Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příprava D49 a D55 vázne, ministerstvo chce byrokracii urychlit

Plánované klíčové dálnice ve Zlínském kraji nakonec nemusejí kvůli požadavkům Evropské unie nabrat takové zpoždění, jak se původně očekávalo. Ministerstvo dopravy chce jejich přípravu urychlit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35a47r37e14k 60H83r62u74b96y 6367442721468

Revolucni myslenka: co se na celou slavnou EU vykaslat a stavet jen za sve? Pak by odpadly tuny papiru na ktere se stejne promrha vetsina tech dotaci - a dokonce by se i neco postavilo :-P

+6/0
9.4.2016 0:27

K40a96r74e82l 25C23h29r71a26s81t35i11n71a 4553144460275

Uvažujete zdravě ekonomicky, ale ono to z peněz EU vyjde přece jen levněji. Jednou ze zásad dobrého ekonoma je - proč bych měl platit, když může platit jiný?

+1/−1
9.4.2016 6:48

P98e16t68r 11H31o17r47á93k 4709617457142

Tak posilame tan prachy take a byrokracie spolkne tolik, pkus dotace chodu vybranym. Pryc z EU

0/−1
12.4.2016 9:41
Foto

P24a45v53e39l 41S35t14r57a71k79o43š 6157141190655

Otrokovicím pomůže obchvat jen minimálně, jelikož ve středu města staví hypermarkety a plánuje se stavba dalších skladů. Už tak je tu největší znečištění oxidem dusičitým (výfukové plyny) v celém Zlínském kraji.

+1/0
8.4.2016 19:50

V11l12a87s38t57a 37H79l36i37s13n45i19k89o36v88s53k61á 9839673110

Hlavní tah na Slovensko - centrem města. Autobusové nádraží - člověku se zvedá žaludek. Vlakové nádraží - hanba plut. Zlín upadá a nikomu to zjevně nevadí.

+7/0
8.4.2016 19:12

A46n80t71o40n30í10n 88Z54e28l72i63n96k22a 5514458905820

Trošku bych Vás poopravil. Nejvýživnější je to na Štefánikové když se ve špičku zastaví. Stovky osobáků a desítky kamionů pak pocukávají do mírného kopečku. Ještě bych to vygradoval horkým letním dnem s teplotou nad 30 stupnˇů celsia.

+1/0
9.4.2016 13:13

V33l86a75s44t18a 25H35l94i25s24n30i82k36o81v30s45k17á 9289303400

A 3 metry od toho si hrají v rekonstruovaném parku děti. A opět to nikomu nevadí. Ale asi jste reagoval na pana Strakoše.

+1/0
9.4.2016 16:22

A56n18t56o48n34í17n 64Z49e47l96i47n90k96a 5704388965900

Trošku bych Vás poopravil. Nejvýživnější je to na Štefánikové když se ve špičku zastaví. Stovky osobáků a desítky kamionů pak pocukávají do mírného, ale kopečku. Ještě bych to vygradoval horkým letním dnem s teplotou nad 30 stupnˇů celsia.

+1/0
9.4.2016 13:19

A65n38t64o45n45í14n 85Z67e71l91i89n42k60a 5144328255590

Musím uznat, že by D49 byla potřebná. Ve svých krátkých pozorování cizinců na 1/49 /tř. T Bati jsem zaznamenal 2 Srby, 6 Rumunů /celkem očekávané při pohledu na mapu Evropy/, Poláky, kteří mají velmi vzrůstající trend, hodně Ukrajinců a mraky Slováků. Na plánu stavět D49 Hulín Slovensko mne vždy prudilo tvrzení, že tato komunikací vyřeší obchvat Zlína. Tolik potřebné řešení migrace dopravy Zlína to ale /kromě výše uvedeného/ nemůže vyřešit.

Nic si nenamlouvejme. Od vydání stavebního povolení a VYSOUTĚŽENÍ dodavatele stavby uplynulo 8 let. Na mlocích, křečcích a EIA to nevisí.

