Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Holešova do Prahy létalo devět spojů denně, tam a zpět za 210 korun

Před 70 lety vznikl v Holešově aeroklub, který je těsně provázaný se stavbou bývalého letiště. Svého času z něj denně létaly pravidelné linky do Prahy a růst mělo dál. Zájem měl i Agrokombinát Slušovice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D92e21n61i47s70a 90P27r18o39c88h74á49z74k73o98v14á 9788973686

Pamatuji, dědeček, zaměstnanec blízkého strojírenského podniku odtud létal na služební cesty pravidelně. Byla jsem malá holka a přišlo mi to hrozně zajímavé...

+2/0
29.10.2016 19:47

P56a23t13r23i67k 54E71g59e80r 2488130229891

Jestli se ze lítalo za 210 korun tak to nebylo v té době levné. Psal se rok 1946 a jestli i v té době byl průměrný plat 1300 korun. Dnes letenka Ostrava - Praha stojí 650 korun, ale spíše více i 2000 až 8000 korun!

0/0
29.10.2016 17:12

R60a56d73e18k 32Č50e85r65v39e89n66k81a 5654341364752

v 70.tých letech - druhý odstavec

0/0
29.10.2016 18:09
Foto

J68a43n 37A56d34l61e32r 2346631486436

V roce 1946 míval takový pohodlnější dělník cca 3000 Kčs, aktivnější, např. úderník, tak 8000 Kčs. To až do měnové reformy.

Mimochodem, dělnické platy až do pádu režimu byly vyššší nežli u techniků nebo administrativy.

0/0
30.10.2016 19:26

J56a33n 72L45y78s18á36k 3454617830487

Věčná škoda...Rv

+3/−1
29.10.2016 13:18

K57a14r88e45l 16C37h47r82a76s87t89i93n55a 4213374530555

Jenže dnes nemáme letiště, ani průmyslovou zónu, což značně omezuje rozvojové možnosti. Navíc je v klidu i Bořkov, takže co dělali strategičtí plánovači, mi vůbec není jasné.

+7/0
29.10.2016 10:38

K32a98r48e55l 98C26h31r27a94s42t42i18n29a 4553274490335

Oprava: nikoliv Bořkov, ale Bochoř. Omlouvám se !

+3/0
29.10.2016 10:41

M80i53r18e76k 57B42u87c57h21t95í72k 7559834554849

Zrušit holešovské letiště byl enormní zájem malého Napoleona Lukáše, který se mu bohužel podařil.

+4/0
29.10.2016 12:12

K62a24r17e18l 37C25h58r64a43s45t88i16n29a 4863444550815

Slyšel jsem, ale pozadí neznám. Pokud by to byla pravda, je to čin rovnající se vážnému poškození rozvoje kraje.

+2/0
29.10.2016 12:39

V73á10c93l87a30v 74P77o89u71s96t65k38a 3720151982

Ten člověk ve Zlínském kraji napáchal nenapravitelné škody...

+10/0
29.10.2016 12:41

J68i85ř33í 73K70o64c34u25r72e25k 6925274925988

Popravdě ... třčel byste autem v zácpě na Třídě T. Bati než byste se na letiště dostal. Potom zase v zácpě na Evropské, kdybyste chtěl opravdu jen do Prahy. Autem je to cca 3 hodiny, když to jde dobře. Tehdy nebyla dálnice, takže to zabralo 5 hodin. Vlakem do Prahy to spojení stojí za starou belu - 2 přímé spoje za den. Až na Ruzyň to vlakem stojí za vyliž "sto dukátů".

Ostatně když člověk potřebuje ze Zlína letět někam dál, tak Vídeň je blíž, autem cca dvě hodiny. Vlakem je spojení také velmi dobré, EC jezdí co dvě hodiny.

0/0
29.10.2016 18:40

V51á68c15l75a85v 21P38o73u20s61t30k29a 3860621462

Tedy já nevím, ale dostat se na vlak do Otrokovic je z většiny Zlína otázka několika málo bezproblémových minut. A z Otrokovic jede přímý spoj snad každou hodinu. ;-)

+2/0
30.10.2016 7:23

M67a91r45t78i60n 42K24o87n74e68č57n10ý 3390384629155

Jenže v 70.letech nic přímo nejelo. Z Otrokovic jste musel parním/dieselovým vlakem do Přerova a tam přestoupit na rychlík. A samozřejmě zaplatit rychlíkový příplatek :-)

0/0
30.10.2016 13:55

M11i61c96h53a14l 66J86a14r10o32š 7824740942105

Nevím, jestli 210 Kčs bylo v sedmdesátých letech pro běžné lidi - kdo tím vlastně tolik létal? Například ještě v druhé polovině 80. let stála zpáteční do Berlína 240 Kčs.

0/0
29.10.2016 8:44
Foto

T59o12m14á94š 84D62v55o59ř10á62k 7715176717611

Já jsem jezdil cca v 1985 do Berlín a Budapeští a myslím, že jsem platil 120,-Kč za I. třídu.

Ale pamět už není co bývala. :-P

0/0
29.10.2016 9:18

M96i45c69h26a19l 32J90a66r81o60š 7844700482415

Nevím, zpáteční business z Prahy do Budapešti jsem platil (v roce 1987) 790 Kčs, to byla jedna z dražších letenek. Nutno podotknout, že business class byla normální trojsedačka, jen jídlo bylo jiné.

0/0
29.10.2016 9:32
Foto

T22o73m38á23š 65D91v93o61ř10á78k 7355576197251

Já jezdil vlakem, což jsem zapomněl zmínit...

0/0
29.10.2016 9:33
Foto

T98o51m93á14š 14D24v95o37ř69á84k 7385356837501

...a matlat to do diskuze o letecké dopravě, je také ode mě normální...

+2/0
29.10.2016 9:37

M79i23c38h13a11l 69J87a61r31o59š 7434430482415

Aha :-)

0/0
29.10.2016 9:53

R53a74d63e19k 52Č64e18r71v45e84n28k53a 5374181584422

nejsem pamětník, ale někde jsem četl, že průměrný plat v dělnických profesích v sedmdesátých letech byl 1.200 kčs.

+1/0
29.10.2016 14:14

Z84d94e16n64ě36k 26S38k55ř44i80v22a97n 5804150529816

Tak víc si vydělala i moje matka jako prodavačka. Dokonce i já jako brigádník o prázdninách.

0/0
31.10.2016 7:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.