Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chřibskou dálnici připravoval Baťa, její stavbu zastavila válka

V krajině Chřibů na hranici Uherskohradišťska a Kroměřížska lze dodnes narazit na nedostavěné mosty, propustky a náspy. Nikdy nedokončená dálnice, navržená ve 30. letech Janem Antonínem Baťou, měla protnout zemi od západu k východu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24i37c13h20a70l 46R29y79b14á41ř 7106555589482

Knihu sem zakoupil v íčku v Buchlovicích, kdo by měl zájem, cena byla 250,-kč

0/0
28.5.2016 12:33

A27n51t45o29n59i84n 66K29a90d15l51c14e76k 9642419581436

Batovo rypnuti si do R-U ukazuje, ze ac byl schopny podnikatel, jeho politicky progresivismus asi tak uspesny nebyl.

0/0
23.5.2016 16:00

K12a71r46e66l 32C52h98r85a67s80t62i89n75a 4863174760565

Válka a komunizmus změnily mnoho věcí, většinou k horšímu. Není však na místě fňukat, musíme pracovat s tím, co nám zůstalo. A že pan Marek pokládá trasu dálnice za nelogickou? Před 80 lety se vůbec uvažovalo trochu jinak než dnes. Nožná, že za dalších 80 let se budou naši nástupci podivovat nad tím, jak jsme uvažovali, když budou v provozu vznášedla poháněná mikrovlnami odebíranými z několika centrálních zdrojů a řízená autopilotem, kdy silnic možná vůbec nebude třeba.

+5/0
22.5.2016 11:17

K68a66r61e64l 87C59h63r93a46s97t68i65n68a 4643474540965

Sorry, ...Možná...

0/0
22.5.2016 11:35

M97a82r21e80k 93S98a46j42d91a 2145130396248

Ono cely ten projekt "Batovy dalnice" je takovej podivnej a nelogickej - nakreslil primku pres republiku a hlavnim kriteriem bylo, aby byl na trase Zlin. A tak holt bylo potreba jet primo pres Chriby, co na tom, ze by se to par km vedle dalo objet.

+2/−8
22.5.2016 9:55
Foto

J28a44n 37A29d95l73e95r 2786231226826

A to místní novináři nevědí, že původní návrh dálnice Prahu míjel. Cesta si to mastila od Chebu mezi Plzní a Práglem směrem na Zlín. Zlín byl ve středu republiky a rozvojově (tehdy) nejperspektivnější obec státu. Co s jakousi Prahou ....

Ale to jsou pouze plány.

+9/0
22.5.2016 16:49

Z71d85e54n39e30k 98H26r25d45i78n87a 9330649753730

Ten Baťův nápad ohledně dálnice byl samozřejmě dobrý, horší bylo to samotné trasování, které vedlo daleko od velkých měst (s výjimkou Zlína). to je z hlediska provozu (kdy se jezdí především z města do města) celkem blbost. Proto také stavba dálnice, která byla opravdu realizovaná od roku 1938, vedla podstatně jinak

0/−1
22.5.2016 19:37

V67í25t 32B95r54z59o64b31o78h33a37t48ý 7680722573281

Nevedla podstatně jinak, současná D1 následně využila (na české trase) některé prvky původní stavby.

Naopak jak je hloupé vést dálnici přes města vidíme na pražské magistrále.

+1/0
23.5.2016 8:08
Foto

J84a70n 38A18d18l54e16r 2216911876876

Pražáci mají dodnes velkou radost, že jim dálnice půlí město.

Do míjených měst vedly samozřejmě odbočky - Jan se poučil za svých amerických pobytů, co městům svědčí a co ne.

+2/0
23.5.2016 13:19

V93l45a40s21t71a 53H31l16i80s55n26i67k32o17v64s74k16á 9929593570

Praha to Zlínu vrátila. Na trase se nic nezměnilo, jen se o kousek rozšířila silnice z Otrokovic do Zlína. A Zlína se stala obec na okraji zájmu. Co s jakýmsi Zlínem?

+1/0
22.5.2016 23:28

K51a86r59e12l 62C35h66r65a22s19t20i13n66a 4713694850485

Jenže, paní Vlasto, Tomáš Baťa také začínal od nuly, nikdo mu nepomohl a za čtyřicet let vybudoval Zlínu světový věhlas. Co nám brání, abychom ho překonali?

+2/0
23.5.2016 6:54

V46í66t 76B71r67z13o16b11o52h78a10t28ý 7410402463161

Ve Zlíně tomu brání především památkáři spolu s místními, kteří místo rozvoje města ze Zlína tvoří Baťův skanzen ....

+2/0
23.5.2016 8:09

V84l37a58s46t86a 64H92l70i45s22n10i59k46o77v36s92k37á 9659203840

Velmi důležitá otázka. Co nám brání? Ale možná i kdo nám brání? Bohužel, štěstí na dalšího Baťu Zlín asi mít nebude. O poslancích a senátorech není ani dechu, ani slechu. O kraji je slyšet jen, když vítají Zemana, a město v dnešní době se soustředilo jen na chodníky.

0/0
23.5.2016 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.