Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letadlo L-610 mělo být českou chloubou, prototypu vrátí lesk studenti

Kdysi měl šanci stát se chloubou celé země. Letoun L-610 vznikal v 80. letech v tehdejším Letu Kunovice jako největší dopravní letadlo v Československu, do sériové výroby už se ale nedostal. Jeden z prototypů nyní zrenovují studenti letecké školy, do vzduchu už se ale nedostane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70u61k44á26š 33S22e72d25l74á66č89e96k 1143287337730

Byla to velká škoda, že se to nedotáhlo do konce. Vše tenkrát zaviselo na vládě Václava Klause. Zničil tohle letadlo a taky zničil Tatru a poškodil hlavně akcionáře.

+1/0
11.9.2016 11:46

S73e95i51d19l 55P40e56t36r 1261441105244

Oblíbené to pohádky ostalgiků ...:-)

610 to měla definitivně spočítané už v někdy v létě r. 90 - jediný budoucí uživatel a odběratel Rusko (na jehož požadavek se ostatně to éro začalo začátkem koncem 70. let vůbec vyvíjet) od kontraktu couvl.

Celý projekt se neúměrně prodlužoval (a prodražoval) již v 80. letech a nebylo již v silách technologicky beznadějně zaostávajícího čs. strojírenství jej dotáhnout do finále s řádnou certifikací.

No a jinam se letadlo této kategorie po otevření trhů bez dalších investic v řádech desítek miliard prodat nedalo ani omylem...

Hlavně , že však máte toho Klause ..;-D

+1/−1
11.9.2016 16:46

V54í95t 77B13r32z80o46b97o50h54a92t72ý 7520942103111

No ono to tak být uplně pravda nemusí, souhladím, že L610, tak jak byla vyvinuta to měla spočítané defakto hned s příchodem nového režimu, nicméně s příchodem nových možností mohl být stroj ještě před začátkem výroby celý předělán za pomoci "západní" techniky - zejména co se týče avioniky.

+1/0
12.9.2016 11:30

L19u59k71á31š 60S88e42d84l35á10č41e39k 1153177107870

Jsem bývalý akcionář Tatry, tak mě nemusíte poučovat, v čem byl problém. A co se týče L610, je to podstatě větší bratr L410. Vůbec nevím, proč by letadlo s větší kapacitou mělo být méně efektivní. Pokud lítají L 410, nevidím důvod, proč by nemohl lítat L 610. Jsou to jenom výmluvy ala Klaus.Rv

0/0
13.9.2016 1:54

J22i58ř70í 78K88o85c73u32r80e34k 6325294125778

Áno, Tatra měla dál vyrábět a dodávat na trhy. Že nedostane zaplaceno? No může za to Klaus přece, že ruský odběratel neplatil.

+1/−1
11.9.2016 19:31

L65u60k40á54š 26S66e72d78l63á64č63e91k 1763327487160

Ruský odběratel Tatru nezničil, ale předčasné sankce proti Libyi, které vyhlásil Klaus.

0/0
13.9.2016 2:00

M92a43r53t15i59n 93Š33p31á22l32a 2845489493

hmm....tak ja nevim ale podle me by pro silnou firmu ztrata jednoho trhu nemela byt likvidacni takze tohle asi taky nebude argument

0/0
16.9.2016 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.