Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příprava D49 a D55 vázne, ministerstvo chce byrokracii urychlit

Plánované klíčové dálnice ve Zlínském kraji nakonec nemusejí kvůli požadavkům Evropské unie nabrat takové zpoždění, jak se původně očekávalo. Ministerstvo dopravy chce jejich přípravu urychlit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a57r77e95k 69H76r14u56b83y 6817332451308

Revolucni myslenka: co se na celou slavnou EU vykaslat a stavet jen za sve? Pak by odpadly tuny papiru na ktere se stejne promrha vetsina tech dotaci - a dokonce by se i neco postavilo :-P

+6/0
9.4.2016 0:27

K82a44r52e57l 83C82h78r35a48s72t32i68n10a 4213154760705

Uvažujete zdravě ekonomicky, ale ono to z peněz EU vyjde přece jen levněji. Jednou ze zásad dobrého ekonoma je - proč bych měl platit, když může platit jiný?

+1/−1
9.4.2016 6:48

P91e86t26r 43H46o90r53á19k 4579147177692

Tak posilame tan prachy take a byrokracie spolkne tolik, pkus dotace chodu vybranym. Pryc z EU

0/−1
12.4.2016 9:41
Foto

P92a26v89e59l 26S18t18r93a19k32o96š 6837261410845

Otrokovicím pomůže obchvat jen minimálně, jelikož ve středu města staví hypermarkety a plánuje se stavba dalších skladů. Už tak je tu největší znečištění oxidem dusičitým (výfukové plyny) v celém Zlínském kraji.

+1/0
8.4.2016 19:50

V54l36a68s64t98a 78H23l88i46s28n86i46k53o97v48s35k78á 9709653550

Hlavní tah na Slovensko - centrem města. Autobusové nádraží - člověku se zvedá žaludek. Vlakové nádraží - hanba plut. Zlín upadá a nikomu to zjevně nevadí.

+7/0
8.4.2016 19:12

A55n41t19o82n12í95n 82Z60e68l88i42n26k14a 5154978815870

Trošku bych Vás poopravil. Nejvýživnější je to na Štefánikové když se ve špičku zastaví. Stovky osobáků a desítky kamionů pak pocukávají do mírného kopečku. Ještě bych to vygradoval horkým letním dnem s teplotou nad 30 stupnˇů celsia.

+1/0
9.4.2016 13:13

V48l18a89s78t36a 53H40l39i71s63n94i70k96o28v22s60k84á 9389223260

A 3 metry od toho si hrají v rekonstruovaném parku děti. A opět to nikomu nevadí. Ale asi jste reagoval na pana Strakoše.

+1/0
9.4.2016 16:22

A85n61t12o94n61í30n 56Z85e69l41i48n98k65a 5464408625740

Trošku bych Vás poopravil. Nejvýživnější je to na Štefánikové když se ve špičku zastaví. Stovky osobáků a desítky kamionů pak pocukávají do mírného, ale kopečku. Ještě bych to vygradoval horkým letním dnem s teplotou nad 30 stupnˇů celsia.

+1/0
9.4.2016 13:19

A75n29t86o78n53í39n 42Z87e88l71i70n29k64a 5284758855640

Musím uznat, že by D49 byla potřebná. Ve svých krátkých pozorování cizinců na 1/49 /tř. T Bati jsem zaznamenal 2 Srby, 6 Rumunů /celkem očekávané při pohledu na mapu Evropy/, Poláky, kteří mají velmi vzrůstající trend, hodně Ukrajinců a mraky Slováků. Na plánu stavět D49 Hulín Slovensko mne vždy prudilo tvrzení, že tato komunikací vyřeší obchvat Zlína. Tolik potřebné řešení migrace dopravy Zlína to ale /kromě výše uvedeného/ nemůže vyřešit.

Nic si nenamlouvejme. Od vydání stavebního povolení a VYSOUTĚŽENÍ dodavatele stavby uplynulo 8 let. Na mlocích, křečcích a EIA to nevisí.

