Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aktivista žene spor o dálnici D49 do Bruselu. Je zbytečná, stěžuje si

Evropská komise řeší stížnost ekologického aktivisty Miroslava Macha, který u ní napadl stavbu dálnice D49. Zároveň k ní zamířila i reakce opačného tábora. Ředitelství silnic a dálnic mezitím míří k získání stavebního povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a18r51o13m19í76r 95S50u97c43h54ý 6176682796591

docela mě děsí, kolik lidí tady píše či schvaluje taková hesla jako aktivista=terorista, přitom z naší nedávné minulosti víme, že aktivisté často varovali před problémy, který potom skutečně nastaly - namátkově před 10 lety na D8, že je trasa nevhodná a svah se může sesunout a pak se skutečně sesunul, v lednu 2002 Greenpace varovali, že v neratovické Spolaně nejsou jedy zabezpečené proti velké vodě a ještě ten samý rok se to při povodních bohužel potvrdilo

společnost neposouvá dopředu stádo tupých ovcí ani hlasatelé tupých hesel, ale ti, kdo se nebojí upozornit na to, co ostatní jako problém nevidí a nevnímají

+1/−1
15.9.2016 5:51

M77a59r14t74i17n 87K69o84l36a97c58e74k 6175289644650

Nic nového pod sluncem. Nejvtipnější na tom je, že tisamí lidé co sabotují jakoukoli akci, zejména proto, protože můžou, nakonec by ještě chtěli žalovat stát za liknavý rozvoj.

+2/0
14.9.2016 20:43

M39a61r43t59i24n 33P71l33o57c64e49k 8761884552936

Nejsmutnější na tom je, že v tom zhovadělákově může klidně uspět.

+2/0
14.9.2016 16:23

D15a85n81i10e59l 55V36a39h88a38l48a 3668754218

Všichni co tu mluví o nepotřebnosti D49 ví o problémech v dopravě žalostně málo. Štve mě, že neudělali těch pár set metrů na D55 kolem Otrokovic, to by opravdu pomohlo situaci v Otrokovicích. O obchvatu Přerova se neřeba vyjadřovat, kdo tudy jezdí ví své. Pokud by byl, všichni co jedou na Ostravu by jeli z Vyškova na Kroměříž. D49 je potřebná, kdo někdy jel ve špičce přes Zlín to chápe. Tomu ňoumovi co podal žalobu do Bruselu bych zrušil D55. By prskal jak ten křeček v polu.

+2/−1
14.9.2016 15:15

D27a30n42i79e78l 87V77a16h45a98l62a 3358414508

Omlouvám se, stížnost.

0/0
14.9.2016 15:17
Foto

R59a32d30e18k 47P51o64l68i31c45k63ý 6151823351144

Ano problémům by pomohly obchvty, ne dálnice na Slovensko.

0/−2
14.9.2016 16:27

M69a85r84t15i57n 45K47o28l43a18c75e15k 6375789454110

obchvaty jsou nutné, ale dálniční tah východ západ je pro rozvoj nejvýše nutný. Proč myslíte, že zde máme nejnišší mzdy. Kdyby byla ta dálnice a konečně dodělaná R57, tak mohu klidně dělat i 60-80 km daleko. Firmy si budou více vážit lidí.

+1/0
14.9.2016 20:46
Foto

R96a29d93e87k 39P15o28l58i37c68k62ý 6601213431244

Dálnice platy nezvýší, jen odčerpá peníze ze státního rozpočtu.

0/−1
14.9.2016 20:51

M82a93r80t41i38n 76K50o36l91a23c84e11k 6735389754590

zvýší, sice nepřímo ale ano. Pokud si pročtete článek z jara tady v záložce, tak to jistý ekonom několikrát zmínil. A každá státní investice je odčerpání státního rozpočtu. Už jste viděl investici co by nic nestála

+1/0
14.9.2016 20:53
Foto

R41a52d98e62k 17P62o40l25i40c79k66ý 6561303761834

Nedá se objektivně říci jestli zvýší platy (takřka jistě ne)nebo jestli zlepší dopravu (myslím si, že ne), ale jednoznačně se dá říci, že radikalně poškodí krajinu v regionu.

