- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ano cyklostezky jsou jednou z typických věcí, které krásně ukazují, že je čas, dát EU sbohem. CZEXIT
A co Myšák, už si to zkoušel projet na kole?!
Pokud jsou dva pásy vyznačené bílou barvou, v jednom pásu je bílou na zemi piktogram cyklisty a v druhém piktogram panáčka, na každém sloupu cedulku s tím samým a přesto mají někteří problém s pochopením, kdo se má kde pohybovat, tak by tito lidé měli povracet občanky.
Vážený pane primátore, nebylo by od věci, apelovat i na cyklisty. Většina normálních pejskařů se stezkám vyhýbá jak může, ale jsou místa, kde to prostě nejde, ale hlavně na cyklistu narazíte naprosto všude, i na místech, kde to absolutně nečekáte. Jako třeba uprostřed louky a cyklista místo toho, aby na sebe upozornil, tak jen sprostě nadává. Takže tolerance a respektování je třeba na obou stranách!
Cyklisty na chodnících vesele ignorujou i policajti. Bohužel. Přitom ve Zlíně je to fakt masový zlozvyk. Pokud jde o cyklostezky, jako čeho se dobrat, když na "prosím vás, chodí se na straně" už několik let slýchám uniformní odpověď "běž do p***ele."
Jinak též děkuji za poházené papírové kapesníky a plivance zvící velikosti sevřené pěsti. Na cestě z obou stran lemované trávou. Lidi, lidi...
Osobně vidím slabá místa v následujícím:
- části pro cyklisty jsou nevýrazné - rozdělit chodník na šedou a tmavší šedou je nedostatečné. Údajně za to mohou památkáři, kteří to nepovolili
- jednoznačně chybí osvěta přímo na místě - radnice sice ve zpravodají splácala "manuál", ale to je pouze suchý text a citace ze zákona. Přitom by stačilo nafotit pár konkrétních situací "takto ANO" a hlavně "takto NE", otisknout v magazínu nebo rozdávat u cyklostezky.
- obyvatelé si musejí zvyknout, cyklostezky v centru města jsou ve Zlíně ještě celkem novinka - o to více je potřeba osvěty
- za nešťastné považuji kombinace oddělených a smíšených v rámci jedné trasy - u Polikliniky jedu oddělěné, ale od Strojárny už smíšeně = zmatek jak pro chodce, tak pro cyklisty
- osobně ale nejsem zastánce městských cyklostezek a přijdou mi to vyhozené peníze. Cyklostezky mají smysl na spojení měst a obcí, kde jinak cyklista musí po hlavní, kde kolem něj auta lítají 90kmh, ve městě v tom takový problém nevidím - sám jezdím ze Svahů normálně po cestě.
- nicméně je třeba uznat, že jako předvolební byznys se to dobře prodává, je to na očích, radnice se tam může vyfotit do magazinu ... něco mi ale říká, že Adámka a spol. už ani cyklostezky pro další "sezónu" nezachrání.
K vašemu pátému bodu: ze Svahů do města se to ještě dá, ale jet opačným směrem po silnici může jen sebevrah. Jezdila jsem denně z města směrem na Svahy s odbočkou k Pasekám, a musím se přiznat, že jedině po chodníku. Po silnici jsem to zkusila jednou a naposledy! Tam chybí cyklostezka jako sůl
Město j pro lidi, ne pro bicykly.
A prave proto, ze je pro lidi, je lepsi podporovat dopravu na kole nez autem.
A jaká je souvislost mezi údolním charakterem města a tím, že se chodci neumí chovat na cyklostezce?
Ve městech, kde je kolo brané jako běžný dopravní prostředek a kde cyklostezky fungují už desítky let (a nemyslím tím zahraničí, myslím tím česká města, třeba Hradec Králové), by chodce ani nenapadlo se pohybovat po cyklostezce. V tomto směru se mají pěší ve Zlíně ještě hodně co učit, prostě to čtyřicetileté zpoždění nejde dohnat za rok. Chybou magistrátu ale je, že v centru staví i smíšení stezky pro chodce a cyklisty, třeba podél parku Komenského nebo směrem do Svitu. Takovéto typy stezek jsou vhodné jen do méně frekventovaných míst.
A k těm, kdo si stěžují na cyklisty na chodníku - až bude vybudovaná dostatečně hustá síť cyklostezek, nebudou kolaři jezdit po chodníku. Jezdit ale ve zlínském provozu na kole po silnici můžou jen šílenci.
Máte pravdu ale realita např. u polikliniky je děsivá.Chodci prostě nemají jinou volbu, než vstoupit do cyklostezky. Co se týká chodců mám zase já pocit, že na chodnících pro ně za chvíli nebude místo vůbec žádné. A srovnání s Hradcem Kr. neobstojí, protože Hradec má zcela jiný charakter, není v úzkém údolí, urbanisticky je řešený v rovině, kolem historického centra atd. Zlín je - bohužel limitovaný svým charakterem zejména v oblasti dopravy.