Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok 2017 může být ve Zlínském kraji rokem dálnic, v plánu je D49 i D55

Nejbližší roky mohou proměnit dopravu ve Zlínském kraji k nepoznání. Ještě letos by se mohl začít stavět úsek D49, za rok se přidá pokračování dálničního obchvatu Otrokovic na D55 a do tří let i Palačovská spojka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R94a51d89e48k 95H78o50l59í21k 1918154310246

...neustále se diskutuje na téma cena dálnic bo rychlostních silnic.....mám projetou celou Evropu, ale aby bylo 7 sjezdů z dálnice na úseku 20 km, mezi třemi malými městy, které jsou navíc spojeny silnicí I. třídy, to jsem fakt nikde neviděl....

+4/0
16.8.2016 5:36

J64a62n 87S22o68u48k29u56p 1424484946465

Jn, dálnice se u nás staví poměrně hodně velikášsky, sjezd ke každé vesnici. Viz např. veselá kauza se sjezdem u HK.

+1/0
18.8.2016 10:33

A58n61t42o76n42í52n 40Z62e20l82i74n76k89a 5584168275320

Přivádět dopravu do středu Zlína z D1 přes D49, přivaděč Fryšták, obchvat Zálešné a Lidl Obeciny je prostě hloupost. D49 by po dostavbě odlehčila Zlínu cca 2% z 8% stávajícího tranzitu. Plánování by mělo vycházet z analytické části Generelu dopravy města Zlína. Ta jasně konstatuje, že dopravní skelet města nesnese další navýšení dopravy. Ta ale vykazuje cca 2% roční nárust. 8% tranzit a 62% vnější doprava, která začíná a končí ve Zlíně dokazují, že krajské město potřebuje obchvat a ne D49 a to jak prase drbání.

Proti vydání stavebního povolení se postaví všechna občanská sdružení, která se při projednávání Územního plánu města shodla na tom, že východní Zlín nesmí být zotročen výstavbou D49 po Fryšták a že první etapa musí skončit až v Lípě.

+1/−2
15.8.2016 20:20

K97a19r13e38l 39C93h89r69a60s77t17i77n79a 4743944570985

Antoníne, nejde jen o Zlín, ale o mnohem širší záměr - o tranzitní kapacitní komunikaci západ - východ, kde Zlín hraje jen dílčí roli. Obrazně by měla být dopravně propojena Paříž se Lvovem jako součást skeletové evropské dálniční dopravy. Proto si myslím, že tato koncepce má logiku a není důvod ji měnit.

+6/0
15.8.2016 20:44

M52a81r79t83i12n 15K94o11l93a10c17e27k 6895169204340

A Baťa ji v postatě dávno plánoval

+7/0
15.8.2016 21:29

J42a72n 72S49o76u68k60u62p 1724824646255

Baťá plánoval leccos, původní podoba Baťovy dálnice by byla dneska víceméně k ničemu.

+1/−1
16.8.2016 9:01

A80n56t39o64n52í55n 59Z26e71l52i90n49k98a 5234138535570

Myslím, že jste vedle. Byla by to poválečná osa republiky, které by se přizpůsobilo všechno ostatní.

0/−2
16.8.2016 13:37

J34a73n 79S61o53u14k23u24p 1234694116615

Ano, ́které by se přizpůsobilo všechno ostatní ́. Říkám, k ničemu.

+2/−1
16.8.2016 14:49

A24n79t27o40n85í77n 29Z55e59l12i94n61k32a 5894938415530

Myslím trasování např. D1, která po novu pokračuje na Ostravu. Lysský průsmyk je stále atraktivní, nebo snad ne?

0/−1
16.8.2016 18:28

J13a59n 22S12o43u69k36u15p 1784204756615

Je, ale jen v kombinaci s dokončením dálnice od Púchova. Vždyť momentálně je tranzit výrazně silnější i po I/35, o I/11 nemluvě. Osobně žiju stále v přesvědčení, že i po dokončení bude D/49 v podstatě jen dálniční přivaděč pro Zlín.

