i31n47a 4113904940655

Pane Petře, trochu pravdy má každá myšlenka, i když se a priori zdá být špatná. Máte pravdu v tom, že mít hlavu v oblacích, ale každým druhým krokem zakopávat o křivý chodník, by se nám brzy nevyplatilo. Jenže právě proto jsme lidmi, že rovné chodníky a plný žaludek pokládáme za normální, ale už nám nestačí. Nechceme bydlet v jeskyni, nechceme se spokojit se základním vzděláním, nechceme sedět doma, ale podívat se po světě... Vyspělý svět je dnes natolik bohatý, že prakticky nikdo nemusí bojovat o holý život. Ti nejnápaditější z nás vystoupají až na vrchol svých životních možností, aby splnili své poslání a přispěli také jiným, kteří nemají tolik štěstí. Řečeno obrazně - prvním stačí, když si naplní žaludek. Druhým, když zajistí vlastní rodinu, ale třetí najdou klid teprve, když co nejlíp naplní své možnosti a podpoří jiné, aby jich dosáhli také. To jsou skuteční velikáni typu Ježíše, Sokrata, Konfucia, Lincolna či Masaryka.

+1/0
7.12.2016 16:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.