Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklisté vs. chodci ve Zlíně. Neumí se respektovat a zaměstnávají policii

Nové úseky cyklostezek, které vznikají ve Zlíně, mají především usnadňovat pohyb cyklistů po městě. Stávají se přitom ale často dějištěm konfliktů mezi cyklisty a chodci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31e74t73r 65V67e10s88e41l28ý 6821916269970

Ano cyklostezky jsou jednou z typických věcí, které krásně ukazují, že je čas, dát EU sbohem. RvEURv VCZEXITV

0/0
22.6.2016 1:37

I38v95a29n10a 85N50o53v15á 2952562659458

cyklista nemá na chodníku co dělat

+1/0
18.6.2016 7:10
Foto

L76u98b29o18m93í24r 44J38a37n27o55t27a 5276184816795

A co Myšák, už si to zkoušel projet na kole?! :-)

0/−1
23.5.2016 16:01

D44a30v16i47d 94S30ý46k86o62r39a 1215400427660

Pokud jsou dva pásy vyznačené bílou barvou, v jednom pásu je bílou na zemi piktogram cyklisty a v druhém piktogram panáčka, na každém sloupu cedulku s tím samým a přesto mají někteří problém s pochopením, kdo se má kde pohybovat, tak by tito lidé měli povracet občanky.

+2/−3
23.5.2016 10:44

J34a27n18a 30K89ř10e69m32é34n67k56o87v69á 4213507122819

Vážený pane primátore, nebylo by od věci, apelovat i na cyklisty. Většina normálních pejskařů se stezkám vyhýbá jak může, ale jsou místa, kde to prostě nejde, ale hlavně na cyklistu narazíte naprosto všude, i na místech, kde to absolutně nečekáte. Jako třeba uprostřed louky a cyklista místo toho, aby na sebe upozornil, tak jen sprostě nadává. Takže tolerance a respektování je třeba na obou stranách!

+5/−1
19.5.2016 12:28

J76a68n73a 69N75ě49m27e49č56k62o41v55á 3633134141956

Cyklisty na chodnících vesele ignorujou i policajti. Bohužel. Přitom ve Zlíně je to fakt masový zlozvyk. Pokud jde o cyklostezky, jako čeho se dobrat, když na "prosím vás, chodí se na straně" už několik let slýchám uniformní odpověď "běž do p***ele." :-/

Jinak též děkuji za poházené papírové kapesníky a plivance zvící velikosti sevřené pěsti. Na cestě z obou stran lemované trávou. Lidi, lidi... :-/

+5/0
19.5.2016 10:38

Z70d92e37n18ě96k 27N81ě19m22e94č48e89k 5176599356461

Osobně vidím slabá místa v následujícím:

- části pro cyklisty jsou nevýrazné - rozdělit chodník na šedou a tmavší šedou je nedostatečné. Údajně za to mohou památkáři, kteří to nepovolili Rv

- jednoznačně chybí osvěta přímo na místě - radnice sice ve zpravodají splácala "manuál", ale to je pouze suchý text a citace ze zákona. Přitom by stačilo nafotit pár konkrétních situací "takto ANO" a hlavně "takto NE", otisknout v magazínu nebo rozdávat u cyklostezky.

- obyvatelé si musejí zvyknout, cyklostezky v centru města jsou ve Zlíně ještě celkem novinka - o to více je potřeba osvěty

- za nešťastné považuji kombinace oddělených a smíšených v rámci jedné trasy - u Polikliniky jedu oddělěné, ale od Strojárny už smíšeně = zmatek jak pro chodce, tak pro cyklisty

- osobně ale nejsem zastánce městských cyklostezek a přijdou mi to vyhozené peníze. Cyklostezky mají smysl na spojení měst a obcí, kde jinak cyklista musí po hlavní, kde kolem něj auta lítají 90kmh, ve městě v tom takový problém nevidím - sám jezdím ze Svahů normálně po cestě.

- nicméně je třeba uznat, že jako předvolební byznys se to dobře prodává, je to na očích, radnice se tam může vyfotit do magazinu ;-D ... něco mi ale říká, že Adámka a spol. už ani cyklostezky pro další "sezónu" nezachrání.

