Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opravy dálničního obchvatu Otrokovic odstartovaly, tvoří se kolony

Nejhorší týden několikaměsíčních oprav právě zažívají řidiči na dálničním obchvatu Otrokovic. Uzavřené jsou oba jízdní pruhy ve směru na Hulín a také nájezd ze silnice ze Zlína a sjezd do Otrokovic. Tvoří se kvůli tomu kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42e24t30r 12B17á52č76a 8765966285245

Tak deset let stary svodidla snad menit nemusi ne boze?

Co na tom zase chcou delat dva mesice, to je do nebe volajici tyhle opravy ;-O

+1/0
5.9.2016 18:06

D57a41v35i42d 13S13ý51k17o43r90a 1615300437940

Možná že až se při výběrovém řízení nebude hledět jen na konečnou cenu, ale bude někdo číst také to, co zakázka obsahuje, tak se něco změní. Někdy cena o 10% vyšší může obsahovat materiály z daleko delší životností, než nejlevnější nabídka. To by se ovšem nabídky musely posuzovat z dlouhodobějšího hlediska.

+3/0
5.9.2016 11:48

P89e27t17r 16V19e87s95e18l28ý 7124365584228

To je fajn, ale podívejte se za kolik se u nás staví kilometr dálnice. Co jsem četl tak to stojí pomalu jako kilometr v rakouzských Alpách

+2/0
5.9.2016 11:50

D45a45v10i98d 55S65ý45k37o35r97a 1935410467950

V ČR už výraz "malá domů" ztrácí význam, když to není malá...

+1/0
5.9.2016 15:51

K67a75r80e80l 92C85h16r27a34s69t69i87n39a 4283484220335

Na dodavatele silničních staveb je třeba vyvinout větší tlak. České dálnice jsou vzhledem ke srovnatelným zahraničním stavbám (např. Rakousko, Německo...) méně kvalitní, nevydrží plánovanou zátěž, avšak i při té mizérii jsou dražší. Odpovědné státní instituce by měly českým dodavatelům jednou udělat ukázkovou ostudu a do soutěže pozvat Němce, event. jiné renomované dodavatele. Jenže jim zřejmě tento systém vyhovuje, na tak velkém objemu prací se dají do soukromých kapes odklonit slušné státní peníze podle sloganu "Ať stát krvácí, hlavně, že kompetentní ouřadové se napakují". Říznout do tohoto vředu se viditelně nechce ani politikům, prostřednictvím lobby jsou pravděpodobně ovlivněni rozhodující lidé, kteří se pak chovají podle výhod rodinných a stranických rozpočtů.

+7/0
5.9.2016 10:23

V16á54c89l15a71v 43P91o15u64s97t66k64a 3290221742

Vy myslíte, že Strabag je málo německý, Eurovia málo španělská a Skanska málo švédská?

+2/0
5.9.2016 10:30

D71a91n 37J41u47r30y42g72á15č28e20k 4406380674361

Eurovia je francouzska.

0/0
5.9.2016 10:38

V27á87c22l73a87v 86P55o89u95s42t87k74a 3380861492

Pardon, těsně vedle. :-P

0/0
5.9.2016 10:42

K61a15r56e94l 25C47h89r16a74s13t72i80n83a 4863604130635

Pane Václave, nemyslím vůbec nic. Veřejná soutěž pod kontrolou státního notáře by sama minimalizovala vnější vlivy a ukázala schopnosti dodavatelů. Pak by se mohly ušetřit miliony.

0/0
5.9.2016 10:40

V47á38c79l78a52v 54P33o87u26s12t41k98a 3580541132

Narážel jsem na váš návrh svěřit stavební práce zahraničním subjektům. Mnou zmiňované firmy, které se na stavbách našich dálnic podílejí jsou zahraniční subjekty a staví nejen dálnice po celém světě. O tom proč jsou u nás méně kvalitní a dražší než jinde asi my dva tady diskutovat nebudeme, nicméně podle mě je ten důvod docela jasný. A právě z toho důvodu si myslím, že by jakákoli kontrola státního! notáře neměla smysl, současný zákon o zadávání veřejných zakázek je sice neskutečný paskvil, ale kontrolní mechanismy pro třidění kvality uchazečů v sobě obsahuje. Tohle je výhradně na vůli jednotlivých zadavatelů.

+1/0
5.9.2016 10:46

R84a65d65e14k 82N42o51v87o37t81n46ý 5708242156705

Vy o věci evidentně naprosto nic nevíte...za prvé, státní notáře nemáme už cca 25 let, a za druhé, veřejné soutěže se konají, ale bohužel výsledky nejsou optimální. Notář ovšem v takové soutěži nemá co kontrolovat, protože výběr vítěze závisí na skutečnostech, o kterých notář nemá žádné znalosti. Notář by mohl snad jen osvědčit, že se příslušná komise řádně sešla a hlasovala...

+3/0
5.9.2016 12:07

K12a44r38e34l 37C10h16r69a18s59t32i17n98a 4453574170265

Pane Václave a pane Radku, Něco o tom ze zkušenosti také vím. Je mi jasné, že notář posuzuje a potvrzuje pouze formální stránku věci; měl jsem tím na mysli, aby soutěž proběhla OK podle zákona se vším, co k ní patří. Ale neříkejte mi, že není mechanizmus, jak udělat soutěž regulérní. Manipulace s výsledky je možná právě proto, že vítěz procesu je často znám, ještě než výběrová komise zasedne. Pokud jste pochopili smysl mého příspěvku, mrzí mě, že nenavrhujete nic lepšího. Bořit umím také, ale diskuze je především od toho, abychom hledali řešení.

0/0
5.9.2016 16:55

V57á68c95l28a30v 56P29o30u94s49t52k95a 3160831192

Jenomže pane Karle, problém v zásadě není v tom, že někdo tyto soutěže z vnějšku manipuluje (i když i to se občas stává), problém je v tom, že soutěž proběhne naprosto regulerrně a zcela v intencích zákona, jenže je fraškou už od samého začátku a s vědomím všech zúčastněných...

0/0
5.9.2016 17:22

J81a54r98d95a 69P33r27o13c77h95á57z53k59a 5353523520789

No zrovna rakouske dalnice, hlavne A2 na jich k italii, bych za priklad nedaval. Ty nemaji kolikrat daleko k tem nasim. Luxusni dalnice ma Italie, ale tam je cena za jejich uziti nesrovnatelne vyssi.

0/0
5.9.2016 18:34

J73a29r22o54s19l52a80v 87B19e14d41r60n63a 3726121751237

Životnost 10 let ;-D;-D;-D;-D To i ta D1 vydžela déle ;-D;-D;-D

+3/0
5.9.2016 9:54

P34e53t45r 60V46e92s40e65l27ý 7324725124688

Životnost deset let na ne až tak vytíženém úseku je dostatečné?

+12/0
5.9.2016 9:53

J93a52r96o72m32i85r 71C63h72a11l27o18u60p29k84a 4529247325557

Ne až tak vytížený? V tom místě byla svedená doprava do jednoho pruhu a silnice musela přijímat mnohdy velmi intenzivní brzdění každého auta, navíc je to most. Ne, že bych se chtěl zastávat toho, kdo to postavil a Chudárka už vůbec ne, ale zrovna toto bych pochopil...

+1/0
5.9.2016 11:53

P77e46t11r 98B16á28č36a 8365806885915

Tam kde se objevily ty prvotni diry byly jeste pruhy dva.

0/0
5.9.2016 18:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.