Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aktivista žene spor o dálnici D49 do Bruselu. Je zbytečná, stěžuje si

Evropská komise řeší stížnost ekologického aktivisty Miroslava Macha, který u ní napadl stavbu dálnice D49. Zároveň k ní zamířila i reakce opačného tábora. Ředitelství silnic a dálnic mezitím míří k získání stavebního povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a25r61o78m88í69r 80S86u20c30h17ý 6296472536741

docela mě děsí, kolik lidí tady píše či schvaluje taková hesla jako aktivista=terorista, přitom z naší nedávné minulosti víme, že aktivisté často varovali před problémy, který potom skutečně nastaly - namátkově před 10 lety na D8, že je trasa nevhodná a svah se může sesunout a pak se skutečně sesunul, v lednu 2002 Greenpace varovali, že v neratovické Spolaně nejsou jedy zabezpečené proti velké vodě a ještě ten samý rok se to při povodních bohužel potvrdilo

společnost neposouvá dopředu stádo tupých ovcí ani hlasatelé tupých hesel, ale ti, kdo se nebojí upozornit na to, co ostatní jako problém nevidí a nevnímají

+1/−1
15.9.2016 5:51

M48a29r10t37i71n 25K11o13l79a23c91e71k 5229227303953

Nic nového pod sluncem. Nejvtipnější na tom je, že tisamí lidé co sabotují jakoukoli akci, zejména proto, protože můžou, nakonec by ještě chtěli žalovat stát za liknavý rozvoj.

+2/0
14.9.2016 20:43

M24a93r21t27i89n 27P86l76o78c68e38k 8961964402836

Nejsmutnější na tom je, že v tom zhovadělákově může klidně uspět.

+2/0
14.9.2016 16:23

D66a59n92i66e71l 15V31a37h20a32l24a 3588984758

Všichni co tu mluví o nepotřebnosti D49 ví o problémech v dopravě žalostně málo. Štve mě, že neudělali těch pár set metrů na D55 kolem Otrokovic, to by opravdu pomohlo situaci v Otrokovicích. O obchvatu Přerova se neřeba vyjadřovat, kdo tudy jezdí ví své. Pokud by byl, všichni co jedou na Ostravu by jeli z Vyškova na Kroměříž. D49 je potřebná, kdo někdy jel ve špičce přes Zlín to chápe. Tomu ňoumovi co podal žalobu do Bruselu bych zrušil D55. By prskal jak ten křeček v polu.

+2/−1
14.9.2016 15:15

D77a19n73i97e98l 21V15a53h42a57l57a 3128234608

Omlouvám se, stížnost.

0/0
14.9.2016 15:17
Foto

R92a55d71e16k 81P81o17l14i62c28k63ý 6341193711824

Ano problémům by pomohly obchvty, ne dálnice na Slovensko.

0/−2
14.9.2016 16:27

M16a67r12t37i77n 12K90o28l32a98c40e72k 5619157603183

obchvaty jsou nutné, ale dálniční tah východ západ je pro rozvoj nejvýše nutný. Proč myslíte, že zde máme nejnišší mzdy. Kdyby byla ta dálnice a konečně dodělaná R57, tak mohu klidně dělat i 60-80 km daleko. Firmy si budou více vážit lidí.

+1/0
14.9.2016 20:46
Foto

R23a12d18e75k 27P76o52l52i26c92k70ý 6141213781454

Dálnice platy nezvýší, jen odčerpá peníze ze státního rozpočtu.

0/−1
14.9.2016 20:51

M86a94r80t58i50n 89K98o84l82a89c63e52k 5829817513433

zvýší, sice nepřímo ale ano. Pokud si pročtete článek z jara tady v záložce, tak to jistý ekonom několikrát zmínil. A každá státní investice je odčerpání státního rozpočtu. Už jste viděl investici co by nic nestála

+1/0
14.9.2016 20:53
Foto

R52a56d67e54k 20P17o63l17i88c89k59ý 6841603191294

Nedá se objektivně říci jestli zvýší platy (takřka jistě ne)nebo jestli zlepší dopravu (myslím si, že ne), ale jednoznačně se dá říci, že radikalně poškodí krajinu v regionu.