+7/0
19.5.2016 7:31

Z59u57z43a70n68a 95S58v77o90b79o43d46o38v76á 9704635529900

K vašemu pátému bodu: ze Svahů do města se to ještě dá, ale jet opačným směrem po silnici může jen sebevrah. Jezdila jsem denně z města směrem na Svahy s odbočkou k Pasekám, a musím se přiznat, že jedině po chodníku. Po silnici jsem to zkusila jednou a naposledy! Tam chybí cyklostezka jako sůl

+3/−2
19.5.2016 8:21

J98a28r23o93s84l59a86v 63F57r79g10a37l 8419959378935

Máte naprostou pravdu. Jet po dvouproudé silnici vpravo a na křižovatce chtít odbočit na Paseky se opravdu bezpečně nedá. Takže do města jedu po silnici, ale zpátky ne. Nechápu toho joudu co vám dal mínus.

+1/0
19.5.2016 14:17

T94o16m69a42s 37N73o43v58o26t26n83y 1441804456345

Jak chcete dávat osvětu někomu, kdo se chová arogantně a agresivně zcela vědomě a úmyslně. U cyklistů to není o neznalosti (až na pár pipek co se na tom kole ani neudrží) ale v 9 z 10 případů porušují pravidla zcela záměrně a považují to za normální. Tady nejde o osvětu, pomůže jen tvrdá represe, pak si to možná zapamatují a dají si pozor.

+1/−1
20.5.2016 17:34

A84n47t25o60n16í33n 65Z71e82l83e14n48ý 2784773631476

Město j pro lidi, ne pro bicykly.

+3/−1
18.5.2016 22:05
Foto

V46í18t 43M80a64c92h 4198638343830

A prave proto, ze je pro lidi, je lepsi podporovat dopravu na kole nez autem.

+4/−2
19.5.2016 6:03

T63o76m67a75s 51N81o21v54o25t88n26y 1451304706395

Ano zlá auta jezdí sama a žerou malé děti !

0/−2
20.5.2016 17:35

J43a85n 58M32a35l64ý 6799620776

A jaká je souvislost mezi údolním charakterem města a tím, že se chodci neumí chovat na cyklostezce?

+2/−3
18.5.2016 17:46

J46a36n 47M63a69l90ý 6379610356

Ve městech, kde je kolo brané jako běžný dopravní prostředek a kde cyklostezky fungují už desítky let (a nemyslím tím zahraničí, myslím tím česká města, třeba Hradec Králové), by chodce ani nenapadlo se pohybovat po cyklostezce. V tomto směru se mají pěší ve Zlíně ještě hodně co učit, prostě to čtyřicetileté zpoždění nejde dohnat za rok. Chybou magistrátu ale je, že v centru staví i smíšení stezky pro chodce a cyklisty, třeba podél parku Komenského nebo směrem do Svitu. Takovéto typy stezek jsou vhodné jen do méně frekventovaných míst.

A k těm, kdo si stěžují na cyklisty na chodníku - až bude vybudovaná dostatečně hustá síť cyklostezek, nebudou kolaři jezdit po chodníku. Jezdit ale ve zlínském provozu na kole po silnici můžou jen šílenci.

+6/−5
18.5.2016 15:27

I32v68a87n 14P17e41c31h36a33r 5626734318118

Máte pravdu ale realita např. u polikliniky je děsivá.Chodci prostě nemají jinou volbu, než vstoupit do cyklostezky. Co se týká chodců mám zase já pocit, že na chodnících pro ně za chvíli nebude místo vůbec žádné. A srovnání s Hradcem Kr. neobstojí, protože Hradec má zcela jiný charakter, není v úzkém údolí, urbanisticky je řešený v rovině, kolem historického centra atd. Zlín je - bohužel limitovaný svým charakterem zejména v oblasti dopravy.

