- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Revolucni myslenka: co se na celou slavnou EU vykaslat a stavet jen za sve? Pak by odpadly tuny papiru na ktere se stejne promrha vetsina tech dotaci - a dokonce by se i neco postavilo
Uvažujete zdravě ekonomicky, ale ono to z peněz EU vyjde přece jen levněji. Jednou ze zásad dobrého ekonoma je - proč bych měl platit, když může platit jiný?
Otrokovicím pomůže obchvat jen minimálně, jelikož ve středu města staví hypermarkety a plánuje se stavba dalších skladů. Už tak je tu největší znečištění oxidem dusičitým (výfukové plyny) v celém Zlínském kraji.
Hlavní tah na Slovensko - centrem města. Autobusové nádraží - člověku se zvedá žaludek. Vlakové nádraží - hanba plut. Zlín upadá a nikomu to zjevně nevadí.
Trošku bych Vás poopravil. Nejvýživnější je to na Štefánikové když se ve špičku zastaví. Stovky osobáků a desítky kamionů pak pocukávají do mírného kopečku. Ještě bych to vygradoval horkým letním dnem s teplotou nad 30 stupnˇů celsia.
Musím uznat, že by D49 byla potřebná. Ve svých krátkých pozorování cizinců na 1/49 /tř. T Bati jsem zaznamenal 2 Srby, 6 Rumunů /celkem očekávané při pohledu na mapu Evropy/, Poláky, kteří mají velmi vzrůstající trend, hodně Ukrajinců a mraky Slováků. Na plánu stavět D49 Hulín Slovensko mne vždy prudilo tvrzení, že tato komunikací vyřeší obchvat Zlína. Tolik potřebné řešení migrace dopravy Zlína to ale /kromě výše uvedeného/ nemůže vyřešit.
Nic si nenamlouvejme. Od vydání stavebního povolení a VYSOUTĚŽENÍ dodavatele stavby uplynulo 8 let. Na mlocích, křečcích a EIA to nevisí.
Řešení všech variant bylo zrušeno MŽP. Pokud se mluví o 8 tunelech a nebo o tunelu 15 km dlouhém pod Vizovickými vrchy, nejde o životní prostředí, ale o termín na svatého Dyndy.
Probíhá výstavba obchvatu Lhotsk, nikoli však jak se plánovalo ve stopě D49, ale s využitím stávající komunikace I/49. Tvůrci D/49 na kraji žádali při poslední návštěvě kraje pana prezidenta o podporu. Ten ale čestně odpověděl, že na ministerstvo dopravy nemá metr.
V PÚRu a ZÚRu 2008 je plánovaná výstavba D/49 (tehdy R/49) a úseku dálnice na severu našeho kraje kolem Val. Meziříčí. Jak to, že tam je již hotovo a živě se plánuje pokračování dalších úseků?
Vždycky mne toto plánování a budování dálničních úprav na E442 a 1/57 Val.Meziříčí - Slovensko šokovalo. Tvrdá a nesmlouvavá linie dopravy mně došla, až jsem si uvědomil, že I/35 a tedy E442 Val. Meziříčí-Slovensko se nebuduje jako dálnice ve směru Val. Meziříčí-Makov-Bytča, ale ve směru Val. Meziříčí-Vsetín-Val. Polanka-Střelná-Slovensko. A toto je nejen zimní tah mimo hřbety Beskyd, Třeštík a Bumbálku, ale zároveň nový tah na Slovensko na průmyslový Púchov. Trasa přes Lysský průsmyk je zcela po rovině. Min. dopravy ani o krůček neustoupilo od svého původního záměru a trvale přehlíží krajem požadovanou D/49 Hulín-Slovensko.
POKRAČOVÁNÍ.
Tato skutečnost má dva aspekty:
1. Zlín bude mít jednoho dne k dispozici dálnici na Slovensko, Rumunsko, Ukrajinu a Rusko nejblíže ve Valašské Polance.
2. Státní silnice I/49 vedená středem Zlína!!!! propojuje Valaškou Polanku a výše jmenované východní destinace z D1, čili z celou západní Evropou.!!! Situace se bude kriticky zhoršovat také s budováním D 55 na jih od Otrokovic a zlepšováním průjezdního komfortu. D 55 totiž někdo nazval Balticko-Adriatickou magistrálou.
Kdo ještě po tomto vysvětlení neuvažuje o obchvatu zlínské aglomerace, je hrobař zlínského životního prostředí pro 70 tis. obyvatel. Jaké vidím řešení s přeložkou I/49 z centrálních náměstí města? Pod zem s ní, viz Brno, Praha, nad zem jako v Povážské Bystrici nebo do souvislého pásu lesa kolem Zlína. Jestliže 300 metrů od obydlí klesá úroveň škodlivin a hluk na přijatelnou úroveň, není o čem diskutovat. Rychlý lesní dvojpruh s dlouhými nájezdy a sjezdy v Příluku, Loukách a Gahurově prospektu (bohužel) v místě bývalého Domu umění a Zlín bude konečně ve 3. tisíciletí.
Přiznám se, že jsem ten článek jen tak přeskákal. Věčné přetlačování úřednických kebulí s ekology, evropské mixování se směrnicemi ... to vám, páni novináři, ku zaplňování prostoru v novinách vydrží ještě hodně dlouho.
Aut je příliš, úředníků také. A rozvoj oblasti v pýru.
Aut neni tolik - jen je malo silnic
A diky MD tech silnic jen tak nepribyde.
Čert aby vzal ekoteroristy !! Nebýt jejich kapricióznosti, destruktivity a stavění se na zadní, nemusel se Zlín dusit v čmoudu aut, mohla se zlepšit dopravní dostupnost oblasti Zlínska a mohly se ušetřit desítky milionů korun. Za přispění sklerotických byrokratů se ekoteroristům podařilo zabrzdit rozvoj Zlínska o mnoho let !