0/−2
18.8.2016 10:09

M33a63r92t80i43n 90K18o96l38a11c68e41k 6595349894840

proč, protože by všechno nešlo přez prahu? Byl to totiž dálniční tah východ- západ. Teď je to spíš systém Praha- dál nic

0/0
16.8.2016 22:48

A43n96t15o34n57í86n 42Z10e85l38i12n76k82a 5704598715500

Ale no tak Kerle. Dyť se jenom podívej na tu malůvku. Jak může 7 km úsek dálnice končit viaduktem nad Dolní Vsí. Nevím jestli není protizákonné rozestavět dálnici, které ze 3/4 zrušili všechny varianty pokračování /Lípa Slovensko/.

Otázkou zůstává, jestli takovou tepnu /Paříž - Kyjev/ na Valašsku potřebujeme a chceme. Já osobně po takové tepně netoužím.

Na druhé straně si vezmi jak kritická je doprava ve Zlíně. Připomíná Brownův pohyb, nebo mraveniště. Všichni migrují všude. Tento stav je naprosto alarmující. Analytická část nového Generelu dopravy města to jednoznačně dokazuje. Jedovaté emise, hluk, a smrad na hlavních cestách a náměstích města. Až kilometrový pás lesa je jedním z možných způsobů záchrany města. Tak to vidím já.

+1/−1
16.8.2016 7:43

M44a82r50t71i97n 38V19š59e49t44u15l30a 2211429125195

Ale o Zlín tady vůbec nejde, tam žádná tranzitní trasa nevede, jde o to odvést tranzitní dopravu z tras Olomouc - Bytča a Brno -Trenčín ( aktuálně třeba uzavírka ve Starém Hrozenkově generuje 3 hodinové kolony ), situace okolo Rožnova je i díky rekonstrukci už 2.rok kalamitní, ale ti pražáci se někama musí do těch Tater dostat.

+2/0
16.8.2016 8:21

A24n92t76o78n55í98n 15Z16e47l43i15n79k94a 5614278975800

Máte pravdu, pokud se podaří postavit D49 Hulín - Slovensko. Ale jak tomu mám věřit, když v generelu dopravy z roku 2008 se plánovala D49 a úseky na 1/57 a ty již stojí. Za této situace je nabíledni, že důležitou propojkou východu a západu bude právě 1/49 vedená středem města.

0/−1
16.8.2016 13:31

J87a83n 55S12o91u34k17u94p 1484374926645

Kritická doprava ve Zlíně není způsobena tranzitem, ale příměstským provozem a mizerným trasováním tahů ve městě. Vždyť to sám píšete - Brownův pohyb. Pro tranzit je typický pohyb v jednom směru, klasická ukázka třeba Frýdek-Místek.

Dálnice je pro Zlín luxus, ale není tím, co vyřeší problém města samotného, jako se dá třeba očekávat v Přerově.

+2/−1
16.8.2016 9:11

A79n18t90o43n80í60n 57Z56e56l67i13n93k71a 5914328715250

Nikdy jsem netvrdil, že Zlín v SOUČASNÉ DOBĚ potřebuje dálnici z důvodu 8% tranzitu. Potřebuje slušně vyřešený rychlý obchvat z důvodu 62% vnější dopravy a 8% tranzitu. Obchvat by zároveň sloužil jako PŘELOŽKA státní silnice 1/49 ze středu města. A toto všechno, ať už D49 Hulín - Slovensko bude, nebo ne.

0/−1
16.8.2016 13:20

M44a64r20t67i92n 44V30š31e27t68u90l83a 2541489145665

Ano i mne by to uspokojilo víc než všecky slavné dálnice, kdo chce projet od Otrokovic na Vsetín je odsouzen k projení 20 km za v lepším případě 3/4 hodiny městskou aglomerací. já radši do Valmezu jezdím přes Holešov a Bystřici, i s poblitýma děckama to vyjde časově mnohem lépe než se motat jednička dvojka na 30ti semaforech přes celý gottwaldov.

+1/0
16.8.2016 15:34

J78a54n 77S34o71u14k27u45p 1464334406375

́I s poblitýma děckama ́ ;-D..jo, to sedí. Z VM aktuálně hodně lidí do Zlína jezdí raději směr Palačov-Lipník-Přerov-Otrokovice. Ono to zas tak brutálně delší než přes Vsetín není. Záleží, kam konkrétně do Zlína.