+4/−2
18.5.2016 15:58

Z86d72e51n30ě16k 60H41y98n28e82k 8236883386

Nechápu, jak si někdo mohl myslet, že tam ten prostor bude chodcům stačit. Přitom místa je tam dost, jenže městu je ve skutečnosti bezpečnost dopravy ukradená, důležitější je utratit peníze a vyčerpat dotace. A to tam ještě udělali ty nejvyšší možné obrubníky, jaké předpisy dovolují, aby cyklistům jízdu co nejvíc znepříjemnili, když jsem se na diskusním fóru města ptal proč, tak jsem se odpovědi nedočkal, odkázali mě na zákon o svobodném přístupu k informacím.

+4/0
18.5.2016 16:06

Z25d44e57n84ě33k 61H63y19n97e11k 8506393786

Jízda po chodníku je zakázána, nestanoví-li místní úprava provozu jinak. S hustotou sítě cyklostezek to nijak nesouvisí. Asi jsem podle Vás šílenec, protože ve Zlíne na kole běžně jezdím a nestalo se mi, že by se na silnici procházeli chodci, že by řidiči jezdili vedle sebe roztažení přes celou silnici, aby si mohli povídat nebo jeli po levé straně vozovky prostě proto, že se jim ta pravá strana nelíbí. Na cyklostezkách vidím podobné věci celkem běžně, Jak jede cyklistů víc, chovají se jako stádo. Skutečností je, že se drtivá většina řidičů chová k cyklistům slušně, ti jsou bezohlední k cyklistům jsou většinou bezohlední i k ostatním a podíl ignorantů mezi řidiči motorových vozidel je nižší než mezi cyklisty. Chápu však, že je třeba vytvářet dojem, jak jsou silnice nebezpečné a obhajovat tím miliardové výdaje na cyklostezky. Oni ti projektanti, poradci a cyklokoordinátoři musejí z něčeho žít. A radní Novák a primátor Adámek si na tom budou dělat volební kampaň. Projekt propagující cyklistickou dopravu úplnou náhodou poběží pár měsíců před volbami, v nichž bude primátor kandidovat.

+7/−1
18.5.2016 16:02

J26a10n 97M41a27l88ý 6569450486

No tak cyklostezky je to jediné, co aspoň trochu současné vedení města dělá, o tom není sporu. Je ale pravda, že v cyklistické infrastruktuře je Zlín hodně pozadu a je potřeba to zlepšit.

+2/−3
18.5.2016 16:11

T74o21m48a83s 75N30o35v13o85t73n24y 1771264856785

Není potřeba nic zlepšovat, pro těch pár pumpiček

0/−1
20.5.2016 17:37

T48o38m21a66s 90N88o70v11o90t37n44y 1401114866645

Aha, takže můžu jezdit s autem po cyklostezce, protože se mi nelíbí třeba děravá silnice? Stejná logika jako s cyklisty na chodníku.

0/−1
20.5.2016 17:36

D34u42š92a76n 69P45e45t49ř85í43k 9820933255751

Doufám, že i ředitel MP Kladníček, až si umyje hnědou hlavu po akci "máte to pane primátore za dva tisíce", si stoupne třeba na úsek u hospody U Máců, kde si 90% cyklistů děla z chodníku cestu, když jedou směrem k nemocnici. Strážníka MP jsem tu ještě neviděl...

+5/0
18.5.2016 14:56

M24a10r98c23e29l 91H88e76r88b53o58l13t 3209576558

hlavně by se na cykloteroristy měla zaměřit MP. Přejíždění ze silnice na chodníky, přelétávání z cesty na přechod, o ukazování směru ani nemluvím...RvRvRv

+7/0
18.5.2016 14:52

J40a88r34o25m30i49r 81C83h49a26l42o12u88p35k32a 4179937545347

Co je na těchto činech teroristického?

+3/0
18.5.2016 16:20

Z75d36e45n26ě80k 93H75y56n52e48k 8276653356

Když jedete na kole při kraji vozovky, tak je velice příjemné, když vám nějaký ignorant vjede z chodníku na cestu přímo před kolo, aniž by se podíval, jestli něco jede. A že by nějaký cyklista na cyklostezce dával znamení o změně směru jízdy jsem ještě nikdy neviděl, a to jsem jen loni najel na kole skoro 10 000 km, část bohužel i po cyklostezkách. Předřečník možná použil ostřejší výraz, ale obsahově je jeho příspěvek zcela správný.

