Diskuze

Co může přilákat lidi na východ Moravy? Když si jich firmy budou vážit

Zlínský kraj stárne rychleji než zbytek republiky, loni tady přibylo jen 689 dětí, zato skupina lidí nad 65 let se rozrostla o 2 834 osob. Přirozené stárnutí ale není jediným problémem, lidé v produktivním věku z regionu odcházejí jinam.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AK

Tady se hledaji problemy tam, kde nejsou. Cely problem je v nastaveni statu a danovem systemu. Dokud budou tyto gottwaldovske kraje existovat, bude to vse v blede modrem.

0 0
možnosti
PM

1) Zlínský kraj musí nabídnout kvalitní mzdy, pokud nenabídne lidi budou odcházet - nikdo nechápe, proč mají např ve státní sféře (úřednící kraj. úřadu,učitelé zakl,středních škol,sestry v krajských nemocnicích atd) ve Zlínském kraji méně než např v Praze - učitelka/sestra v nemocnici v Praze učí/pracuje méně/více/kvalitně/nekvalitně než ve Zlínském kraji ? Proč se ve zlínském kraji neplatí stejně jako jinde v ČR ? Nemůže? Nehce ? Hledání výmluv ? Co dělají politici v parlamentu/senátu Gazdík,Čunek,Vondráček atd pro to, aby se situace zlepšila ? Odpověď je NIC.

2) Doprava je jedna z nejhorších, vlaky Luhačovice Praha jezdí s vagóny, které jinde stojí už v kopřivách. Proč ? Ano, Japoncům se to líbí a jezdí si to fotit, páč je to na jedné straně krásný skanzen, který se jinde nevidí. Elektrifikace tratí Otrokovice-Zlín, Kroměříž - Hulín atd...stále jen na papíře,,,Ano možná se kopne do země 2018, ale možná se to taky protáhne.

A tak se může pokračovat. Všichni můžou jít svobodně k volbám a tam dát hlas těm, kteří to myslí se zlínským kraji vážně !

5 0
možnosti
AT

Ono je to spíš naopak: v Práglu natahují mzdy ve státní sféře jak to jde, protože pak by při tamní úrovni mezd za zlínské platy práci nedělal vůbec nikdo.

1 1
možnosti
KC

Velkým minusem zlínské současnosti je způsob myšlení. Naši zástupci uvažují krátkodobě, konvenčně a partikulárně. Kromě univerzity nemáme jediného jasného tahouna. Příkladem těchto tvrzení je holešovská průmyslová zóna. Ti, kteří ji vymysleli a zorganizovali, dosáhli jediného, že totiž dnes nemáme ani letiště, ani zónu. Dalším příkladem je doprava: zatímco jinde jsou komunikace dávno v provozu a přinášejí kraji výhody, my kvůli pěti křečkům stojíme na místě a dusíme se tranzitní dopravou. Železnice: byla možnost propojit Brno se Žilinou přes Zlín, avšak chytré hlavy namísto, aby hledaly způsob, jak to jde provést, plán včas zadusily. Strategický investor: jinde má lepší podmínky jak dopravní, tak v infrastruktuře. Do Holešova nikoho nedostaneme, protože největší můrou investora je nejistota (nikdo nepůjde do rizika ohrožení nebo nejistoty, že jeho investice nebudou ideálně zhodnoceny). Podmínky pro udržení mladých a kvalifikovaných lidí: téměř žádná koncepce ani snaha pomoci připravit jim život, proto jdou tam, kde najdou vstřícnější okolí. O něco se snaží UTB, ale je sama a ostatní se jen vezou. Nemohu pokračovat dál, textové tasemnice nikdo nečte. Zlínsko nemělo štěstí na inovativní a inspirativní osobnosti, poté, co odešla rodina Baťů, žijeme ze dne na den. Myslíme postaru v globalizovaném světě a jen kňouráme, že stojíme na místě. Svět je dnes globální, otevřený, invenční, vstřícný ke všemu přínosnému, vzdělanější, náročný, v pohybu... a my přihlížíme !

7 1
možnosti
AZ

A co horšího, město ani nic neplánuje. V nedávné diskuzi mne zaměstnanec magistrátu přesvědčoval, že je nejlepší průpich městem v místě těžiště dopravního zatížení. Taková kravina! Výsledky analytické části nového generelu nikdo nepředkládá k diskuzi, přestože to zpracovatel magistrátu vyloženě ukládá. Naprosto nešťastné je utajování skutečnosti, že dopravní skelet města nesnese žádné navýšení, které ale činí cca 2% ročně.