Řešení všech variant bylo zrušeno MŽP. Pokud se mluví o 8 tunelech a nebo o tunelu 15 km dlouhém pod Vizovickými vrchy, nejde o životní prostředí, ale o termín na svatého Dyndy.

Probíhá výstavba obchvatu Lhotsk, nikoli však jak se plánovalo ve stopě D49, ale s využitím stávající komunikace I/49. Tvůrci D/49 na kraji žádali při poslední návštěvě kraje pana prezidenta o podporu. Ten ale čestně odpověděl, že na ministerstvo dopravy nemá metr.

V PÚRu a ZÚRu 2008 je plánovaná výstavba D/49 (tehdy R/49) a úseku dálnice na severu našeho kraje kolem Val. Meziříčí. Jak to, že tam je již hotovo a živě se plánuje pokračování dalších úseků?

Vždycky mne toto plánování a budování dálničních úprav na E442 a 1/57 Val.Meziříčí - Slovensko šokovalo. Tvrdá a nesmlouvavá linie dopravy mně došla, až jsem si uvědomil, že I/35 a tedy E442 Val. Meziříčí-Slovensko se nebuduje jako dálnice ve směru Val. Meziříčí-Makov-Bytča, ale ve směru Val. Meziříčí-Vsetín-Val. Polanka-Střelná-Slovensko. A toto je nejen zimní tah mimo hřbety Beskyd, Třeštík a Bumbálku, ale zároveň nový tah na Slovensko na průmyslový Púchov. Trasa přes Lysský průsmyk je zcela po rovině. Min. dopravy ani o krůček neustoupilo od svého původního záměru a trvale přehlíží krajem požadovanou D/49 Hulín-Slovensko.

0/0
8.4.2016 13:31

A12n85t16o93n27í16n 96Z54e68l40i25n94k14a 5604878595850

POKRAČOVÁNÍ.

Tato skutečnost má dva aspekty:

1. Zlín bude mít jednoho dne k dispozici dálnici na Slovensko, Rumunsko, Ukrajinu a Rusko nejblíže ve Valašské Polance.

2. Státní silnice I/49 vedená středem Zlína!!!! propojuje Valaškou Polanku a výše jmenované východní destinace z D1, čili z celou západní Evropou.!!! Situace se bude kriticky zhoršovat také s budováním D 55 na jih od Otrokovic a zlepšováním průjezdního komfortu. D 55 totiž někdo nazval Balticko-Adriatickou magistrálou.

Kdo ještě po tomto vysvětlení neuvažuje o obchvatu zlínské aglomerace, je hrobař zlínského životního prostředí pro 70 tis. obyvatel. Jaké vidím řešení s přeložkou I/49 z centrálních náměstí města? Pod zem s ní, viz Brno, Praha, nad zem jako v Povážské Bystrici nebo do souvislého pásu lesa kolem Zlína. Jestliže 300 metrů od obydlí klesá úroveň škodlivin a hluk na přijatelnou úroveň, není o čem diskutovat. Rychlý lesní dvojpruh s dlouhými nájezdy a sjezdy v Příluku, Loukách a Gahurově prospektu (bohužel) v místě bývalého Domu umění a Zlín bude konečně ve 3. tisíciletí.

