Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát podpořil D49 a D55, silničáři mohou začít stavět už za rok

Ministerstvo dopravy vybralo důležité plánované cesty, které se vyhnou zdlouhavému posuzování úřadů. Jsou mezi nimi i D49 a D55, které propojí Zlínský kraj se zbytkem Česka a Slovenskem. Silničáři se díky tomu do práce dají už v příštím roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27a30r49e34k 77G74a60j58d74a 4313884226652

To jsou jen kecy, měli začít stavět dávno. Hlavně je problém na D55 od Hradiště do Roharce. Stačil by i poloviční profil.

0/0
12.5.2016 10:05

M66a98r66e69k 81G95a31j69d29a 4373654966382

Rohatce, omlouvám se.

0/0
12.5.2016 10:05

V88o83j87t44ě91c75h 16B62á31r43t92e32k 1411265616681

Když není o čem psát, tak je možné vytáhnout téma D49 a D55 a recyklovat staré články stále dokola téměř bez úpravy. Mění se jenom jména ministrů dopravy, popř. jiných dotčených osob. Jo a pak se ještě silnice přejmenovaly z R na D. Ale takové téma má každý kraj. JMK třeba dálnici do Rakouska, že?!

+1/0
10.5.2016 8:55
Foto

J87a71n 70A87d29l80e97r 2806671216266

Roztomilé pohádky.

I ovčí babička pletla nekonečnou šálu - a tak zřejmě dopadnou i tyto záměry. Pražským a ekologickým kebulím neporučíš.

Křečci už zbrojí ....

Vděčné (a věčné) téma na zaplnění místa v novinách. Ještě tu o novém nádraží bychom si dali.

+4/0
9.5.2016 17:07

A82n40t56o11n22í68n 79Z46e71l73i85n85k95a 5464598135760

Hlavně klid. Všechny varianty D49 Hulín Slovensko byly od Lípy zrušeny Podle mých znalostí nemá D49 platné stavební povolení. Toto je natvrdo zašpérováno ekology a občanskými sdruženími, které se jednoznačně dohodly, že první fáze výstavby D49 musí skončit až v Lípě. Možnost minout 30 zlínských semaforů natáhne další dopravu, která nesmí zotročit Obeciny a Bartošovku, Věžové domy a krajskou nemocnici, obchvat Zálešné, Podvesné, Nivy, Vršavu a Kostelec. Navíc se nic od Fryštáku až po Lidl Obeciny nic neděje, přestože jsou to vynucené investice k D49.

Podle výše uvedeného jde o dalšího pražského betla na nás Valachy.

+3/0
9.5.2016 13:45

A33n76t59o64n15í17n 59Z48e93l36i49n68k13a 5884638345640

Podle mne je daleko důležitější Lesní obchvat Zlína. Jednou možná do budovaná D49 bude mít na Zlín následující vliv:

1.Bude mít nepatrný vliv na snížení tranzitu městem, který nyní činí 8%.

2.62% vnější dopravy města bude vyžadovat vnější obchvat, aby 80% tranzit centrem města byl odveden mimo město. Potřebných 20% dopravy pak bude přímo do centra napumpováno hlavně přivaděčem Zlín-centrum- např. Gahurova.

Toto řešení bude daleko příznivější, než veškerou dopravu z eventuálně možná jednou vybudované D49 cpát do středu města přes obchvat Zálešné a Lidl Obeciny.

+1/0
9.5.2016 14:08

A88n79t90o85n90í20n 71Z45e25l95i24n84k83a 5914828315940

Přesnější by bylo:.. aby 80%tranzit centrem města byl odveden mimo STŘED města.