+1/−1
18.5.2016 16:39

Z86d92e54n54ě57k 77H94y36n42e26k 8596963856

Bude to ještě horší, podobná řešení město plánuje skoro v celém centru města, dokonce i třeba na Soudní chce město smíšenou cyklostezku, tzn. donutit cyklisty jezdit po chodníku. Přitom už teď se přes město na kole prakticky nedá projet, pokud má cyklista přesně dodržovat zákon. A po chodníku klidně jezdí na kole i příslušníci městské policie v uniformě.

+2/0
18.5.2016 14:45

T89o10m51a65s 46N64o57v84o80t29n94y 1721534316535

Ten cyklokoordinátor je dobrej mimoň, vzájemný respekt nebude do té doby, než začne městapo pokutovat cyklisty stejně tak pilně, jako řidiče aut a dokud aroganti na kolech nepochopí, jak se mají chovat (což jinak než represí prostě nejde)

+3/−2
18.5.2016 14:38

J91a38r45o31m59i17r 25C94h79a77l58o26u59p97k43a 4209847295947

Proč by to město dělalo. Město chce co nejvíc dopravy převést z aut na kola, takže logicky bude ke kolařům benevolentnější...

+2/−1
18.5.2016 16:21

Z14d75e15n86ě12k 62H18y49n15e73k 8586813146

Tím, že město znemožňuje cyklistům projet centrem města na kole, tak lidi přesednou z aut na kola? Nebo tím, že nechá cyklisty ignorující pravidla silničního provozu ohrožovat ostatní?

+2/0
18.5.2016 16:42

J56a51r43o13m80i37r 46C78h73a14l70o87u86p48k97a 4859477195207

To vkládání lidem do úst něco, co neřekli, si nechte na doma...

+2/−1
18.5.2016 16:45

Z53d57e26n76ě86k 51H42y68n51e66k 8196313316

Nic Vám do úst nevkládám, jen jsem upozornil na jistý rozpor mezi deklarovanými politickými cíli a reálnou aktivitou města. To, že město něco chce ještě neznamená, že to tak bude, třeba Chamberlain chtěl mír... Zajímalo by mě, ke kterým dalším přestupkům by město mělo být benevolentnější. Zatím jediným hmatatelným výsledkem výstavby cyklostezek jsou utracené peníze a prodloužení jízdních dob cyklistů ve srovnání s jízdou po silnici stejně jako snížení komfortu jízdy kvůli přejíždění obrubníků, které město na cyklostezkách úmyslně nechává stavět.

+2/0
18.5.2016 16:59

T95o53m68a18s 63N39o39v56o81t25n39y 1711444976245

Město nemá co chtít, město má řešit to co lidé potřebují. A to není podpora cyklistů, když nemá za x let vyřešenou nějak rozumně ani dopravu pro auta nebo opravené chodníky. Nehledě na to, jak převedou na kola řidiče co jsou odjinud nebo jen projíždějí....

+1/−1
20.5.2016 17:39

J24a19r62o67m64i48r 37C55h40a73l56o61u47p67k94a 4219647825497

Město musí chtít! A chce to, co lidi, kteří tam zástupce zvolili. Přesně pro řidiče odjinud, nebo co jen projíždějí, je přesun domácích na jiný druh dopravy naprosto ideální. A lidi pohyb potřebují jako sůl.

0/−1
20.5.2016 20:44

T90o42m78a88s 32N17o78v62o70t42n85y 1151514526275

Chodci chápou, ale cyklisti jsou zcela mimo, jezdí naprosto všude, jsou agresivní a arogantní. A ten kdo povoluje tyhle smíšené chodníky s cyklostezkou v centru města, by měl okamžitě letět. To je řešení někam na kraj města kde chodník není frekventovaný a ne do centra. Za chvíli to bude tak, že se cyklistům budeme ještě klanět a chodci budou chodit po 30cm chodníku s dětmi na vodítku...Rv

+3/−4
18.5.2016 14:35

J54a41r13d50a 66P81r67o96c38h43á16z77k90a 5873853140749

funguje je to běžně všude, jen ve zlíně opět déle trvá, než si na to chodci zvyknou.