Řešení všech variant bylo zrušeno MŽP. Pokud se mluví o 8 tunelech a nebo o tunelu 15 km dlouhém pod Vizovickými vrchy, nejde o životní prostředí, ale o termín na svatého Dyndy.

Probíhá výstavba obchvatu Lhotsk, nikoli však jak se plánovalo ve stopě D49, ale s využitím stávající komunikace I/49. Tvůrci D/49 na kraji žádali při poslední návštěvě kraje pana prezidenta o podporu. Ten ale čestně odpověděl, že na ministerstvo dopravy nemá metr.

V PÚRu a ZÚRu 2008 je plánovaná výstavba D/49 (tehdy R/49) a úseku dálnice na severu našeho kraje kolem Val. Meziříčí. Jak to, že tam je již hotovo a živě se plánuje pokračování dalších úseků?

Vždycky mne toto plánování a budování dálničních úprav na E442 a 1/57 Val.Meziříčí - Slovensko šokovalo. Tvrdá a nesmlouvavá linie dopravy mně došla, až jsem si uvědomil, že I/35 a tedy E442 Val. Meziříčí-Slovensko se nebuduje jako dálnice ve směru Val. Meziříčí-Makov-Bytča, ale ve směru Val. Meziříčí-Vsetín-Val. Polanka-Střelná-Slovensko. A toto je nejen zimní tah mimo hřbety Beskyd, Třeštík a Bumbálku, ale zároveň nový tah na Slovensko na průmyslový Púchov. Trasa přes Lysský průsmyk je zcela po rovině. Min. dopravy ani o krůček neustoupilo od svého původního záměru a trvale přehlíží krajem požadovanou D/49 Hulín-Slovensko.

0/0
8.4.2016 13:31

A35n25t39o37n20í10n 59Z84e56l28i75n39k84a 5644538335540

POKRAČOVÁNÍ.

Tato skutečnost má dva aspekty:

1. Zlín bude mít jednoho dne k dispozici dálnici na Slovensko, Rumunsko, Ukrajinu a Rusko nejblíže ve Valašské Polance.

2. Státní silnice I/49 vedená středem Zlína!!!! propojuje Valaškou Polanku a výše jmenované východní destinace z D1, čili z celou západní Evropou.!!! Situace se bude kriticky zhoršovat také s budováním D 55 na jih od Otrokovic a zlepšováním průjezdního komfortu. D 55 totiž někdo nazval Balticko-Adriatickou magistrálou.

Kdo ještě po tomto vysvětlení neuvažuje o obchvatu zlínské aglomerace, je hrobař zlínského životního prostředí pro 70 tis. obyvatel. Jaké vidím řešení s přeložkou I/49 z centrálních náměstí města? Pod zem s ní, viz Brno, Praha, nad zem jako v Povážské Bystrici nebo do souvislého pásu lesa kolem Zlína. Jestliže 300 metrů od obydlí klesá úroveň škodlivin a hluk na přijatelnou úroveň, není o čem diskutovat. Rychlý lesní dvojpruh s dlouhými nájezdy a sjezdy v Příluku, Loukách a Gahurově prospektu (bohužel) v místě bývalého Domu umění a Zlín bude konečně ve 3. tisíciletí.