Teoreticky možný profit rozhodně nepřevyšuje jasné škody na přírodě a výše ekonomického profitu rovněž nedosáhne výše investic a provozních nákladů.

0/−1
14.9.2016 21:12

J66a32r74o61m31í42r 96H14a71n30z78a67l 6956267304

Aha aktivista, no jo no, co dodat.....RvRvRv

+3/0
14.9.2016 12:58

P26e83t98r 92H12o29r67á44k 1619743419504

K potřebnosti D49, o níž nepochybuju (jasný význam pro napojení na slovensko a dál na východ) je třeba zdůraznit, že je součástí evropské dálniční sítě TEN-T, která je prosazovaná evropskou unií, a toto samo o sobě jasně určuje její význam z hlediska mezinárodní dopravy. Více není potřeba o její potřebnosti diskutovat. Určitě se nestaví jenom kvůli napojení zlína.

+2/−1
14.9.2016 12:39
Foto

R25a97d96e82k 78P71o46l10i43c51k63ý 6241373971544

Dnes je otázkou zda a v jaké podobě EU bude existovat.

Napojení na Slovensko je dostatečné

0/−9
14.9.2016 14:00

M94a89r86t82i71n 29P24l58o49c72e30k 8821814472636

Doufejme, že už v žádné a bude jen něco podobného EHS, než tenhle komunistickej moloch.

+1/−1
14.9.2016 14:18

P40e98t56r 10H56o87r73á33k 1949873339794

Dálniční napojení na severozápad slovenska není žádné. A nemusíme se o tom přít, na úrovni EU je tato otázka dávno vyřešená.

+2/−1
14.9.2016 14:43
Foto

R29a82d41e44k 78P73o30l23i48c71k86ý 6571773951834

Není a není potřeba aby bylo dalniční napojení

0/−3
14.9.2016 16:26

J47a43n 16D50r62b28u95š87e33k 2244803962

Podle čeho usuzujete, že napojení na Slovensko je dostačující? Máte k ktomu nějaký pádný argument?

0/0
14.9.2016 18:04
Foto

R97a17d25e63k 86P83o94l43i39c65k41ý 6851133171264

Netvoří se kolony (minimálně ne dlouhé) a obchod funguje.

a mám to z první ruky, kousek od plánované D49 bydlím

0/0
14.9.2016 19:26

J50a90n 37D68r52b77u91š89e84k 2614813812

To že bydlíte někde kousek od plánované D49 vůbec neznamená, že to máte z první ruky, protože I/49, potažmo I/57 není hlavní tah na střední Slovensko a dále na východ.

Plánovaná D49 má, podle Politiky územního rozvoje ve znění 1. Aktualizace, ulevit hlavně silnici I/50 (Slavkov - Uherské Hradiště - Slovensko) a od té určitě kousek nebydlíte. Obyvatelé Bučovic a Slavkova by vám o těch kolonách, které se netvoří mohli vyprávět.

A já k tomu ještě dodám silnici I/54, které se uleví také a ještě silnici I/35, tam taky kolony určitě "nejsou", v Bečvách by vám to vysvětlili. To máte 3 tahy na Slovensko a spoustu obcí a nespočet obyvatel, kterým se uleví.

To že vy se na to koukáte v lokálním pohledu neznamená, že ta silnice nemá smysl z mezoregionálního nebo mezinárodního hlediska.

+2/−1
14.9.2016 19:41
Foto

R26a10d86e52k 21P64o92l32i24c41k55ý 6331693931104

No situaci na Bečvách znám-pocházím z Hutiska to je kousek a do Hradiště jezdím několikrát do roka

D49 nijak zvláště těm regionům nepomůže

Co by jim pomohlo je rozšíření stávajících silnic a případně obchvaty.

Pomohlo by i zdražení poplatků za nákladní dopravu (současný stav kdy se neustále zboží vozí sem a tam je neudržitelný) a příklon k železniční dopravě.

Rozhodně není řešením to, že problémy přesuneme jinam-nic jiného D49 není.