Když sem dělal v Ostravě a jezdil do Zlína, tak jsme zjistili, že nejrychlejší trasa (jezdili sme na Prštné někam) je Hranice-Bystřice (II/438) - Holešov a pak odbočit na Rackovou. Přes VM to bylo o dobrou půlhodinu pomalejší, minimálně.

+1/−1
18.8.2016 10:15

M86a97r97t61i24n 72K75o21l58a10c69e49k 6965989594390

informace pro vás stavění dle představ politických kormidelníků vždy skončilo krachem. Taky to můžete přeformulovat jako střední tah napříč evropou

0/0
16.8.2016 22:51

A39n86t64o83n58í54n 67Z35e53l27i46n19k91a 5164508575960

Ještě jsem si vzpomněl: z 96 % rozestavěný obchvat OSTRAVY byl zastaven. Je to celé nějak mimo, nezdá se ti?

0/−1
16.8.2016 7:51

J96a89n 89S80o91u84k91u34p 1404894666955

Silnice z VM bude čtyřpruh, no akorát skrz město je to nervydrásající dvoupruh (krom nadjezdu), ale palačovská spojka důležitá stavba je.

Jinak chválím redakci, že po x letech je schopna do článku dodat letáčky z ŘSD.

+1/0
15.8.2016 18:50

M77a63r32t16i27n 84K17o92l53a71c13e49k 6535939884290

Je tam širší tah Palačov (starý Jičín), Valmez, Vsetín a na D49

0/0
15.8.2016 21:31

J58a74n 48S17o63u97k49u12p 1624494496165

Ano, ale s jaksi přetrvávajícím špuntem ve VM. Další plánovaný úsek je akorát Semetín-Bystřička (s dost optimistickým termínem ZS 2018). Na zbývající úsek Bystrička-VM není ani leták, stejně ani jako na věčně diskutovaný obchvat VM.

0/0
16.8.2016 9:00

M72a97r66t30i36n 44K85o31l68a55c69e98k 6325719894130

všeho do času. V plánovaných stavbách byť bez prokreslení už to figuruje

0/0
16.8.2016 22:52

J46a27n 76S51o41u97k45u21p 1414914566705

Potíž je v tom, že do toho času trvá už docela dlouho. Ve VM po dokončení palačovské spojky vznikne situace, kdy se na směr I/57 a I/35 nahrne ještě větší tranzit, který ovšem lokalita nemá jedinou šanci spolykat, tam už není co zkapacitnit, stačí se podívat do RpR, jak to vypadá, když se opravuje jedna křižovatka (navíc tak blbě). Krom toho je ten obchvat primárně trasován jako I/35->I/57, nikoliv jako I/35-I/35.

0/0
18.8.2016 10:32

M10a33r66t25i32n 66K52o46l98a15c82e33k 6665539424370

Problém rožnova je úplně někde jinde než v řsd. Tam občané zarytě žádají, aby žádné obchvaty nebyly v domnění, že se celý provoz převede jinam. Rožnováci již dávno mohli mít 4 proudový celkový obchvat města, ale to nechtěli a protestovali

+1/0
18.8.2016 19:01

K15a92r46e64l 74C76h21r59a13s32t38i30n66a 4673844250135

Snad to vyjde a budeme mít lepší vyhlídky na získání strategického investora i na ukončení výfukovými plyny zatíženého veřejného prostoru ve Zlíně a okolí. Jen mě děsí letitá prodleva zaviněná některými retardačně uvažujícími organizacemi. Především jim můžeme "poděkovat", že východní Morava roky přešlapuje na místě, zatímco jiné regiony dynamizují, neboť nemají tolik žab na prameni.

+9/0
15.8.2016 17:20
Foto

J92a73n 97A54d46l41e17r 2496321596986

Správně stojí v titulku "může". Kdo nevěří, ať tam běží.

Označovat jako dálnice rychlostní silnice, to nám to hezky roste. Papírově. prosperita úředníkem.

+7/0
15.8.2016 17:12

B28e71d68ř18i41c90h 78K13i85r63s33c44h57n89e14r 6717634308184

Kdyby stát radši stavěl důležité dálnice jako např. D3 a ne tyhle zbytečné :(

+1/−16
15.8.2016 17:06
Foto

J78a48n 24A48d50l50e48r 2626171476106

D3 možná potřebuje pár Pražáků, aby si mohli rychleji vozit svá rosolovitá těla. Jinak k ničemu není.