0/0
8.4.2016 13:44

R50o89m64a94n 21Š13e69n79k62e25ř74í17k 1862915254759

Aaaa, to jsem čekal kdy se tu zase dockame těchto konspiraci. Ze Vas to furt baví, 9 z 10 bodu Vam jiz v minulosti bylo rozcupovano na prach a porad to sem píšete. Jediny bod ve kterem mate pravdu je ten obchvat Zlina, jenže nejsme ani Praha ani Brno s jejich vyberem dani a stát na investiční akci přelozky 1/49 ve stejne ceně jak D55 po rovince z Otrokovic nekam do Starého mesta nebo D49 nekam do Vizovic ne-li kus dal proste neda. Stručně a bodove:

1. D49 stoji na problémech finance (nebyly ted jsou) a na p. Machovi z Otrokovicke Egerie a jinych zpriznenych pomatenych pseudo-eko (ne)ziskovek co vse zdržuji a maji primární cíl zlikvidovat Zlínský kraj a dosáhnout odlivu obyvatel do prosperujících části země, spolu s neschopnymi úředníky RSD jimž trva vse 10x déle nez by melo a neschopnosti MD a MZD vyresit problemy s EIA ( treba jak na Slovensku)

2. Zadny 15 km tunel ani 8 tunelu v požadavcích ani EIA variantách nebylo, to je vaše fantazie.

3. Obchvat lhotska jsme jiz resili 2x a ty vaše fantazie Vam spousta lidi vyvrátila. Nikdy nemel byt trasován ve stopě D a ANO představte si, ze jako přelozka 1/49 vede ve stopě 1/49

3. Nevim jak Vy, ale je mi 35 a najezdil jsem jiz desítky tisic km po Evrope a tranzit ze Západu urcite nepovede pres CR, na Ukrajinu a do Rumunska se jezdi pres A4 v Polsku a Rakousko/Slovinsko -> Maďarsko. stav D1 na Slovensku a stav infrastruktury v CR nedovolí vaše vize.

4. K tomu lyskemu průsmyku, doporučuji nastudovat historii trasování a návrhu dálnic v CSSR/CSfR a zmenu v lednu 93. Víte podívejte se na mapu Evropy, ony dálnice nevedou vzdy tak, aby to vyhovovalo terenne (po rovince) ale tak aby obslouzili velke mesta a aglomerace a "lizly" velke mesta.

5. Lešna - Palacov se u Valmezu staví, protoze do toho zadny pomatenych eko-spolek nerypal :-)

6. Na vaše reakce nebudu reagovat, protoze me akorat nazvete někým jiným a 100x vyvracene teze napisete znovu po 101...

0/0
8.4.2016 17:19

A46n45t23o66n63í55n 37Z14e59l87i85n20k38a 5854378465180

Díky pane Ing Karle Řího. Poprvé mně dal za pravdu profesionál alesponˇ v tom nejdůležitějším úvodu!!! Musím uznat, že je Vás na šéfa rozvoje dopravní infrastruktury Zlína škoda. Vždycky dovedete v jakékoliv věci najít skulinku a věrohodně se zadrápnout, tak jak to dělá pan Sokol a Kalůsek.

Poprosil bych Vás, abyste toho nechal. Místo toho nám laskavě sdělte svoji vizi jak to bude s novým západo - východním průtahem Zlína pokračovat. Už se neuvažuje s rychlostní Pravobřežkou, ale s Pravobřežní komunikací bez úrovˇnových křižovatek, čili se semafory a tedy lepší cyklostezkou. Ta rychlostka co prosazoval pan Ing. Šenkýř již není potřeba???

Na obchvaty dává stát peníze i např. Bánovu. Týdně na Idnesu čteme o plánování a budování obchvatů u daleko menších a bezvýznamnějších dědinek a pochopitelně také měst.

Zrovna nerávno byl zajímavý nadpis článku: Pardubice budou posledním krajským městem bez obchvatu!! To se pisatel h ́odně spletl!!!!

0/0
9.4.2016 8:09

A16n62t41o59n64í23n 21Z68e56l57i83n84k77a 5694358605620

Oprava :bez mimoúrovnˇových křižovatek...

0/0
9.4.2016 8:52

A48n29t39o66n89í93n 62Z59e44l33i27n59k50a 5754878375970

K Vašim bodům:

1.Pan president si před návštěvou našeho kraje ověřil a pak správně okomentoval, že MD nevypořádává připomínky v termínech. Váš komentář mám chut okomentovat od plic, ale omezím se na to, že je to pára nad hrncem vody.