0/0
10.5.2016 6:23

R44o66m27a35n 48Š50e73n73k53e96ř12í70k 1952325704809

Bravo pane Zelinka... konecne rozumny prispevek s fakty, spravnymi cisly a bez konspiraci a navazeni se do D49. (Teda kdyz opomenu ten logicky paradox - Zlin ma tranzit 8%, po dostaveni D49 natahne se doprava na Frystak a tam pres obchvat zalesne na vychod mesta...) No, jestli po zprovozneni D49 vzroste trantit z 8% na 9% tak to bude moc. Teda presneji z 2% mestem a 6% po D49 na 2% mestem a 7% po D49. Protoze ani vidina toho, ze nemusite jet pres stred mesta a jak pisete bambilion semaforu od Otrokovic do Priluk jaksi nepremuze to, ze na vychod od Zlina NIC neni a neni kam a kama jet... Tudiz urcite nenalaka nove dobrodruhy. Na SK jezdi po 1/49 jen milovnici krasne krajiny a nepretrzite jizdy 50km/h :-) Zkuste si to... od hranic zrychlite na 70 jen na par set metru kousek pred Puchovem :-) Ale priroda je krasna :-)

A jen pro info SP je pozastaveno s odkladnou lhutou do 28.2. 2017, ale ceka se uz jen a pouze na overovaci stanovisko MZP, nic jineho uz nestoji v ceste. A jeste jedna novinka: Od Frystaku do Lipy je stavba rozdělena na další 2 stavby. Nově zahrnuje stavba 4902.2 úsek Fryšták - Slušovice a stavba 4902.3 úsek Slušovice - Lípa. Toto rozdělení bylo nutné kvůli tomu, že konec stavby nemá platné stanovisko EIA a další pokračování je v trasovani nejasné, aby bylo možno hýbat s trasou. (vyberove rizeni na trasovani-studium proveditelnosti navrzeni novych variant bylo vypsano pomerne nedavno a ted se na Vsem intenzivne pracuje - viz data z Ergodionu)

U Slušovic bude dálnice provizorně napojena na čtyřpruhovou silnici II/491 a pomoci ní převedena na silnici I/49.

0/0
10.5.2016 16:13

A69n33t85o46n84í48n 91Z68e91l63i34n19k51a 5564858805930

Neuvěřitelné. Velmi jste mne potěšil, že rozporujete jenom mnou popsanou situaci s D49. Naopak, to co se Vás bytostně týká a co Vás celé roky neskutečně prudí ani slovo. Myslím tím Lesní obchvat Zlína s pochvalou - konečně rozumný příspěvek. Moc děkuji !

0/0
10.5.2016 21:50

R59o89m30a32n 62Š64e47n49k46e97ř91í28k 1932525874619

To je tim, ze si me furt s někým pletete, v mnoha diskuzich jsem Vam napsal držte se svého cíle, je to dobra myšlenka, ale bez toho kyble řeči okolo, ktere uz tak uplne presne nebyly a s realitou nemaji nic společného. Ja se Vam nedivím, ze Vas rozčiluje D49 zejména pokud by Vam nekdo 1000x rekl, ze dopravu ve Zline vyřeší tato D, kdyz kazdy vi, ze je to na par facek, protoze, (ted placnu cislo, pisu z mobilu a nechce se mi to hledat) z 50000 aut co se objeví ve Zline mozna 4000 pokračuje dal. Chybi zefektivneni centra - pravobrezka v jakékoliv podobě jako kapacitní spojeni západ - jižní svahy (cepkov). uz ted je stara úzká cesta přetížená neuvěřitelnou dopravou. Obchvat zalesne - opět kapacita navic smer východ - jižní svahy (nemocnice/centrum) tim by se pokryl zatíženy jih no a pak ta Vase kopcovitá rychlostrada - tim by se pokryl sever a urychlylo spojeni mezi castmi mesta. Uvidime co generel, treba Vas překvapí :-) PS prudil jsem protoze jsem chtel 3 roky po Vas plan - hrubý nákres. Furt ty vase tri sjezdy nejak nevidim, kudy je procpat.

0/0
11.5.2016 11:12

R31o11m60a70n 27Š96e58n27k34e65ř56í86k 1482645124499

Prohodil jsem sever a jih :-)

0/0
11.5.2016 11:14

T26o88m11a72s 80N60o47v70o30t98n45y 1121934766735

To jsou úplně stejné zprávy jako když se stavěla D1 na Hulín... taky pořád už to bude, už se bude stavět, už už a trvalo to skoro o 20 let déle než bylo hotovo (a u Přerova stále není). Dokud to nebude stát, tak tomu nevěřím, protože aktivisti si zase najdou nějaké křečky nebo ptáčky i kdyby je tam Patrik, Patočka a podobní škodiči měli nanosit sami v batohu. A o těch pár holešovácích co blokují i zonu, ani nemluvě.