Teoreticky možný profit rozhodně nepřevyšuje jasné škody na přírodě a výše ekonomického profitu rovněž nedosáhne výše investic a provozních nákladů.

0/−1
14.9.2016 21:12

J23a21r30o93m85í66r 34H11a66n32z12a32l 6926367224

Aha aktivista, no jo no, co dodat.....RvRvRv

+3/0
14.9.2016 12:58

P98e68t44r 51H36o61r63á21k 1909753869264

K potřebnosti D49, o níž nepochybuju (jasný význam pro napojení na slovensko a dál na východ) je třeba zdůraznit, že je součástí evropské dálniční sítě TEN-T, která je prosazovaná evropskou unií, a toto samo o sobě jasně určuje její význam z hlediska mezinárodní dopravy. Více není potřeba o její potřebnosti diskutovat. Určitě se nestaví jenom kvůli napojení zlína.

+2/−1
14.9.2016 12:39
Foto

R51a61d10e49k 10P32o79l44i38c71k61ý 6561573841324

Dnes je otázkou zda a v jaké podobě EU bude existovat.

Napojení na Slovensko je dostatečné

0/−9
14.9.2016 14:00

M65a86r86t15i41n 23P62l77o60c25e25k 8671914612566

Doufejme, že už v žádné a bude jen něco podobného EHS, než tenhle komunistickej moloch.

+1/−1
14.9.2016 14:18

P18e13t19r 78H18o59r15á32k 1629313709554

Dálniční napojení na severozápad slovenska není žádné. A nemusíme se o tom přít, na úrovni EU je tato otázka dávno vyřešená.

+2/−1
14.9.2016 14:43
Foto

R77a69d96e81k 93P78o76l41i54c14k87ý 6811833371984

Není a není potřeba aby bylo dalniční napojení

0/−3
14.9.2016 16:26

J32a88n 83D16r22b51u76š24e52k 2524473152

Podle čeho usuzujete, že napojení na Slovensko je dostačující? Máte k ktomu nějaký pádný argument?

0/0
14.9.2016 18:04
Foto

R23a16d80e64k 51P19o52l16i98c89k28ý 6421723221834

Netvoří se kolony (minimálně ne dlouhé) a obchod funguje.

a mám to z první ruky, kousek od plánované D49 bydlím

0/0
14.9.2016 19:26

J25a63n 98D31r96b33u31š16e10k 2724473632

To že bydlíte někde kousek od plánované D49 vůbec neznamená, že to máte z první ruky, protože I/49, potažmo I/57 není hlavní tah na střední Slovensko a dále na východ.

Plánovaná D49 má, podle Politiky územního rozvoje ve znění 1. Aktualizace, ulevit hlavně silnici I/50 (Slavkov - Uherské Hradiště - Slovensko) a od té určitě kousek nebydlíte. Obyvatelé Bučovic a Slavkova by vám o těch kolonách, které se netvoří mohli vyprávět.

A já k tomu ještě dodám silnici I/54, které se uleví také a ještě silnici I/35, tam taky kolony určitě "nejsou", v Bečvách by vám to vysvětlili. To máte 3 tahy na Slovensko a spoustu obcí a nespočet obyvatel, kterým se uleví.

To že vy se na to koukáte v lokálním pohledu neznamená, že ta silnice nemá smysl z mezoregionálního nebo mezinárodního hlediska.

+2/−1
14.9.2016 19:41
Foto

R43a36d92e81k 39P51o41l70i27c48k32ý 6331393741844

No situaci na Bečvách znám-pocházím z Hutiska to je kousek a do Hradiště jezdím několikrát do roka

D49 nijak zvláště těm regionům nepomůže

Co by jim pomohlo je rozšíření stávajících silnic a případně obchvaty.

Pomohlo by i zdražení poplatků za nákladní dopravu (současný stav kdy se neustále zboží vozí sem a tam je neudržitelný) a příklon k železniční dopravě.

Rozhodně není řešením to, že problémy přesuneme jinam-nic jiného D49 není.