2.Je zcela logické že tunel ani tunely ve zrušených variantách řešení nebyly. O 8 tunelech mluvil Váš předchůdce. O 15 km tunelu se mluvilo následně po zrušení nadzemních variant min.ŽP. Já to ale rozhodně nevymyslel!!!

3.O přípravě obchvatu Lhotsk do stopy D49 se také jenom mluvilo. Já to ale nevymyslel!! Proč bychom si měli představovat, že přeložka 1/49 vede ve stopě 1/49. Je to úplná kravina. Od toho je to přeložka, aby vedla jinudy a na původní stopu se před a za dědinou napíchla na původní stopu.

3a.Na zvyšování průjezdního komfortu se trvale pracuje. Chcete tvrdit opak??

4.Mám jiné zájmy než studovat historii trasování komunikací. Na to co vidím a vyhodnotím stačí selský rozum o který mně kromě jiného právě studium může ještě po sedumdesátce připravit. Pane inženýre, stačí dvě vesničky jménem Jablůnka, Semetín a plány na doplnění dalších dvou jízdních pruhů ve Vsetíně na 1/57.

Všechny mnou uváděné INDÍCIE mně slouží k tvrzení, že budování D49 je a bude trvale u ledu. Zlín se na tuto variantu musí připravit a jak jste sám napsal obchvat Zlínu bez diskuze chybí.

Jo a taky bych se nezlobil, kdyby jste upustil od dalších komentářů.

0/0
9.4.2016 9:50

R79o38m82a25n 81Š31e11n96k16e97ř52í29k 1812275594599

A ja bych se nezlobil, kdybyste přestal tapetovat diskuze konspiracemi, nastudoval si skutečný stav a problematiku a přestal me nazývat nejakym Ing. Rihou. Kdyz uz mame byt korektní tak pane Docente a muzete se zastavit ke me do kanceláře na Jižní svahy. Trochu prace s Googlem snad zvládnete. PS obchvaty se staví, ale Banov stal 0,6mld Kc a vaše vize obchvatu po okolních kopcích tak hrubým odhadem min 3mld ??? ne li mnohem mnohem vice? Mozna v tom bude zakopan pes.

0/0
9.4.2016 22:55

A75n47t17o16n51í26n 68Z78e10l30i89n93k19a 5154808955570

Ale no tak, pane inženýre. Kdyby jste byl chlap a trochu psycholog, možná jste dokázal zpochybnit zcestný Územní plán města Zlína.

Já jsem si před časem na těchto diskuzích o dopravě otevíral ústa anonymně. Podle mých 11 vystoupeních na zastupitelstvu města a našich osobních diskuzí ve Vaší kanceláři také někdo odhalil moji identitu. Na 90% jste to byl Vy.

Od té doby vím, že to z 8 miliard lidí do morku kostí štve jenom toho pravého. A ani toho nemusí, když by si řekl: ten člověk se pomátl.

Pohádali jsme se osobně v průběhu v několika let 4x. Vždy jste byl v reálu s poslední diskuzí na Idnesu a vždy jsme se posunuli o něco dál. Vzpomínáte? Horská dráha, hopsinková dráha, mnohokrát bylo údolí Dřevnice mnohem užší než údolí Bečvy ve Vsetíně... Vždycky jste se snažil moderovat názory moje při osobních jednáních a i v diskuzích v tomto mediu. Závěrem vám popřeji abyste se dokázal vymotat z drátěného orlického zámotku svých předchůdců.

0/0
10.4.2016 9:30

R79o89m95a76n 46Š66e96n38k68e82ř95í19k 1402615154669

Doc. Ing. Roman Šenkeřík, Ph.D.... Vy inženýre... :-) Věk 34, 2 děti, rodinní příslušníci 3x zeměměřič-dopravní stavby, 2x projektant... Z 8 mld lidí to štve více, ale většina už na vaše bludy v diskuzích nereaguje.