+3/−1
18.5.2016 15:41

T88o93m17a81s 44N30o40v60o84t85n66y 1231534686145

Ne, nefunguje to nikde.

0/−1
20.5.2016 17:40

J19a30n 23V63a17c24e25k 6672336446493

Chodci tápou. Cyklisti tápou. Chodci jsou všude a cyklisté také. Prosím nevymezujte se proti jedné skupině! Chyba je dle mého názoru v naprosto nesmyslné politice Mu Zlín, která v konečném důsledku poštvává tyto skupiny proti sobě. Nejsou zde stanovené jasné pravidla a jen se stále odvolává na vzájemnou ohleduplnost. Mohu být tolerantní jak chci, ale pokud město TOLERUJE cyklisty na chodnících a chodce na stezkách pro cyklisty - tak je vymalováno!

+2/0
18.5.2016 17:55

Z54d25e38n86ě73k 84H37y21n25e57k 8456453206

Pravidla naopak jasně daná jsou zákonem, pro chodce, cyklisty i pro město jako investora dopravních staveb. To, že je město bohorovně ignoruje, je věc jiná. Z pohledu města zvolená politika smysl má. Utratily se desítky milionů, z toho minimálně stovky tisíc doputovaly do kapes lidem, kteří připravovali projektové dokumentace, prováděly stavební dozor, administrovaly výběrová řízení.... Cyklokoordinátorovi chodí výplata za řešení problémů, které město samo způsobilo, radní pro dopravu a primátor mají publicitu a ještě si z veřejných peněz udělají předvolební kampaň. Jediné skupiny, kterým to vadí, jsou chodci a cyklisté, o které městu vůbec nejde. Proto klidně chodcům zužuje prostor na chodnících, cyklisty nutí místo jízdy po silnici přejíždět betonové obrubníky na cyklostezkách, kde se jim neustále pletou do cesty chodci a kde musí na každé křižovatce dávat všem přednost. Navíc čím větší bude ve městě nehodovost, tím více peněz může získat na další peníze v oblasti bezpečnosti dopravy, město proto ve skutečnosti vůbec nemá zájem na tom, aby byla doprava ve městě bezpečnější. Jediné, čeho se mohou obávat je to, že prohrají další volby. Proto se celou dobu tak zoufale snaží nedělat nic kontroverzního, co by jim mohlo ve volbách vzít hlasy. Proto v podstatě pouze dokončili projekty připravené ještě za minulých radnic ODS-ČSSD a omezují se na chodníky a cyklochodníky. Třeba obchvat Zálešné, který by mohl vzbudit kontroverze, je spolehlivě u ledu. Nezbývá, než doufat, že prohrají další volby a že do té doby nestihnou udělat další škody.

+4/0
18.5.2016 18:18

T21o72m88a80s 94N11o83v84o74t11n68y 1701744326955

Ono tak nějak chodník je pro chodce, tak na něm jsou. Nemají tam co dělat cyklisti a oni to moc dobře vědí, netápou.

+1/−1
20.5.2016 17:41

I60v72a36n 83P46e94c74h24a31r 5966214808858

Já i moji přátelé zase vyzýváme "kolaře" aby nejezdili po chodnících téměř všude - i tam, kde nejsou pro ně vyznačené pruhy. Velmi rychle si zvykli na to, že oni jsou těmi, kdo mají přednost absolutně všude.

Upozorňoval jsem již jednou na nesmyslný úsek cyklostezky pod poliklinikou. Jak se mají asi občané dostat do trolejbusu?! Cyklisté v tomto místě ani nesesednou z kola a ohrožují téměř každého. Proč se budují cyklostezky i tam, kde je to proti zdravému rozumu? Snad proit, že vedení města má jediný program: chodníky a cyklostezky! Rv

+4/−2
18.5.2016 13:55

I42v52a56n 73P83e13c52h44a34r 5436714318608

- oprava " snad proto"

0/0
18.5.2016 13:56
Foto

J64a79n 24A69d26l97e62r 2416591526306

Souhlasím. Po cca dvaceti minutách postávání u Stavoprojektu jsem viděl asi čtyři skorokolizní situace mezi chodcem a cyklistou, který se snažil značnou rychlostí proletět mezi budkou zastávky a jižním okrajem cyklostezky. Tam brzy bude zasahovat č. 155.