0/0
8.4.2016 13:44

R19o18m34a47n 42Š31e68n17k71e57ř85í65k 1152235714239

Aaaa, to jsem čekal kdy se tu zase dockame těchto konspiraci. Ze Vas to furt baví, 9 z 10 bodu Vam jiz v minulosti bylo rozcupovano na prach a porad to sem píšete. Jediny bod ve kterem mate pravdu je ten obchvat Zlina, jenže nejsme ani Praha ani Brno s jejich vyberem dani a stát na investiční akci přelozky 1/49 ve stejne ceně jak D55 po rovince z Otrokovic nekam do Starého mesta nebo D49 nekam do Vizovic ne-li kus dal proste neda. Stručně a bodove:

1. D49 stoji na problémech finance (nebyly ted jsou) a na p. Machovi z Otrokovicke Egerie a jinych zpriznenych pomatenych pseudo-eko (ne)ziskovek co vse zdržuji a maji primární cíl zlikvidovat Zlínský kraj a dosáhnout odlivu obyvatel do prosperujících části země, spolu s neschopnymi úředníky RSD jimž trva vse 10x déle nez by melo a neschopnosti MD a MZD vyresit problemy s EIA ( treba jak na Slovensku)

2. Zadny 15 km tunel ani 8 tunelu v požadavcích ani EIA variantách nebylo, to je vaše fantazie.

3. Obchvat lhotska jsme jiz resili 2x a ty vaše fantazie Vam spousta lidi vyvrátila. Nikdy nemel byt trasován ve stopě D a ANO představte si, ze jako přelozka 1/49 vede ve stopě 1/49

3. Nevim jak Vy, ale je mi 35 a najezdil jsem jiz desítky tisic km po Evrope a tranzit ze Západu urcite nepovede pres CR, na Ukrajinu a do Rumunska se jezdi pres A4 v Polsku a Rakousko/Slovinsko -> Maďarsko. stav D1 na Slovensku a stav infrastruktury v CR nedovolí vaše vize.

4. K tomu lyskemu průsmyku, doporučuji nastudovat historii trasování a návrhu dálnic v CSSR/CSfR a zmenu v lednu 93. Víte podívejte se na mapu Evropy, ony dálnice nevedou vzdy tak, aby to vyhovovalo terenne (po rovince) ale tak aby obslouzili velke mesta a aglomerace a "lizly" velke mesta.

5. Lešna - Palacov se u Valmezu staví, protoze do toho zadny pomatenych eko-spolek nerypal :-)

6. Na vaše reakce nebudu reagovat, protoze me akorat nazvete někým jiným a 100x vyvracene teze napisete znovu po 101...

0/0
8.4.2016 17:19

A11n43t53o56n79í58n 23Z89e33l83i98n26k91a 5834218815690

Díky pane Ing Karle Řího. Poprvé mně dal za pravdu profesionál alesponˇ v tom nejdůležitějším úvodu!!! Musím uznat, že je Vás na šéfa rozvoje dopravní infrastruktury Zlína škoda. Vždycky dovedete v jakékoliv věci najít skulinku a věrohodně se zadrápnout, tak jak to dělá pan Sokol a Kalůsek.

Poprosil bych Vás, abyste toho nechal. Místo toho nám laskavě sdělte svoji vizi jak to bude s novým západo - východním průtahem Zlína pokračovat. Už se neuvažuje s rychlostní Pravobřežkou, ale s Pravobřežní komunikací bez úrovˇnových křižovatek, čili se semafory a tedy lepší cyklostezkou. Ta rychlostka co prosazoval pan Ing. Šenkýř již není potřeba???

Na obchvaty dává stát peníze i např. Bánovu. Týdně na Idnesu čteme o plánování a budování obchvatů u daleko menších a bezvýznamnějších dědinek a pochopitelně také měst.

Zrovna nerávno byl zajímavý nadpis článku: Pardubice budou posledním krajským městem bez obchvatu!! To se pisatel h ́odně spletl!!!!

0/0
9.4.2016 8:09

A78n19t66o60n26í69n 63Z46e86l54i57n20k87a 5634268535810

Oprava :bez mimoúrovnˇových křižovatek...

0/0
9.4.2016 8:52

A13n26t43o12n15í59n 94Z44e23l57i31n52k24a 5874468135950

K Vašim bodům:

1.Pan president si před návštěvou našeho kraje ověřil a pak správně okomentoval, že MD nevypořádává připomínky v termínech. Váš komentář mám chut okomentovat od plic, ale omezím se na to, že je to pára nad hrncem vody.

