Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok 2017 může být ve Zlínském kraji rokem dálnic, v plánu je D49 i D55

Nejbližší roky mohou proměnit dopravu ve Zlínském kraji k nepoznání. Ještě letos by se mohl začít stavět úsek D49, za rok se přidá pokračování dálničního obchvatu Otrokovic na D55 a do tří let i Palačovská spojka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R32a51d29e62k 91H35o35l47í62k 1638344770656

...neustále se diskutuje na téma cena dálnic bo rychlostních silnic.....mám projetou celou Evropu, ale aby bylo 7 sjezdů z dálnice na úseku 20 km, mezi třemi malými městy, které jsou navíc spojeny silnicí I. třídy, to jsem fakt nikde neviděl....

+4/0
16.8.2016 5:36

J53a60n 98S72o10u16k98u93p 1604414866265

Jn, dálnice se u nás staví poměrně hodně velikášsky, sjezd ke každé vesnici. Viz např. veselá kauza se sjezdem u HK.

+1/0
18.8.2016 10:33

A55n34t56o29n21í96n 62Z19e79l61i20n45k67a 5184158845470

Přivádět dopravu do středu Zlína z D1 přes D49, přivaděč Fryšták, obchvat Zálešné a Lidl Obeciny je prostě hloupost. D49 by po dostavbě odlehčila Zlínu cca 2% z 8% stávajícího tranzitu. Plánování by mělo vycházet z analytické části Generelu dopravy města Zlína. Ta jasně konstatuje, že dopravní skelet města nesnese další navýšení dopravy. Ta ale vykazuje cca 2% roční nárust. 8% tranzit a 62% vnější doprava, která začíná a končí ve Zlíně dokazují, že krajské město potřebuje obchvat a ne D49 a to jak prase drbání.

Proti vydání stavebního povolení se postaví všechna občanská sdružení, která se při projednávání Územního plánu města shodla na tom, že východní Zlín nesmí být zotročen výstavbou D49 po Fryšták a že první etapa musí skončit až v Lípě.

+1/−2
15.8.2016 20:20

K61a63r31e47l 57C51h40r56a23s70t48i46n11a 4713204410465

Antoníne, nejde jen o Zlín, ale o mnohem širší záměr - o tranzitní kapacitní komunikaci západ - východ, kde Zlín hraje jen dílčí roli. Obrazně by měla být dopravně propojena Paříž se Lvovem jako součást skeletové evropské dálniční dopravy. Proto si myslím, že tato koncepce má logiku a není důvod ji měnit.

+6/0
15.8.2016 20:44

M45a10r77t28i51n 66K70o68l84a90c49e62k 5149907103243

A Baťa ji v postatě dávno plánoval

+7/0
15.8.2016 21:29

J56a97n 76S64o78u97k81u26p 1714964366245

Baťá plánoval leccos, původní podoba Baťovy dálnice by byla dneska víceméně k ničemu.

+1/−1
16.8.2016 9:01

A72n77t89o10n13í31n 71Z14e16l28i20n96k60a 5784718605900

Myslím, že jste vedle. Byla by to poválečná osa republiky, které by se přizpůsobilo všechno ostatní.

0/−2
16.8.2016 13:37

J93a19n 78S47o31u54k73u42p 1754674476275

Ano, ́které by se přizpůsobilo všechno ostatní ́. Říkám, k ničemu.

+2/−1
16.8.2016 14:49

A61n56t53o40n56í94n 17Z11e48l58i82n28k95a 5174388865790

Myslím trasování např. D1, která po novu pokračuje na Ostravu. Lysský průsmyk je stále atraktivní, nebo snad ne?

0/−1
16.8.2016 18:28

J14a98n 35S31o35u76k87u56p 1764514336265

Je, ale jen v kombinaci s dokončením dálnice od Púchova. Vždyť momentálně je tranzit výrazně silnější i po I/35, o I/11 nemluvě. Osobně žiju stále v přesvědčení, že i po dokončení bude D/49 v podstatě jen dálniční přivaděč pro Zlín.