+2/0
9.5.2016 13:12
Foto

M68i80r31o89s35l83a30v 33Z41a91p71l14e37t98a89l 3617965438883

Už D49 do Slušovic by byla výhra, věřte že objíždět Zlín přes Lukov a Velikovou není žádná sranda a byl by to jeden z mála úseků kde bych mýto platil raději než tudy jezdit. Ale není kudy jinudy. A co se týče úseku Otrokovice - Uh. Hradiště. Kdybych to měl jezdit každý den, tak bych asi raději jezdil vlakem. Problém je, že třeba na 6 na ráno tam skoro ničím nedojedete... A hlavně - jak bych táhl materiál 😉

+6/0
9.5.2016 11:14

J77a77r62o85m87i49r 50C22h10a95l97o22u25p40k88a 4829287675437

D49 nemá smysl stavět. Slováci plnohodnotnou dálniční spojku Púchov - Lysá v plánu nemají a luxus v podobě dálnice Fryšták - Polanka my tedy přijde jako úlet.

+1/−7
9.5.2016 10:37

V22l24a41s68t77a 41H87l88i43s42n31i18k83o15v60s86k94á 9909283440

Víte pane Chaloupko, kdyby takhle uvažoval každý, tak by existovala jen D1. Z Prahy do Bratislavy by dojeli a víc by nebylo potřeba. Už i Baťa plánoval propojení Zlína se Slovenskem. A nedělal to jen z nějakého plezýru, ale dělal to pro Zlín. Bylo mu jasné, že pokud zůstane Zlín dopravně izolovaný, nemá zde smysl jakékoliv podnikání. Proto plánoval dálniční i železniční spojení. Škoda jen, že mu nebylo dáno to dokončit. Zlín tak zamrzl v začátku 40 let a stal se tak místem, kde lišky dávají dobrou noc.

+4/−1
9.5.2016 12:42

J11a84r42o17m32i44r 93C58h88a96l20o17u42p39k10a 4769637455937

Já snad píšu, že se nemá stavět nic? Je potřeba se na to dívat v aktuálním kontextu. Za první republiky mohla mít dálnice Praha - Brno - Zlín - Slovensko smysl a taky byla plánovaná. Ale rozhodně to nebyla akce Baťů. Nyní ale bez mezinárodní součinnosti nemá ta dálnice od Fryštáku dál smysl. Perspektivnější je D55 a přesměrování tranzitu na Brod - Hrozenkov - Trenčín.

+1/−3
9.5.2016 13:03

A17n56t61o61n78í66n 74Z89e38l19i79n11k86a 5374488975200

Víte, železnice vozila dělníky na Podvesnou na oběd. Tak, jak je dislokována nemůže sloužit jinak jak doposud - do Vizovic.

+1/0
9.5.2016 14:19

R38o98m60a55n 95Š92e39n53k45e21ř10í50k 1752595204409

Aha, a proto v roce 2014 vypsali vyberove rizeni na projektovou cinnost na celou delku stavby, a na strankach NDAS se dozvim, ze se chlubi tim, ze v pripravach jsou daleko dal nez na ceske strane... A moc jim nebrani zacit stavet.

0/0
10.5.2016 15:58

K54a33r36e54l 32C80h38r64a69s14t30i78n27a 4183294150895

Dokud se po D49 neprojedu, neuvěřím. Když jsem zpracovával diplomní práci, což bylo v roce 1972, byl tehdy odhadovaný termín začátku stavby do deseti let - tedy kolem roku 1982. Dnes je rok 2016 a kde nic, tu nic. Komunikace, která měla dávno sloužit účelu, je stále jen v plánech a lví podíl na zdržení mají kapriciózní ekoteroristé, kteří se podle všeho všemožně snaží, aby silnice se pokud možno nestavěla vůbec a když už, pak co nejpozději a co nejdráž. Píši o tomto problému často, přesto se ledy bojkotu nehnou, naopak - vymýšlejí se nové a nové komplikace. Ekoteroristy už proklel kdekdo počínaje řidiči i veřejností, přes starosty obcí až po podnikatele, kterým absence komunikace přidává starosti a znemožňuje rozvoj.