Je potřeba nezapomínat, že D49 má procházet oblastmi, které jsou cenné málo dotčenou přírodou-takových míst na Moravě moc není.

0/−2
14.9.2016 19:51

M49a17r76t74i64n 58K21o78l47a41c86e22k 6545299244350

Tak se někdy podívejte do rožnova. Myslím že by postatnou část kamionové dopravy odvedla jinam, než přez obce a města.

0/0
14.9.2016 21:03
Foto

R77a35d11e22k 27P39o78l87i73c48k23ý 6931353591804

Pocházím od Rožnova.

D 49 dopravu nijak zvlášť z té lokality neodvede a naopak zatíží další obce a města.

0/−1
14.9.2016 21:05

M44a81r83t90i50n 77K83o17l27a66c87e18k 6155789774790

Náklaďáky mířící z D1 od vyškova směrem na Žilinu velice rády zamíří na dálnici, než aby se tahaly obcemi

+1/0
14.9.2016 21:12
Foto

R76a94d26e30k 55P44o91l86i31c77k97ý 6851893201974

Záleží na tom odkud jedou, jaké budou poplatky....

Ale část jistě an, ale proč by jsme si kvůli tomu měli zničit krajinu.

0/−1
14.9.2016 21:22

J83a22n 81D15r76b72u44š32e83k 2984503922

Jak můžete napsat takovou hloupost? Každý rozumně uvažující člověk, který pojede severně a západně od Hranic na východ za naše hranice, pojede po D49, protože to bude rychlejší a ekonomičtější. To že existuje bezvýznamná sorta lidí (kolenovrtů), kteří raději pojedou po okreskách, není statisticky významné.

+1/−1
14.9.2016 22:26

J94a60n 50D70v82o93r70a42k 4267395422605

podle Vás pocházíte z celé Moravy

0/−1
16.9.2016 9:43
Foto

R88a46d90e14k 28P10o85l30i36c56k89ý 6331923961714

Stačí kouknout na mapu a nebudete psát nesmysly.

0/−1
16.9.2016 11:30

J13a13n 59D92r45b55u92š97e91k 2704363362

Ta dálnice rozhodně žádnou přírodu nezničí. Ve spoustě zemí Evropy dokáže dálniční síť koexistovat společně s přírodou. Švýcarsko, alpské regiony Francie, Rakousko, Fatra a podtatry na Slovensku, Dolomity, Julské Alpy. Nikde dálniční síť nevadí. Navíc dálnice na východ od Zlína směrem na Púchov a dále na východ je plánovaná víc než 80 let! Už dr. Baťa v publikaci Budujme stát pro 40 000 000 lidí ze 30. let 20. st. o tomto spojení píše. Plány na kapacitní propojení v tomto směru jsou dokonce starší než naše nejstarší dálnice D1.

Takže nemluvte nic o tom, že se problémy přesunou jinam. Tímto se problémy pouze konečně vyřeší a to tak, jak bylo už kdysi dávno naplánováno! Dnešní situace se spojením na Slovensko je pouze provizorní řešení!

Rozšíření stávajících silnic není nic jiného než defakto výstavba dálnice, pouze mnohem nebezpečnější, protože poloměry rozhledů nebudou konstruovány na rychlosti, kterými by se tam jezdilo (a nedebatujme tu o kontrole ze strany policie, oba víme, jak by to ve skutečnosti vypadalo).

+2/−1
14.9.2016 22:18
Foto

R13a94d48e64k 67P81o48l54i87c36k53ý 6281643981634

Když je něco 80 let plánováo a pořád to nikdo nepostavil očividně to není potřeba.

40 000 000 Čechů není, pokud bude pak další cesty potřeba opravdu budou.

0/0
14.9.2016 22:45

J71a67n 13D60r47b88u96š97e39k 2224783482

Historicky vyvoj vam nic nerika? Ve 30. letech asi nikdo neresil nasledky II. sv. valky, orientaci na vychod, petiletky, centralni planovani a podobne hlouposti. Od toho napadnu se vlastne ale nikdy neupustilo, jen se jeho realizace odkladala, to ale neznamena, ze neni potreba. To je podobne, jako byste argumentoval, ze uz vlastne neni potreba sit nijak rozvijet, protoze co nestoji dosud, uz stat nepotrebuje, protoze neni potreba.

