Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opravy dálničního obchvatu Otrokovic odstartovaly, tvoří se kolony

Nejhorší týden několikaměsíčních oprav právě zažívají řidiči na dálničním obchvatu Otrokovic. Uzavřené jsou oba jízdní pruhy ve směru na Hulín a také nájezd ze silnice ze Zlína a sjezd do Otrokovic. Tvoří se kvůli tomu kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e60t51r 66B44á35č88a 8595346525625

Tak deset let stary svodidla snad menit nemusi ne boze?

Co na tom zase chcou delat dva mesice, to je do nebe volajici tyhle opravy ;-O

+1/0
5.9.2016 18:06

D30a22v54i60d 24S90ý27k19o25r92a 1465850627580

Možná že až se při výběrovém řízení nebude hledět jen na konečnou cenu, ale bude někdo číst také to, co zakázka obsahuje, tak se něco změní. Někdy cena o 10% vyšší může obsahovat materiály z daleko delší životností, než nejlevnější nabídka. To by se ovšem nabídky musely posuzovat z dlouhodobějšího hlediska.

+3/0
5.9.2016 11:48

P76e49t60r 73V31e57s32e61l19ý 7224535934538

To je fajn, ale podívejte se za kolik se u nás staví kilometr dálnice. Co jsem četl tak to stojí pomalu jako kilometr v rakouzských Alpách

+2/0
5.9.2016 11:50

D98a24v28i68d 13S97ý77k28o27r63a 1105100477310

V ČR už výraz "malá domů" ztrácí význam, když to není malá...

+1/0
5.9.2016 15:51

K36a78r27e29l 74C87h18r66a85s37t84i12n93a 4393674120425

Na dodavatele silničních staveb je třeba vyvinout větší tlak. České dálnice jsou vzhledem ke srovnatelným zahraničním stavbám (např. Rakousko, Německo...) méně kvalitní, nevydrží plánovanou zátěž, avšak i při té mizérii jsou dražší. Odpovědné státní instituce by měly českým dodavatelům jednou udělat ukázkovou ostudu a do soutěže pozvat Němce, event. jiné renomované dodavatele. Jenže jim zřejmě tento systém vyhovuje, na tak velkém objemu prací se dají do soukromých kapes odklonit slušné státní peníze podle sloganu "Ať stát krvácí, hlavně, že kompetentní ouřadové se napakují". Říznout do tohoto vředu se viditelně nechce ani politikům, prostřednictvím lobby jsou pravděpodobně ovlivněni rozhodující lidé, kteří se pak chovají podle výhod rodinných a stranických rozpočtů.

+7/0
5.9.2016 10:23

V17á29c46l28a94v 96P33o42u86s84t39k58a 3840591722

Vy myslíte, že Strabag je málo německý, Eurovia málo španělská a Skanska málo švédská?

+2/0
5.9.2016 10:30

D82a36n 95J82u91r91y77g15á45č41e38k 4896820114141

Eurovia je francouzska.

0/0
5.9.2016 10:38

V47á60c24l31a91v 80P11o12u41s81t92k85a 3870131782

Pardon, těsně vedle. :-P

0/0
5.9.2016 10:42

K18a10r77e22l 29C66h43r83a20s49t38i23n11a 4853664160505

Pane Václave, nemyslím vůbec nic. Veřejná soutěž pod kontrolou státního notáře by sama minimalizovala vnější vlivy a ukázala schopnosti dodavatelů. Pak by se mohly ušetřit miliony.

0/0
5.9.2016 10:40

V41á81c46l78a43v 63P66o91u81s34t63k11a 3980161892

Narážel jsem na váš návrh svěřit stavební práce zahraničním subjektům. Mnou zmiňované firmy, které se na stavbách našich dálnic podílejí jsou zahraniční subjekty a staví nejen dálnice po celém světě. O tom proč jsou u nás méně kvalitní a dražší než jinde asi my dva tady diskutovat nebudeme, nicméně podle mě je ten důvod docela jasný. A právě z toho důvodu si myslím, že by jakákoli kontrola státního! notáře neměla smysl, současný zákon o zadávání veřejných zakázek je sice neskutečný paskvil, ale kontrolní mechanismy pro třidění kvality uchazečů v sobě obsahuje. Tohle je výhradně na vůli jednotlivých zadavatelů.

+1/0
5.9.2016 10:46

R12a65d32e37k 22N70o80v46o14t75n14ý 5818632666985

Vy o věci evidentně naprosto nic nevíte...za prvé, státní notáře nemáme už cca 25 let, a za druhé, veřejné soutěže se konají, ale bohužel výsledky nejsou optimální. Notář ovšem v takové soutěži nemá co kontrolovat, protože výběr vítěze závisí na skutečnostech, o kterých notář nemá žádné znalosti. Notář by mohl snad jen osvědčit, že se příslušná komise řádně sešla a hlasovala...

+3/0
5.9.2016 12:07

K26a74r74e52l 53C15h65r10a74s46t20i29n46a 4423784820215

Pane Václave a pane Radku, Něco o tom ze zkušenosti také vím. Je mi jasné, že notář posuzuje a potvrzuje pouze formální stránku věci; měl jsem tím na mysli, aby soutěž proběhla OK podle zákona se vším, co k ní patří. Ale neříkejte mi, že není mechanizmus, jak udělat soutěž regulérní. Manipulace s výsledky je možná právě proto, že vítěz procesu je často znám, ještě než výběrová komise zasedne. Pokud jste pochopili smysl mého příspěvku, mrzí mě, že nenavrhujete nic lepšího. Bořit umím také, ale diskuze je především od toho, abychom hledali řešení.

0/0
5.9.2016 16:55

V43á48c21l44a62v 38P92o78u60s44t42k12a 3380811132

Jenomže pane Karle, problém v zásadě není v tom, že někdo tyto soutěže z vnějšku manipuluje (i když i to se občas stává), problém je v tom, že soutěž proběhne naprosto regulerrně a zcela v intencích zákona, jenže je fraškou už od samého začátku a s vědomím všech zúčastněných...

0/0
5.9.2016 17:22

J34a82r17d88a 35P55r61o83c45h65á57z90k12a 5503443140349

No zrovna rakouske dalnice, hlavne A2 na jich k italii, bych za priklad nedaval. Ty nemaji kolikrat daleko k tem nasim. Luxusni dalnice ma Italie, ale tam je cena za jejich uziti nesrovnatelne vyssi.

0/0
5.9.2016 18:34

J92a92r48o24s55l63a62v 45B81e72d92r70n33a 3966451641167

Životnost 10 let ;-D;-D;-D;-D To i ta D1 vydžela déle ;-D;-D;-D

+3/0
5.9.2016 9:54

P94e63t34r 88V57e64s80e63l74ý 7774155474908

Životnost deset let na ne až tak vytíženém úseku je dostatečné?

+12/0
5.9.2016 9:53

J37a26r40o17m19i45r 42C88h77a28l54o53u53p81k67a 4239217685227

Ne až tak vytížený? V tom místě byla svedená doprava do jednoho pruhu a silnice musela přijímat mnohdy velmi intenzivní brzdění každého auta, navíc je to most. Ne, že bych se chtěl zastávat toho, kdo to postavil a Chudárka už vůbec ne, ale zrovna toto bych pochopil...

+1/0
5.9.2016 11:53

P35e94t55r 79B78á45č44a 8375666595805

Tam kde se objevily ty prvotni diry byly jeste pruhy dva.

0/0
5.9.2016 18:06







Najdete na iDNES.cz