0/−2
18.8.2016 10:09

M67a36r62t34i85n 54K70o66l66a13c83e64k 5599517443353

proč, protože by všechno nešlo přez prahu? Byl to totiž dálniční tah východ- západ. Teď je to spíš systém Praha- dál nic

0/0
16.8.2016 22:48

A59n51t24o26n85í62n 71Z67e21l95i35n78k64a 5824788535830

Ale no tak Kerle. Dyť se jenom podívej na tu malůvku. Jak může 7 km úsek dálnice končit viaduktem nad Dolní Vsí. Nevím jestli není protizákonné rozestavět dálnici, které ze 3/4 zrušili všechny varianty pokračování /Lípa Slovensko/.

Otázkou zůstává, jestli takovou tepnu /Paříž - Kyjev/ na Valašsku potřebujeme a chceme. Já osobně po takové tepně netoužím.

Na druhé straně si vezmi jak kritická je doprava ve Zlíně. Připomíná Brownův pohyb, nebo mraveniště. Všichni migrují všude. Tento stav je naprosto alarmující. Analytická část nového Generelu dopravy města to jednoznačně dokazuje. Jedovaté emise, hluk, a smrad na hlavních cestách a náměstích města. Až kilometrový pás lesa je jedním z možných způsobů záchrany města. Tak to vidím já.

+1/−1
16.8.2016 7:43

M83a79r31t29i93n 19V62š66e30t22u10l25a 2701719825425

Ale o Zlín tady vůbec nejde, tam žádná tranzitní trasa nevede, jde o to odvést tranzitní dopravu z tras Olomouc - Bytča a Brno -Trenčín ( aktuálně třeba uzavírka ve Starém Hrozenkově generuje 3 hodinové kolony ), situace okolo Rožnova je i díky rekonstrukci už 2.rok kalamitní, ale ti pražáci se někama musí do těch Tater dostat.

+2/0
16.8.2016 8:21

A62n95t35o36n16í39n 15Z64e94l22i89n29k90a 5114828335400

Máte pravdu, pokud se podaří postavit D49 Hulín - Slovensko. Ale jak tomu mám věřit, když v generelu dopravy z roku 2008 se plánovala D49 a úseky na 1/57 a ty již stojí. Za této situace je nabíledni, že důležitou propojkou východu a západu bude právě 1/49 vedená středem města.

0/−1
16.8.2016 13:31

J80a74n 71S23o15u65k41u61p 1584654496705

Kritická doprava ve Zlíně není způsobena tranzitem, ale příměstským provozem a mizerným trasováním tahů ve městě. Vždyť to sám píšete - Brownův pohyb. Pro tranzit je typický pohyb v jednom směru, klasická ukázka třeba Frýdek-Místek.

Dálnice je pro Zlín luxus, ale není tím, co vyřeší problém města samotného, jako se dá třeba očekávat v Přerově.

+2/−1
16.8.2016 9:11

A52n49t34o51n46í12n 86Z53e26l76i54n74k65a 5344808295420

Nikdy jsem netvrdil, že Zlín v SOUČASNÉ DOBĚ potřebuje dálnici z důvodu 8% tranzitu. Potřebuje slušně vyřešený rychlý obchvat z důvodu 62% vnější dopravy a 8% tranzitu. Obchvat by zároveň sloužil jako PŘELOŽKA státní silnice 1/49 ze středu města. A toto všechno, ať už D49 Hulín - Slovensko bude, nebo ne.

0/−1
16.8.2016 13:20

M74a28r39t76i84n 89V95š21e28t56u39l92a 2741569735645

Ano i mne by to uspokojilo víc než všecky slavné dálnice, kdo chce projet od Otrokovic na Vsetín je odsouzen k projení 20 km za v lepším případě 3/4 hodiny městskou aglomerací. já radši do Valmezu jezdím přes Holešov a Bystřici, i s poblitýma děckama to vyjde časově mnohem lépe než se motat jednička dvojka na 30ti semaforech přes celý gottwaldov.

+1/0
16.8.2016 15:34

J93a52n 72S64o76u54k97u94p 1794234136305

́I s poblitýma děckama ́ ;-D..jo, to sedí. Z VM aktuálně hodně lidí do Zlína jezdí raději směr Palačov-Lipník-Přerov-Otrokovice. Ono to zas tak brutálně delší než přes Vsetín není. Záleží, kam konkrétně do Zlína.

