Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Valašský kolář staví pro České Velenice repliku trolejbusu z roku 1907

Na mimořádné zakázce pracuje už několik měsíců kolář Augustin Krystyník. Ve své dílně na Valašsku staví repliku téměř sto let starého trolejbusu, který začátkem minulého století jezdil na trase mezi jihočeskými Českými Velenicemi a rakouským Gmündem. Právě tudy bude od července jezdit i chystaná replika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L52u95b86o42š 40D75o66l13e44ž87a19l 4565924733924

Gustovi se za jeho práci hluboce klaním a držím palce.....R^R^R^

0/0
8.12.2015 7:42

P84a75v10e25l 55J67o39s73e49f 44M21ö15r96t69l 9209531962477

Pro zviditelnění Velenic dobrá zpráva. Jen nevím, jak to pojede do vršíčku na gmündské náměstí?. Vyjede? Systém jednosměrek v Gmündu by jízdě trolejbusu  mohl být ku prospěchu. Nechápu, proč ti diskutéři dole melou panty o nevhodném trolejbusovo dopravě v Brně. Asi se chtějí zviditelnit a o Velenicích očividně nic neví. Velenice by mohly mít i expozici o přivtělení Vitorazska k ČSR v roce 1920. Mnozí by asi koukali, jak jsme získali kousek historického území.[>-]

+1/0
6.12.2015 9:24

M97a78r57t85i73n 90K52l79u21v84á52n17e88k 9742608383203

Jilm v Novom Hrozenkove? Tak to čumím...

0/0
5.12.2015 21:36

J58o44s78e54f 61H78r55n51č30i34ř78í96k 2916891902712

Jilmů roste poměrně dost i v Novém Hrozenkově. Dovolil jsem si ho použít i na

prahy ke dveřím. Před třiceti roky a jsou stále pohledné.

0/0
10.12.2015 7:32

M58a24r26t17i21n 84K57l44u43v81á86n65e59k 9692608763853

Jilm milujem. Mám z neho pracovný stôl. Samozrejme že nelakovaný.

Akurát sa už nedá zohnať. Vraj ich u nás zničila nejaká choroba. Preto sa divím. Navyše som myslel že rastie na juhu.

A vraj podobne to tu má nahnuté i jasan.

0/0
10.12.2015 9:10
Foto

B20r75o74n52i84s29l32a16v 64G48a22b55r87y30š 2932799581

Takže přece jen se k tomu odhodlali? Už jsem si myslel, že se ten projekt neuskuteční. Je to každopádně dobrá zpráva a díky za ni. :-)

Jen mě mrzí, že se trolejbusy podceňují. I přes svá negativa se podle mě jedná o dopravní prostředek městské (a klidně i příměstské) hromadné dopravy do budoucna.

+3/0
5.12.2015 11:04

T73o58m 52K27l35í11č98n45í71k 5740224955815

Souhlasím, ale dovolím si podotknout, že trasy pro trolejbusy by se měly navrhovat z rozmyslem a mělo by být možné na nich trolejbus bezpečně předjet. V Brně to bohužel v některých úsecích nelze a vytváří to zbytečné kolony.

0/0
5.12.2015 12:46
Foto

B69r57o91n86i26s25l47a86v 38G91a19b52r71y71š 2112569221

Ve své práci jsem navrhnul takový všeobecný postup, kam by měly jezdit tramvaje, trolejbusy a kde se vyplatí jen autobusy.

Brno má trolejbusovou síť opravdu velkou a naplánovanou podle mě dobře, vím o více místech, kam by ještě mohly jezdit, ale všechno to stojí i na provedení trolejí. Nejen na starých, ale na špatně provedených armaturách se musí jezdit pomalu a možnost rychlého projetí křížení a výhybek je pryč (např. nový kruhový objezd ve Slatině nebo nový úsek k terminálu Zoo). A troufám si říct, že Brno má po technické stránce to nejhorší trolejové vedení v republice.

0/0
5.12.2015 13:33
Foto

J86a16n 17A84d20l17e59r 2596181756386

Vždy jsem se v Brně divil uchycení drátů, výměnám a pod. Hrůza, hromady popelnicových vík nad křižovatkami (ještě v Ostravě se mohli chlubit podobnou změtí, ale dlouho jsem tam nebyl a tak nením, zda to tam ještě je).

U nás ve Zlíně naštěstí od počátku vsadili na systém Krummler-Matter a to znamenalo značnou progresi. Na jízdě to bylo poznat.

+1/0
5.12.2015 15:18
Foto

B79r19o16n36i34s93l90a29v 68G71a15b56r92y29š 2812489101

Ten systém znám. Pokud vím, staví na něm firma Elektroline.

Brno je prostě kapitola sama o sobě. Nevadily by mi ani tak ty armatury jako spíš celkové provedení.

0/0
5.12.2015 21:47

J55i62ř10í 52J32o84z68a 3148203700611

Dovolim si s Vami nesouhlasit. Nejhorsi trolejove vedeni maji v Marianskych Laznich. Vzhledem k tomu, ze ho nechteji zrenovovat, protoze je to pry moc penez, hrozi konec trolejbusove dopravy v Marianskych Laznich od roku 2017. Tak to schvalila rada mesta Marianske Lazne.

Dalsi zruseni trolejbusove dopravy hrozi v MHD Comutov - Jirkov na trati Jirkov, aut. nadr. - Chomutov, Pisecna, nebot mesto Jirkov jiz nechce dotovat drahy trolejbusovy provoz a chce trolejbusy nahradit autobusy na plyn, jsou pry levnejsi. Ma se tak stat dne 1. ledna 2017.

0/0
5.12.2015 21:30
Foto

B97r42o77n49i86s66l77a31v 65G84a57b79r52y42š 2842179401

O Mariánských Lázních to vím, ty sleduju dost bedlivě. Ale nejhorší to není. Mají tu trakci dost přestárlou, obnova se prý vypočítala na cca 60 mil. Kč, ale mají to aspoň normálně pověšeno a vybudováním toho rádoby terminálu se to zase trochu zlepšilo. Ale jiná místa jsou na tom trochu hůř. Sám jsem je dva roky po sobě upozorňoval na prasklou svorku troleje u městského úřadu. ;-D

Chomutov a Jirkov je na tom zoufale špatně. Trolejové vedení je v celkem dobrém stavu, ale protože jsou lidi neschopní se domluvit, prostě to tam zavřou. Když má to dvojměstí cca 70 tisíc lidí, ještě se ty trolejbusy vyplatí. Až se to zavře v Jirkově, zbyde na to Chomutov sám, který má nějakých 50 tisíc lidí. A samostatná síť v Chomutově není nic moc. Tamní MHD je pomalá, slabá, nekonkurenceschopná, nepreferovaná, drahá (1 jízda stojí 20 Kč, roční jízdenka o 2 000 Kč dražší než v Praze). Je mi to líto, že to tam tak dopadne, řešení existuje a dokázal bych jim s tím pomoci, ale nikdo není ochotný do nějaké optimalizace jít. O všem rozhodnou politici, kteří o tom vědí kulové. Chtějí shodit elektrickou síť nějakým pochybným plynem!

0/0
5.12.2015 22:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.