2.Je zcela logické že tunel ani tunely ve zrušených variantách řešení nebyly. O 8 tunelech mluvil Váš předchůdce. O 15 km tunelu se mluvilo následně po zrušení nadzemních variant min.ŽP. Já to ale rozhodně nevymyslel!!!

3.O přípravě obchvatu Lhotsk do stopy D49 se také jenom mluvilo. Já to ale nevymyslel!! Proč bychom si měli představovat, že přeložka 1/49 vede ve stopě 1/49. Je to úplná kravina. Od toho je to přeložka, aby vedla jinudy a na původní stopu se před a za dědinou napíchla na původní stopu.

3a.Na zvyšování průjezdního komfortu se trvale pracuje. Chcete tvrdit opak??

4.Mám jiné zájmy než studovat historii trasování komunikací. Na to co vidím a vyhodnotím stačí selský rozum o který mně kromě jiného právě studium může ještě po sedumdesátce připravit. Pane inženýre, stačí dvě vesničky jménem Jablůnka, Semetín a plány na doplnění dalších dvou jízdních pruhů ve Vsetíně na 1/57.

Všechny mnou uváděné INDÍCIE mně slouží k tvrzení, že budování D49 je a bude trvale u ledu. Zlín se na tuto variantu musí připravit a jak jste sám napsal obchvat Zlínu bez diskuze chybí.

Jo a taky bych se nezlobil, kdyby jste upustil od dalších komentářů.

0/0
9.4.2016 9:50

R35o13m14a62n 83Š73e88n20k92e14ř65í78k 1442295814729

A ja bych se nezlobil, kdybyste přestal tapetovat diskuze konspiracemi, nastudoval si skutečný stav a problematiku a přestal me nazývat nejakym Ing. Rihou. Kdyz uz mame byt korektní tak pane Docente a muzete se zastavit ke me do kanceláře na Jižní svahy. Trochu prace s Googlem snad zvládnete. PS obchvaty se staví, ale Banov stal 0,6mld Kc a vaše vize obchvatu po okolních kopcích tak hrubým odhadem min 3mld ??? ne li mnohem mnohem vice? Mozna v tom bude zakopan pes.

0/0
9.4.2016 22:55

A20n79t94o48n66í72n 59Z71e25l13i22n41k93a 5714668215170

Ale no tak, pane inženýre. Kdyby jste byl chlap a trochu psycholog, možná jste dokázal zpochybnit zcestný Územní plán města Zlína.

Já jsem si před časem na těchto diskuzích o dopravě otevíral ústa anonymně. Podle mých 11 vystoupeních na zastupitelstvu města a našich osobních diskuzí ve Vaší kanceláři také někdo odhalil moji identitu. Na 90% jste to byl Vy.

Od té doby vím, že to z 8 miliard lidí do morku kostí štve jenom toho pravého. A ani toho nemusí, když by si řekl: ten člověk se pomátl.

Pohádali jsme se osobně v průběhu v několika let 4x. Vždy jste byl v reálu s poslední diskuzí na Idnesu a vždy jsme se posunuli o něco dál. Vzpomínáte? Horská dráha, hopsinková dráha, mnohokrát bylo údolí Dřevnice mnohem užší než údolí Bečvy ve Vsetíně... Vždycky jste se snažil moderovat názory moje při osobních jednáních a i v diskuzích v tomto mediu. Závěrem vám popřeji abyste se dokázal vymotat z drátěného orlického zámotku svých předchůdců.

0/0
10.4.2016 9:30

R91o37m23a49n 28Š29e52n53k91e22ř54í38k 1642775374499

Doc. Ing. Roman Šenkeřík, Ph.D.... Vy inženýre... :-) Věk 34, 2 děti, rodinní příslušníci 3x zeměměřič-dopravní stavby, 2x projektant... Z 8 mld lidí to štve více, ale většina už na vaše bludy v diskuzích nereaguje.