+3/−5
15.8.2016 17:14

V32l67a37s87t98a 13H13l65i60s57n36i92k46o98v17s20k73á 9209873510

Asi nejste ze Zlína. Jinak Vám doporučím zajít si na tradiční zlínské tržiště, kde sice nakoupíte zeleninu a ovoce i od drobných pěstitelů, tedy bio, ale leží to celý den v mraku výfukových plynů z hlavního tahu Zlínem. Lidi, kteří to prodávají v tom smradu musí stát také celé dny. Krásně se opraví centrální park, ale je sevřený ze dvou stran světetelnými křižovatkami a opět hlavním tahem. Když si tam jdete hrát s dětmi, máte komunikaci 3 metry za zadkem. Zdraví lidi ve Zlíně odpůrcům stavby je šumafuk, hlavně, když nebude trpět křeček. Jenže je tu jedno velké JENŽE. Těch slibů už bylo tolik, že Zlíňáci jsou už vůči novým slibům skeptičtí.

+8/0
15.8.2016 18:59

J12a76n 67S38o89u49k33u54p 1694894506395

R49 vůbec neřeší Zlín jako takový. Je to dálniční tah, přes Zlín nevedou hlavní tranzitní trasy. To, že je ve Zlínu hustý a zmatený provoz namačkaný v centru města je podobou Zlína jako takového. To dálnice nijak nezmění. Ze Slovenska vedou hlavní tahy (v Z kraji) hlavně po I/35, I/57 od I/49 a I/50.

+2/−2
16.8.2016 9:05

M49a77r25t32i22n 88K61o25l72a59c27e52k 6275899864540

právě se vytvoří hlavní tah D1-Slovensko aby se ulevilo I/35, I/57(100procent tranzitu na slovensko tranzitu z čech) na I/50 to bude mít méně velký dopad. Bydlím na I/35 a kamionová doprava je neúnosná

0/0
16.8.2016 22:56

J14a50n 41S52o43u37k22u80p 1644594306695

Myslíte 100 procent tranzitu na vsetínský okres, ne? No to je jasné, když to jsou jediné dvě trasy v rámci okresu ze SVK strany. O kamionové dopravě může jít referovat třeba do F-M. :)

0/0
18.8.2016 10:29

M23a63r41t16i87n 46K52o16l58a38c93e51k 6975979884860

mslel jsem to tak, že po dokončení D49 nebude tranzit mířící z čech na slovensko míjet Rožnov, ale v Hulíně bude dál pokračovat po dálnici. Nebudou mít důvod odbočovat na okresky.

0/0
18.8.2016 19:04

M14a17r21t47i32n 43K66o24l84a98c97e96k 6445879204400

naopak 5 dálnic z Prahy může být jen pro pražáky. D49 bude pro všechny na trase Plzeň Michalovce. Ale Pražáky to na slapy nezrychlí, že. Celkem bych rád poznal toho inteligenta co chce mít všechny cesty do Prahy. Hvězdicové uspořádání má jeden velmi nepříjemný bod (střed)

+1/−1
15.8.2016 21:28
Foto

A33l12e94š 12K46l62o20n 7200111501119

Po D3, resp. silnici cislo 3, jeji trase jezdivam pomerne casto a absolutne nerozumim proc by se mela na ni dalnice stavet. Stavajici cesta je zcela dostatecna - siroka, rychla, minimum obci. Absolutne nesrovnatelne s potrebou stavby treba D35 nebo D55.

+5/−2
15.8.2016 21:42

Z97d90e12n58e90k 39H23r90d77i55n22a 9570759413970

Hlavně podle mě úsek řekněme od Otrokovic po Strážnici, (případně Petrov), kde se jede neustále přes relativně velké obce, které jsou navíc poměrně blízko sebe. Odhadem bych řekl, že i víc než 50 % tohoto úseku se musí jet padesátkou, navíc s častými semafory ve městech a poměrně hustým provozem hlavně v oblasti Hradiště.

+3/0
16.8.2016 10:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.