Je potřeba nezapomínat, že D49 má procházet oblastmi, které jsou cenné málo dotčenou přírodou-takových míst na Moravě moc není.

0/−2
14.9.2016 19:51

M91a32r97t65i72n 48K38o91l98a88c53e26k 5189897833733

Tak se někdy podívejte do rožnova. Myslím že by postatnou část kamionové dopravy odvedla jinam, než přez obce a města.

0/0
14.9.2016 21:03
Foto

R64a78d71e87k 72P72o96l46i13c31k80ý 6221973241754

Pocházím od Rožnova.

D 49 dopravu nijak zvlášť z té lokality neodvede a naopak zatíží další obce a města.

0/−1
14.9.2016 21:05

M96a66r57t46i23n 76K73o80l90a93c96e10k 5819497963253

Náklaďáky mířící z D1 od vyškova směrem na Žilinu velice rády zamíří na dálnici, než aby se tahaly obcemi

+1/0
14.9.2016 21:12
Foto

R62a36d64e57k 68P60o13l95i29c59k11ý 6281683271574

Záleží na tom odkud jedou, jaké budou poplatky....

Ale část jistě an, ale proč by jsme si kvůli tomu měli zničit krajinu.

0/−1
14.9.2016 21:22

J79a11n 74D77r28b50u41š47e60k 2864143892

Jak můžete napsat takovou hloupost? Každý rozumně uvažující člověk, který pojede severně a západně od Hranic na východ za naše hranice, pojede po D49, protože to bude rychlejší a ekonomičtější. To že existuje bezvýznamná sorta lidí (kolenovrtů), kteří raději pojedou po okreskách, není statisticky významné.

+1/−1
14.9.2016 22:26

J96a77n 74D95v63o62r34a64k 4597705592275

podle Vás pocházíte z celé Moravy

0/−1
16.9.2016 9:43
Foto

R38a16d54e50k 93P27o71l62i31c76k49ý 6301803741284

Stačí kouknout na mapu a nebudete psát nesmysly.

0/−1
16.9.2016 11:30

J95a21n 94D27r96b80u55š22e98k 2514843152

Ta dálnice rozhodně žádnou přírodu nezničí. Ve spoustě zemí Evropy dokáže dálniční síť koexistovat společně s přírodou. Švýcarsko, alpské regiony Francie, Rakousko, Fatra a podtatry na Slovensku, Dolomity, Julské Alpy. Nikde dálniční síť nevadí. Navíc dálnice na východ od Zlína směrem na Púchov a dále na východ je plánovaná víc než 80 let! Už dr. Baťa v publikaci Budujme stát pro 40 000 000 lidí ze 30. let 20. st. o tomto spojení píše. Plány na kapacitní propojení v tomto směru jsou dokonce starší než naše nejstarší dálnice D1.

Takže nemluvte nic o tom, že se problémy přesunou jinam. Tímto se problémy pouze konečně vyřeší a to tak, jak bylo už kdysi dávno naplánováno! Dnešní situace se spojením na Slovensko je pouze provizorní řešení!

Rozšíření stávajících silnic není nic jiného než defakto výstavba dálnice, pouze mnohem nebezpečnější, protože poloměry rozhledů nebudou konstruovány na rychlosti, kterými by se tam jezdilo (a nedebatujme tu o kontrole ze strany policie, oba víme, jak by to ve skutečnosti vypadalo).

+2/−1
14.9.2016 22:18
Foto

R64a16d92e91k 29P40o25l59i88c44k85ý 6951653681414

Když je něco 80 let plánováo a pořád to nikdo nepostavil očividně to není potřeba.

40 000 000 Čechů není, pokud bude pak další cesty potřeba opravdu budou.

0/0
14.9.2016 22:45

J37a74n 11D34r75b82u86š15e67k 2474743412

Historicky vyvoj vam nic nerika? Ve 30. letech asi nikdo neresil nasledky II. sv. valky, orientaci na vychod, petiletky, centralni planovani a podobne hlouposti. Od toho napadnu se vlastne ale nikdy neupustilo, jen se jeho realizace odkladala, to ale neznamena, ze neni potreba. To je podobne, jako byste argumentoval, ze uz vlastne neni potreba sit nijak rozvijet, protoze co nestoji dosud, uz stat nepotrebuje, protoze neni potreba.