+9/0
9.5.2016 10:05

V11l66a35s46t43a 61H59l68i31s34n31i62k88o87v43s29k90á 9559813250

Pane Chrastino, připravte se na dlouhý život. Naše generace vymře a další generace o nějaké R49 už nebude vědět.

+3/0
9.5.2016 10:16

K70a64r15e27l 31C89h36r88a19s73t28i12n79a 4443854570525

Paní Vlasto, jsme asi stejná krevní skupina, všímám si, že uvažujete velmi podobně. Bohužel, nikdy jsem se s Vámi nesetkal, přesto přeju vše dobré a život na věčné časy, snad se do té doby dostavby D49 dočkáte.

+3/0
9.5.2016 10:23

V15l17a89s74t93a 63H58l13i43s16n24i41k45o96v27s73k32á 9749403110

Přeji Vám to samé, ale možná se někdy potkáme, až nás vnuci povezou na kolečkových křeslech po jediné zlínské dálnici od gymplu na Kudlov. Ještě že tu ten Baťa byl.

+6/0
9.5.2016 10:50

J29a28r21o71m33i78r 22C59h12a60l18o52u57p70k47a 4509747345957

Jestli jste si nevšimla, tak Zlín je na dálniční síť už napojen, tak poproste vnuky, ať vás vezmou tím směrem, třeba se trochu vyléčíte z té lokální zaslepenosti...

0/−4
9.5.2016 13:08

T70o51m68a28s 55N29o73v76o38t30n84y 1161224216275

Jo, to je skvělé napojení na dálniční síť, když to prochází zbytečně celým Zlínem a Malenovicemi a tranzit prakticky jinudy nemůže

+2/0
9.5.2016 13:15

J51a85r88o77m12i70r 83C45h52a40l55o15u88p87k36a 4799327575497

Vzhledem k tomu, jaká je Zlín nudle, tak ať přivedete dálnici kamkoliv, tak si nepomůžete, protože všichni pořád budou jezdit po té jedné silnici...

0/−2
9.5.2016 13:22

V44l40a76s59t92a 26H13l15i44s31n81i74k12o40v46s52k95á 9639843560

Naopak, kdo by směřoval dál než do Zlína, jel by po R49 a městu by se obrovsky ulevilo.

+1/0
9.5.2016 13:40

J92a98r66o32m74i24r 73C67h87a49l92o15u82p63k70a 4829207185397

Obrovsky? A na to jste přišla jak? Tranzitní doprava nemá oproti lokální nijak zásadně navrch. Naopak největší problémy jsou ráno, když se sjíždějí lidé do práce a odpoledne, když zase mizí. V tomto směru žádný "obchvat" nepomůže. Dobře je to vidět v noci, kdy je hlavní tah mrtvý, přestože kamionová doprava nikdy nespí...

+2/−1
9.5.2016 13:49
Foto

R84o85m66a78n 11K30o58z79e13l 4577516823834

Tah z Vizovic do Polanky je i dnes relativně málo frekventovaný....a staví se obchvat Lhotska, tak to vypadá, jakoby tam s dálnicí už nepočítali.

+1/0
9.5.2016 16:21

A68n71t91o50n40í20n 36Z27e11l39i46n56k81a 5874698285750

Řekl bych, že obchvat Zlína a sjezdy Příluky, Louky a Zlín centrum /možná Gahurova/ tento problém perfektně vyřeší. Stejně, jako všude na světě.

0/0
9.5.2016 19:02

A74n69t84o55n55í70n 17Z42e87l31i53n65k92a 5634398975190

Nedávno jsem viděl v televizi debatu, ve které se jeden účastník rozčiloval, že stát dal ekologům obrovské pravomoci. Tím může MD vypořádávat připomínky POUZE kde potřebuje a chce. Ostatní mají smůlu.

0/0
9.5.2016 14:24

Š31t24ě90p78á42n79k97a 12P66a84v36l41í54k48o69v19á 1849809764231

.. a ještě tu o Sněhurce!

+6/0
9.5.2016 9:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.