- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
docela mě děsí, kolik lidí tady píše či schvaluje taková hesla jako aktivista=terorista, přitom z naší nedávné minulosti víme, že aktivisté často varovali před problémy, který potom skutečně nastaly - namátkově před 10 lety na D8, že je trasa nevhodná a svah se může sesunout a pak se skutečně sesunul, v lednu 2002 Greenpace varovali, že v neratovické Spolaně nejsou jedy zabezpečené proti velké vodě a ještě ten samý rok se to při povodních bohužel potvrdilo
společnost neposouvá dopředu stádo tupých ovcí ani hlasatelé tupých hesel, ale ti, kdo se nebojí upozornit na to, co ostatní jako problém nevidí a nevnímají
Nic nového pod sluncem. Nejvtipnější na tom je, že tisamí lidé co sabotují jakoukoli akci, zejména proto, protože můžou, nakonec by ještě chtěli žalovat stát za liknavý rozvoj.
Nejsmutnější na tom je, že v tom zhovadělákově může klidně uspět.
Všichni co tu mluví o nepotřebnosti D49 ví o problémech v dopravě žalostně málo. Štve mě, že neudělali těch pár set metrů na D55 kolem Otrokovic, to by opravdu pomohlo situaci v Otrokovicích. O obchvatu Přerova se neřeba vyjadřovat, kdo tudy jezdí ví své. Pokud by byl, všichni co jedou na Ostravu by jeli z Vyškova na Kroměříž. D49 je potřebná, kdo někdy jel ve špičce přes Zlín to chápe. Tomu ňoumovi co podal žalobu do Bruselu bych zrušil D55. By prskal jak ten křeček v polu.
Aha aktivista, no jo no, co dodat.....
K potřebnosti D49, o níž nepochybuju (jasný význam pro napojení na slovensko a dál na východ) je třeba zdůraznit, že je součástí evropské dálniční sítě TEN-T, která je prosazovaná evropskou unií, a toto samo o sobě jasně určuje její význam z hlediska mezinárodní dopravy. Více není potřeba o její potřebnosti diskutovat. Určitě se nestaví jenom kvůli napojení zlína.
Dnes je otázkou zda a v jaké podobě EU bude existovat.
Napojení na Slovensko je dostatečné
Nemyslim si, ze by Zlin potreboval dalsi dalnici. Od sjezdu z D1 na Olomouc je ta zlinska soucasna dalnice prazdna. A to myslim doslova. Ve spicce pred sebou mate jedno auto na obzoru a druhe za sebou na obzoru.
Nova dalnice by byly vyhozene penize.
Dálnice D49 bude bezpodmínečně nutná v době, kdy se podaří MD to, na čem pracuje a to je pokračování výstavby dálnic Valmez - Vsetín Lyský PRŮSMYK Slovensko. Podle analytické části Generelu dopravy města Zlína činí tranzit městem 8%. Z těchto 8% ukousne D49 2-3%, ale zato výstavbou po Fryšták zotročí natažením další dopravy východní Zlín a celou nedokončenou trasu. Což lze eliminovat OKAMŽITÝM?? pokračováním výstavby D49 směrem na Slovensko. Z toho také plyne, že Zlínu to ZATÍM nepomůže. 70 % tranzit a vnější doprava, která začíná a končí ve Zlíně stejně nutně vyžadují obchvat. Vzpomínám to proto, že analytická část generelu uvedla neskonale důležitou věc, že kapacita dopravního skeletu města je vyčerpána, přestože roční nárust dopravy činí cca 2%.
Jen pro představu co se děje v některých obcích.
Přestože obec má znalecké posudky, že na jednom pozemku není vhodné stavět, obec ten pozemek nechá opakovaně zakreslit do návrhu nového územního plánu pro výstavbu.
Na základě tohoto návrhu, který ale byl již zamítnut, ale nezveřejněn, si zájemce koupí tento pozemek a požádá podle starého plánu (pozemek je tam delší dobu, znalecký posudek byl vyvolán později) o výstavbu. Jenže obec s odvoláním na posudky nechce dát povolení.
A je předvídatelné, že pokud obec souhlas přesto dá, občané z okolí využijí všech možností, aby se stavba zastavila.
Kde je chyba - bude u občanů, kteří budou hájit nezastavitelnost pozemku, která je doporučena minimálně dvěmi odbornými pracovišti a nebo je chyba u těch, kteří nepředali veřejnosti důležité informace, které využití pozemku značně omezují. Máme požadovat odpovědnost od těch, kteří doporučení nerespektovali a stavebníka uvedli v omyl. A nebo to následně svedeme na aktivní občany.
Mám za to, že musíme se naučit posuzovat případ od případu, a právo veřejnosti chránit si zákonnými postupy své prostředí nezhoršovat.
Na druhou stranu, obstrukce by měly být omezeny.
Já tedy nevím, Vy všichni to tu plivete na Macha, koukali jste na mapu nebo vám stačí k ukamenování jen pojmenování ekologický aktivista? Podle mne dokut nebude domluvené se Slovenskou stranou dálniční propojení v této oblasti je tato dálnice fakt k ničemu. Co když řeknou Slováci, že jenom přes Velké Karlovice nebo Starý Ronenkov?
A ta http://www.infrastrukturamorava.cz/stranky/o-nas
Prostě starosta prosadil zájmy stavební loby (nejspíš byl u nich placený ještě než k nim pak přešel).A jim se tam daří dlouhodobé, jak jinak vysvětlit ten nedokončený (plánuje se dokončit) nesmyslný dálniční čtverec mezi Hulínem a Olomoucí (pravděpodobně okruh kolem Tavačova o kterým si může Praha nechat jen zdát).
součástí toho čtverce je D46, což je dálnice pouze papírově