0/−1
14.9.2016 23:17

M30a57r59t42i50n 52K42o66l96a25c82e57k 5109507593683

navíc mnoho bláznů se na Bečvách chová jak na dálnici v německu.

0/0
14.9.2016 21:04
Foto

R17a76d18e30k 40P21o24l84i33c49k59ý 6381803281864

To ale znamená, že je potřeba tam situaci více kontrolovat-ne stavět dálnice.

0/−1
14.9.2016 21:24

M33a80r64t82i39n 41K83o53l54a23c36e73k 5399587273753

Myslím, že ta druhá věta ukazuje vaše soukromé záměry. Pokud se podíváte, tak krom D2 neexistuje dalniční spojení čr-sr. Trochu málo nzdá se vám.

Nicméně kolony jsou na přetížené I/50

+1/0
14.9.2016 20:51
Foto

R74a42d37e46k 60P70o66l21i88c45k45ý 6571273121814

Je to nějakých 15 km-přímo se mě to nedotkne, ale dotkne se to krásné přírody což je pro mě zásadní.

0/−1
14.9.2016 21:29

J37a26n 96D95v34o28r84a76k 4387745912635

Odkud jste ? určitě ne ze Zlínska, protože pak byste tak nepindal.

+1/−1
16.9.2016 9:41
Foto

R74a27d84e49k 54P74o31l83i63c48k90ý 6501713201964

Žiju v okrese Zlín 20 let.

každý měsíc do Zlína jezdím

0/0
16.9.2016 11:32

M70a50r95t48i95n 37K20o53l46a23c61e31k 5519557563603

Dokonce já bych zašel dále. Ma prstencové dálnice ku a od prahy bych nedal ani euro z unie. Na Evropské dálniční tahy naopak více. Smyslem evropské dálniční sítě je prostupnost evropskou unií, né nespojitelné krajské okruhy. Pořád platí česká systém dál nic.

+1/0
14.9.2016 20:49

J17i85r77i 12R46u71s59n94o12k 4515792977733

Nemyslim si, ze by Zlin potreboval dalsi dalnici. Od sjezdu z D1 na Olomouc je ta zlinska soucasna dalnice prazdna. A to myslim doslova. Ve spicce pred sebou mate jedno auto na obzoru a druhe za sebou na obzoru.

Nova dalnice by byly vyhozene penize.

+1/−2
14.9.2016 12:07

R76a16d55e61k 18M86o15r86o78n52g 3671466161407

To proto, že zatím nikam nevede

+3/0
14.9.2016 12:21

J13i41r22i 10R41u17s91n39o42k 4855412947343

No to ale nepovede ani diskutovana D45.

0/0
14.9.2016 14:33

J78a45r52o92m84i39r 54C71h45a54l75o88u47p68k54a 4309167345437

Podle této logiky by se nikdy nezačalo stavět nic...

+1/0
14.9.2016 14:38

J98i64r28i 91R70u39s79n66o66k 4845752227753

No kdyz rozhazovat penize, tak snad na neco, co ma smysl, ne? Na co dve dalnice do Zlina, kdyz ta soucasna zeje prazdnotou?

0/−1
14.9.2016 17:50

M75a91r79t18i42n 98K73o60l75a85c41e94k 5669347523693

pravda. Celé to vypadá jako rébus vejce nebo slepice.

0/0
14.9.2016 20:55

M32a84r22t78i17n 60K34o23l26a60c32e55k 5599877143603

jde o překlep D55, nebo máte na ,ysli jinou dálnici D45, kterou jsem ještě nezaznamenal. Ta D55 má po úplném zprovoznění obrovský smysl

1. paralela s D1 a D2

2. napojení provozu slovensko -Otrokovice -Vídeň, nebo spíše Vídeň- Otrokovice -Ostrava- Gdaňsk

ještě by mne zajímala zkratka Brno-Velké Meziříčí- Plzeň.