Poukázal bych také na průpich Želechovic. Nová 4proudovka v původním místě a 40 rodinných domů k zemi. Copak nikdo nevidí, že taková tepna /1/49/ zdevastuje celou vesnici?

1 0
možnosti
KE

K19a66r28e77l 69E74h98l

8. 8. 2016 17:36

Je to jednoduché... příklad.

Ten kdo bydlí např. v Kroměříži bude dojíždět za prací raději do Brna 45 minut než 40 minut do Zlína kde dostane o 20% méně za stejnou práci.

Uvnitř firem na menších městech stále přetrvává názor

"Na vrátnici čekají místo tebe další dva".

Jenže to platilo v období větší nezaměstnanosti.

Když jsem zahlédl v jedné větší firmě ve Zlíně při odchodu zaměstnanců v IT oboru nezájem ani zkoušet si je udržet i po jejich předchozích stížnostech na chyby, které ta firma dělá tak se nedá divit, že potom nemají a hledají...

8 0
možnosti
AK

Tady se hledaji problemy tam, kde nejsou. Cely problem je v nastaveni statu a danovem systemu. Dokud budou tyto gottwaldovske kraje existovat, bude to vse v blede modrem.

1 0
možnosti
JP

Stále kvoká, stále kvoká. pokud by tady zlín nebyl centrem kraje, tak by to tu bylo úplně v háji. těžko by se prosadila univerzita, byla by tu maximálně nějaká pobočka z brna, všechny krajské instituce by byly zase v brně, takže ještě horší pracovní příležotisti než teď, ikdyž přiznávám, že stavět ekonomiku na státních zaměstnancích není také úplně ideální, tak pořád lepší než nic.

3 1
možnosti
JK

J38a92n 39K22o20v51á37ř

8. 8. 2016 12:21

Ten základní předpoklad trochu pokulhává. Nevěřím tomu, že bydlení ve Zlíně je na stejné cenové úrovni jako v Praze nebo Brně. Já jsem se třeba na východ Moravy vrátil. Samozřejmě, že beru méně, než jsem bral v Praze. Ale pokud se zastavíme třeba jen u bydlení. Bydlím hned vedle mateřské školky, za kterou je ZŠ. Děti cestou do školy nepřechází žádnou silnici. Na průmyslovku to je do 10 minut pěšky, na gympl 15 minut. Do Kauflandu to je nějakých 5 minut pěšky, do Albert Hypermarketu 7, do Lidlu je to 5 -7 minut autem podle světel na semaforu. Na polikliniku / do nemocnice taky nějakých 5 - 10 minut podle situace. Na koupaliště 10 minut pěšky, do kina 15 - 20 minut pěšky. Autem vždy o něco rychleji, protože tu chybí klasické zácpy. Na kopec v zimě na sáňky nebo boby 5 minut. Na lyže 30 minut autem na sjezdovku. Do práce 25 minut na kole nebo 10 minut autem. Bydlím v paneláku, ale není to klasické sídliště, takže se mi do domku ani nechce. Bydlení 96m2. Nepopírám, že i na podmínky malého města mám velké štěstí na lokalitu. Ale na menším městě je všechno blíž. Najít srovnatelné bydlení v Praze je skoro nemožné a nebo hrozně drahé. Proto lidé utíkají mimo Prahu, kde je to levnější, ale zase se všemu vzdalují, spoustu času stráví sami cestováním nebo rozvážením dětí. Z vlastní zkušenosti říkám, že i s menším příjmem je tady můj život bohatší.

10 0
možnosti
Foto

J81a33n 34A96d90l26e13r

8. 8. 2016 14:53

Hezky popsáno. Teď aby tak dovedly kalkulovat i ty velké oči, které odešly za "lepším životem" do Brna nebo Prahy.

3 1
možnosti
PB

Vždyť je to jednoduché. Jedny z nejnižších mezd a jedny z nejvyšších nákladů.

9 0
možnosti
JK

J25a81n 46K52o83v94á58ř

8. 8. 2016 12:24

Zlín je specialita. Nicméně v ostatních místech zlínského kraje je to lepší. Jen člověk musí opravdu porovnávat, co získává a o co dává. Pokud bude opravdu počítat jen peníze, které má na výplatě, tak se nedopočítá.

5 0
možnosti