0/0
10.4.2016 17:18

A10n74t38o79n30í55n 63Z69e14l25i60n40k17a 5864108275560

Oprava hrubky: s D1,čili....

0/0
9.4.2016 7:36
Foto

J70a12n 37A63d82l38e79r 2196771816426

Přiznám se, že jsem ten článek jen tak přeskákal. Věčné přetlačování úřednických kebulí s ekology, evropské mixování se směrnicemi ... to vám, páni novináři, ku zaplňování prostoru v novinách vydrží ještě hodně dlouho.

Aut je příliš, úředníků také. A rozvoj oblasti v pýru.

+7/−1
8.4.2016 12:47

M71a69r69e67k 84H37r19u39b51y 6257362331368

Aut neni tolik - jen je malo silnic ;-)

A diky MD tech silnic jen tak nepribyde.Rv

+1/0
9.4.2016 0:29

K35a72r31e15l 66C31h80r81a77s61t68i59n77a 4123264460575

Čert aby vzal ekoteroristy !! Nebýt jejich kapricióznosti, destruktivity a stavění se na zadní, nemusel se Zlín dusit v čmoudu aut, mohla se zlepšit dopravní dostupnost oblasti Zlínska a mohly se ušetřit desítky milionů korun. Za přispění sklerotických byrokratů se ekoteroristům podařilo zabrzdit rozvoj Zlínska o mnoho let !

+12/−8
8.4.2016 10:39

P69e52t73r 31B96á43č55a 8915556785775

A to nejen na zlinsku !!

+4/0
8.4.2016 13:03

P70a74v40e43l 77M10o37r20a16v74e52c 3562109592938

Za aktuální zdržení ale ekoteroristi nemůžou..

+2/−1
8.4.2016 20:15

K17a10r17e16l 34C91h92r92a55s83t59i15n37a 4383754220205

Sorry, mělo být opačné znamínko. Jinak nejde jen o aktuální zdržení, ekoteroristé zdržovali stavbu D49 tak dlouho, že teď si EU vymyslela další podmínky, díky nimž se stavba znovu odkládá. Uznávám ekologická hlediska zásahů do přírody, ale toto, co ekoteroristé předvádějí, je nekonečná série naschválů, výmyslů a házení klacků pod nohy. Tak se konstruktivní politika nedělá, toto je zlomyslná destrukce.

+4/0
8.4.2016 20:36

P12a31v34e81l 76M74o16r39a82v27e94c 3722709132368

Zčásti souhlasím. Někteří lidi zneužívají institutu ochrany přirody k blokování čehokoliv. Někteří.

Bohužel jim v tom projektanti a ŘSD dosti nahrávají tím, jak odfláknou EIA a podobné dokumentace. Opačný příklad: na jižní Moravě předložil hateman Hašek otřesné zásady územního plánu. Hlavně díky ekologům byly smeteny soudem ze stolu. Ekologové mají i dobré nápady..

Nicméně v tomto případě za poslední prodloužení začátku stavby ekologové nemůžou..

+1/0
8.4.2016 21:53

V54l84a48s54t85a 77H81l84i58s28n94i98k80o40v61s41k14á 9969473900

Máte pravdu, za poslední zdržení ekologové vyjímečně nemohou. Ale ty roky předtím je jejich práce.

+2/0
8.4.2016 22:30

A85n74t35o38n59í84n 62Z20e37l88i86n43k34a 5124308375700

Nejspíš máte pravdu. Tak na 49 % to ale typuji na záměrně neřešené záminky Prahy.

0/0
9.4.2016 8:45

R96o27m43a30n 46Š74e62n80k74e34ř98í30k 1852895744339

A ja se tesim az to konecne postaví a budete mit po ptákách s temi konspiracemi :-)

+1/0
9.4.2016 22:42







Najdete na iDNES.cz