Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Valašský kolář staví pro České Velenice repliku trolejbusu z roku 1907

Na mimořádné zakázce pracuje už několik měsíců kolář Augustin Krystyník. Ve své dílně na Valašsku staví repliku téměř sto let starého trolejbusu, který začátkem minulého století jezdil na trase mezi jihočeskými Českými Velenicemi a rakouským Gmündem. Právě tudy bude od července jezdit i chystaná replika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29u67b71o74š 62D54o54l61e29ž62a55l 4485154613534

Gustovi se za jeho práci hluboce klaním a držím palce.....R^R^R^

0/0
8.12.2015 7:42

P72a81v54e33l 40J10o98s94e36f 79M81ö23r32t81l 9299171252497

Pro zviditelnění Velenic dobrá zpráva. Jen nevím, jak to pojede do vršíčku na gmündské náměstí?. Vyjede? Systém jednosměrek v Gmündu by jízdě trolejbusu  mohl být ku prospěchu. Nechápu, proč ti diskutéři dole melou panty o nevhodném trolejbusovo dopravě v Brně. Asi se chtějí zviditelnit a o Velenicích očividně nic neví. Velenice by mohly mít i expozici o přivtělení Vitorazska k ČSR v roce 1920. Mnozí by asi koukali, jak jsme získali kousek historického území.[>-]

+1/0
6.12.2015 9:24

M14a74r21t12i77n 42K57l65u94v72á21n98e91k 9202438243523

Jilm v Novom Hrozenkove? Tak to čumím...

0/0
5.12.2015 21:36

J87o17s73e45f 16H30r72n44č94i80ř40í31k 2796101552402

Jilmů roste poměrně dost i v Novém Hrozenkově. Dovolil jsem si ho použít i na

prahy ke dveřím. Před třiceti roky a jsou stále pohledné.

0/0
10.12.2015 7:32

M98a10r86t42i70n 14K21l75u74v15á35n83e37k 9872708793173

Jilm milujem. Mám z neho pracovný stôl. Samozrejme že nelakovaný.

Akurát sa už nedá zohnať. Vraj ich u nás zničila nejaká choroba. Preto sa divím. Navyše som myslel že rastie na juhu.

A vraj podobne to tu má nahnuté i jasan.

0/0
10.12.2015 9:10
Foto

B38r40o98n50i14s96l54a47v 66G82a61b26r43y24š 2722649671

Takže přece jen se k tomu odhodlali? Už jsem si myslel, že se ten projekt neuskuteční. Je to každopádně dobrá zpráva a díky za ni. :-)

Jen mě mrzí, že se trolejbusy podceňují. I přes svá negativa se podle mě jedná o dopravní prostředek městské (a klidně i příměstské) hromadné dopravy do budoucna.

+3/0
5.12.2015 11:04

T92o19m 55K81l81í83č95n97í69k 5110934885175

Souhlasím, ale dovolím si podotknout, že trasy pro trolejbusy by se měly navrhovat z rozmyslem a mělo by být možné na nich trolejbus bezpečně předjet. V Brně to bohužel v některých úsecích nelze a vytváří to zbytečné kolony.

0/0
5.12.2015 12:46
Foto

B16r19o60n24i50s69l56a88v 93G13a42b93r13y31š 2582589411

Ve své práci jsem navrhnul takový všeobecný postup, kam by měly jezdit tramvaje, trolejbusy a kde se vyplatí jen autobusy.

Brno má trolejbusovou síť opravdu velkou a naplánovanou podle mě dobře, vím o více místech, kam by ještě mohly jezdit, ale všechno to stojí i na provedení trolejí. Nejen na starých, ale na špatně provedených armaturách se musí jezdit pomalu a možnost rychlého projetí křížení a výhybek je pryč (např. nový kruhový objezd ve Slatině nebo nový úsek k terminálu Zoo). A troufám si říct, že Brno má po technické stránce to nejhorší trolejové vedení v republice.

0/0
5.12.2015 13:33
Foto

J89a61n 28A68d93l61e33r 2356561556136

Vždy jsem se v Brně divil uchycení drátů, výměnám a pod. Hrůza, hromady popelnicových vík nad křižovatkami (ještě v Ostravě se mohli chlubit podobnou změtí, ale dlouho jsem tam nebyl a tak nením, zda to tam ještě je).

U nás ve Zlíně naštěstí od počátku vsadili na systém Krummler-Matter a to znamenalo značnou progresi. Na jízdě to bylo poznat.

+1/0
5.12.2015 15:18
Foto

B52r43o94n59i58s59l75a52v 65G29a73b13r18y77š 2972169231

Ten systém znám. Pokud vím, staví na něm firma Elektroline.

Brno je prostě kapitola sama o sobě. Nevadily by mi ani tak ty armatury jako spíš celkové provedení.

0/0
5.12.2015 21:47

J86i77ř62í 46J48o38z21a 3428693470221

Dovolim si s Vami nesouhlasit. Nejhorsi trolejove vedeni maji v Marianskych Laznich. Vzhledem k tomu, ze ho nechteji zrenovovat, protoze je to pry moc penez, hrozi konec trolejbusove dopravy v Marianskych Laznich od roku 2017. Tak to schvalila rada mesta Marianske Lazne.

Dalsi zruseni trolejbusove dopravy hrozi v MHD Comutov - Jirkov na trati Jirkov, aut. nadr. - Chomutov, Pisecna, nebot mesto Jirkov jiz nechce dotovat drahy trolejbusovy provoz a chce trolejbusy nahradit autobusy na plyn, jsou pry levnejsi. Ma se tak stat dne 1. ledna 2017.

0/0
5.12.2015 21:30
Foto

B56r36o87n93i23s52l46a59v 17G82a45b53r54y16š 2912219251

O Mariánských Lázních to vím, ty sleduju dost bedlivě. Ale nejhorší to není. Mají tu trakci dost přestárlou, obnova se prý vypočítala na cca 60 mil. Kč, ale mají to aspoň normálně pověšeno a vybudováním toho rádoby terminálu se to zase trochu zlepšilo. Ale jiná místa jsou na tom trochu hůř. Sám jsem je dva roky po sobě upozorňoval na prasklou svorku troleje u městského úřadu. ;-D

Chomutov a Jirkov je na tom zoufale špatně. Trolejové vedení je v celkem dobrém stavu, ale protože jsou lidi neschopní se domluvit, prostě to tam zavřou. Když má to dvojměstí cca 70 tisíc lidí, ještě se ty trolejbusy vyplatí. Až se to zavře v Jirkově, zbyde na to Chomutov sám, který má nějakých 50 tisíc lidí. A samostatná síť v Chomutově není nic moc. Tamní MHD je pomalá, slabá, nekonkurenceschopná, nepreferovaná, drahá (1 jízda stojí 20 Kč, roční jízdenka o 2 000 Kč dražší než v Praze). Je mi to líto, že to tam tak dopadne, řešení existuje a dokázal bych jim s tím pomoci, ale nikdo není ochotný do nějaké optimalizace jít. O všem rozhodnou politici, kteří o tom vědí kulové. Chtějí shodit elektrickou síť nějakým pochybným plynem!

0/0
5.12.2015 22:00







Najdete na iDNES.cz