0/−1
14.9.2016 23:17

M24a43r52t91i22n 57K72o58l27a40c17e34k 6645209574270

navíc mnoho bláznů se na Bečvách chová jak na dálnici v německu.

0/0
14.9.2016 21:04
Foto

R25a76d16e74k 79P55o39l36i33c67k74ý 6881233971494

To ale znamená, že je potřeba tam situaci více kontrolovat-ne stavět dálnice.

0/−1
14.9.2016 21:24

M34a54r13t10i39n 53K82o60l16a17c35e15k 6545379944350

Myslím, že ta druhá věta ukazuje vaše soukromé záměry. Pokud se podíváte, tak krom D2 neexistuje dalniční spojení čr-sr. Trochu málo nzdá se vám.

Nicméně kolony jsou na přetížené I/50

+1/0
14.9.2016 20:51
Foto

R81a78d49e79k 24P44o71l73i43c87k23ý 6651873891964

Je to nějakých 15 km-přímo se mě to nedotkne, ale dotkne se to krásné přírody což je pro mě zásadní.

0/−1
14.9.2016 21:29

J69a13n 42D67v10o20r17a57k 4877705932555

Odkud jste ? určitě ne ze Zlínska, protože pak byste tak nepindal.

+1/−1
16.9.2016 9:41
Foto

R67a72d29e33k 80P95o71l49i17c44k58ý 6691203191404

Žiju v okrese Zlín 20 let.

každý měsíc do Zlína jezdím

0/0
16.9.2016 11:32

M35a95r65t68i94n 27K27o38l44a50c93e37k 6355719714910

Dokonce já bych zašel dále. Ma prstencové dálnice ku a od prahy bych nedal ani euro z unie. Na Evropské dálniční tahy naopak více. Smyslem evropské dálniční sítě je prostupnost evropskou unií, né nespojitelné krajské okruhy. Pořád platí česká systém dál nic.

+1/0
14.9.2016 20:49

J91i52r50i 26R15u70s67n88o83k 4915272577613

Nemyslim si, ze by Zlin potreboval dalsi dalnici. Od sjezdu z D1 na Olomouc je ta zlinska soucasna dalnice prazdna. A to myslim doslova. Ve spicce pred sebou mate jedno auto na obzoru a druhe za sebou na obzoru.

Nova dalnice by byly vyhozene penize.

+1/−2
14.9.2016 12:07

R68a83d96e88k 10M76o31r90o15n34g 3601506541907

To proto, že zatím nikam nevede

+3/0
14.9.2016 12:21

J88i40r11i 43R24u45s71n65o76k 4665682237293

No to ale nepovede ani diskutovana D45.

0/0
14.9.2016 14:33

J35a96r79o20m34i98r 79C82h80a20l39o45u70p93k69a 4109477265657

Podle této logiky by se nikdy nezačalo stavět nic...

+1/0
14.9.2016 14:38

J64i25r76i 10R53u89s82n43o26k 4965272307313

No kdyz rozhazovat penize, tak snad na neco, co ma smysl, ne? Na co dve dalnice do Zlina, kdyz ta soucasna zeje prazdnotou?

0/−1
14.9.2016 17:50

M41a62r12t65i18n 54K49o25l54a20c16e58k 6905149774730

pravda. Celé to vypadá jako rébus vejce nebo slepice.

0/0
14.9.2016 20:55

M76a95r75t29i51n 56K63o19l29a78c65e44k 6255469654830

jde o překlep D55, nebo máte na ,ysli jinou dálnici D45, kterou jsem ještě nezaznamenal. Ta D55 má po úplném zprovoznění obrovský smysl

1. paralela s D1 a D2

2. napojení provozu slovensko -Otrokovice -Vídeň, nebo spíše Vídeň- Otrokovice -Ostrava- Gdaňsk

ještě by mne zajímala zkratka Brno-Velké Meziříčí- Plzeň.