I mnohde jinde najdeme úseky, kde se dá těžko rozlišit, zda jde o kolařský prostor nebo chodecký (např. přechod mezi parkem a bývalou knihovnou).

+3/0
18.5.2016 14:32

Z60d98e24n45ě57k 67H83y82n29e97k 8516313546

Cyklisté zde sesedat nemusejí, jedná se o pruh pro cyklisty a chodci se smí pohybovat jen na přechodech pro chodce, které jsou zde vyznačeny. To však nic nemění na tom, že je úsek řešen naprosto nesmyslně a je pro cyklisty i chodce vysloveně nebezpečný.

+2/0
18.5.2016 14:47

V93í85t 71B78r61z35o38b64o61h84a39t94ý 7100602793231

Ano to, že zde cyklisté sesedat nemusejí je právě to špatné.

V zákoně o provozu na pozemních komunikacích se ale píše, že pokud vozidlo MHD stojí v zastávce, tak do prostoru pro výstup a nástup nesmí další účastník provozu vjet. (jedná se teda zejména o místa, kde je zastávka tramvaje bez "ostrůvku" a vystupuje se zde do silnice) Musel bych si to dohledat, ale předpokládám, že to platí i pro cyklisty a tudíž je docela jasné, kdo má na zastávce přednost.

+1/0
18.5.2016 18:32

Z28d53e81n10ě35k 22H84y87n16e85k 8666593876

Prostor pro cyklisty vede až za zastávkou, prostorem mezi zastávkovým přístřeškem a nástupní hranou cyklista smí jet jen v zákonem stanovených případech, tzn. objíždí-li překážku a nesmí přitom chodce ohrozit. Chodec zrovna v tomto místě vůbec nemá důvod do prostoru pro cyklisty vstupovat, neboť na jižní straně cyklostezky se nachází jen zídka a trávník. Vámi popsaná situace by nastala tehdy, byl-li by prostor pro cyklisty situován mezi prostor pro chodce a hlavní silnici, to však není tento případ. Problém v tomto místě je v nedostatku místa jako pro chodce, tak pro cyklisty vzhledem k tomu, že frekvence chodců je velmi proměnlivá v závislosti na příjezdech a odjezdech vozidel MHD. Proto je zde zvolené řešení nevhodné. Cyklostezka zde však neprochází prostorem, který je určen k výstupu a nástupu cestujících MHD.

+1/0
18.5.2016 19:04

V11í62t 22B57r68z74o39b35o82h79a34t23ý 7650982233841

Aha, mylně jsem nabyl dojmu z toho jak to tu ostatní popisují. Budu se tam muset zajet podívat ;)

0/0
18.5.2016 19:55

P50a57v16e13l 69P11i53l69á31t 8281819115834

Je to vidět na Panoramě na mapy.cz: https://mapy.cz/zakladni?x=17.6546276&y=49.2217415&z=19&l=2&pano=1&base=ophoto&pid=34710422&yaw=3.752&fov=0.957&pitch=0.116

Taky mě to zajímalo. Cyklostezka skutečně prochází za zastávkou.

0/0
19.5.2016 7:31

P72e74t68r78a 76V59e31r27n46e40r84o50v86á 6445730574852

Proč by neměl cyklista použít zvonek, aby na sebe upozornil? Když někoho předjíždím a on mě logicky nemůže vidět, je pro mě snazší a příjemnější použít zvonek, než na dotyčného křičet "bacha, jedu" nebo "uhni", jak to někteří dělají. Od čeho potom ten zvonek je???

+17/0
18.5.2016 13:45
Foto

J69a22n 70A13d65l38e59r 2556271106196

Zvonek již není povinná výbava.

+2/0
18.5.2016 13:55

J52a35r50o91s38l50a20v 14L64e44b87e49d91a 3676139267300

Přesto je nadále výhodnou součástí bicyklu.

+3/0
18.5.2016 14:28







Najdete na iDNES.cz