Když sem dělal v Ostravě a jezdil do Zlína, tak jsme zjistili, že nejrychlejší trasa (jezdili sme na Prštné někam) je Hranice-Bystřice (II/438) - Holešov a pak odbočit na Rackovou. Přes VM to bylo o dobrou půlhodinu pomalejší, minimálně.

+1/−1
18.8.2016 10:15

M96a56r80t83i22n 28K83o46l20a93c66e59k 5389407273553

informace pro vás stavění dle představ politických kormidelníků vždy skončilo krachem. Taky to můžete přeformulovat jako střední tah napříč evropou

0/0
16.8.2016 22:51

A56n60t50o29n79í19n 71Z81e18l63i65n30k30a 5434968705850

Ještě jsem si vzpomněl: z 96 % rozestavěný obchvat OSTRAVY byl zastaven. Je to celé nějak mimo, nezdá se ti?

0/−1
16.8.2016 7:51

J75a24n 71S75o55u79k56u72p 1364544106845

Silnice z VM bude čtyřpruh, no akorát skrz město je to nervydrásající dvoupruh (krom nadjezdu), ale palačovská spojka důležitá stavba je.

Jinak chválím redakci, že po x letech je schopna do článku dodat letáčky z ŘSD.

+1/0
15.8.2016 18:50

M22a36r45t36i51n 48K28o72l83a49c86e83k 5979757583613

Je tam širší tah Palačov (starý Jičín), Valmez, Vsetín a na D49

0/0
15.8.2016 21:31

J62a26n 76S96o94u72k62u25p 1544794116795

Ano, ale s jaksi přetrvávajícím špuntem ve VM. Další plánovaný úsek je akorát Semetín-Bystřička (s dost optimistickým termínem ZS 2018). Na zbývající úsek Bystrička-VM není ani leták, stejně ani jako na věčně diskutovaný obchvat VM.

0/0
16.8.2016 9:00

M92a55r53t63i71n 95K95o36l29a93c77e93k 5779977123353

všeho do času. V plánovaných stavbách byť bez prokreslení už to figuruje

0/0
16.8.2016 22:52

J36a87n 76S79o31u94k20u20p 1774124896485

Potíž je v tom, že do toho času trvá už docela dlouho. Ve VM po dokončení palačovské spojky vznikne situace, kdy se na směr I/57 a I/35 nahrne ještě větší tranzit, který ovšem lokalita nemá jedinou šanci spolykat, tam už není co zkapacitnit, stačí se podívat do RpR, jak to vypadá, když se opravuje jedna křižovatka (navíc tak blbě). Krom toho je ten obchvat primárně trasován jako I/35->I/57, nikoliv jako I/35-I/35.

0/0
18.8.2016 10:32

M73a29r80t71i46n 48K79o37l95a33c21e11k 5789317413683

Problém rožnova je úplně někde jinde než v řsd. Tam občané zarytě žádají, aby žádné obchvaty nebyly v domnění, že se celý provoz převede jinam. Rožnováci již dávno mohli mít 4 proudový celkový obchvat města, ale to nechtěli a protestovali

+1/0
18.8.2016 19:01

K47a81r28e96l 70C36h88r66a12s31t57i96n45a 4433854680165

Snad to vyjde a budeme mít lepší vyhlídky na získání strategického investora i na ukončení výfukovými plyny zatíženého veřejného prostoru ve Zlíně a okolí. Jen mě děsí letitá prodleva zaviněná některými retardačně uvažujícími organizacemi. Především jim můžeme "poděkovat", že východní Morava roky přešlapuje na místě, zatímco jiné regiony dynamizují, neboť nemají tolik žab na prameni.

+9/0
15.8.2016 17:20
Foto

J56a62n 98A22d15l56e38r 2276731396136

Správně stojí v titulku "může". Kdo nevěří, ať tam běží.

Označovat jako dálnice rychlostní silnice, to nám to hezky roste. Papírově. prosperita úředníkem.

+7/0
15.8.2016 17:12

B75e74d10ř10i62c51h 71K95i82r91s77c46h40n23e68r 6257894818914

Kdyby stát radši stavěl důležité dálnice jako např. D3 a ne tyhle zbytečné :(

+1/−16
15.8.2016 17:06
Foto

J62a47n 52A94d32l67e41r 2556411346896

D3 možná potřebuje pár Pražáků, aby si mohli rychleji vozit svá rosolovitá těla. Jinak k ničemu není.