Proč proboha všechny cesty musí jít do Prahy

0/0
14.9.2016 21:00

V91á19c24l39a40v 66P43o39u71s25t49k69a 3660931942

Hádejte proč je prázdná...

0/0
14.9.2016 13:00

A98n78t65o51n29í30n 53Z11e88l16i47n56k87a 5744838805380

Tak to nevím. Jedno je ale jisté, že D55 nazývají budoucí Balticko - Adriatickou magistrálou.

0/0
14.9.2016 13:08

J73i49r74i 97R93u62s44n45o39k 4425892797403

Protoze je nepotrebna. Proto taky neni duvod stavet dalsi.

0/−2
14.9.2016 14:34

A24n48t62o84n70í44n 46Z79e24l64i71n64k22a 5494348285860

Dálnice D49 bude bezpodmínečně nutná v době, kdy se podaří MD to, na čem pracuje a to je pokračování výstavby dálnic Valmez - Vsetín Lyský PRŮSMYK Slovensko. Podle analytické části Generelu dopravy města Zlína činí tranzit městem 8%. Z těchto 8% ukousne D49 2-3%, ale zato výstavbou po Fryšták zotročí natažením další dopravy východní Zlín a celou nedokončenou trasu. Což lze eliminovat OKAMŽITÝM?? pokračováním výstavby D49 směrem na Slovensko. Z toho také plyne, že Zlínu to ZATÍM nepomůže. 70 % tranzit a vnější doprava, která začíná a končí ve Zlíně stejně nutně vyžadují obchvat. Vzpomínám to proto, že analytická část generelu uvedla neskonale důležitou věc, že kapacita dopravního skeletu města je vyčerpána, přestože roční nárust dopravy činí cca 2%.

+3/0
14.9.2016 12:03

P50a95v41e67l 41J92e54ř30á10b83e12k 7161822904217

Jen pro představu co se děje v některých obcích.

Přestože obec má znalecké posudky, že na jednom pozemku není vhodné stavět, obec ten pozemek nechá opakovaně zakreslit do návrhu nového územního plánu pro výstavbu.

Na základě tohoto návrhu, který ale byl již zamítnut, ale nezveřejněn, si zájemce koupí tento pozemek a požádá podle starého plánu (pozemek je tam delší dobu, znalecký posudek byl vyvolán později) o výstavbu. Jenže obec s odvoláním na posudky nechce dát povolení.

A je předvídatelné, že pokud obec souhlas přesto dá, občané z okolí využijí všech možností, aby se stavba zastavila.

Kde je chyba - bude u občanů, kteří budou hájit nezastavitelnost pozemku, která je doporučena minimálně dvěmi odbornými pracovišti a nebo je chyba u těch, kteří nepředali veřejnosti důležité informace, které využití pozemku značně omezují. Máme požadovat odpovědnost od těch, kteří doporučení nerespektovali a stavebníka uvedli v omyl. A nebo to následně svedeme na aktivní občany.

Mám za to, že musíme se naučit posuzovat případ od případu, a právo veřejnosti chránit si zákonnými postupy své prostředí nezhoršovat.

Na druhou stranu, obstrukce by měly být omezeny.

+1/0
14.9.2016 11:56

J21o18s74e33f 18K35o88c23o45u91r92e34k 4197368395496

Já tedy nevím, Vy všichni to tu plivete na Macha, koukali jste na mapu nebo vám stačí k ukamenování jen pojmenování ekologický aktivista? Podle mne dokut nebude domluvené se Slovenskou stranou dálniční propojení v této oblasti je tato dálnice fakt k ničemu. Co když řeknou Slováci, že jenom přes Velké Karlovice nebo Starý Ronenkov?

A ta http://www.infrastrukturamorava.cz/stranky/o-nas

Prostě starosta prosadil zájmy stavební loby (nejspíš byl u nich placený ještě než k nim pak přešel).A jim se tam daří dlouhodobé, jak jinak vysvětlit ten nedokončený (plánuje se dokončit) nesmyslný dálniční čtverec mezi Hulínem a Olomoucí (pravděpodobně okruh kolem Tavačova o kterým si může Praha nechat jen zdát).

+1/0
14.9.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.