0/0
10.4.2016 17:18

A78n13t17o50n64í38n 61Z53e41l46i79n60k57a 5264308475540

Oprava hrubky: s D1,čili....

0/0
9.4.2016 7:36
Foto

J70a52n 90A68d33l90e60r 2516931746606

Přiznám se, že jsem ten článek jen tak přeskákal. Věčné přetlačování úřednických kebulí s ekology, evropské mixování se směrnicemi ... to vám, páni novináři, ku zaplňování prostoru v novinách vydrží ještě hodně dlouho.

Aut je příliš, úředníků také. A rozvoj oblasti v pýru.

+7/−1
8.4.2016 12:47

M14a43r60e34k 83H91r24u67b58y 6697522631758

Aut neni tolik - jen je malo silnic ;-)

A diky MD tech silnic jen tak nepribyde.Rv

+1/0
9.4.2016 0:29

K69a17r81e48l 90C95h75r90a17s83t92i35n45a 4793544220565

Čert aby vzal ekoteroristy !! Nebýt jejich kapricióznosti, destruktivity a stavění se na zadní, nemusel se Zlín dusit v čmoudu aut, mohla se zlepšit dopravní dostupnost oblasti Zlínska a mohly se ušetřit desítky milionů korun. Za přispění sklerotických byrokratů se ekoteroristům podařilo zabrzdit rozvoj Zlínska o mnoho let !

+12/−8
8.4.2016 10:39

P98e69t63r 11B48á97č85a 8555766645115

A to nejen na zlinsku !!

+4/0
8.4.2016 13:03

P61a87v83e28l 87M25o97r26a19v21e60c 3962979682968

Za aktuální zdržení ale ekoteroristi nemůžou..

+2/−1
8.4.2016 20:15

K58a66r97e47l 22C69h55r12a70s81t98i73n31a 4193954920235

Sorry, mělo být opačné znamínko. Jinak nejde jen o aktuální zdržení, ekoteroristé zdržovali stavbu D49 tak dlouho, že teď si EU vymyslela další podmínky, díky nimž se stavba znovu odkládá. Uznávám ekologická hlediska zásahů do přírody, ale toto, co ekoteroristé předvádějí, je nekonečná série naschválů, výmyslů a házení klacků pod nohy. Tak se konstruktivní politika nedělá, toto je zlomyslná destrukce.

+4/0
8.4.2016 20:36

P41a74v39e29l 98M74o47r30a80v38e12c 3442479722648

Zčásti souhlasím. Někteří lidi zneužívají institutu ochrany přirody k blokování čehokoliv. Někteří.

Bohužel jim v tom projektanti a ŘSD dosti nahrávají tím, jak odfláknou EIA a podobné dokumentace. Opačný příklad: na jižní Moravě předložil hateman Hašek otřesné zásady územního plánu. Hlavně díky ekologům byly smeteny soudem ze stolu. Ekologové mají i dobré nápady..

Nicméně v tomto případě za poslední prodloužení začátku stavby ekologové nemůžou..

+1/0
8.4.2016 21:53

V41l51a48s28t57a 38H52l41i15s84n23i45k88o50v76s16k23á 9289463650

Máte pravdu, za poslední zdržení ekologové vyjímečně nemohou. Ale ty roky předtím je jejich práce.

+2/0
8.4.2016 22:30

A33n39t77o58n91í60n 27Z40e40l52i67n32k19a 5434428785690

Nejspíš máte pravdu. Tak na 49 % to ale typuji na záměrně neřešené záminky Prahy.

0/0
9.4.2016 8:45

R76o45m83a88n 42Š33e43n85k38e58ř78í14k 1322885264109

A ja se tesim az to konecne postaví a budete mit po ptákách s temi konspiracemi :-)

+1/0
9.4.2016 22:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.