- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak deset let stary svodidla snad menit nemusi ne boze?
Co na tom zase chcou delat dva mesice, to je do nebe volajici tyhle opravy
Možná že až se při výběrovém řízení nebude hledět jen na konečnou cenu, ale bude někdo číst také to, co zakázka obsahuje, tak se něco změní. Někdy cena o 10% vyšší může obsahovat materiály z daleko delší životností, než nejlevnější nabídka. To by se ovšem nabídky musely posuzovat z dlouhodobějšího hlediska.
To je fajn, ale podívejte se za kolik se u nás staví kilometr dálnice. Co jsem četl tak to stojí pomalu jako kilometr v rakouzských Alpách
Na dodavatele silničních staveb je třeba vyvinout větší tlak. České dálnice jsou vzhledem ke srovnatelným zahraničním stavbám (např. Rakousko, Německo...) méně kvalitní, nevydrží plánovanou zátěž, avšak i při té mizérii jsou dražší. Odpovědné státní instituce by měly českým dodavatelům jednou udělat ukázkovou ostudu a do soutěže pozvat Němce, event. jiné renomované dodavatele. Jenže jim zřejmě tento systém vyhovuje, na tak velkém objemu prací se dají do soukromých kapes odklonit slušné státní peníze podle sloganu "Ať stát krvácí, hlavně, že kompetentní ouřadové se napakují". Říznout do tohoto vředu se viditelně nechce ani politikům, prostřednictvím lobby jsou pravděpodobně ovlivněni rozhodující lidé, kteří se pak chovají podle výhod rodinných a stranických rozpočtů.
Vy myslíte, že Strabag je málo německý, Eurovia málo španělská a Skanska málo švédská?
Životnost 10 let To i ta D1 vydžela déle
Životnost deset let na ne až tak vytíženém úseku je dostatečné?
Ne až tak vytížený? V tom místě byla svedená doprava do jednoho pruhu a silnice musela přijímat mnohdy velmi intenzivní brzdění každého auta, navíc je to most. Ne, že bych se chtěl zastávat toho, kdo to postavil a Chudárka už vůbec ne, ale zrovna toto bych pochopil...