+3/−5
15.8.2016 17:14

V78l95a96s85t90a 37H30l57i44s93n70i88k84o23v77s25k68á 9979463410

Asi nejste ze Zlína. Jinak Vám doporučím zajít si na tradiční zlínské tržiště, kde sice nakoupíte zeleninu a ovoce i od drobných pěstitelů, tedy bio, ale leží to celý den v mraku výfukových plynů z hlavního tahu Zlínem. Lidi, kteří to prodávají v tom smradu musí stát také celé dny. Krásně se opraví centrální park, ale je sevřený ze dvou stran světetelnými křižovatkami a opět hlavním tahem. Když si tam jdete hrát s dětmi, máte komunikaci 3 metry za zadkem. Zdraví lidi ve Zlíně odpůrcům stavby je šumafuk, hlavně, když nebude trpět křeček. Jenže je tu jedno velké JENŽE. Těch slibů už bylo tolik, že Zlíňáci jsou už vůči novým slibům skeptičtí.

+8/0
15.8.2016 18:59

J48a45n 81S76o65u33k79u76p 1414304946395

R49 vůbec neřeší Zlín jako takový. Je to dálniční tah, přes Zlín nevedou hlavní tranzitní trasy. To, že je ve Zlínu hustý a zmatený provoz namačkaný v centru města je podobou Zlína jako takového. To dálnice nijak nezmění. Ze Slovenska vedou hlavní tahy (v Z kraji) hlavně po I/35, I/57 od I/49 a I/50.

+2/−2
16.8.2016 9:05

M70a92r23t80i49n 54K32o41l94a42c47e97k 5909577663803

právě se vytvoří hlavní tah D1-Slovensko aby se ulevilo I/35, I/57(100procent tranzitu na slovensko tranzitu z čech) na I/50 to bude mít méně velký dopad. Bydlím na I/35 a kamionová doprava je neúnosná

0/0
16.8.2016 22:56

J54a52n 72S56o94u92k50u43p 1244304296665

Myslíte 100 procent tranzitu na vsetínský okres, ne? No to je jasné, když to jsou jediné dvě trasy v rámci okresu ze SVK strany. O kamionové dopravě může jít referovat třeba do F-M. :)

0/0
18.8.2016 10:29

M56a53r25t23i97n 41K28o90l10a95c74e23k 5759147463153

mslel jsem to tak, že po dokončení D49 nebude tranzit mířící z čech na slovensko míjet Rožnov, ale v Hulíně bude dál pokračovat po dálnici. Nebudou mít důvod odbočovat na okresky.

0/0
18.8.2016 19:04

M97a82r84t18i66n 98K32o88l57a48c43e77k 5519797663293

naopak 5 dálnic z Prahy může být jen pro pražáky. D49 bude pro všechny na trase Plzeň Michalovce. Ale Pražáky to na slapy nezrychlí, že. Celkem bych rád poznal toho inteligenta co chce mít všechny cesty do Prahy. Hvězdicové uspořádání má jeden velmi nepříjemný bod (střed)

+1/−1
15.8.2016 21:28
Foto

A27l33e98š 59K38l74o79n 7570761581809

Po D3, resp. silnici cislo 3, jeji trase jezdivam pomerne casto a absolutne nerozumim proc by se mela na ni dalnice stavet. Stavajici cesta je zcela dostatecna - siroka, rychla, minimum obci. Absolutne nesrovnatelne s potrebou stavby treba D35 nebo D55.

+5/−2
15.8.2016 21:42

Z94d87e73n82e35k 78H90r29d73i22n97a 9660539313160

Hlavně podle mě úsek řekněme od Otrokovic po Strážnici, (případně Petrov), kde se jede neustále přes relativně velké obce, které jsou navíc poměrně blízko sebe. Odhadem bych řekl, že i víc než 50 % tohoto úseku se musí jet padesátkou, navíc s častými semafory ve městech a poměrně hustým provozem hlavně v oblasti Hradiště.

+3/0
16.8.2016 10:50







Najdete na iDNES.cz