Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obávaný železniční přejezd se změní, posunou silnici i semafory

Šest střetů aut s vlakem, při nichž zahynuli dva lidé a další tři utrpěli zranění. Statistiky Drážní inspekce za posledních sedm let potvrzují, že je železniční přejezd u Stříteže nad Bečvou dlouhodobě jedním z nejnebezpečnějších ve Zlínském kraji. V jeho bezprostřední blízkosti se proto chystají změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12e65t50r 19M62a46r11k36o50v73i53č 4277609980456

Asi jsem omezeného rozhledu, ale můj osobní názor je, že se jedná o jednu z nejzbytečnějších vlakových tratí v republice. Nákladní přeprava téměř žádná, cca 50 vagonů dřeva a 10 cisteren mazutu ročně, počet cestujících v procentech oproti autobusům na souběžných linkách. Dotace na kilometr několikanásobně vyšší než na autobus. Pokud chcete cestovat vlakem někam dál, pak spojení je komplikované, pokud jedu do Prahy, tak jedu autem do Hranic, cestuji tak cca 2 hodiny kratší dobu. O spojení na Ostravu nebo krajský Zlín (popř. Brno) raději ani nemluvím.

Právě díky této "páteřní trati" pak rostou náklady na rekonstrukce silnice I/35 o desítky procent, v součtu od Valašského Meziříčí po Rožnov to jsou stovky milionů korun.

+2/−1
11.10.2016 10:27

M23a69r78e18k 44G91a70j20d83a 4333334196322

Kde je napsáno, že za deset let budou jezdit kamiony po silnici? Hned bude na kolejích zpět náklad, který tam patří.

Propagovat kamiony ve městech je opravdu omezené.

+1/0
11.10.2016 10:34

P43e88t90r 11M14a57r24k51o54v30i97č 4457379380296

Na koleje bezesporu patří doprava objemných nákladů na velké vzdálenosti. A světe div se, ani to uhlí už do Rožnova nejezdí vlakem. Proč asi?

0/0
11.10.2016 10:38

D55r47a35h38o79š 36O13n93d97r87u27š 5119909819

..protoze neni doresena obsluznost kolejovych preprav. ...a stm souvisejici legislativy statu.

ale na tom je vyzsi zajem, ve state uz toho moc k prodeji nezustalo , tak jeste "vyhodne" prodat CD resp kolje, edy dopravni cesty.

..ta cesta do RpR mohla zustat jaka je jeste dalsi desitky let, kdyby se po revoluci nezrusil projekt na tranzitni obchvat na Slovensko. ten za ty prachy uz mohl stat.

..kdo ty pozemky koupil a co nanich dnes stoji? hmm

no a ted se za tezke prachy snazi narvat transit na cestu kterou neni kam rozsirit.

..a paradoxne ,kde to misto jakesi je, v RpR, stovri takovy paskvil, ze je to az neskutecne ;-€ toho projektatna by bylo potreba exemplarne umlatit pred nastoupenym RSD. takovou lemplarnu svet nevidel. ...a firma provadejici stavbu je na tom jeste hur, tem zapomeli rict ,ze existuje neco jako obycejny metr atd.Rv

0/0
11.10.2016 17:09

M27a85r52e23k 66G46a58j72d48a 4683464566892

Návaznost osobní dopravy je na úřednících na kraji. Snad jste si zvolili správně.

0/0
11.10.2016 10:36

J91a70k43u80b 15F72r25a72n57t93i52š82e29k 49V90e13j82m13e66l41k34a 8687779846780

Ano, hned to první tvrzení je pravdivé. ;-D

0/0
11.10.2016 19:18

T89o79m55a16s 77V87a80r89g43a 1415604266815

trapárna. nebezpečný není přejezd, ale samotná křižovatka vedle, poněvač nemá odbočovací pruhy vlevo. na tý křižovatce bylo mnohem víc nehod než na tom přehledným přejezdu :-P

+1/−1
11.10.2016 9:44

K54a84r28e33l 32C43h69r93a27s55t55i88n44a 4123144320315

Pane Tomasi, vůbec nezáleží, jestli je nebezpečný přejezd nebo křižovatka. Důležité je, aby se vyřešil základní problém - odstranění rizikovosti.

0/−1
11.10.2016 10:18

P24e85t64r 90M35a26r18k93o69v23i62č 4487869870736

No a to by právě vyřešilo úplné zrušení dané vlakové trati.

0/0
11.10.2016 10:28

M30a38r28e47k 18G11a34j17d89a 4603434346662

Nebo omezení silniční dopravy.

0/−2
11.10.2016 10:34

K71a75r82e58l 67C28h55r95a35s56t38i75n33a 4633194790305

To už mi připadá rozumnější.

0/0
11.10.2016 10:36

P17e38t81r 34M60a26r63k95o30v95i16č 4947139560106

Před mnoha lety bývalí soudruzi tvrdili, že Rožnov není tranzitní město, ale cílovou destinací. Když jsem tvrdil, že již za "cara klacka" vedla Rožnovem formanská stezka a jen těžko se to na jejich přání změní, byl jsem označován za pomatence.

Jak to vypadá dnes?

+2/0
11.10.2016 10:44

M58a46r27t85i63n 93V30š41e91t47u72l98a 2511239535915

No tak to by bylo nejlepší zavřít tu 35 - šak z Ostravy dojedete přes FM a Pindulu, ze Vsetína přes Dušnou a pražáci to do Tater vezmou zkratkou přes Blavu nebo Třinec.:-)

0/0
11.10.2016 13:16

J54a86k82u32b 61F98r16a54n22t86i37š70e21k 59V92e77j55m79e39l16k77a 8547849106740

Tak dík. Už se těším, jak budu chodit přes Valmez 20 minut pěšky s těžkým báglem z autobusáku na vlak. R^

0/0
11.10.2016 19:21

J46a43n 60S60o74u49k52u38p 1514294226795

Žádný strach, že VM se autobusák přesuně časem k vlakovému.

0/0
11.10.2016 22:31

T94o11m52a91s 15V98a36r33g18a 1815974686275

no a k tomu je potřeba vědět, kde je problém.

0/0
11.10.2016 10:56

K29a22r17e75l 46C68h86r18a84s27t47i54n79a 4713444970295

Že je přejezd u Stříteže vyhlášený vážnými nehodami, se ví už hodně dlouho, ale nic se nedělo, asi se čekalo, až zahřmí nebo až toho bude víc.

0/−1
11.10.2016 9:30

R91a47d22e82k 54Č36e47r10v78e28n61k90a 5924471734432

ten přejezd je naprosto přehledný, že někteří pit...i nemají žádný pud sebezáchovy je věc jiná

0/0
11.10.2016 18:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.