Proč proboha všechny cesty musí jít do Prahy

0/0
14.9.2016 21:00

V78á62c23l70a76v 73P21o73u34s69t48k88a 3420601752

Hádejte proč je prázdná...

0/0
14.9.2016 13:00

A71n55t23o96n62í90n 10Z95e68l41i55n93k25a 5484518145250

Tak to nevím. Jedno je ale jisté, že D55 nazývají budoucí Balticko - Adriatickou magistrálou.

0/0
14.9.2016 13:08

J96i36r43i 87R70u39s97n54o20k 4105142817903

Protoze je nepotrebna. Proto taky neni duvod stavet dalsi.

0/−2
14.9.2016 14:34

A85n33t83o10n55í83n 13Z74e16l97i87n61k26a 5124458285260

Dálnice D49 bude bezpodmínečně nutná v době, kdy se podaří MD to, na čem pracuje a to je pokračování výstavby dálnic Valmez - Vsetín Lyský PRŮSMYK Slovensko. Podle analytické části Generelu dopravy města Zlína činí tranzit městem 8%. Z těchto 8% ukousne D49 2-3%, ale zato výstavbou po Fryšták zotročí natažením další dopravy východní Zlín a celou nedokončenou trasu. Což lze eliminovat OKAMŽITÝM?? pokračováním výstavby D49 směrem na Slovensko. Z toho také plyne, že Zlínu to ZATÍM nepomůže. 70 % tranzit a vnější doprava, která začíná a končí ve Zlíně stejně nutně vyžadují obchvat. Vzpomínám to proto, že analytická část generelu uvedla neskonale důležitou věc, že kapacita dopravního skeletu města je vyčerpána, přestože roční nárust dopravy činí cca 2%.

+3/0
14.9.2016 12:03

P58a85v27e43l 73J44e33ř41á82b83e82k 7981172794107

Jen pro představu co se děje v některých obcích.

Přestože obec má znalecké posudky, že na jednom pozemku není vhodné stavět, obec ten pozemek nechá opakovaně zakreslit do návrhu nového územního plánu pro výstavbu.

Na základě tohoto návrhu, který ale byl již zamítnut, ale nezveřejněn, si zájemce koupí tento pozemek a požádá podle starého plánu (pozemek je tam delší dobu, znalecký posudek byl vyvolán později) o výstavbu. Jenže obec s odvoláním na posudky nechce dát povolení.

A je předvídatelné, že pokud obec souhlas přesto dá, občané z okolí využijí všech možností, aby se stavba zastavila.

Kde je chyba - bude u občanů, kteří budou hájit nezastavitelnost pozemku, která je doporučena minimálně dvěmi odbornými pracovišti a nebo je chyba u těch, kteří nepředali veřejnosti důležité informace, které využití pozemku značně omezují. Máme požadovat odpovědnost od těch, kteří doporučení nerespektovali a stavebníka uvedli v omyl. A nebo to následně svedeme na aktivní občany.

Mám za to, že musíme se naučit posuzovat případ od případu, a právo veřejnosti chránit si zákonnými postupy své prostředí nezhoršovat.

Na druhou stranu, obstrukce by měly být omezeny.

+1/0
14.9.2016 11:56

J90o86s49e69f 70K40o47c95o30u21r32e29k 4457108185236

Já tedy nevím, Vy všichni to tu plivete na Macha, koukali jste na mapu nebo vám stačí k ukamenování jen pojmenování ekologický aktivista? Podle mne dokut nebude domluvené se Slovenskou stranou dálniční propojení v této oblasti je tato dálnice fakt k ničemu. Co když řeknou Slováci, že jenom přes Velké Karlovice nebo Starý Ronenkov?

A ta http://www.infrastrukturamorava.cz/stranky/o-nas

Prostě starosta prosadil zájmy stavební loby (nejspíš byl u nich placený ještě než k nim pak přešel).A jim se tam daří dlouhodobé, jak jinak vysvětlit ten nedokončený (plánuje se dokončit) nesmyslný dálniční čtverec mezi Hulínem a Olomoucí (pravděpodobně okruh kolem Tavačova o kterým si může Praha nechat jen zdát).

+1/0
14.9.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz